Ο τουρισμός και τα προϊόντα της Λέσβου στην 34η Philoxenia

20-11-18 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Εξαιρετική επιτυχία σημείωσε η συμμετοχή της Λέσβου στην 34η PHILOXENIA 2018, που πραγματοποιήθηκε στο Εκθεσιακό Κέντρο “Δ.Ε.Θ. – HELEXPO” της Θεσσαλονίκης, από 9 έως 11 Νοεμβρίου 2018.  

Την οργάνωση της συμμετοχής, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προώθησης της τουριστικής και γαστρονομικής φυσιογνωμίας του νησιού, καθώς και της πολυπληθούς επιχειρηματικής αποστολής που συνέδραμε την όλη παρουσία της Λέσβου, ανέλαβε ο Δήμος Λέσβου σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Λέσβου, την Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου, την Ένωση Τουριστικών & Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου και τους άλλους τουριστικούς – αναπτυξιακούς φορείς που συμμετέχουν στον Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης Λέσβου (Ο.Τ.Α.Λ.) Α.Μ.Κ.Ε., με την πολυποίκιλη υποστήριξη της Παλλεσβιακής Ένωσης Θεσσαλονίκης και των μεμονωμένων απόδημων Λέσβιων της συμπρωτεύουσας.       

Φέτος με απόφαση των διοργανωτών, η Λέσβος ήταν η τιμώμενη περιοχή της “PHILOXENIA”, γεγονός που προσέδωσε ιδιαίτερη σημασία στη γενικότερη παρουσία του νησιού, στην κορυφαία διεθνή τουριστική έκθεση της χώρας. 

Η παρουσία της Λέσβου στη “PHILOXENIA 2018”, βασίστηκε στη μεθοδολογία που έχει καθιερωθεί και εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία τα τελευταία δύο χρόνια στα festivals και στις εκθέσεις μεγάλων πόλεων του εσωτερικού. Συγκεκριμένα, εντός του ενιαίου περιπτέρου της Λέσβου, συνολικού εμβαδού 72 τ.μ., φιλοξενήθηκαν όλοι οι γεωγραφικοί τουριστικοί προορισμοί του νησιού, δηλαδή Μυτιλήνη, Θερμή & Μανταμάδος, Γέρα & Ευεργέτουλας, Αγιάσος & Πολιχνίτος (Σκάλα, Βατερά, Νυφίδα, κ.α.), Πλωμάρι, Κεντρική Λέσβος (Καλλονή, Αγία Παρασκευή, κ.α.), Πέτρα & Μήθυμνα (Μόλυβος) και Δυτική Λέσβος (Ερεσός, Σίγρι, Μεσότοπος, Άντισσα, Άγρα, κ.α.), γεγονός που συνέβαλε τα μέγιστα στην άρτια και χωρίς διακρίσεις προώθηση όλων των περιοχών του νησιού, καθώς και των ποικίλων και διαφοροποιημένων τουριστικών “προϊόντων” τους. Στα stands όλων των γεωγραφικών περιοχών, υπήρχε η δυνατότητα της παρουσίας επιχειρηματικών μονάδων ή φορέων του τουρισμού, ενώ η συμμετοχή συνοδεύτηκε και από τη φυσική παρουσία εκπροσώπων τους. 

Γενικότεροι στόχοι της συμμετοχής, ήταν: 

Εντός του ενιαίου περιπτέρου της Λέσβου, φιλοξενήθηκαν: α) γενικά prospectus του νησιού, β) τοπικά έντυπα & banners προώθησης του κάθε γεωγραφικού προορισμού, γ) φυλλάδια μουσειολογικού χαρακτήρα, δ) εν γένει μπροσούρες θεματικών τουριστικών προϊόντων της κάθε περιοχής, ε) έντυπα & banners καταλυμάτων (ξενοδοχειακών μονάδων, villas, ενοικιαζομένων δωματίων, κ.α.), στ) διάφορα εκθέματα που συνάδουν με την ταυτότητα της κάθε περιοχής (κεραμικά, ξυλόγλυπτα, αγιογραφία, κ.α.), κ.ο.κ.   

Το περίπτερο της Λέσβου, τίμησαν με την παρουσία τους, εκτός της υπουργού  Τουρισμού Έλενας Κουντουρά που εγκαινίασε τη “PHILOXENIA 2018”, όλες σχεδόν οι ξένες επιχειρηματικές αποστολές με τους hosted buyers που παρευρέθηκαν στην έκθεση και φυσικά το απλό κοινό της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, που έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο για τα τουριστικά, όσο και για τα γαστρονομικά προϊόντα του νησιού.    

Το Δήμαρχο Λέσβου Σπύρο Γαληνό, εκπροσώπησε ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Τουρισμού Κώστας Αστυρακάκης, ενώ το συντονισμό της συμμετοχής – παρουσίας της Λέσβου στη “PHILOXENIA 2018”, είχε ο Πρόεδρος της Δ/Κ Μυτιλήνης και σύμβουλος marketing της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Λέσβου Πάνος Πίτσιος. 

Κατά την τελετή των εγκαινίων στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, όπου η Λέσβος είχε ξεχωριστή παρουσία λόγω του ότι ήταν η τιμώμενη περιοχή της έκθεσης, ο Αντιδήμαρχος Λέσβου Κώστας Αστυρακάκης αναφέρθηκε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα που παρουσιάζει το νησί, ενώ κάλεσε τους παρισταμένους να το επισκεφθούν. Επιπλέον, έθεσε για ακόμη μία φορά το επίμαχο θέμα της ακτοπλοϊκής επανασύνδεσης Θεσσαλονίκης – Λέσβου, που διεκόπη απρόσμενα εδώ και κάποια χρόνια, πρόταση που υπεραμύνθηκε στην ομιλία του και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Την παράσταση στην τελετή των εγκαινίων, “έκλεψε” η παρουσία του χορευτικού τμήματος του Δήμου Λέσβου, που ενθουσίασε τους επισήμους και το παρευρισκόμενο κοινό.   

Πέραν της μεγάλης ζήτησης που υπήρξε για το ευρύτερο προϊόν (τουριστικοί προορισμοί και αγαθά) της Λέσβου, από το πολυπληθές κοινό που επισκέφθηκε το εκθεσιακό κέντρο “Δ.Ε.Θ. – HELEXPO” της Θεσσαλονίκης, εξίσου έντονο ενδιαφέρον διαφάνηκε και από τους ξένους tour operators, οι οποίοι μέσω των 50 περίπου προγραμματισμένων “B2B” και “B2C” συναντήσεων, είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τα μέλη της λεσβιακής αποστολής.

Κατά τη διάρκεια των εποικοδομητικών επιχειρησιακών αυτών συναντήσεων με τους επαγγελματίες του τουρισμού από διάφορες χώρες της υφηλίου (ενδεικτικά αναφέρονται: Γαλλία, Ρωσία, Πολωνία, Ιορδανία, Βουλγαρία, Ολλανδία, Γερμανία, Αγγλία, Τσεχία, Ουκρανία, Τουρκία, Ιταλία, Κίνα, Καναδάς, Ινδία, Η.Π.Α. κ.α.), καταγράφηκαν λεπτομερώς τόσο η εκφρασμένη ζήτηση για τα διάφορα θεματικά τουριστικά προϊόντα της Λέσβου (sports, adventures, nature – based tours, wellness, honey moon trips, weddings, bird watching, cruises, religion, κ.ο.κ.), όσο και όλες οι χρήσιμες πληροφορίες – παρατηρήσεις που αφορούν τις μελλοντικές επιχειρηματικές συνεργασίες για την ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί. Όλα αυτά τα στοιχεία, θα προωθηθούν με αναλυτικό report – απολογισμό σε όλους τους  επαγγελματίες του τουρισμού, προς αξιοποίηση των ευκαιριών και οργάνωση – δημιουργία διαφόρων σχετικών projects στη Λέσβο.     

Δεδομένου ότι η Λέσβος ήταν η τιμώμενη περιοχή, απέναντι από το κεντρικό περίπτερο του νησιού, είχε παραχωρηθεί ένας αυτόνομος χώρος αποκλειστικά λεσβιακής γαστρονομίας. Στο 18 τ.μ. αυτό “gastronomy section”, εκτίθεντο τα τοπικά διατροφικά προϊόντα, διεξαγόταν συνεχείς γευσιγνωστικές δοκιμές προς τους εμπορικούς επισκέπτες & το κοινό της έκθεσης και με την ευγενική χορηγία του Ουζερί Θεσσαλονίκης “AGORA”, πραγματοποιούνταν ζωντανή μαγειρική με λεσβιακές συνταγές. Οι συνταγές αυτές, βασιζόταν σε φρέσκες σαρδέλες Καλλονής και σε αγνά κρεατικά και τυροκομικά προϊόντα Λέσβου.

Οι γευστικές προτάσεις – ουζομεζέδες & κρασομεζέδες, τις οποίες απολάμβανε το κοινό της έκθεσης, συνοδεία ούζου Μυτιλήνης, Αγίας Παρασκευής, Γέρας, Πέτρας και Πλωμαρίου, καθώς και κρασιού Δυτικής Λέσβου (“Μεθυμναίος” και “Μύτιλος”), ήταν: α) γκιουζλεμέδες, β) λουκάνικα γεμιστά με λαδοτύρι, γ) λουκάνικα χωριάτικα, δ) σαρδέλες παστές, ε) σαρδέλες ψητές, στ) ομελέτα με λουκάνικα, ζ) λαχανοντολμάδες, η) κολοκυθοκεφτέδες, θ) παστουρμάς με αυγά, ι) σφουγγάτο Μυτιλήνης, κ.ο.κ. 

Κατά τη διάρκεια του τριημέρου της έκθεσης, οι εκπρόσωποι της Λέσβου Κώστας Αστυρακάκης και Πάνος Πίτσιος, είχαν την ευκαιρία να προωθήσουν μέσω ζωντανών και μαγνητοσκοπημένων συνεντεύξεων σε αρκετά Μ.Μ.Ε. της χώρας και του εξωτερικού, τόσο τα τουριστικά θεματικά προϊόντα του νησιού, όσο και την τοπική γαστρονομία. 

Ιδιαίτερα σημαντική για την επιτυχή έκβαση της συμμετοχής της Λέσβου, ήταν η συνεχής παρουσία των χορευτικών τμημάτων του Δήμου Λέσβου και της  Παλλεσβιακής Ένωσης Θεσσαλονίκης, τα οποία υπό την καθοδήγηση των χοροδιδασκάλων Κώστα Αγκοπιάν και Μιχάλη Κρητικού αντίστοιχα, παρουσίαζαν καθόλη τη διάρκεια του τριημέρου και υπό τη συνοδεία ζωντανής νησιώτικης μουσικής από τους μουσικούς Μιχάλη Δήσσο και Χρήστο Παναγιωτάρα, άρτια χορευτικά προγράμματα με τους κλασικούς παραδοσιακούς λεσβιακούς χορούς, που εντυπωσίαζαν τους επισκέπτες της έκθεσης.  

 Τέλος όλο το τριήμερο και εντός του περιπτέρου του Λέσβου, διεξαγόταν ανοιχτός διαγωνισμός κοινού με ερωτήσεις γνωριμίας του νησιού, που προσέφεραν ως χορηγοί, η “Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου” και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες “Hellenic Seaways” και “Blue Star Ferries”. Πέντε ζευγάρια από τη Βόρειο Ελλάδα που απάντησαν σωστά σε όλες τις ερωτήσεις, μετά από κλήρωση που διενεργήθηκε, κέρδισαν δωρεάν διακοπές στη Λέσβο.    

 

 

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ