Περιφέρεια Πελοποννήσου: Ο τουρισμός διασυνδέεται με τον πρωτογενή τομέα

21-02-19 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου θέτει ως προτεραιότητα την ανάδειξη της Πελοποννήσου ως τουριστικό προορισμό, αλλά και την καθιέρωση των ποιοτικών προϊόντων της στη συνείδηση του καταναλωτή, θεωρώντας ότι οι δύο αυτοί βασικοί πυλώνες της περιφερειακής οικονομίας θα πρέπει να αναπτύσσονται συνδυαστικά. Η υψηλή ποιότητα των προϊόντων, σε συνδυασμό με τα έθιμα και την παράδοση της πελοποννησιακής γης έχουν πολλάκις προβληθεί σε δράσεις εξωστρέφειας, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, μέσω εκδηλώσεων γαστρονομίας και γευσιγνωσίας.

Οι στόχοι που τα προηγούμενα έτη έθεσε και ακολουθεί στρατηγικά η Περιφέρεια Πελοποννήσου για τον τουρισμό περιλαμβάνουν, πέρα από την ποσοτική αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού , τη βελτίωση της ποιότητάς του, τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, τη μείωση της εποχικότητας, το άνοιγμα σε καινούργιες αγορές, την περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, με την ενίσχυση των απευθείας πτήσεων γραμμής, την αύξηση κρατήσεων και τη βελτίωση του προσφερόμενου προϊόντος.

Παράλληλα, στον κρίσιμο τομέα των προϊόντων προτεραιότητα της Περιφέρειας είναι να επενδύσει στην ιδιαιτερότητα των τοπικών προϊόντων και να αναδείξει τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα. Μέσω των σχετικών δράσεων, προβάλλονται τα Πελοποννησιακά Προϊόντα και η Πελοποννησιακή Γαστρονομία, προσθέτοντας υπεραξία στο σύνολο της Πελοποννησιακής οικονομίας.

Αύξηση της τουριστικής ζήτησης και των βραχυχρόνιων μισθώσεων

Εξάλλου, το 2018 αναδείχθηκε με τα έως τώρα δημοσιευμένα στοιχεία μια πολύ θετική χρονιά για τον τουρισμό της Πελοποννήσου. Το 1ο ενιάμηνο Ιανουάριος- Σεπτέμβριος 2018 οι αφίξεις επιβατών στο Διεθνή Αερολιμένα «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» ξεπέρασαν τις 117.298 αριθμό ο οποίος ξεπερνά τον αντίστοιχο του 2017 που ήταν 112.324. Επίσης θετικά είναι τα αποτελέσματα των ταξιδιωτικών εισπράξεων όπου σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, τα δυο πρώτα τρίμηνα του 2018 εμφανίζουν σημαντική αύξηση (124,6) σε εκατ. ευρώ έναντι της ίδιας περιόδου το 2017 (93,4).

Η ίδια θετική εικόνα ισχύει και όσον αφορά τις επισκέψεις από τις κυριότερες χώρες του εξωτερικού όπου έφθασαν τις 278,8 (α και β τρίμηνο του 2018) έναντι 226,9 το 2017. Οι διανυκτερεύσεις επίσης εμφανίζουν σημαντική άνοδο με το α’ και β’ τρίμηνο του 2018 να φθάνουν τις 1.996,1 έναντι 1.549,5 την ίδια περίοδο του 2017. Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη, ένα κρίσιμο ποιοτικό στοιχείο για κάθε προορισμό, επίσης εμφάνισε άνοδο και διαμορφώθηκε στα 447 το 2018 έναντι 411,4 το 2017. Τέλος,  η μέση διάρκεια παραμονής έφθασε τις 7,2 διανυκτερεύσεις το 2018 έναντι 6,8 την ίδια περίοδο του 2017. Η άμεση κατανομή των εσόδων για το 2017 έφθασε το 2,2%.

Η μεγάλη ζήτηση για τον προορισμό έχει προκαλέσει την εκτόξευση και των κατοικιών βραχυχρόνιας μίσθωσης, με την Πελοπόννησο να συγκαταλέγεται στις Περιφέρειες με τις μεγαλύτερες αυξήσεις καθώς έφθασε τα 6.474 ακίνητα προς ενοικίαση.

Προϊόντα

Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου παράγεται σημαντικός αριθμός προϊόντων ΠΟΠ (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης) και ΠΓΕ (Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης), όπως: Ελιές, Ελαιόλαδο, Τυριά, Φρούτα, Λαχανικά, Ξηροί Καρποί, Όσπρια και Προϊόντα Ζωικής Προέλευσης. Η Πελοποννησιακή Γαστρονομία αναδεικνύεται σε βασικό παράγοντα ο οποίος προσθέτει υπεραξία στο σύνολο της Πελοποννησιακής Οικονομίας, συνεπώς ο στόχος των δράσεων της Περιφέρειας Πελοποννήσου είναι:

-Η προώθηση των προϊόντων άριστης ποιότητας, με ταυτότητα Περιφέρειας.

-Η βιωσιμότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.

-Η ανάδειξη της περιοχής

-Η προώθηση της πράσινης ανάπτυξης (βιολογική καλλιέργεια, ολοκληρωμένη διαχείριση, ΠΟΠ, ΠΓΕ, παραδοσιακά προϊόντα)

Περαιτέρω δράσεις τουριστικής προβολής

Στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2019, συνολικού προϋπολογισμού 878.338,37 ευρώ, εκτός των ανωτέρω αναφερόμενων οι δράσεις προβολής της Περιφέρειας Πελοποννήσου περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη διενέργεια προωθητικών εκδηλώσεων στο εσωτερικό και εξωτερικό (road show, παρουσιάσεις, γαστρονομικές εκδηλώσεις, δράσεις σε εμπορικά κέντρα, σε σταθμούς μετρό μεγάλων πόλεων) καθώς και τη δημιουργία Εκθεσιακών Χώρων της Πελοποννήσου, εντός και εκτός των διοικητικών της ορίων, τόσο για τη φιλοξενία και ανάδειξη των ποιοτικών Πελοποννησιακών προϊόντων, όσο και του εν γένει τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου και της γαστρονομίας.

Τέλος, προγραμματίζεται μεταξύ των λοιπών δράσεων τουριστικής προβολής,  η επανεκτύπωση διαφημιστικού υλικού, ο σχεδιασμός – εκτύπωση εντύπων που σχετίζονται με τον τουρισμό και τα τοπικά προϊόντα καθώς και η ενίσχυση των δημοσίων σχέσεων και της διαδικτυακής παρουσίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων