ΞΕΕ: οι προσδοκίες για τα τουριστικά έσοδα ξεπερνούν πλέον τα 12 δισ.ευρώ

09-05-14 | ΞΕΕ

Οι δυνατότητες για επενδυτικές πρωτοβουλίες στον ελληνικό τουρισμό, οι προοπτικές ανάπτυξής του και η ζήτηση, έτσι όπως διαμορφώνεται στους κόλπους της γερμανικής αγοράς για τη χώρα μας, τέθηκαν σήμερα το μεσημέρι στο επίκεντρο εκδήλωσης που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΞΕΕ) και η Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στο Μουσείο της Ακρόπολης. 

Κατά την έναρξη των εργασιών της ημερίδας, με τίτλο «Τουρισμός: Μια αναδυόμενη αγορά», χαιρετισμούς απηύθυναν η υπουργός Τουρισμού, κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, ο υπουργός Υγείας, κ. Άδωνις Γεωργιάδης και ο Πρέσβης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, δρ. Peter Schoof.

Όπως επισήμανε η κυρία Κεφαλογιάννη, ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό κλάδο της οικονομίας. «Το 2013 επισκέφθηκαν την Ελλάδα περίπου 18 εκατ. τουρίστες, 15,5% περισσότεροι σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Περίπου 2,2 εκατ. προέρχονταν μόνο από τη Γερμανία». Η κυρία Κεφαλογιάννη, ανέφερε ότι μετά την περυσινή χρονιά – ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, τα στοιχεία δείχνουν ότι φέτος θα πετύχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, σε όλα τα επίπεδα (αφίξεις και έσοδα), για τον ελληνικό τουρισμό. «Τα πρώτα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο δείχνουν αύξηση των αφίξεων πάνω από 23% και οι ταξιδιωτικές εισπράξεις για το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2014 παρουσιάζουν αύξηση κατά 17,3%» τόνισε.

Η κυρία Κεφαλογιάννη επισήμανε ότι κύριος στόχος της στρατηγικής για τον τουρισμό είναι η βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών και ο εμπλουτισμός του τουριστικού μας προϊόντος, γεγονός που θα σηματοδοτήσει και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, που αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό. Κύριοι στόχοι μας, είπε, είναι η προσέλκυση και στήριξη επενδύσεων στον τουρισμό, η βελτίωση των υπηρεσιών και ο σύγχρονος τρόπος προβολής και προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Διαβεβαίωσε επίσης ότι το υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις που υλοποιούνται και σχεδιάζονται για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

 «Τα τουριστικά έσοδα θα ξεπεράσουν τα 12 δισ. φέτος»

Όπως επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Γιώργος Τσακίρης, «κατά τη δωδεκαετία από το 2000 μέχρι και το 2012, (ο ελληνικός τουρισμός) έδειχνε ότι πιάνει το μέγιστο των άμεσων τουριστικών εσόδων, δηλαδή τα 10 δισ. ευρώ. Από το 2013 βλέπουμε ότι  αυτή η παγιωμένη επίδοση αυξάνεται, και φθάνει κοντά στα 12 δισ. ευρώ». Τόνισε δε ότι οι προσδοκίες του ΞΕΕ για το 2014 είναι ακόμα υψηλότερες.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου έκανε λόγο για δικαίωση του ΞΕΕ «που επί σειρά ετών υποστηρίζαμε την απαραίτητη  αναβάθμιση του τουρισμού τόσο σε επίπεδο κυβερνητικών προτεραιοτήτων όσο και στο επίπεδο κοινωνικής αποδοχής του τουρισμού ως της σημαντικότερης οικονομικής δραστηριότητας της χώρας μας». 

Υπογράμμισε ωστόσο ότι ο ελληνικός τουρισμός δεν παύει να έχει τεράστιες αναξιοποίητες δυνάμεις «που αναζητούν διέξοδο και υπόσχονται ακόμα καλύτερες μέρες» καθώς και ότι τώρα, που το μοντέλο ανάπτυξης που ακολουθήσαμε επί σειρά ετών δείχνει ότι ξεπερνιέται, είναι πρόδηλη η ανάγκη για νέα τουριστικά προϊόντα, νέες πρακτικές και κυρίως στρατηγική για την άμβλυνση της υψηλής εποχικότητας.

 Γερμανική ζήτηση για πολιτισμό, city break, ιατρικό και τουρισμό θαλάσσης 

Παράλληλα, ο Πρέσβης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας δρ. Πέτερ Σόοφ ανέφερε ότι η Ελλάδα έχει να προσφέρει τόσα πολλά περισσότερα από ήλιο και θάλασσα. Βλέπουμε μεγάλες δυνατότητες εξέλιξης στα πολιτιστικά ταξίδια και στα ταξίδια πόλεων (city breaks) καθώς και στον ιατρικό τουρισμό και τον τουρισμό θαλάσσης, δήλωσε.

 Κατά τη διάρκεια της ημερίδας αναλύθηκαν μεταξύ άλλων οι προοπτικές και οι ευκαιρίες ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα από εμπειρογνώμονες του «Project M» (Βερολίνο) και του ELITOUR (Αθήνα). 

Επίσης, παρουσιάστηκε  το νέο εγχείρημα «Via Egnatia», που έκανε πρεμιέρα στην εφετινή Διεθνή Τουριστική Έκθεση ITB του Βερολίνου, project ενταγμένο στην ενότητα: «Δημιουργία δικτύων για ανάπτυξη (τουριστικών) προορισμών». Η εν λόγω παρουσίαση ανέπτυξε το πώς μπορούν οι θεματικές διαδρομές και η ίδρυση δικτύων να συμβάλλουν στη δημιουργία προορισμών. 

Στην ενότητα «Ανάπτυξη τουριστικών προορισμών μέσω μεγάλων επενδύσεων» παρουσιάστηκε το μοντέλο του Costa Navarino. Ειδικότερα σκιαγραφήθηκε ο ρόλος που παίζουν τα μεγάλα έργα υποδομών στη δημιουργία των τουριστικών προορισμών και το πως μέσα από αυτά μια περιοχή μπορεί να επωφεληθεί. 

Τέλος, κατά τη διάρκεια της ημερίδας οι επιχειρήσεις Aegean Airlines, TUI Hellas, Attika Reisen και Lufthansa German Airlines παρουσίασαν τις δικές τους στρατηγικές στον τομέα «Τουρισμός και Ανάπτυξη Προορισμών».

 

 

διαβάστε ακόμα

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο