Διαγωνισμό για την αναβάθμιση και παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στο metaforespress.gr.
Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι η Ελλάδα μπορεί να αποκτήσει ακόμα ένα διεθνές αεροδρόμιο πέρα από της Θεσσαλονίκης ή του Ηρακλείου ή των Χανίων, αυτό είναι της Καλαμάτας, το οποίο θα εξυπηρετεί την Πελοπόννησο και πρόσθεσε οτι ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί στα πρότυπα του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, το οποίο παραχωρείται στην κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR.
Υπάρχει επίσης χώρος, είπε, για την αναβάθμιση τουλάχιστον 6 έως 7 αεροδρομίων από τα 23 συνολικά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που έχουν παραμείνει στον έλεγχο του δημοσίου μετά την παραχώρηση των 14 μεγαλύτερων στη γερμανική Fraport.
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας περιλαμβάνεται στα 23 που παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο και το 2017 διακίνησε 276.725 επιβάτες, μέσω 3.319 πτήσεων.
Ο υπουργός Υποδομών δεν αναφέρθηκε λεπτομερώς στο μοντέλο με το οποίο θα παραχωρηθούν/αξιοποιηθούν τα 6 ή 7 από τα 23 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Τόνισε, όμως, πως «πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ενιαία ενότητα. Δεν υπάρχει κανένας δογματισμός υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων ή κατά των ιδιωτικοποιήσεων, αρκεί το μοντέλο να είναι το βέλτιστο για τη χώρα, για τους πολίτες, για τις εταιρείες, για όλους τους συντελεστές, αλλά και για το δημόσιο. Επομένως, δεν μπορεί σε αυτά τα αεροδρόμια και σε κάθε αεροδρόμιο, πιστεύω, το κράτος να κάνει καλά τη δουλειά του διαχειριστή των καταστημάτων, του εμπορικού τμήματος ενός αεροδρομίου, των χώρων στάθμευσης, της προσέλκυσης, αν θέλετε, αεροπορικών και τουριστικών εταιρειών».
«Θα πάμε σε μία άλλη λογική αξιοποίησης των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων και θα είναι σε μία ενότητα για να μπορέσουμε να είναι βιώσιμα αυτά τα αεροδρόμια, που πολλά από αυτά θα είναι ελλειμματικά κι άλλα κερδοφόρα, για να υπάρχει ένα πολύ χαμηλό κόστος στο δημόσιο και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», δήλωσε.