ΕΞΑ-ΑΑ: Συλλογική δράση για να συνεχίσει θετικά η Αθήνα- το 95% των επισκεπτών της δηλώνει ικανοποιημένο

12-07-16 | ΠΟΞ

Υποχώρηση των πληροτήτων κατά 1,8%, αλλά αύξηση κατά 3,9% στη μέση τιμή δωματίου και 2% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, δείχνουν τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2016, που παρουσιάστηκαν σήμερα σε εκδήλωση της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑ-ΑΑ), που είχε ως επίκεντρο την παρουσίαση του έργου της Ένωσης για την προβολή και ανάδειξη του προορισμού Αθήνα σε αγορές του εξωτερικού την περίοδο 2010-2016, συνολικής αξίας 1,2 εκατ. ευρώ και μηδενικού προϋπολογισμού.

Η μείωση των πληροτήτων (ιδιαίτερα το Μάιο, που έφτασε στο -6,5%), σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης κ.Αλέξανδρο Βασιλικό, αποτελεί καμπανάκι αφύπνισης για όλους τους εμπλεκόμενους στην τουριστική δραστηριότητα της πρωτεύουσας, αφού ανακόπτει με τριετία θετικών επιδόσεων. Είπε χαρακτηριστικά ο κ.Βασιλικός: «Οι πρώτες αρνητικές ενδείξεις που καταγράφονται μετά από μια θεαματική θετική πορεία την περίοδο 2013-2015, μας προειδοποιούν για στροφή του μέχρι σήμερα θετικού κλίματος για τον τουρισμό της Αθήνας και μας καλούν σε μέτρα και συλλογικές δράσεις που πρέπει εγκαίρως να δρομολογηθούν για την περιφρούρηση του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας».

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν και τα αποτελέσματα της 11ης Έρευνας ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting για την ικανοποίηση των επισκεπτών της Αθήνας, που παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα. Χορηγός της έρευνας είναι η City Contact. Οι επισκέπτες σε ποσοστό 95% μένουν ικανοποιημένοι και θα σύστηναν ανεπιφύλακτα την Αθήνα, ενώ το 62% αναφέρει ότι είχε καλύτερη εμπειρία από ό,τι προσδοκούσε και τo 59% παίρνει ενημερωτικά έντυπα από τα Info Stands. 

Η καθαριότητα στους δημόσιους χώρους είναι το αρνητικό σημείο της Αθήνας, που αναδεικνύει η έρευνα.

Στην παρέμβαση του ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης είπε για το ζήτημα της καθαριότητας ότι ο Δήμος έχει ανάγκη από 2.500 κάδους απορριμάτων και ο προμηθευτής πτώχευσε, γεγονός που καθυστερεί την άμεση προμήθειά τους...

Αναλυτικά τα στοιχεία της σημερινής παρουσίασης:

Επιδόσεις των ξενοδοχείων

- Οι πληρότητες στο α' εξάμηνο του 2016 είναι μειωμένες κατά 1,8% 73% έναντι 74,3% πέρυσι), καταγράφοντας πτωτική πορεία όλους τους μήνες από τις αρχές του έτους. Ο Μάιος ήταν ο χειρότερος μήνας από πλευράς πληροτήτων, οι οποίες κατέγραψαν τις μεγαλύτερες μέχρι στιγμής απώλειες (-6,5%) και από 93,3% πέρυσι, τον Ιούνιο του 2016 διαμορφώθηκαν σε 91% κατά μέσο όρο.

- Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση 3,9% στη Μέση Τιμή Δωματίου (ARR) το 6μηνο (90,2 ευρώ έναντι 86,8 ευρώ πέρυσι) καθώς και αύξηση στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) της τάξης του 2% κατά μέσο όρο(65,74 ευρώ έναντι 64,48 ευρώ πέρυσι).

- Παρά τη σημαντική αύξηση των διεθνών αφίξεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατά 23% το 2015, τα επίπεδα αύξησης πληροτήτων ήταν χαμηλά (+3,6%) φτάνοντας στο 74,9% (ο αριθμός διαθέσιμων δωματίων παρέμεινε σταθερός το 2015 σε σχέση με το 2014), οι τιμές των ξενοδοχείων παρέμειναν χαμηλές, σχεδόν 14% κάτω από τα επίπεδα του 2008, παρά την αύξηση τιμών το 2015 κατά +4,7%. Προφανώς, ένας μέρος των αφίξεων κατευθύνεται σε σπίτια που νοικιάζονται στους τουρίστες.

- Η Αθήνα είχε Μέση Τιμή Δωματίου στα 90 ευρώ το 2015 και βρισκόταν στα ίδια επίπεδα με τις μεσογειακές πόλεις της Μαδρίτης και της Λισαβόνας (με 94 ευρώ και 92 ευρώ αντίστοιχα).

Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων

-σε σύγκριση με ανταγωνιστικές πόλεις της Μεσογείου, η επισκεψιμότητα της Αθήνας παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και η απόδοση των ξενοδοχείων θα μπορούσε να βελτιωθεί, ιδιαίτερα σε επίπεδο τιμών

-σταθερά υψηλή ικανοποίηση των επισκεπτών της Αθήνας με βαθμολογία 8,0 από 7,8 την περυσινή χρονιά

-Το 95% των τουριστών θα σύστηνε την Αθήνα

-χαμηλότερη ικανοποίηση από τη δημόσια καθαριότητα με βαθμό 6,1

-υψηλό ποσοστό επαναλαμβανόμενου τουρισμού

-το 62% των διεθνών επισκεπτών είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία σε σχέση με τις προσδοκίες του

-το 14% των επισκεπτών συνδυάζει την αναψυχή με τη δουλειά (bleisure) και συχνά συνοδεύεται από τον/τη σύντροφο

-το τμήμα αγοράς «baby boomers» παραμένει σημαντικό για την Αθήνα (επισκέπτεται τα περισσότερα αξιοθέατα, γνωρίζει τα νησιά του Αργοσαρωνικού και τα επισκέπτεται, έχει οικονομική δυνατότητα και το χρόνο να ταξιδεύει συχνά και πληρώνι για να έχει ποιότητα, αναζητά νέες εμπειρίες, δαπανά 2,4 φορές περισσότερα από τους millenials οι οποίοι ενδιαφέρονται κυρίως για τη διασκέδαση)

-οι απευθείας αφίξεις από τις ΗΠΑ στο αεροδρόμιο Αθηνών σημείωσαν αύξηση 38% το 2015, κατατάσσοντας τις ΗΠΑ στις 15 κορυφαίες διεθνείς αγορές για την Αθήνα. Οι βόρειοι αμερικανοι είναι πιο ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στην Αθήνα και έχουν δώσει την υψηλότερη βαθμολογία στη σχέση ποιότητας/τιμής στα ξενοδοχεία.

-οι Αμερικανοί επισκέπτες είναι καταναλωτές μεσαίας κατηγορίας στην Αθήνα, ενώ οι τουρίστες από τη Μ. Ανατοή και την Αυστραλία δαπανούν περισσότερα, κυριως σε ψώνια. Οι Αμερικανοί δαπανούν λιγότερα γιατί δεν θεωρούν εξίσου σημαντική τη σχέση ποιότητα/τιμή με άλλες εθνικότητες.

-Οι ευρωπαίοι ταξιδιώτες δαπανούν τα λιγότερα χρήματα και μαζί με τους Ασιάτες δίνουν τη χαμηλότερη βαθμολογία στη συνολική της εμπειρία στην Αθήνα.

Δράσεις προβολής της Αθήνας

Το διάστημα 2010-2016, η ΕΞΑ-ΑΑ υλοποίησε δράσεις προβολής, η αξία των οποίων υπολογίστηκε σε 1.208.919 ευρώ.

Το έργο αυτό περιλαμβάνει δράσεις προβολής, φιλοξενία ξένων tour operators και δημοσιογράφων στην Αθήνα, χορηγικό πολιτιστικό και κοινωφελές έργο, όπως και την δημιουργία πλατφόρμας / «Δικτύου Συνεργειών» για την Αθήνα, που αριθμεί πλέον περισσότερους των 100 ιδιωτικών, αλλά και δημόσιων τοπικών, κλαδικών, επιχειρηματικών και επαγγελματικών φορέων, Ιδρυμάτων, Οργανισμών, Μουσείων, καταστημάτων κ.ά.

Τα μέλη του Δικτύου Συνεργειών, συνεργάστηκαν υπό τον συντονισμό της ΕΞΑΑΑ για την πρόσκληση, φιλοξενία και ενημέρωση 1.872 συνολικά τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων από 24 χώρες, αλλά και 650 ξένων καλλιτεχνών μέσα από φεστιβάλ, δράσεις πολιτισμού στην πόλη, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές κ.λπ. Στις δράσεις αυτές που δρομολογήθηκαν από το 2010 έως σήμερα, τα ξενοδοχεία της Αθήνας προσέφεραν δωρεάν τουλάχιστον 5.828 καταγεγραμμένες διανυκτερεύσεις για την ενίσχυση της καλής φήμης της Αθήνας και τα μέλη του Δικτύου συνέβαλαν καλύπτοντας ανάλογα με την εξειδίκευσή τους, είτε τις θεματικές ξεναγήσεις και περιηγήσεις στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο, σε Μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και λοιπούς χώρους ενδιαφέροντος, είτε κρουαζιέρες στα νησιά του Αργοσαρωνικού, κ.λπ. ενώ επίσης εστιατόρια και καταστήματα συνέβαλλαν με την προσφορά δώρων.

Η παρέμβαση του κ.Καμίνη

Στην παρέμβαση του ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης επεσήμανε, ότι η επανάκαμψη της Αθήνας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, δεν έγινε τυχαία αλλά ήταν αποτέλεσμα συντονισμένων δράσεων, αλλά και συνεργασίας όλων των φορέων του τουρισμού. Ως βάση για τη συνέχεια της ανοδικής πορείας του προορισμού ο κ. Καμίνης στάθηκε στο τρίπτυχο της ομαλότητας, της σταθερότητας και της ασφάλειας, όπως χαρακτηριστικά είπε. «Η Αθήνα δεν πρέπει να ζήσει στιγμές τους παρελθόντος που έβλαψαν τον τουρισμό», συμπλήρωσε. Αναφερόμενος στις δράσεις του Δήμου, ο δήμαρχος σημείωσε ότι από το Φθινόπωρο θα τρέξει η νέα επικοινωνιακή εκστρατεία του Δήμου για το 2017.

Στην παρέμβασή του ο κ. Καμίνης εστίασε και στο οξύ ζήτημα της καθαριότητας, που όπως είπε, η γραφειοκρατία του ελληνικού δημοσίου, τον εμποδίζει να προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού, ενώ μεγάλα είναι τα ζητήματα που προκύπτουν με τους διαγωνισμούς για τις προμήθειες υλικών. «Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Δήμος έχει άμεση ανάγκη 2.500 κάδων απορριμμάτων και ο προμηθευτής πτώχευσε», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την άμεση προμήθεια του συγκεκριμένου υλικού για τις ανάγκες του Δήμου.

 

διαβάστε ακόμα

Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη