Τι προβλέπει το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Β. Αιγαίου για το 2019

07-01-19 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της για το 2019 ενέκρινε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

Αναλυτικά, το πρόγραμμα έχει μεταξύ άλλων ως εξής:

Στόχευση ειδικών αγορών

Σχεδιάζονται ενέργειες προβολής σε ειδικές αγορές στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, οι οποίες θα αφορούν στον περιπατητικό τουρισμό, στο bird-watching, sailing, στα ιαματικά λουτρά, στην κρουαζιέρα και σε άλλες ειδικές μορφές τουρισμού,  με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών με ειδικά ενδιαφέροντα που μπορούν να εξυπηρετήσουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Αξιοποίηση εκδηλώσεων

Στο πρόγραμμα αξιοποιούνται πολιτιστικές εκδηλώσεις μεγάλης εμβέλειας και αθλητικά γεγονότα, όπως για παράδειγμα το Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου, το Φεστιβάλ Ηραίου και το Μουσικό Φεστιβάλ Χίου ή το φεστιβάλ παραδοσιακών χορών Χίου, ή δράσεις προβολής της γαστρονομίας και των προϊόντων όπως το Lesvos Food Fest ή αθλητικά γεγονότα διεθνούς και εθνικής εμβέλειας, όπως για παράδειγμα το Molyvos Urban MTB και εν γένει οι ποδηλατικοί αγώνες, η Aegean Regatta, το Ράλλυ Αιγαίου, το Lesvos Trail, η διοργάνωση τουρνουά και πρωταθλημάτων ναυταθλητισμού και ιστιοπλοΐας και ο Ημιμαραθώνιος Χίου, γιατί  επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο και έχουν γίνει θεσμοί, προσελκύοντας σημαντικό αριθμό επισκεπτών στα νησιά, δημιουργώντας ευκαιρίες για τους επαγγελματίες του τουρισμού και επεκτείνουν την τουριστική περίοδο, αφού προγραμματίζονται έγκαιρα επιτρέποντας την οργανωμένη και στοχευμένη προβολή τους. Επιπλέον, συμβάλλουν στην διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος των νησιών και δεδομένου ότι πρόκειται για εξωστρεφείς δράσεις συμβάλλουν στην ίδια την προβολή των προορισμών.

Η Γαστρονομία στο Β.Αιγαίο

Στο πρόγραμμα βασικό στόχο αποτελεί και η ανάδειξη των τοπικών παραδοσιακών προϊόντων και της γαστρονομίας των νησιών, ενώ προκρίνεται ως κρίσιμο ζήτημα η διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τον αγροδιατροφικό τομέα, τα αγροτικά τοπικά προϊόντα και τη γαστρονομία. Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντική η ανάδειξη και προβολή των μοναδικών προϊόντων των νησιών και την σύνδεσή τους με το brand κάθε νησιού, όπως η μαστίχα Χίου, το ελαιόλαδο και το ούζο Λέσβου τα κρασιά της Σάμου, της Λήμνου και της Ικαρίας και η δημιουργία δικτύου που θα συνδέει επιχειρήσεις αγροδιατροφικού τομέα με επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα, στα πρότυπα του Ελληνικού πρωινού και του Aegean Cuisine.

Ηλεκτρονική προβολή

Στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής προβολής απαιτείται η διαρκής ανανέωση και υποστήριξη της διαδικτυακής τουριστικής παρουσίας των νησιών της περιφέρειας. Σημειώνεται ότι στο έργο Δράσεις Τουριστικής Προβολής Νησιών Βορείου Αιγαίου 2018-2020, προβλέπεται η δημιουργία ενός site στο πλαίσιο της επικοινωνιακής καμπάνιας με θέμα “Στον αστερισμό των νησιών του Βορείου Αιγαίου”. Σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει γίνει, στο site, που θα λειτουργεί ως site ομπρέλα για όλα τα νησιά της περιφέρειας, θα υπάρχουν σύνδεσμοι για τα sites των νησιών, τα οποία θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένα και λειτουργικά, ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως η ευκαιρία προβολής που θα δοθεί από την καμπάνια, με βασικό εργαλείο το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα.

Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι οι ιστοσελίδες τουριστικής προβολής γενικότερα αποτελούν το πρώτο και κύριο εργαλείο για την τουριστική προβολή ενός προορισμού. Συνεπώς κρίνεται απαραίτητο να είναι ενημερωμένες, σύγχρονες, ελκυστικές και δυναμικές, σε συνεχή εξέλιξη.

Με βάση τις ενημερωμένες ιστοσελίδες της κάθε Περιφερειακής Ενότητας, προβλέπονται επίσης ενέργειες ηλεκτρονικής προώθησης μέσω κοινωνικών δικτύων, SEO (βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης) και digital marketing campaigns είτε μέσω δημιουργίας micro-sites, είτε μέσω προγραμμάτων διαφήμισης σε google και κοινωνικά δίκτυα. Η εξειδίκευση των ενεργειών ηλεκτρονικής προώθησης θα γίνει ανάλογα με τις ανάγκες των νησιών, τις αγορές - στόχους και τον διαθέσιμο προϋπολογισμό. Επίσης με βάση τις ολοκληρωμένες και ανανεωμένες ιστοσελίδες των νησιών, θα οργανώνεται αποτελεσματικότερα η προβολή πολιτιστικών και αθλητικών γεγονότων μεγάλης εμβέλειας.

Παρουσιάσεις-Β2Β συναντήσεις

Οι λοιπές δράσεις τουριστικής προβολής, αφορούν στις παρουσιάσεις και στις Β2Β συναντήσεις που φέρνουν κοντά το τουριστικό προϊόν με τους επαγγελματίες στις τουριστικές αγορές. Είναι μέσα είτε για προώθηση του προορισμού απευθείας στο κοινό και για δικτύωση με τους επαγγελματίες του τουρισμού που τους δίνουν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα το τουριστικό προϊόν και να βελτιωθεί η επιχειρηματολογία προώθησής του στο δίκτυο διανομής. Οι δράσεις αυτές θα γίνουν στη Βόρεια Ελλάδα, ούτως ώστε να αξιοποιηθούν οι αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών με την περιοχή, καθώς επίσης στις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές καθώς και σε γειτονικές αγορές-στόχους, όπως η Τουρκία, οι βαλκανικές χώρες και η Κύπρος.

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος τουριστικής προβολής ανέρχεται στις 266.000 ευρώ, ενώ η Χίος θα χρηματοδοτηθεί επιπλέον με 30.000 ευρώ, ώστε να τονωθεί περαιτέρω η τουριστική κίνηση στο νησί.

διαβάστε ακόμα

Πράσινο φως στην πρόταση της ΤΕΜΕΣ για ίδρυση Διεθνούς Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας στην Καλαμάτα
Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη
Η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία
Σε ψηφιακή αποτύπωση το «Πολιτιστικό Καλεντάρι Πιερίας»
BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου
Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα
19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;
Τουρκικός τουρισμός | +13,2% οι αφίξεις, +5,4% τα έσοδα το α' τρίμηνο
FootGolf με τη συμμετοχή των Euro 2004 Legends στο Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour