Μ.Κουκουλάκης: +10% η τουριστική κίνηση στη Σκιάθο το 2016 - χαμηλές επιδόσεις στους εκτός αιχμής μήνες

05-01-17 | ΠΟΞ

Με αύξηση 10% στην τουριστική κίνηση έκλεισε το 2016 για την Σκιάθο, ωστόσο, το νησί του Παπαδιαμάντη υστέρησε στις αφίξεις κατά τους αιχμής μήνες (Απρίλιο και Οκτώβριο), σε αντίθεση με άλλους προορισμούς της χώρας που πέτυχαν επιμήκυνση της περιόδου με εξαιρετικές επιδόσεις.

Αυτό επισημαίνει στον απολογισμό της χρονιάς ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου κ.Μάκης Κουκουλάκης.

Αναλυτικά ο απολογισμός...

"Η τουριστική περίοδος δεν ξεκίνησε και με τους καλύτερους οιωνούς ενώ όλοι προσδοκούσαμε σε καλύτερα νούμερα. Η καθυστέρηση του κύριου όγκου των αφίξεων, η άσχημη εικόνα των άδειων παραλιών, η αύξηση του Φ.Π.Α. και άλλα δυσμενή γεγονότα πλήξανε την εικόνα του νησιού. Δυστυχώς, για άλλη μία χρονιά είδαμε τη Σκιάθο να έχει τη χαμηλότερη τουριστική κίνηση στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της χαμηλής περιόδου Απρίλιο και Οκτώβριο. 

Παρ’ όλα αυτά, η συνολική κίνηση του νησιού έκλεισε με θετικό πρόσημο και 10% αύξηση. Μία αύξηση όμως που προβληματίζει, καθώς προήλθε κυρίως από τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο – Σεπτέμβριο.

Ιδιαίτερα για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο η συγκεκριμένη αύξηση ερμηνεύεται ως πλασματική, καθώς πολύς κόσμος έτεινε να μετακινείται στα νησιά της Σκοπέλου και της Αλοννήσου εφ’οσον ο αριθμός κλινών της Σκιάθου είναι συγκεκριμένος και το νησί δε μπορεί να φιλοξενήσει τόσο μεγάλο ποσοστό κόσμου.

Ο Δήμος Σκιάθου κινήθηκε ορθά στην επιλογή εταιρείας διαχείρισης του marketing, πάγια θέση της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου,  όπου σε συνεργασία με την Επιτροπή Τουριστικής Προβολής θα εκπονούσε σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Δυστυχώς και οι δύο προσπάθειες της εταιρείας Chivitas και του κ. Δρακόπουλου δεν καρποφόρησαν με την αιτιολογία του κωλύματος του επιτρόπου, ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα μίμησης αποτελεί η Αλόννησος, η οποία συνεχίζει κανονικά τη συνεργασία της με αντίστοιχη εταιρεία marketing.

Τα σχέδια της Fraport, όσον αφορά την προσέλκυση νέων πτήσεων είναι ακόμα άγνωστα προς εμάς και δε γνωρίζουμε κατά πόσο θα υπάρξει ή όχι νέος αριθμός πτήσεων.

Ίσως να είμαστε το μοναδικό τουριστικό μέρος της Ελλάδας όπου δεν υπάρχει ή δεν τηρείται καμία μορφή κανονιστικής για να υπάρχει κάποιο είδος τουριστικής ομοιομορφίας. Την ώρα που άλλα νησιά έχουν εκπονήσει κανονιστικές ακόμη και για τη διάρκεια του χειμώνα εμείς επιμένουμε στην αυθαίρετη δόμηση χωρίς πλάνο.

Αποφεύγουμε να κάνουμε αναφορά σε σχέδιο πόλης καθώς εκεί μάλλον θα περιπλέξουμε τους υπευθύνους.

Θεωρείται πλέον επιβεβλημένο και ενώ είναι ήδη αργά πως πρέπει να πραγματοποιηθεί επιτέλους αυτό το πλάνο 3ετίας με το οποίο θα ορίζεται η τουριστική ταυτότητα του νησιού.

Για να γίνουν όλα τα παραπάνω όμως είναι προαπαιτούμενη η γνώση των ειδικών. Το να επιρρίπτουμε όλο το βάρος στον Δήμο είναι η προφανής κι εύκολη λύση. Όλοι οι φορείς που εμπλέκονται με τα δρώμενα του νησιού, καθώς επίσης όλες οι Ενώσεις και οι Σύλλογοι, θα  πρέπει να δραστηριοποιηθούν σε συνεργασία με τον Δήμο που θα δρα σαν  ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΧΗ καλώντας όλους τους Συλλόγους, ενεργούς και μη, ώστε να ακούσει τα προβλήματα και τις προτάσεις τους.

Τα προβλήματα είναι πολλά και πάντα θα υφίστανται. Με τη συμμετοχή και την αρωγή όλων μας όμως μπορούν να περιοριστούν".

διαβάστε ακόμα

Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»