Σύστημα διαχείρισης τουριστικού προορισμού στη Δυτική Μακεδονία

15-11-19 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

H Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας προχωρά σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με τη διαδικασία μέσω καταλόγου για την επιλογή αναδόχου υλοποίησης της δράσης: «Υπηρεσίες Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης Τμήματος Τουρισμού της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για την προετοιμασία και υλοποίηση δράσεων τουριστικής ανάπτυξης» με επιλογή από το εγκεκριμένο Μητρώο Συμβούλων Τεχνικής Υποστήριξης.

Ο Σύμβουλος θα παράσχει υπηρεσίες για την τεχνική υποστήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας σχετικά με την προετοιμασία και υλοποίηση των δράσεων τουριστικής ανάπτυξης (Οργάνωση Δομής Διαχείρισης Προορισμού (DMO), σύστημα διαχείρισης τουριστικού προορισμού (DMS), δράσεις τουριστικής προβολής).

Πιο συγκεκριμένα στο αντικείμενο της δράσης προβλέπονται οι ακόλουθες εργασίες:

-Η προετοιμασία των προτάσεων για την υποβολή τους, από τα στελέχη του Τμήματος Τουρισμού της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, στις προσκλήσεις που αφορούν στις δράσεις τουριστικής ανάπτυξης.

-Η υποστήριξη του Τμήματος Τουρισμού στις προκαταρκτικές ενέργειες για την υλοποίηση των πράξεων τουριστικής ανάπτυξης και ειδικότερα την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την κατάρτιση των Τευχών και της Διακήρυξης για την Προκήρυξή τους, σύμφωνα με τα ισχύοντα στο εθνικό θεσμικό πλαίσιο όπως αυτό έχει προσαρμοσθεί στους Ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού.

Οι πράξεις αφορούν υπηρεσίες και προμήθειες για την ανάπτυξη των συστημάτων διαχείρισης του τουριστικού προορισμού και της τουριστικής προβολής της Δυτικής Μακεδονίας.

- Η υποστήριξη του Τμήματος Τουρισμού στις διαδικασίες παρακολούθησης και διαχείρισης των πράξεων τουριστικής ανάπτυξης, σύμφωνα με το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των συγχρηματοδοτούμενων πράξεων από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μετά την ένταξή τους και μέχρι την ολοκλήρωσή τους.

Εφαρμογή στρατηγικών τουριστικής ανάπτυξης 

Ειδικότερα όσον αφορά στο αντικείμενο της δράσης της Οργάνωσης της Διαχείρισης Προορισμού (DMO), σημειώνεται ότι η οργάνωση και η εφαρμογή στρατηγικών τουριστικής ανάπτυξης (ιδιαίτερα προορισμών ειδικού τουριστικού προϊόντος) είναι μια διαδικασία που απαιτεί επιμονή, εξειδίκευση και ανάπτυξη ιδιαίτερων δεξιοτήτων που αφορούν στο συντονισμό της δράσης και την σαφή καθοδήγηση των εμπλεκομένων τοπικών φορέων, μακροχρόνια αφοσίωση και συνεχή ενασχόληση καθώς και έναν κατάλληλο μηχανισμό παρακολούθησης, αξιολόγησης και υποστήριξης της λήψης αποφάσεων. Στόχος της Δράσης είναι η κάλυψη των παραπάνω αναγκών και η χρηματοδότηση ενός μηχανισμού (start up), Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO) ο οποίος θα ασκεί ενδεικτικά τις εξής λειτουργίες:

-Την παρακολούθηση, αξιολόγηση και επικαιροποίηση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΣΟΤΑ)

-Την παρακολούθηση, έρευνα και ανάλυση των τουριστικών μεγεθών, την εξέλιξη της περιφερειακής πολιτικής για τον τουρισμό και τα αποτελέσματά της.

-Το σχεδιασμό για την επίτευξη της κατάλληλης τουριστικής εικόνας του προορισμού.

-Τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του προορισμού και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς του μέσα από την παρακολούθηση και αξιολόγηση των χαρακτηριστικών του προϊόντος.

-Τη μέτρηση της ικανοποίησης των επισκεπτών, της ελκυστικότητας του περιφερειακού προϊόντος και την προώθηση προτάσεων για αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό της τουριστικής εμπειρίας.

-Τη διασύνδεση με άλλες μορφές τουρισμού ή άλλους κλάδους για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων εντός και εκτός περιφέρειας.

-Τη διαμεσολάβηση μεταξύ των τοπικών "παραγωγών", με τους διεθνείς "παίκτες" (tour operators).

-Την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών.

-Το Branding του προορισμού Δυτική Μακεδονία.

-Το μακροχρόνιο στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας (Marketing plan) την έρευνα αγοράς.

-Τη σύνταξη αποτελεσματικού και λεπτομερούς Project Management του έργου Τουριστική Προβολή Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας μέσα από επιμέρους δράσεις.

-Τη διαρκή παρακολούθηση των εξελίξεων στην παγκόσμια αγορά και την υποστήριξη του τοπικού δυναμικού στην παραγωγή και ενσωμάτωση καινοτομιών. Τη δικτύωση των εμπλεκόμενων τουριστικών φορέων (δημόσιων και ιδιωτικών).

-Την εγκατάσταση ενός συστήματος παρακολούθησης δεικτών.

-Τη δημιουργία και στήριξη Ολοκληρωμένου Σύστημα Διαχείρισης – Παρακολούθησης Τουρισμού και ψηφιακές εφαρμογές (DMS) της δομής.

Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης

Όσον αφορά στο αντικείμενο της δράσης της Οργάνωσης του Συστήματος Διαχείρισης Προορισμού (DMS), περιλαμβάνει τη δημιουργία και στήριξη Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης - Παρακολούθησης Τουρισμού και ψηφιακές εφαρμογές (DMS) της δομής (π.χ. Ανάπτυξη εφαρμογών ΤΠΕ για τη διαχείριση, προσέλκυση, οργάνωση και προβολή προορισμού, Ηλεκτρονική Βάση Δεδομένων Τουριστικών Προϊόντων, Διασύνδεση με megaplatforms όπως Tripadvisor, Viator, Expedia,Orbits, κλπ., Online Εφαρμογή Επιμόρφωσης Επαγγελματιών Tour Operators (Τ.Ο.) κ.λπ.) για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς όλους τους συμμετέχοντες στο περιφερειακό τουριστικό κύκλωμα. Θα περιλαμβάνει τη δημιουργία, εγκατάσταση και λειτουργία πληροφοριακών συστημάτων και εφαρμογών που θα επιτρέψουν την αποτελεσματικότερη διαχείριση των τουριστικών πόρων, περιοχών και ροών, οι οποίες θα συμβάλουν στην οργάνωση της πληροφορίας αναφορικά με τους τουριστικούς πόρους και τις δραστηριότητες στην Περιφέρεια, στην αποδοτική διαχείριση του περιεχομένου για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη προώθηση και προβολή.

Όσον αφορά στις δράσεις Τουριστικής Προβολής, σημειώνεται ότι προκειμένου να είναι αποτελεσματικός ο προγραμματισμός και η εφαρμογή δράσεων προώθησης / προβολής θα πρέπει ναυλοποιούνται στο πλαίσιο ενός μακροχρόνιου, στρατηγικού σχεδίου με σαφείς στόχους, σε συσχέτιση με την πορεία υλοποίησης του αναπτυξιακού σχεδιασμού, με συνεχή παρακολούθηση και με ικανές διαδικασίες αξιολόγησης και αναπρογραμματισμού.

Η δράση στοχεύει αφ' ενός στη δημιουργία αυτού του πλαισίου και αφετέρου στην υποστήριξη της εφαρμογής του. Περιλαμβάνει ενδεικτικά ενέργειες, όπως:

-Συμμετοχή σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις.

-Ενέργειες δημοσιότητας.

-Προβολή σε νέες τουριστικές αγορές.

-Διαφημιστική προβολή.

-Δημιουργία και παραγωγή έντυπου υλικού και λοιπού υλικού προβολής.

-Μετακινήσεις σε εκδηλώσεις για την προώθηση του τουρισμού / μετακινήσεις συμμετεχόντων σε εκδηλώσεις και φιλοξενία επαγγελματικών του χώρου στην Περιφέρεια.

-Συμμετοχή και διοργάνωση εκδηλώσεων και συνεδρίων.

Το πρόγραμμα θα είναι πολυετές, έχοντας ωστόσο ετήσια εξειδίκευση. Η συνολική διάρκεια του έργου θα είναι ως τα μέσα το 2023.

Η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 27 Νοεμβρίου 2019.

 

 

 

διαβάστε ακόμα

«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»
Δήμος Αθηναίων: Αυξήθηκαν κατά 54% οι εντολές απομάκρυνσης παράνομων τραπεζοκαθισμάτων
Αγώνας ορεινού τρεξίματος Ανοπαία Ατραπός
Διεθνές Φεστιβάλ Αραδοσίβιων στην Ελασσόνα
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google
Ανοίγει την 1η Μαΐου το νέο πολυτελές Amyth of Mykonos | Super Paradise
Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά