Ελληνικός Τουρισμός 2016 - Α.Ανδρεάδης: Τα συν και τα πλην που θα καθορίσουν τη νέα χρονιά

16-12-15 | ΣΕΤΕ

O Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) είχε σήμερα Τετάρτη την καθιερωμένη τέτοια εποχή χριστουγεννιάτικη συνάντηση με τους τουριστικούς συνάκτες. Τις προηγούμενες χρονιές, μαζί με τον απολογισμό της χρονιάς που δύει, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης έδινε μια πρώτη πρόβλεψη για τις διεθνείς αφίξεις του νέου έτους. Αυτή τη φορά, η πρόβλεψη για το 2016 είναι ότι... δεν μπορεί να γίνει ακόμη εμπεριστατωμένη πρόβλεψη και ότι αυτό θα συμβεί στις αρχές Μαρτίου.

Μια πρώτη ένδειξη, θετική, πάντως υπάρχει: η πρώτη επεξεργασία των στοιχείων προγραμματισμού των αεροπορικών θέσεων για το 2016, δείχνουν μια αύξηση τάξης μεγέθους 5% σε σχέση με το 2014. Δηλαδή, διαφαίνεται μια προσθήκη 800.000 νέων αεροπορικών θέσεων για την Ελλάδα την επόμενη χρονιά. Από τα στοιχεία αυτά εξαιρείται η ρωσική αγορά, για την οποία δεν υπάρχει ακόμη συγκεκριμένος προγραμματισμός. Ο κ.Ανδρεάδης υπενθύμισε, ωστόσο, ότι πέρυσι τέτοια εποχή ο προγραμματισμός περιελάμβανε 2,1 εκατ. επιπλέον αεροπορικές θέσεις, αλλά τελικά διατέθηκαν μόνο 600.000 επιπλέον αεροπορικές θέσεις.

Οι παράγοντες, που θα καθορίσουν την πορεία των τουριστικών αφίξεων το 2016, σύμφωνα με τον κ.Ανδρεάδη, είναι:

** Η αιωρούμενη απειλή για νέες τρομοκρατικές επιθέσεις, ιδιαίτερα σε μέσα μεταφοράς,

** Η σχέση Ρωσίας – Τουρκίας και η βελτίωση ή η περαιτέρω επιδείνωσή της, 

** Η διαχείριση του κρισιμότατου προσφυγικού ζητήματος, η εξέλιξη των προσφυγικών ροών και η διαχείρισή τους - ιδιαίτερα στη περίπτωση περαιτέρω ανάφλεξης στη Συρία

** Η νέα διαδικασία χορήγησης βιομετρικών θεωρήσεων βίζα Σένγκεν για τους πολίτες σημαντικών αγορών, όπως η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα κ.α. Είναι μία νέα κατάσταση στην οποία πρέπει να προσαρμοστούν οι κρατικές μας υπηρεσίες επειγόντως - έχουμε ήδη αργήσει πολύ, υπογράμμισε ο κ.Ανδρεάδης, ο οποίος εκτίμησε ότι η πιθανή αύξηση Ρώσων τουριστών φέτος θα είναι κάποιες χιλιάδες και θα χρειασθούν ορισμένα χρόνια για να φτάσουμε στα επίπεδα του 2013.

** Στα εσωτερικά, ιδιαίτερα κρίσιμη εξέλιξη για την ανάκαμψη της ιδιωτικής οικονομίας θα είναι η εφαρμογή του νόμου για τα κόκκινα δάνεια.

Ο ΣΕΤΕ από τον Οκτώβριο ζήτησε να δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αναδιαρθρώσουν τα δάνειά τους, με όρους απολύτως συμβατούς με τα διεθνή χρηματο-οικονομικά πρότυπα. Υπάρχει ανάγκη για θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει στις υπερχρεωμένες επιχειρήσεις που απαιτούν κεφαλαιουχική εξυγίανση να ρυθμίσουν συνολικά τα χρέη τους, ώστε να επανεκκινήσουν σε υγιή βάση στο πλαίσιο ενός αξιόπιστου επειχειρηματικού σχεδίου, χωρίς να μεσολαβήσει "κλείσιμο" της επιχείρησης, επισήμανε ο κ.Ανδρεάδης. Έτσι η παρέμβαση στα κόκκινα δάνεια θα αναδειχθεί σε σημαντικό παράγοντα ανάκαμψης της ιδιωτικής οικονομίας.

** Για την επόμενη χρονιά θα συμβάλλουν θετικά, η ισοτιμία του Ευρώ, η χαμηλή τιμή πετρελαίου, η συλλογική ακατάπαυστη προσπάθεια επιχειρήσεων και εργαζομένων, αλλά και η συνεχώς ενισχυόμενη εικόνα ποιότητας προϊόντος και ασφάλειας προορισμού. 

H συμβολή του τουρισμού στην απασχόληση

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ, το 2015 αυξήθηκε κατά 6% ο όγκος στην απασχόληση των μισθωτών του κλάδου και οι συνολικές αποδοχές θα αγγίξουν τα 4 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 200 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014. Στο 1,7 δισ. ευρώ θα είναι εφέτος οι εισφορές του κλάδου προς το ΙΚΑ.

 «Η συνεργασία με την Πολιτεία έχει αποδώσει καρπούς, ωστόσο κρίνεται αναγκαίο να επιταχυνθεί η δέσμη μέτρων που έχει προτείνει ο ΣΕΤΕ για τη θωράκιση του ελληνικού τουρισμού για την περίοδο του 2016», επεσήμανε ο κ. Ανδρεάδης.

Η Marketing Greece

Στον απολογισμό των δράσεων του ΣΕΤΕ φέτος, ο κ.Ανδρεάδης στάθηκε ιδιαίτερα στο έργο της Marketing Greece, τονίζοντας ότι η εταιρεία ενίσχυσε και επέκτεινε τη δραστηριότητά της κατά τη διάρκεια της χρονιάς που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες, υλοποιώντας ένα πολύ σημαντικό έργο: Σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, περιφέρειες και τοπικούς φορείς, προωθεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν στις βασικές αγορές μας, επικοινωνώντας μοναδικές εμπειρίες και αναδεικνύοντας, με τις πολυεπίπεδες καμπάνιες που υλοποιεί, τις άγνωστες – αλλά πανέμορφες – πλευρές της Ελλάδας μας. Το Discovergreece.com έχει γίνει ένας από τους σημαντικότερους κόμβους πληροφόρησης για τη τουριστική Ελλάδα, με σχεδόν 2 εκατ. μοναδικούς χρήστες και μια ψηφιακή κοινότητα που απαριθμεί περισσότερα από 600.000 μέλη.

Η MarketingGreece έχει ήδη ολοκληρώσει το στρατηγικό σχέδιο Marketing για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας, ενώ σύντομα ολοκληρώνεται αυτό της Πελοποννήσου και της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Μέσα σε αυτό το σχέδιο περιγράφονται οι ενέργειες που πρέπει να εφαρμοστούν από κάθε περιοχή ξεχωριστά και ανά προσφερόμενο προϊόν, δημιουργώντας ένα αναλυτικό οδικό χάρτη έως το 2020. Αναλύονται τα στοιχεία ζήτησης και προσφοράς, οι ανταγωνιστικοί προορισμοί, το χαρτοφυλάκιο των τουριστικών προϊόντων που πρέπει να αναπτυχθούν ή να ενισχυθούν, καθώς και η επικοινωνιακή πλατφόρμα η οποία θα προωθήσει τον προορισμό διεθνώς.

Τα σχέδια αυτά αποτελούν τη βάση για την ενίσχυση και εξέλιξη του συμβουλευτικού ρόλου του ΣΕΤΕ τόσο για τη συνεργασία με τις τοπικές αρχές, όσο και για την εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής branding σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

Δείτε στα συνημμένα αρχεία τη Σημασία του Τουρισμου στην ελληνική οικονομία και infographic με τις δράσεις της Marketing Greece το 2015.

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια