Eπιμελητήριο Κέρκυρας: Διαγωνισμός για το έργο CETA

20-04-15 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

H Αναπτυξιακή Εταιρεία του Επιμελητηρίου Κέρκυρας προκήρυξε  διαγωνισμό με κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη προσφορά για την υλοποίηση του έργου «Οργάνωση και Λειτουργία Γραφείου Ενημέρωσης (info desk) και μηχανογραφικές υπηρεσίες στο πλαίσιο του έργου με το ακρωνύμιο CETA», συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 38.048 πλέον ΦΠΑ.

Η προκήρυξη έγινε στο πλαίσιο της πράξης  «Πρόγραμμα διαπεριφερειακής ηλεκτρονικής υποστήριξης για τις μη ξενοδοχειακές μονάδες επιχειρήσεων τουρισμού: υπηρεσίες πληροφόρησης για την προσφορά και την ζήτηση» που έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Εδαφικής Συνεργασίας ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ 2007-2013. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί τη Δευτέρα 27 Απριλίου.

Η Κέρκυρα θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα Ελληνικού τουρισμού προσελκύοντας κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού. Το Λιμάνι της πόλης της Κέρκυρας είναι το κύριο Λιμάνι του νησιού, καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των βόρειων παραλίων της πόλης και αποτελεί την κύρια πύλη για τη διακίνηση ανθρώπων και τουριστών. Η αναπτυξιακή δυναμική του Λιμανιού της Κέρκυρας συνδέεται ευθέως με την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουριστικού τομέα και αποτελεί αποτελεί κομβικό σημείο επικοινωνίας με την περιοχή της Αpulia.

Το έργο CETA έρχεται να αναπτύξει «έξυπνα» IT εργαλεία marketing ειδικά σχεδιασμένα για να υποστηρίξει την τουριστική κίνηση και να δημιουργηθεί μια διαπεριφερειακή πλατφόρμα συνεργασίας ώστε να αναπτυχθεί και να αναβαθμισθεί η τουριστική μη ξενοδοχειακή διαμονή. Επιπλέον, η διεπιχειρησιακή Β2Β ηλεκτρονική πλατφόρμα που επιδιώκει να αναπτύξει, διευκολύνει την σύζευξη της προσφοράς των περιφερειών της Puglia και των Ιονίων Νήσων στην ζήτηση των τουριστικών πρακτόρων και των οργανωτών ταξιδιών και συνεπώς ωφελεί την τουριστική κίνηση της Κέρκυρας και του λιμανιού της.

Το έργο αυτό γεννήθηκε από την αυξανόμενη συνειδητοποίηση ότι η ανάπτυξη των μη- ξενοδοχειακών μονάδων τουρισμού στην περιοχή, είναι τελείως άγνωστη. Αναφερόμαστε στην παροχή μη ξενοδοχειακών υπηρεσιών τόσο στην Απουλία όσο και την Ελλάδα, όπου οι πληροφορίες είναι λιγοστές και δεν υπάρχει κεντρικό σύστημα ελέγχου και ποιοτικής κατηγοριοποίησης.

Πρόκειται για μια βιομηχανία από μικρές κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις τους μόνο κατά την τρίμηνη διάρκεια του καλοκαιριού. Οι αδυναμίες του κλάδου έχουν οδηγήσει σε αδυναμία συμβατότητας μεταξύ του τι είναι σε πρώτη ζήτηση (tour operators, ταξιδιωτικά και τουριστικά γραφεία, διοργανωτές ταξιδίων, κ.λπ.) και του τι είναι σε προσφορά (δομές φιλοξενίας, υπηρεσίες, κλπ.).

Αυτή η ιδέα ωρίμασε την πάροδο του χρόνου, κυρίως λόγω προηγούμενης εμπειρίας των εταίρων του έργου. Στόχος του έργου CETA είναι να προτείνει μια βάση πάνω στην οποία θα βασίζεται η πραγματοποίηση μιας ηλεκτρονικής διασυνοριακής ανταλλαγής, μιας πύλης B2B που θα δώσει προβολή στις μικρές τουριστικές επιχειρήσεις που υπάρχουν στην περιοχή που αναπτύσσεται το έργο και που δεν έχουν τη δυνατότητα αυτοπροβολής και αυτοπροώθησης. Εκτός αυτού, τα δύο Επιμελητηρία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα έχουν σήμερα στην κατοχή τους μια πλούσια βάση δεδομένων των τουριστικών επιχειρήσεων της ευρύτερης περιοχής η οποία θα χρησιμεύσει ως σημείο εκκίνησης για τη δημιουργία μιας διεπιχειρησιακής Β2Β ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Η πλατφόρμα θα παρέχει επιπλέον μια ολοκληρωμένη πύλη πληροφοριών τόσο για τα τοπικά και διασυνοριακά μέσα μεταφοράς και τις υπηρεσίες όσον αφορά τα φυσικά και πολιτιστικά μνημεία, έτσι ώστε να επιτρέπει την ολοκληρωμένη διαμονή μεταξύ των δύο εμπλεκομένων περιοχών.

Συνοπτική περιγραφή του έργου CETA

CETA: Πρόγραμμα διαπεριφερειακής ηλεκτρονικής υποστήριξης για τις μη ξενοδοχειακές μονάδες επιχειρήσεων τουρισμού: υπηρεσίες πληροφόρησης για την προσφορά και την ζήτηση.

Το CETA είναι ένα έργο χρηματοδοτούμενο από το Πρόγραμμα Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα Ιταλία 2007-2013.

Ο ρόλος της Τεχνολογίας επικοινωνιών (ICT) έχει εδραιωθεί με την πάροδο του χρόνου και αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο επικοινωνίας, αλλά και ένα ουσιαστικό όχημα σε διαφορετικές κλίμακες της οικονομικής ανάπτυξης. Το διαδίκτυο αποτελεί ένα πραγματικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης, το οποίο είναι πολύτιμο στο πλαίσιο των τοπικών αγορών. Ο κύριος στόχος του έργου CETA είναι η βελτίωση της προσβασιμότητας σε δίκτυα και υπηρεσίες τοπικής αειφόρου ανάπτυξης.

Ειδικότερα,  το σχέδιο αποσκοπεί στη βελτίωση της πληροφόρησης και της επικοινωνίας μέσω της δημιουργίας περιφερειακών (τόσο σε τοπικό όσο και σε διασυνοριακό) δικτύων, με την ενσωμάτωση τους σε ηλεκτρονικό σύστημα με το Business to Business (B2B) λειτουργίες.

Πιο συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί μια διασυνοριακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής ανταλλαγής πληροφοριών σχετικά με την παροχή μη ξενοδοχειακού τουρισμού, η οποία θα διευκολύνει την πληροφόρηση της προσφοράς και της ζήτησης. Η σχέση του Εμπορικού Επιμελητηρίου του Μπάρι και του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Κέρκυρας, θα ενισχύσει την ηλεκτρονική ανταλλαγή πληροφοριών. Οι τεχνικές πτυχές της ηλεκτρονικής ανταλλαγής, καθώς και των συναφών υπηρεσιών, θα ανατεθούν σε μία εταιρεία in-house της περιφέρειας της Απουλίας την InnovaPuglia SpA, και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Το έργο προβλέπει επίσης μια σειρά από δραστηριότητες οι οποίες περιλαμβάνουν το συντονισμό και τη διαχείριση της εταιρικής σχέσης και επικοινωνίας με το κοινό, καθώς και στην ανάπτυξη μια σειράς από εργαλεία επικοινωνίας.

Αρχικά θα προχωρήσει με την ανάπτυξη της Β2B διασυνοριακής ηλεκτρονικής ανταλλαγής για μη ξενοδοχειακές μονάδες τουρισμού με βάση έναν Χάρτη Υπηρεσιών οι οποίοι θα προσδιορίσουν και ταξινομήσουν τους μη ξενοδοχειακούς χώρους σε κατηγορίες. Στη συνέχεια, θα αναπτυχθούν δύο διαδραστικά εργαλεία: μια πλατφόρμα πολυμέσων που θα παρέχει πληροφορίες για τις τοπικές και διασυνοριακές μεταφορές και ένας διαδραστικός οδηγός με πληροφορίες για τις υφιστάμενες υπηρεσίες των πολιτιστικών και φυσικών περιοχών.

Με άλλα λόγια το CETA, αναπτύσσει «έξυπνα» IT εργαλεία marketing ειδικά σχεδιασμένα για να υποστηρίξουν την εκτός ξενοδοχείων τουριστική διαμονή. Το Επιμελητήριο του BARI, η Innova Puglia SpA, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το Επιμελητήριο Κέρκυρας ένωσαν τις δυνάμεις και τις δεξιότητες τους και συνεργάζονται για να δημιουργήσουν μια διαπεριφερειακή πλατφόρμα συνεργασίας για να αναβαθμίσουν και να βελτιώσουν την τουριστική μη ξενοδοχειακή διαμονή.

Το CETA είναι μια διεπιχειρησιακή Β2Β ηλεκτρονική πλατφόρμα που επιδιώκει να διευκολύνει την ανταπόκριση της προσφοράς των περιφερειών της Puglia και των Ιονίων Νήσων στην ζήτηση των τουριστικών πρακτόρων και των οργανωτών ταξιδιών. Eίναι ένα πολυμεσικό εργαλείο με το οποίο οι «αυτό- οργανωμένοι τουρίστες» επιλέγουν την εκδρομή και την διαδρομή τους μετακινούμενοι στις διάφορες περιοχές χρησιμοποιώντας το δίκτυο εσωτερικών και διαπεριφερειακών μεταφορών, ταξιδεύοντας με πλήρη αυτονομία.  Το CETA είναι διαδραστικός οδηγός για τον «ιδιαίτερο» τουρίστα που κινείται πέρα από την «πεπατημένη» και ανακαλύπτει ασυνήθιστες διαδρομές και δρομολόγια και τοπικές παραδόσεις.

διαβάστε ακόμα

Πράσινο φως στην πρόταση της ΤΕΜΕΣ για ίδρυση Διεθνούς Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας στην Καλαμάτα
Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη
Η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία
Σε ψηφιακή αποτύπωση το «Πολιτιστικό Καλεντάρι Πιερίας»
BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου
Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα
19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;
Τουρκικός τουρισμός | +13,2% οι αφίξεις, +5,4% τα έσοδα το α' τρίμηνο
FootGolf με τη συμμετοχή των Euro 2004 Legends στο Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour