Δήμος Αριστοτέλη Χαλκιδικής: το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2015

21-03-15 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Eγκρίθηκε  το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Αριστοτέλη για το έτος 2015 συνολικού ύψους 50.000 ευρώ.  

Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου έχει ως εξής:

Οι γενικές αρχές της πολιτικής του δήμου στον τομέα του Τουρισμού

Ο τουρισμός αποτελεί σε παγκόσμιο επίπεδο, μια από τις σημαντικότερες και δυναμικότερες παραγωγικές δραστηριότητες, με σημαντικές ωφέλειες στην οικονομία και εξίσου σημαντικές επιδράσεις στο περιβάλλον και τον πολιτισμό, θέτοντας εκ προοιμίου την αναγκαιότητα για βιώσιμη και αειφόρο διαχείριση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών πόρων.

Η προστασία του περιβάλλοντος, η κοινωνική ισότητα, η συνοχή και η ισορροπημένη περιφερειακή ανάπτυξη, αποτελούν τους βασικούς παράγοντες για την ανταγωνιστικότητα των προορισμών, την ευημερία των πληθυσμών, τη δημιουργία απασχόλησης, τη διαφύλαξη και αναβάθμιση φυσικών και πολιτιστικών πόλων έλξης. Ως εκ τούτου, η πολιτική του τουρισμού είναι απαραίτητο να στοχεύει και να λειτουργεί με βάση την προστασία της βιοποικιλότητας, της διατήρηση της λειτουργίας των οικοσυστημάτων, την προστασία των φυσικών πόρων και της πολιτιστικής κληρονομιάς, κρίνοντας αναγκαίο να υπάρχει οριζόντια αμφίδρομη σχέση μεταξύ του τουρισμού και άλλων πολιτικών.

Έχοντας ως υπόβαθρο την κείμενη Κοινοτική και Εθνική νομοθεσία, τη διεθνή βιβλιογραφία αλλά και τις διεθνείς πρακτικές βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, η στρατηγική του Δήμου Αριστοτέλη στον τομέα του τουρισμού, έχει ως βασική της αρχή, την ισότιμη συμμετοχή της περιβαλλοντικής προστασίας ως προς αυτές των οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων.

Θεμελιώδεις άξονες της στρατηγικής στον τομέα του τουρισμού είναι α) η πρόληψη της ρύπανσης, β) η ισότητα και συνυπευθυνότητα όλων των φορέων και φυσικών προσώπων που αναπτύσσουν επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα του τουρισμού και γ) η ολοκληρωμένη προσέγγιση, με στόχο την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή.

Με τον τρόπο αυτό, διατυπώνεται ένα μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης που:

-θα είναι αποδεκτό σε βάθος χρόνου και θα να εξασφαλίζει τη διατήρηση του φυσικού και πολιτιστικού κεφαλαίου,

-θα παράγει και θα αναπαράγει βιώσιμα οικονομικά οφέλη τα οποία θα ενισχύουν την ευημερία – με όρους ποιότητας ζωής και απασχόλησης – στη περιοχή και να επιδρά θετικά στις όμορες περιοχές,

-θα είναι ηθικά αποδεκτό – με όρους κοινωνίας και επιστήμης – και θα συμβάλλει στη βιώσιμη προοπτική των μελλοντικών γενεών,

-θα συνδέει τον πρωτογενή τομέα παραγωγής και την μεταποίηση με τον τριτογενή τομέα παραγωγής.

-θα προάγει την πιστοποίηση των καταλυμάτων αναβαθμίζοντας την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και μειώνοντας στο ελάχιστο την υπέρμετρη χρήση (ανάλωση χωρίς φειδώ) των ενεργειακών, υδατικών και εν γένει περιβαλλοντικών πόρων.

Χρησιμοποιώντας τις αρχές και τους άξονες της στρατηγικής, διαμορφώνεται ένα πλαίσιο τουριστικής πολιτικής έντασης ποιότητας που βασίζεται στα ισχυρά -ή εν δυνάμει- ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του δήμου Αριστοτέλη, επιδιώκει την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και προσβλέπει στην βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη.

Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής ενσωματώνει το σύνολο των αρχών και των επιδιώξεων της τουριστικής ανάπτυξης του δήμου. Αναλυτικότερα, με το πρόγραμμα τουριστικής προβολής εξυπηρετούνται οι στόχοι:

− Μετάβασης από ένα μαζικό, αδιαφοροποίητο, μονοθεματικό και χαμηλής οικονομικής απόδοσης τουρισμό -μοντέλο «Ήλιος- Θάλασσα»- σε έναν ποιοτικό, διαφοροποιημένο και πολυθεματικό, τουρισμό, με άξονες α) τους παγκόσμιας εμβέλειας πόλους έλξης πολιτιστικού τουρισμού, του Αγίου Όρους και των αρχαίων Σταγίρων, β) το πολιτισμικό και ιστορικό ενδιαφέρον των οικισμών γ) την αξιοποίηση των τοπικών προϊόντων και της τοπικής κουζίνας και δ) το απαράμιλλης ομορφιάς φυσικό περιβάλλον σημαντικού εύρους βιοποικιλότητας.

− Άμβλυνσης της εποχικότητας και την αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη μέσω της προώθησης ξενοδοχειακών καταλυμάτων υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και υποδομών.

− Ανάδειξης και αποκατάστασης του περιβάλλοντος, της πολιτιστικής κληρονομιάς και του τοπίου.

− Διεύρυνσης του φάσματος των προσφερόμενων τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, με την ανάπτυξη των ευκαιριών προσέλκυσης επενδυτών και πέραν των παραδοσιακών τουριστικών επενδύσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις φυσικές, πολιτιστικές, οικονομικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.

− Διαφύλαξης και ενίσχυσης της τοπικής και κοινωνικής ταυτότητας των περιοχών.

− Αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας και των επιχειρήσεων του Δήμου.

Διαρκές ζητούμενο της πολιτικής προώθησης και προβολής είναι αφενός η δημιουργία υψηλής καταναλωτικής πίστης στο τουριστικό προϊόν του Δήμου (που θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την επαναληψιμότητα των επισκέψεων) και αφετέρου, η διείσδυση σε νέες αγορές. Σήμερα, ο κύριος όγκος των περιηγητών, προέρχεται κυρίως από την Ευρωπαϊκή ήπειρο. Η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελούν διαχρονικά τις παραδοσιακές αγορές Την τελευταία δεκαετία ωστόσο, αναδείχθηκαν νέες χώρες-αγορές από τις οποίες η Ελλάδα προσελκύει σημαντικό αριθμό επισκεπτών. Οι χώρες αυτές είναι κυρίως η Ρωσία και οι γειτονικές Βαλκανικές με τις αφίξεις να αντισταθμίζουν εν μέρει την κάμψη από άλλες χώρες.

Το μίγμα της πολιτικής προώθησης του προορισμού περιλαμβάνει ένα σημαντικό εύρος μέσων, όπως η προβολή μέσω κοινωνικής δικτύωσης, η συμμετοχή σε εκθέσεις, η γνωριμία και φιλοξενία τουριστικών πρακτόρων αναλόγου κύρους κα. Στην κατεύθυνση αυτή, είναι απαραίτητη η εκπόνηση ενός ξεκάθαρου μηνύματος και λογότυπου που θα αποτυπωθεί στη μνήμη και το συναίσθημα των εν δυνάμει τουριστών.

Λαμβάνοντας υπόψη την στρατηγική, τους άξονες, τη διαμόρφωση αγοράς- στόχο και τους σημαντικούς πόλους έλξης του προορισμού προτείνεται η υιοθέτηση μηνύματος που να εμπεριέχει τους όρους «Αριστοτέλης» και «Άγιον Όρος» και η δημιουργία του ανάλογου λογότυπου (brand name), από εξειδικευμένη δημιουργική και γραφιστική ομάδα συνεργατών.

Η συνολική πολιτική προώθησης είναι απαραίτητο να υποστηρίζεται σε κεντρικό επίπεδο, από φορείς και οργανισμούς τουρισμού, οι οποίοι έχουν σημαντική τεχνογνωσία και ικανότητα προωθητικών ενεργειών σε στοχευμένες αγορές.

Ενδεικτικά, οι ενέργειες για την τουριστική προβολή του δήμου Αριστοτέλη που μπορούν να υλοποιηθούν στο έτος 2015 είναι :

Δράσεις προώθησης:

-Συμμετοχή σε μεγάλες τουριστικές εκθέσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, με στόχο την προσέλκυση νέων επισκεπτών

-Δημιουργία ολοκληρωμένου έντυπου και ηλεκτρονικού τουριστικού οδηγού, που θα περιλαμβάνει εκτός των καταλυμάτων όλες τις πολιτιστικές δραστηριότητες, αλλά κα τους χώρους αναψυχής των περιηγητών.

-Καταγραφή των ετήσιων εκδηλώσεων και τοπικών εορτών σε όλα τα χωριά του δήμου, ώστε να προωθούνται στους τουρίστες που επισκέπτονται τον τόπο μας.

-Δημιουργία διαφημιστικών spots με τα πολιτιστικά μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους, παραλίες, τον ορεινό όγκο, τα νησιώτικα συμπλέγματα, αλλά και τις δυνατότητες εναλλακτικού τουρισμού, όπως η πεζοπορία και η ποδηλασία (mountain bike) στα μονοπάτια του Αριστοτέλη, σε συνεργασία με φορείς και οργανισμούς τουρισμού.

-Τα «ταξίδια εξοικείωσης» (fam-trip inspections): Σε συνεργασία με τον Υπουργείο Τουρισμού, φορείς και οργανισμούς τουρισμού της περιοχής, τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους.

-Συνεργασία με φορείς και οργανισμούς τουρισμού και με το σύνολο των τοπικών τουριστικών φορέων για την από κοινού υλοποίηση των προωθητικών δράσεων.

-Υλοποίηση του ενταγμένου έργου «Οδηγός Πόλης Δήμου»-Δράσεις για smartphones, tablets και ipad.

-Δημιουργία booking site του δήμου ή link σε booking site της περιοχής.

-Δημιουργία θεματικών spot τουριστικής προβολής για το κανάλι του Δήμου και για την προβολή τους σε ελληνικά και διεθνή κανάλια βάσει ανταποδοτικών συμφωνιών.

-Προγράμματα επαγγελματικών συναντήσεων, Road Shows, Press Trips (δημοσιογραφικά ταξίδια) και Fam Trips (ταξίδια εξοικείωσης) σε συνεργασία με οργανισμούς και φορείς τουρισμού.

-Οργανωμένες προσεγγίσεις με εξειδικευμένες προσφορές σε ειδικά target groups (ΚΑΠΗ, σχολεία, πολιτιστικούς συλλόγους κλπ) σε συνδυασμό και με την ανάδειξη υποδομών συνεδριακού τουρισμού.

-Προετοιμασία και συνεργασία με την Unesco για την ανακήρυξη του 2016 ως έτος Αριστοτέλη με αφορμή τη συμπλήρωση 2400 χρόνων από τη γέννησή του.

Δράσεις διασύνδεσης με άλλους παραγωγικούς τομείς

-Προώθηση τοπικών παραδοσιακών προϊόντων τόσο στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες της περιοχής του Δήμου όσο και σε εκθέσεις και εκδηλώσεις των χωριών του Δήμου.

-Δημιουργία ειδικών αναμνηστικών τοπικών προϊόντων στο οποία θα προβάλλεται το μήνυμα και το λογότυπο του προορισμού. Τα εν λόγω τοπικά προϊόντα (όπως γλυκίσματα, ποτά, ελαιόλαδο, τοπικά εδέσματα, υφαντά κα) θα δίνονται δωρεάν σε τουριστικούς πράκτορες και οργανισμούς, με σκοπό ταυτιστεί ο προορισμός με τα τοπικά προϊόντα και την τοπική κουζίνα.

-Δρομολόγηση σε συνεργασία με το Δίκτυο Επιχειρήσεων Χαλκιδικής, φορείς και οργανισμούς τουρισμού της περιοχής, ειδικού φορέα πιστοποίησης καταλυμάτων, όλων των διαβαθμίσεων. Αναβάθμιση του κριτηρίου πιστοποίησης που αφορά στη χρήση τοπικών πιστοποιημένων προϊόντων

Δράσεις δημιουργίας υποδομών

-Δημιουργία χώρου υποδοχής για γυναικείο θρησκευτικό τουρισμό σε συνεργασία με την Ιερά Επιστασία και αξιοποιώντας τα συγχρηματοδοτούμενα Ευρωπαϊκά Προγράμματα.

-Δημιουργία Γραφείου Τουρισμού του Δήμου, με την διαρκή απασχόληση συνεργάτη του δήμου, που θα ασχολείται με όλα τα θέματα που αφορούν τον τουρισμό στο δήμο.

-Έναρξη των ενεργειών χωροθέτησης καταδυτικών πάρκων στον τεχνητό ύφαλο της Ιερισσού και στην περιοχή της Αμμουλιανής.

-Μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των επιχειρήσεων της ΑΞΤΑΔΑ

- Έναρξη για τη χωροθέτηση πεζόδρομου και ασφαλούς διέλευσης αθλούμενων και περιπατητών, μεταξύ της Ουρανούπολης και του λιμένα της Τρυπητής.

-Συνεργασία της αποκεντρωμένης διοίκησης της περιφέρειας και των παραπάνω φορέων τουρισμού για τη χάραξη των «μονοπατιών του Αριστοτέλη» και όλων των περιοχών του Δήμου σε συνεργασία με την «Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος», Αξιοποίηση εκπονηθείσας μελέτης αναφορικά με τις οικοτουριστικές διαδρομές.

-'Έλεγχος και συμπλήρωση πινακίδων τοπωνυμιών και σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος σε όλο τον Δήμο και βελτίωση της σήμανσης σε όλες τις περιοχές. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια να δούμε το θέμα των πινακίδων για τις σημαντικότερες κατευθύνσεις του Δήμου.

-Ένταση των προσπαθειών για την επαναλειτουργία του Αστυνομικού Τμήματος Ιερισσού και παρουσία αστυνομικών στη νήσο της Αμμουλιανής.

-Ανάδειξη προσκυνηματικού τουρισμού σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού-Αξιοποίηση του Προσκυνηματικού Οδηγού του πρωτοσύγκελου της Ι.Μ. π. Χρυσόστομου Μαϊδώνη για τα εξωκλήσια και τις θρησκευτικές γιορτές του δήμου.

-Διερεύνηση δυνατοτήτων δημιουργίας ενδοδημοτικής συγκοινωνίας σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής. Επαφή με το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής για σύνδεσή του με το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

-Τουριστική ανάδειξη των ορεινών χωριών της βόρειας Χαλκιδικής, με την «ένωση» τους με τα ξενοδοχεία και τα παραθαλάσσια χωριά του Δήμου, βάσει συγκεκριμένου σχεδίου και ενεργειών σε συνεργασία με τοπικούς επαγγελματικούς φορείς και συλλόγους.

-Δράσεις ανάδειξης των μοναδικών αρχαιολογικών τόπων σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και τους κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς.

-Αναβίωση των «Αριστοτέλειων» δραστηριοτήτων σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου. Εκδηλώσεις με διεθνή εμβέλεια και κεντρικό άξονα αναφοράς το έργο του Αριστοτέλη.

-Δρομολόγηση σε συνεργασία με το τμήμα επιχειρηματικού σχεδιασμού του δήμου και τον Αναπτυξιακό Σύνδεσμο Πολιτών Χαλκιδικής, καταγραφής των επιχειρήσεων τουρισμού και των τουριστικών υποδομών του δήμου, σε όλα τα χωριά

-Δράσεις διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου σε όλο το δυνατό χρονικό εύρος του έτους προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα εναλλακτικών δραστηριοτήτων.

-Δημιουργία, σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο Τουριστικών Περιπτέρων ( Info Kiosk) σε κεντρικούς παραλιακούς και κοινόχρηστους χώρους του Δήμου.

-Επανακαθορισμός της σχέσης του Δήμου με την Ιερά Επιστασία του Αγίου Όρους για κάθε συνεργασία, αποδεκτή από τις δύο πλευρές.

-Αναβάθμιση και ανάδειξη της ιστοσελίδας και των social media του δήμου και προώθησή τους για προσέλκυση νέων επισκεπτών, κυρίως εξωτερικού, με εξειδικευμένα εργαλεία όπως το Search Engine Optimization (SEO), το Google και τα Social Media.

-Επέκταση του θεσμού «Γαλάζιες Σημαία», όπου είναι εφικτό: Δημιουργία ομάδας παρακολούθησης και υλοποίησης των προϋποθέσεων που ζητούνται για την διατήρηση και την αύξηση των γαλάζιων σημαιών στις παραλίες του Δήμου σε συνεργασία με την Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία Αξιοποίησης Τουριστικών Ακινήτων.

-Πάταξη της παραξενοδοχείας και του παράνομου camping.

-Ανάπτυξη προγραμμάτων εθελοντισμού, με αξιοποίηση επιστημονικού και φοιτητικού δυναμικού του Δήμου, ενεργών πολιτών και μαθητών.

Δράσεις εκπαίδευσης και πιστοποίησης επιχειρήσεων και υπηρεσιών

-Έναρξη των ενεργειών για την πιστοποίηση των καταλυμάτων και την αξιοποίηση των τοπικών προϊόντων. Η πολιτική έντασης ποιότητας, εξυπηρετείται άμεσα με τη χρήση ενός Τοπικού Συμφώνου Ποιότητας που θα αποβλέπει στην διασύνδεση της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και της μεταποίησης με τις υπηρεσίες «εμπειρίας» που προσφέρει ο τουρισμός.

-Διερεύνηση δυνατοτήτων για αδελφοποιήσεις με πόλεις της Ευρώπης , της Ασίας και της Αμερικής, για άνοιγμα νέων αγορών τουρισμού και την συμμετοχή σε δίκτυα πόλεων.

-Έναρξη προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των επαγγελματιών τουρισμού, αλλά και ημερίδες επιμόρφωσης κατά ειδικότητα, με την απονομή στους συμμετέχοντες ειδικής πιστοποίησης.

-Διαρκής ενημέρωση στους επιχειρηματίες για αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, εθνικών και συγχρηματοδοτούμενων αναπτυξιακών προγραμμάτων

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

1.-Δημιουργία εντύπων παρουσίασης & προβολής του τουριστικού προϊόντος του Δήμου Αριστοτέλη

Δημιουργία πολύγλωσσων θεματικών εντύπων ενημερωτικού υλικού που θα αναδεικνύουν το τουριστικό προϊόν του Δήμου και το ιστορικό, πολιτισμικό και φυσικό απόθεμα αυτού.

Τα έντυπα θα διακρίνονται από ομοιομορφία, έτσι ώστε να δημιουργήσουν branding, να είναι δηλ. αναγνωρίσιμα (με το πέρασμα του χρόνου) από κάθε δυνητικό επισκέπτη.

Προϋπολογισμός: 10.000 ευρώ

Πηγή Χρηματοδότησης: Δήμος Αριστοτέλη - ιδία έσοδα

2.- Δημιουργία και προβολή οπτικοακουστικού υλικού τουριστικής προβολής του Δήμου Αριστοτέλη

Δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού, το οποίο θα παρουσιάζει και θα προβάλλει στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα (social media) τα σημαντικότερα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος του Δήμου Αριστοτέλη, προωθώντας παράλληλα εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Προϋπολογισμός: 5.000 ευρώ

Πηγή χρηματοδότησης: Δήμος Αριστοτέλη- ιδία έσοδα

3.- Συμμετοχή του Δήμου Αριστοτέλη σε τουριστικές εκθέσεις, στο εσωτερικό και στο εξωτερικό

Συμμετοχή του Δήμου Αριστοτέλη σε εκθέσεις τουρισμού τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, το έτος 2015, με στόχο την προώθηση και την πώληση του τουριστικού προϊόντος του Δήμου, σε συνεργασία με Οργανισμούς και φορείς τουρισμού.

Προϋπολογισμός: 15.000 ευρώ

Πηγή χρηματοδότησης: Δήμος Αριστοτέλη- ιδία έσοδα

4.- Λοιπές διαφημιστικές ενέργειες

Πραγματοποίηση διαφημιστικών ενεργειών για την προώθηση και προβολή των τουριστικών πόρων του Δήμου Αριστοτέλη καθώς και την προσέλκυση επισκεπτών. Οι ενέργειες αυτές θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και προβολής του Δήμου Αριστοτέλη.

Προϋπολογισμός: 20.000 ευρώ

Πηγή χρηματοδότησης: Δήμος Αριστοτέλη-ιδία έσοδα

 

διαβάστε ακόμα

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο