Marketing Greece | “Από το Χθες στο Αύριο. Μαζί διαμορφώνουμε το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης”

29-03-24 | ΣΕΤΕ

Στην κατάμεστη αίθουσα «Παύλος Ζάννας» του Ολύμπιον, η ημερίδα τουρισμού που διοργάνωσε η Marketing Greece “Από το Χθες στο Αύριο. Μαζί διαμορφώνουμε το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης” επικεντρώθηκε στη μετάβαση που πραγματοποιεί η πόλη και έθεσε στην πρώτη γραμμή τις προϋποθέσεις αλλά και τη σημασία της συνδιαμόρφωσης του τουριστικού προϊόντος από όλους με στόχο την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της πόλης. 

Στην έναρξη της ημερίδας η Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρος Marketing Greece υπογράμμισε πως «Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή είναι προικισμένη με στρώσεις πολιτισμού όλων των διαφορετικών περιόδων, με ιστορία, γαστρονομία, φυσική ομορφιά και ανθρώπους που κάνουν τη διαφορά. Έχει όλα τα εφόδια για την επόμενη μέρα, πρέπει όμως να διαμορφώσει την τουριστική εμπειρία με τρόπο ανταγωνιστικό. Αναντίρρητα, έχουν γίνει βήματα, όμως τώρα είναι η στιγμή της μεγάλης προσπάθειας που θα κάνει τη διαφορά».

Ενώ στον χαιρετισμό που απεύθυνε ο Γιάννης Παράσχης, Προέδρος ΣΕΤΕ, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε «Στην ανάγκη τόσο για την περιφέρεια όσο και για την πόλη για την ύπαρξη οργανωμένων δομών διαχείρισης προορισμών, των σωστά δομημένων και λειτουργούντων DMOs. Οι οργανισμοί αυτοί πρέπει να αξιοποιηθούν καταλλήλως και να αποκτήσουν ακόμα περισσότερες αρμοδιότητες, με σοβαρή και ουσιαστική εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα στα πρότυπα των οργανισμών τουριστικής διαχείρισης πολλών άλλων Ευρωπαίων και διεθνών ανταγωνιστών. Στην κατεύθυνση αυτή οι ευρείες συμπράξεις της Marketing Greece αποτελούν ένα αρχικό αλλά ουσιαστικό πρώτο βήμα – ένα εκκολαπτήριο incubator - συνεργειών μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό συναποφασίζουν/ συν-διαμορφώνουν στρατηγικές τουριστικής προβολής  και ανάπτυξης των προορισμών της χώρας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα και μεγάλη αξία έχει και η σύμπραξη που έχει διαμορφωθεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από το 2020, για πρώτη φορά και σε μια κρίσιμη συγκυρία, με ένα τόσο διευρυμένο σχήμα συνεργασίας.»


Μέσα από τις θεματικές της ημερίδας:

Ο Ηλίας Τσαουσάκης, Σύμβουλος Επικοινωνίας και Στρατηγικής, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας σημείωσε πως προκύπτει η ανάγκη να υπάρξει ένα συνεκτικό σχέδιο για την πόλη με ένα κοινό όραμα επιτυχίας, δίνοντας ειδικό βάρος στη βιωσιμότητα, στο μέτρο, στον σεβασμό αυτού του πολύτιμου μωσαϊκού. Επιπλέον, υπογραμμίστηκε η σημασία συγκρότησης συμμαχιών, ενισχύοντας ταυτόχρονα τα ταυτοτικά χαρακτηριστικά που είναι λιγότερο προβεβλημένα. Τέλος, εστίασε στην ανάδειξη ειδών τουρισμού που είναι λιγότερο συνδεδεμένα με τη Θεσσαλονίκη και θα φωτίσουν ακόμα περισσότερες άγνωστες πτυχές και μνήμες αλλά και ιστορίες μοναδικές.

** Επισημάνθηκε η αναγκαιότητα της διασύνδεσης του πολιτισμού και του τουρισμού, αναδεικνύοντας τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο ιδιωτικός τομέας.  

Η Λίνα Μενδώνη, Υπουργός Πολιτισμού στη βιντεοσκοπημένη συνέντευξη της με την Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρο Marketing Greece δήλωσε πως « Οι δυο τομείς, πολιτισμός και τουρισμός, είναι πάρα πολύ κοντά ό ένας στον άλλον, θα έλεγα ότι σε έναν μεγάλο βαθμό θα έπρεπε να είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Για την ώρα θα έλεγα ότι είναι συμπληρωματικά, αυτά λοιπόν τα συμπληρωματικά πρέπει να γίνουν συγκοινωνούντα». 

Εν συνεχεία η Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρος Marketing Greece συνομίλησε με τον Δημήτρη Αθανασούλη, Διευθυντή Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων & Διευθυντή Εφορείας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου και τη Δρ. Αγγελική Κοτταρίδη, Επίτιμη Έφορο Αρχαιοτήτων και έθεσαν καίρια ζητήματα, όπως η ανάγκη να διατηρηθεί αναλλοίωτο το τοπίο της Ημαθίας και να προστατευθεί η φυσιογνωμία των Κυκλάδων. Στόχος είναι ο επισκέπτης παράλληλα με την περιήγηση στα πολιτιστικά και ιστορικά αξιοθέατα, να έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει και να απολαύσει αυθεντικές εμπειρίες στον προορισμό. Ταυτόχρονα αναλύθηκε η συμβολή των ελκυστικών αφηγημάτων στη δημιουργία μια ανταγωνιστικής πολιτιστικής εμπειρίας, που προϋποθέτει τη διασφάλιση και προστασία των μνημείων. Ο ρόλος του τουρισμού προς αυτή την κατεύθυνση αποδεικνύεται καίριος, καθώς μπορεί να υποστηρίξει έμπρακτα δράσεις πολιτισμού, αλλά και να συμβάλλει στο χτίσιμο συνεργειών μεταξύ των δύο τομέων.


Οι Δρ. Αναστασία Γκαδόλου, Γενική Διευθύντρια Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης,  Δρ. Ξένια Ελευθερίου, Επιστημονική Υπεύθυνη Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης, Αθηνά Παυλίδου, Διευθύντρια Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και της Νεότερης Ιστορίας της Μακεδονίας, Δρ. Αγαθονίκη Τσιλιπάκου, Γενική Διευθύντρια Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού, Δρ. Επαμεινώνδας Χριστοφιλόπουλος, Πρόεδρος Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης MOMus, πραγματοποίησαν μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τη δημοσιογράφο Σύνθια Σάπικα για την ανάγκη να συνθέσουν τα μουσεία της πόλης βιωματικές επισκέψεις και «δημιουργικά πολιτιστικά προϊόντα», που αφηγούνται με σύγχρονο τρόπο ιστορίες ικανές να προσελκύσουν διαφορετικά και πιο νεανικά κοινά. Ζητούμενο είναι να ενισχυθεί περαιτέρω η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών αλλά και να υιοθετηθεί πιο εντατικά η εξωστρέφεια. Μεταξύ άλλων, μία ενδιαφέρουσα πρόταση που κατατέθηκε ήταν να σχεδιαστούν από κοινού καινοτόμες πολιτιστικές εμπειρίες, τόσο με τη συμμετοχή όλων των μουσείων όσο και με τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας. 

Στο πλαίσιο του workshop προσκλήθηκε και συμμετείχε η Dr. Hatice Pamir, Associate Professor Department of Archaeology, Mustafa Kemal University. 

διαβάστε ακόμα

Νέοι κανόνες για επιτάχυνση των δημοσίων επενδύσεων και ταχύτερη απορρόφηση των ευρωπαϊκών πόρων
ΤΑΙΠΕΔ | Μέχρι τις 28 Ιουνίου η διαβούλευση της ΣΜΠΕ του Λιμένα Ραφήνας
ΠΟΕΕΤ: Να αποσυρθεί η πλατφόρμα JOBmatch, καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας
Cvent: Η Αθήνα 14ος καλύτερος MICE προορισμός στην Ευρώπη – 2 ξενοδοχεία της στα 50 καλύτερα για το 2024
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Οινοτουρισμού | Προβολή των δρόμων του κρασιού
¨Αξέχαστη" για την ταξιδιωτική βιομηχανία των ΗΠΑ η εφετινή Ημέρα Μνήμης- οι δημοφιλείς πόλεις στο εξωτερικό
Ryanair: Διήμερη προσφορά για πτήσεις το Μάιο και τον Ιούνιο
Airtours: Αφαιρούνται τα brand Robinson, TUI Blue και Riu Palace – Έμφαση στα ξενοδοχεία 5 και 6 αστέρων
Tripadvisor: Έτσι θα ταξιδέψουν οι Αμερικανοί το καλοκαίρι του 2024 – Προετοιμασμένοι για υψηλές δαπάνες
Celestyal | Συνεργασία με το Άμπου Ντάμπι και τον Όμιλο AD Ports