H φιλοξενία του Οδυσσέα στην Κέρκυρα τουριστική ατραξιόν για το νησί

21-03-18 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Ο Δήμος Κέρκυρας θέτει ως πυρήνα του προγράμματος τουριστικής προβολής του την ανάδειξη της Κέρκυρας σε διεθνώς αναγνωρίσιμο πολυθεματικό, πολύ-προϊοντικό, δημιουργικό και πολιτιστικό προορισμό με τη διατήρηση του μεριδίου αγοράς στο προϊόν 'Ήλιος/Θάλασσα και με τη  σταδιακή μετατροπή του μοντέλου 'Τουρισμός/Αναψυχή' σε 'Τουρισμός/Αναψυχή/Πολιτισμός/Βιωματική εμπειρία'

Για την υλοποίηση της παραπάνω στρατηγικής αξιοποιείται ο μύθος του Ομηρικού Οδυσσέα. Η Οδύσσεια του Ομήρου είναι ένα από τα πιο πολυμεταφρασμένα και διαβασμένα βιβλία σε όλο τον κόσμο και συνδέεται με δεκάδες συμβολισμούς ως πηγή ζωής και δύναμης. Ο μεγάλος ποιητής, μέσω της Οδύσσειας, πρόσφερε ένα μεγάλο δώρο στην Κέρκυρα επιλέγοντάς την ως τόπο συνάντησης των δύο μαγικών λέξεων: φιλοξενία και αφήγηση. Τη φιλοξενία στο πρόσωπο της Ναυσικάς και την αφήγηση στο πρόσωπο του Οδυσσέα. Στο πρόσωπό της Ναυσικάς, του Αλκίνοου, της Αρήτης και όλων των Φαιάκων αντικατοπτρίζεται η αυθεντική φιλοξενία και η πληθώρα παροχής υλικών και άυλων αγαθών: η υποδοχή, η παραχώρηση στέγης, η οργάνωση συμποσίων, μουσικών-πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων προς τιμήν του ΞΕΝΟΥ, η προσφορά δώρων και η φροντίδα της επιστροφής στην πατρίδα του.

Η Κέρκυρα από τους αρχαίους χρόνους μέχρι και σήμερα είναι ένα σταυροδρόμι λαών, πολιτισμών και θαλασσών. Μέσα στην ιστορική της διαδρομή έχει φιλοξενήσει απλόχερα όχι μόνο περιηγητές και επισκέπτες απ' όλο τον κόσμο αλλά και πρόσφυγες και μετανάστες. Μπορεί κανείς να πει με ασφάλεια ότι η Κέρκυρα δεν είναι ένας ακόμα τουριστικός προορισμός ανάμεσα σε χιλιάδες προορισμούς σ' ολόκληρο τον κόσμο. Είναι η κοιτίδα της φιλοξενίας. Αυτό το διαχρονικό μίγμα είναι η πυξίδα που βοηθάει κάθε επισκέπτη να ανακαλύψει κρυφές δυνάμεις του εαυτού του και να επαναπροσδιορίσει το ταξίδι της ζωής του.

Ο Όμηρος ως γενάρχης της ευρωπαϊκής ποίησης έδωσε με το έργο του έμπνευση σε όλο τον κόσμο σε βάθος αιώνων. Οι ποιητές και οι καλλιτέχνες ανίχνευσαν στους στίχους του το νόημα της ζωής, τον «πηγεμό για την Ιθάκη». Οι καθηγητές βρήκαν τα εργαλεία για να διδάξουν στα παιδιά τα ιδανικά που θα πρέπει να ακολουθήσουν στη ζωή τους. Και η Ελλάδα ένα ακόμα νήμα που θα τη συνδέσει με τον Πολιτισμό και την Παγκοσμιότητα. Όμως η "ονομασία προέλευσης" των ομηρικών επών ποτέ δεν αναδείχθηκε. Το brand "Οδυσσέας" απολαμβάνει μεγαλύτερη αποδοχή και αξιοποίηση εκτός Ελλάδας παρά στο εσωτερικό της χώρας.

Μέσα από αυτήν τη στρατηγική ο δήμος επιδιώκει να ταυτοποιήσει την Κέρκυρα με την Φιλοξενία και την Αφήγηση και να αναδείξει μια σειρά από δράσεις που μπορούν να αναπτυχθούν αποκλειστικά στον τόπο αυτό.

Κύριος στόχος είναι να αναδειχθεί η μοναδικότητα και τη σημασία του μύθου "Οδυσσέας" με το σχεδιασμό δράσεων που θα συνδέουν τον Πολιτισμό με τον Τουρισμό, ο οποίος αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων, το μεγαλύτερο οικονομικό και επιχειρηματικό μέγεθος στην Κέρκυρα και σε όλη την Ελλάδα. Αξιοποιώντας τους στίχους των ραψωδιών του Ομήρου που αναφέρονται στην Κέρκυρα, θα αναπτυχθεί το πιο ζωντανό προϊόν, με δημιουργικά "εργαλεία" το τοπικό επιστημονικό προσωπικό, τους πολιτιστικούς και αθλητικούς φορείς, τους παραγωγούς και τα τοπικά προϊόντα αλλά και υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσα από το ομηρικό πνεύμα.

Η τουριστική στρατηγική διακρίνεται σε άξονες προτεραιότητας, ειδικούς στόχους και σε δράσεις.

Οι άξονες, σύμφωνοι με το πνεύμα της στρατηγικής, αποτελούν μια ‘πενταπλή’ έλικα, οποία έχει εσωτερική σχέση και συνάφεια:

-Φιλοξενία

-Αφήγηση

-Προώθηση τουρισμού σε ομάδες επισκεπτών με ειδικά ενδιαφέροντα ή εναλλακτικός τουρισμός

-Βιώσιμη Διαχείριση του Τουριστικού Προορισμού

-Υποστηρικτικές Δράσεις

Η Φιλοξενία, σαν ειδικούς στόχους έχει τα συστατικά της έννοιας, δηλαδή, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τη γαστρονομία, την ενημέρωση-πληροφόρηση των επισκεπτών.

Η Αφήγηση ανιχνεύει τους τρόπους και τους δρόμους, μέσα από τους οποίους σημαντικές εμπειρίες, σημαντικά γεγονότα, σημαντικές ανακοινώσεις (επιστημονικές κλπ) γίνονται γνωστές-ανακοινώνονται στην Κέρκυρα και από εδώ διαδίδονται παντού.

Επί της ουσίας, οι δράσεις της αφήγησης είναι η συνέχεια της αφήγησης του Οδυσσέα, της καταγραφής των εμπειριών των Durells, του applauded in Corfu (χειροκροτήθηκε στην Κέρκυρα).

Μέσα από τον άξονα προτεραιότητας της Φιλοξενίας, το νησί αφηγείται την ιστορία του, ενώ μέσα από τον άξονα προτεραιότητας της Αφήγησης, οι επισκέπτες της Κέρκυρας αφηγούνται.

Η κάλυψη των αναγκών επισκεπτών ειδικών ενδιαφερόντων, έχει σαν στόχο την ανάπτυξη των μορφών τουρισμού πέραν της μορφής ήλιος/θάλασσα, αλλά και πέραν των μορφών που προωθούνται μέσω της Φιλοξενίας.

Η Βιώσιμη Διαχείριση του Προορισμού με τους προτεινόμενους ειδικούς στόχους αναδεικνύει αφενός, την ανάπτυξη εταιρικής σχέσεις μεταξύ των εμπλεκομένων μερών στον τουρισμό, αφετέρου την συνεχή επιστημονική παρακολούθηση του τουριστικού προϊόντος.

Τέλος, οι Υποστηρικτικές Δράσεις οι προβλεπόμενες στο τελευταίο τμήμα της πενταπλής έλικας της στρατηγικής, επιχειρούν, μέσω των ειδικών στόχων, να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις της αξιοπρεπούς προβολής και προώθησης της Κέρκυρας.

 

 

διαβάστε ακόμα

Πράσινο φως στην πρόταση της ΤΕΜΕΣ για ίδρυση Διεθνούς Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας στην Καλαμάτα
Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη
Η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία
Σε ψηφιακή αποτύπωση το «Πολιτιστικό Καλεντάρι Πιερίας»
BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου
Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα
19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;
Τουρκικός τουρισμός | +13,2% οι αφίξεις, +5,4% τα έσοδα το α' τρίμηνο
FootGolf με τη συμμετοχή των Euro 2004 Legends στο Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour