This is Athens: Ανανεώνεται για άλλα 3 χρόνια η στρατηγική σύμπραξη φορέων για την Αθήνα

01-11-18 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Tην ανανέωση της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα «This is Athens & Partners» για την προβολή και διαχείριση της Αθήνας ως αυτόνομου τουριστικού προορισμού, για ακόμη τρία χρόνια, με την προσθήκη του ΣΕΤΕ ως νέου στρατηγικού συμμάχου, αποφάσισαν ο δήμος Αθηναίων, η Αegean και το αεροδρόμιο Αθηνών. Οι συμβαλλόμενοι φορείς απηύθυναν κάλεσμα και σε νέους για τη συμμετοχή τους στο τριετές στρατηγικό πλάνο για την Αθήνα.

Στόχος της σύμπραξης για την τριετία είναι να έλθουν στην πόλη 200.000 νέοι επισκέπτες και να δημιουργηθούν 100 εκατ. ευρώ έσοδα για την τοπική οικονομία καθώς και 5.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.

Στο κομμάτι των συνεδρίων, στόχος των φορέων είναι 45 συνεδριακές διοργανώσεις, 13.000 σύνεδροι και 20 εκατ. ευρώ έσοδα.

Το τριετές πλάνο έχει στόχο την ανάπτυξη της οικονομίας επισκεπτών πόλης, δεδομένου ότι σε αυτήν οφείλεται το 80% του παγκόσμιου ΑΕΠ.

Θα υλοποιηθεί με σκοπό τη διάχυση των ωφελειών του τουρισμού σε ολόκληρη την Αθήνα και τα προάστια και θα εφαρμοσθεί στη φιλοσοφία ότι η πόλη πρέπει να γίνει πρώτα ελκυστική για τους κατοίκους και ύστερα για τους επισκέπτες της, καθώς αυτός είναι ο δρόμος για να αποφύγει στο μέλλον τις αρνητικές επιπτώσεις του υπερ-τουρισμού. Όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κ. Γιάννης Παράσχης, μιλώντας σε εκδήλωση που πραγματοποίησαν οι φορείς του «This is Athens» σήμερα στην Αθήνα, οι επισκέπτες της πόλης το 2018 αναμένεται να κλειδώσουν στα 5,5 εκατ. έναντι 2,6 εκατ. το 2013.

Με σύνθημα το «Αθήνα- Προορισμός για όλους», η σύμπραξη του This is Athens θα στηριχθεί σε άξονες όπως οι παρεμβάσεις στην εικόνα και τους εμπορικούς δρόμους της πόλης και στη διαχείριση και το marketing του προορισμού, με κόστος που υπολογίζεται ότι θα φθάσει τα 15 εκατ. ευρώ.

Στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στην Αθήνα το 2020 με ατζέντα εκδηλώσεων πολιτισμού και ψυχαγωγίας, η επιμέλεια της εικόνας του ιστορικού κέντρου, η διαχείριση προορισμού με 2 info points και δίκτυο εθελοντών καθώς και το μάρκετινγκ με τη προσέλκυση διεθνών συνεδρίων, το Travel Trade Athens και το νέο portal του «This is Athens» και καμπάνιες από το δεύτερο τρίμηνο του 2019.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ), κ. Αλέξης Γαληνός, τα συνέδρια είναι ιδιαίτερα επικερδή για την Αθήνα, όπου ο μέσος όρος δαπανών των ταξιδιωτών συνεδριακού τουρισμού ανέρχεται σε 1.500 ευρώ έναντι μόλις 500 ευρώ των επισκεπτών αναψυχής στην πόλη.

Το Μάρτιο του 2019 θα λειτουργήσει και η δοκιμαστική έκδοση του ηλεκτρονικού portal του «This is Athens», με πληροφορίες και ταξιδιωτικές προτάσεις στην πόλη, και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους θα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, είπε ο κ. Γαληνός.

Το ιστορικό κέντρο της Αθήνας είναι η οικονομική ατμομηχανή της πόλης με οφέλη που διαχέονται σε όλες τις γειτονιές ενώ έχει και συμβολική αξία για το ηθικό της πόλης και των κατοίκων της, τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων, κ. Γιώργος Καμίνης. Ο κ. Καμίνης υπογράμμισε ότι η ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη στην πόλη μπορεί να διασφαλιστεί εάν η Αθήνα είναι ελκυστική πρώτα στους κατοίκους της, αναφέροντας ως παράδειγμα μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που πλήττονται από τα δεινά του υπερ-τουρισμού. 

Για την πρόληψη του υπερ-τουρισμού στην Αθήνα, τόνισε, χρειάζεται να ρυθμιστούν οι βραχυχρόνιες μισθώσεις ενώ επισήμανε ότι ο δήμος δεν έχει τις θεσμικές αρμοδιότητες για πιο ενεργό ρόλο στην επίλυση των προβλημάτων της πόλης.

Στην ίδια λογική, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέστος εξήγησε ότι εάν μια πόλη είναι καλή για τους κατοίκους της, τότε είναι το ίδιο και για τους τουρίστες της. Ανέφερε ακόμα ότι στις διαδικασίες προώθησης και οργάνωσης του προϊόντος της Αθήνας και διαχείρισης προορισμού, όπως το «This is Athens», οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι το ζητούμενο. Ο πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχης Βασιλάκης είπε ότι το ανανεωμένο σχήμα φορέων που μετέχουν στη νέα τριετή στρατηγική για την Αθήνα θέτει ένα καλό παράδειγμα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που συντονίζονται με μια κοινή ευθύνη. Όπως αποκάλυψε ο κ. Βασιλάκης, ήδη τρεις φορείς σημαντικοί για την πόλη της Αθήνας, η Λάμψα Α.Ε. ιδιοκτήτρια του King George  και της Μεγάλης Βρετανίας, η Ιονική ιδιοκτήτρια του Hilton και η Lamda Development  η οποία φιλοδοξεί να αναπτύξει το Ελληνικό και λειτουργεί και δύο πολύ μεγάλα malls στην Αθήνα, αποφάσισαν να είναι και αυτοί φορείς στήριξης του This is Athens & Partners.

Ο κ. Παράσχης από την πλευρά του, επισήμανε ότι η Αθήνα χρειάζεται να προωθήσει νέα προϊόντα όπως την αρχιτεκτονική της, τη διασύνδεσή της με το Ορθόδοξο Πάσχα και την Αττική Ριβιέρα.

Το αναπτυξιακό πλάνο του This is Athens & Partners θα συντονίζεται κεντρικά από την Εταιρία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) και θα υλοποιείται σε συνεργασία με την Marketing Greece του ΣΕΤΕ και το Athens Partnership, που διαχειρίζεται δωρεές προς τον δήμο Αθηναίων.  

διαβάστε ακόμα

Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνουν οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για τη σεζόν - η εικόνα ανά αγορά και αεροδρόμιο
Ισπανικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αναμένεται το 2024
Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά
Χαλκιδική: Fam trip 20 τουριστικών πρακτόρων από 12 χώρες
Νέες Σ.Σ.Ε. στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις των Χανίων
Indie Playground Festival vol.2 | 1 & 2 Ιουνίου | Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Προβολή της Ελλάδας στη Στοκχόλμη ως ιδανικός προορισμός για συνταξιούχους
Η συμβολή του ΞΕΕ στην τουριστική ανάδειξη του Έβρου
To πρώτο Σχολείο Τουρισμού OnTour Κρήτης - Μαλεβίζι στις 28 Μαΐου
Το προεδρείο της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης της ΚΕΔΕ