Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου: Όχι στις νυχτερινές πτήσεις

28-11-17 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Με απόφασή του ο Φορέας Διαχείρισης του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου δεν έφερε αντίρρηση για την τροποποίηση των Περιβαλλοντικών Όρων του Αερολιμένα Ζακύνθου με την προϋπόθεση να τηρηθούν οι όροι και προϋποθέσεις που διέπουν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Στο πλαίσιο του παρατηρήσεων του που ελήφθησαν υπόψη για την υπογραφή της νέας απόφασης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας περί τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων ο Φορέας Διαχείρισης του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου επισήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:

-Θα πρέπει να τηρηθεί ευλαβικά η αποφυγή νυχτερινών πτήσεων του Αερολιμένα από 22:00 έως 05:00, χωρίς καμία παρεκτροπή, σύμφωνα με τη μελέτη για την «επίδραση περιβαλλοντικών παραμέτρων, κυρίως του θορύβου, στη θαλάσσια χελώνα Caretta caretta της νήσου Ζακύνθου (ιδιαίτερα του κόλπου του Λαγανά)» (Πανεπιστήμιο Αθηνών – ΥΠΑ, 1999- 2000) καθώς και σύμφωνα με τον παρόντα Φάκελο Τροποποίησης των Περιβαλλοντικών Όρων του Αερολιμένα Ζακύνθου.

- Σύμφωνα με τους ισχύοντες Περιβαλλοντικούς Όρους προτείνεται να υλοποιηθεί Ετήσιο Πρόγραμμα Παρακολούθησης των Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το θόρυβο και από τα υγρά απόβλητα, το οποίο και θεωρείται απαραίτητο, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο πυρήνας προστασίας του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου (Ε.Θ.Π.Ζ.) βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση (Κόλπος Λαγανά).

- Βάση της μελέτης προτείνεται ο Φορέας λειτουργίας του έργου κατά τη διάρκεια σχεδιασμού και κατασκευής των προτεινόμενων έργων να εκπονήσει και εφαρμόσει Πρόγραμμα Βιωσιμότητας που θα περιλαμβάνει πρακτικές για την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας, νερού, πηγές θέρμανσης, υλικών, ελαχιστοποίηση απορριμμάτων, μείωση ρύπων και θορύβου, προστασίας βιοποικιλότητας κλπ.

- Μέχρι την σύνταξη Ειδικού Προγράμματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης στο πλαίσιο καλής λειτουργίας του αεροδρομίου, στο οποίο θα αναλύεται και θα τεκμηριώνεται κατάλληλα ένα Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Παρακολούθησης της καλής λειτουργίας του αερολιμένα, θεωρείται αναγκαίο να εφαρμοστεί προσωρινό πρόγραμμα παρακολούθησης θορύβου και ρύπων μέσω campaigns, models και περιοδικών μετρήσεων, όπως και προτείνεται.

- Λόγω της περιβαλλοντικής ευαισθησίας της περιοχής και της γειτνίασης με τις ζώνες Φ2 (Προστατευόμενα τοπία) και Π3 (Περιοχή Προστασίας της Φύσης) του Ε.Θ.Π.Ζ., θα πρέπει η σύνδεση των εγκαταστάσεων του Αερολιμένα με το δίκτυο αποχέτευσης να είναι σε πλήρη λειτουργία. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να λειτουργήσει εναλλακτικά μονάδα βιολογικού καθαρισμού.

- Τέλος, παρατίθενται αναλυτικές παρατηρήσεις επί του κειμένου του «Φακέλου Τροποποίησης των Περιβαλλοντικών Όρων του Αερολιμένα Ζακύνθου», που αφορούν κατά κύριο λόγο στην υποτίμηση της κίνησης επιβατών έως το 2026 και στο θέμα του φωτισμού που δεν αποτελεί αντικείμενο παρακολούθησης στο πλαίσιο της συγκεκριμένης μελέτης, ενώ αποτελεί σημαντική συνιστώσα προστασίας και διαχείρισης του κύριου προστατευταίου αντικείμενου στο χώρο του Ε.Θ.Π.Ζ., ήτοι της θαλάσσιας χελώνας Caretta caretta.

διαβάστε ακόμα

Γιατί η ΕΕ αγοράζει ακόμα ρωσικό αέριο;
Alltours | Ταξίδια γνωριμίας με Ολυμπιακή Ριβιέρα, Χαλκιδική και Κρήτη Γερμανών πρακτόρων
Ελληνικός τουρισμός 2023 | 5 Περιφέρειες είχαν το 90,5% των εισπράξεων και το 84% των επισκέψεων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βραβεύει εξέχοντα αρχιτεκτονικά έργα σε όλη την Ευρώπη
ΕΟΤ: Προβολή της Ελλάδας στη Μεγάλη Βρετανία για τουρισμό περιπέτειας
Γερμανικός τουρισμός: +63% οι δαπάνες για διακοπές το καλοκαίρι του 2024 – Τρίτη επιλογή η Ελλάδα
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνουν οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για τη σεζόν - η εικόνα ανά αγορά και αεροδρόμιο
Ισπανικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αναμένεται το 2024
Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά
Χαλκιδική: Fam trip 20 τουριστικών πρακτόρων από 12 χώρες