Έρευνα: Ο ελληνικός τουρισμός υπερτερεί στα κριτήρια ικανοποίησης των τουριστών έναντι του ανταγωνισμού

27-03-19 | ΣΕΤΕ

Η ελληνική φιλοξενία συνεχίζει να αποτελεί το ισχυρότερο «χαρτί» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στον ανταγωνισμό με τους προορισμούς της Νότιας Ευρώπης, αποτελώντας το σημαντικότερο κριτήριο ικανοποίησης των τουριστων από την εμπειρία διακοπών που είναι η φιλικότητα των ανθρώπων του προορισμού. 

Στα πιο δυνατά σημεία του ελληνικού τουρισμού συγκαταλέγονται επίσης η γαστρονομία, η διαμονή, η ασφάλεια και η ομορφιά των τοπίων, συνθέτοντας ένα ισχυρό τουριστικό προιον.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα μελέτης που εκπονήθηκε από την TCI Research για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο «Αξιολόγηση του brand ‘Ελλαδα’ και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη βάσει της  εμπειρίας των τουριστων», που παρουσιάστηκε σήμερα από το γενικό διευθυντή του Ινστιτούτου κ. Ηλία Κικίλια και τον επιστημονικό διευθυντή κ. Άρη Ίκκο. Η μελέτη βασίστηκε στη διεθνή μεθοδολογία αξιολόγησης τουριστικών εμπειριών, Travelsat και σε δεδομένα από 654 συνεντεύξεις με διεθνείς ταξιδιώτες με τουλάχιστον μια διανυκτέρευση στην Ελλάδα και 6.543 άλλες με ταξιδιώτες στις 6 ανταγωνιστικές χώρες που μελετήθηκαν. 

Ο πολιτιστικός πλούτος της χώρας, ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της στον τουρισμό, εμφανίζεται μονοδιάστατος χωρίς ποικιλία πολιτιστικών θεαμάτων συγκριτικά με τον ανταγωνισμό στη Ν. Ευρώπη (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μαλτα, Τουρκία και Κροατια).

Η χώρα μας υστερεί κυρίως σε θέματα διαχείρισης προορισμού, δηλαδή στα επίπεδα υποδομών στις μεταφορές, κέντρων τουριστικής πληροφόρησης, σηματοδότησης, καθαριότητας και εικόνας των πόλεων.

Όσον αφορά τους βασικούς δείκτες ανταγωνιστικότητας, η Ελλάδα βρίσκεται σε σημαντικά πιο πλεονεκτική θέση στην εκπλήρωση προσδοκιών από τις διακοπές, στο value for money στη διαμονή ενώ στα ίδια επίπεδα με τον ανταγωνισμό βρίσκεται η πρόθεση να συστήσουν τον προορισμό σε άλλους.

Βάσει του βαθμού ικανοποίησης από την εμπειρία διακοπών (η εμπειρία επισκέπτη είναι ο σημαντικότερος λόγος επιλογής προορισμού), το 36% των τουριςτων που έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα προτίθενται να επιστρέψουν για διακοπές στη χώρα μας, ποσοστό που υπολείπεται όμως του μέσου όρου στους 6 ανταγωνιστικούς προορισμούς (46%).

Η αντίληψη των τουριστών για τις ιδανικές διακοπές στη Μεσόγειο φαίνεται ότι έχει μεταβληθεί και έχει απομακρυνθεί από το πρότυπο ήλιος-θάλασσα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι, σύμφωνα με τη μελέτη, πέρα από τη φιλοξενία των κατοίκων που αποτελεί το κύριο κριτήριο ικανοποίησης, η ικανοποίηση των ταξιδιωτών στον προορισμό διακοπών καθορίζεται από τη διαμονή (2η θέση), την αίσθηση ασφαλείας (θέση 3), την τοπική κουζίνα, την ομορφιά των τοπίων, τις αγορές, τα κέντρα τουριστικής πληροφόρησης και, μόλις στην 8η θέση των κριτηρίων εμφανίζονται οι παραλίες.

---

Δείτε ολόκληρη τη μελέτη 

------


 Αναλυτικά τα συμπεράσματα:

Κριτήρια και διαστάσεις της τουριστικής εμπειρίας που αποτελούν κύρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας – κοινό χαρακτηριστικό ο ανθρώπινος παράγοντας.

Τα στοιχεία στα οποία η Ελλάδα μειονεκτεί συνδέονται κυρίως με τη λειτουργία προορισμών (καθαριότητα, πληροφόρηση, άναρχη πολεοδομία, ποικιλία δραστηριοτήτων).

 

διαβάστε ακόμα

Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google
Ανοίγει την 1η Μαΐου το νέο πολυτελές Amyth of Mykonos | Super Paradise
Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά
Oceania Cruises: Πολυάριθμα νέα δρομολόγια κρουαζιέρας σε Αθήνα και Ελληνικά νησιά το 2025
Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»
Τουρισμός | Η Ελλάδα στο top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών, που θα επισκεφτούν φέτος οι Αυστραλοί
Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας | Τουριστική Προβολή στη Βαρσοβία και το Βελιγράδι
Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | Έκρηξη κρατήσεων για το 2025 από το αεροδρόμιο του Μπόρνμουθ - Η Ρόδος στο top5