Σύρος: Ψηφιακή καμπάνια με σλόγκαν «Παραπάνω από ένα Νησί»

10-08-17 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Ο Δήμος Σύρου ενέκρινε το επικαιροποιημένο σχέδιο στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως αυτό συντάχθηκε από την εταιρεία NextCom  με την προσθήκη στις χώρες στόχους το Βέλγιο και την Ελβετία και την αφαίρεση της Ρωσίας.

Παράλληλα, ενέκρινε ως κεντρική ιδέα το σλόγκαν «More than an Island», με την ελληνική απόδοση «Παραπάνω από ένα Νησί».

Η Ομάδα Έργου επέλεξε να προσανατολίσει την προτεινόμενη διαφημιστική καμπάνια όχι μόνο προς τις συνήθεις ομάδες – στόχους (από Ελλάδα και εξωτερικό), αλλά και προς τον ντόπιο πληθυσμό, στη λογική ότι κάθε κάτοικος μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει σαν ένας δυναμικός πρεσβευτής της νέας ταυτότητας του προορισμού “Σύρος”.

Επίσης, η Ομάδα Έργου επιχείρησε να εισάγει διαφημιστικές πρακτικές πρωτότυπες και ελκυστικές, χωρίς όμως να στερούνται εφικτότητας και αποτελεσματικότητας.

Η μελέτη διαρθρώνεται σε έξι  βασικά πακέτα εργασίας και επιμέρους δραστηριότητες, τα οποία εμφανίζουν χρονική αλληλουχία και συνέχεια μεταξύ τους και χαρακτηρίζονται από υψηλό βαθμό συμπληρωματικότητας μεταξύ τους.

Αρχικά εξετάζεται το πλαίσιο αναφοράς του έργου που παραπέμπει στο ευρύτερο μακρο- και μικρο-περιβάλλον όπου εντάσσεται το Πρόγραμμα Ψηφιακού Marketing της Σύρου. Η παρουσίαση του Πλαισίου Αναφοράς δεν σκοπεύει στην απλή απαρίθμηση των συνθηκών που επικρατούν, αλλά προσεγγίζεται με τρόπο ώστε να προκύπτει εμφανώς ο βαθμός και ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζει τις επιλογές προβολής-διαφήμισης που θα γίνουν για το 2017-2018.

Στη συνέχεια γίνεται συνοπτική περιγραφή των ζητούμενων του Έργου, των αντικειμενικών στόχων, υπό το πρίσμα του βαθμού στον οποίο η Ομάδα που υποβάλλει την πρόταση έχει κατανοήσει τις απαιτήσεις και ανάγκες αυτού. Παράλληλα παρουσιάζονται κάποια κρίσιμα θέματα που δεν πρέπει να ξεχαστούν, καθώς σχετίζονται με την επίτευξη των στόχων της καμπάνιας.

Το τρίτο κεφάλαιο αποτελεί ουσιαστικά τον κορμό της πρότασης. Γίνεται ανάλυση της στρατηγικής επικοινωνίας που θα υιοθετηθεί και της τοποθέτησης του προορισμού στην τουριστική αγορά (positioning), περιγραφή και ανάλυση του Σχεδίου Ψηφιακού Marketing.

Η ψηφιακή καμπάνια που καλείται η NextCom να υλοποιήσει έχει τους ακόλουθους στόχους:

-να έχει πελατοκεντρική προσέγγιση.

-η επικοινωνιακή προσέγγιση πρέπει να είναι συναισθηματική και να μεταφέρεται ο χαρακτήρας της Σύρου: θαλασσινά τοπία, φως, άνεμος, μοναδική ομορφιά, φρεσκάδα, δροσιά, περιπέτεια, ανακάλυψη, ξεκούραση, ψυχαγωγία, μύθος, μυσταγωγία.

-να προβληθεί ο προορισμός ως νησί που δεν προσφέρει απλά τα «τυπικά» τουριστικά προϊόντα (Ήλιος – Θάλασσα), αλλά ένα εμπλουτισμένο, διαφοροποιημένο και πλούσιο «πακέτο» εμπειριών αναδεικνύοντας ουσιαστικά την ιδιαιτερότητα του νησιού.

-να προωθήσει ειδικές μορφές τουρισμού και συγκεκριμένα:

1.Αθλητικός τουρισμός

Εστιάζοντας πρωτίστως στο πεδίο του αθλητικού τουρισμού η Σύρος δίνει έμφαση στην φιλοξενία μεγάλων διοργανώσεων, όπως το LG Aegean Ball Festival, το Syros Trimore Triathlon, το Syros Run, την παγκόσμια διοργάνωση συγχρονισμένης κολύμβησης Hellas Beetles Cup, το διεθνές ποδοσφαιρικό τουρνουά ακαδημιών, το διεθνές ιστιοπλοϊκό ράλι Αιγαίου.

2.Μαθητικός τουρισμός

Στόχος αποτελεί η καθιέρωση του νησιού στην φιλοξενία σχολείων. Το 2014 πραγματοποιήθηκαν εκδρομές από 43 σχολεία, το 2015 από 54 σχολεία και το 2016 από 83 σχολεία.

3.Πασχαλινός Προορισμός

Η Σύρος προσφέρει μια ξεχωριστή και κατανυκτική εμπειρία κατά τη διάρκεια των ημερών του Πάσχα αφού είναι μια από τις ελάχιστες γωνιές στον κόσμο, όπου οι δύο χριστιανικές κοινότητες, των Καθολικών -η πολυπληθέστερη στην Ελλάδα- και των Ορθοδόξων, μοιράζονται την κατάνυξη των ημερών από κοινού, επισφραγίζοντας έτσι κάθε χρόνο τη μακραίωνη αρμονική συμβίωσή τους.

4.Συριανό Καρναβάλι

Το Καρναβάλι στη Σύρο είναι από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις του νησιού με αναβίωση πλήθους παραδοσιακών εθίμων από τους κατοίκους.

5.Τουρισμός κρουαζιέρας

Η Ελλάδα βιώνει μια περίοδο άνθησης του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων και των επισκεπτών, κυρίως μετά τις πρόσφατες ρυθμιστικές αλλαγές που εφαρμόζει η χώρα προκειμένου να καταργηθεί το καμποτάζ στις κρουαζιέρες. Σε

αυτή την κατεύθυνση, η κρουαζιέρα αποτελεί βασικό πυλώνα τουριστικής ανάπτυξης της Σύρου. Βέβαια, οι γεωπολιτικές εξελίξεις και η αβεβαιότητα στην Ανατολική Μεσόγειο ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά την κρουαζιέρα στο Αιγαίο.

6.Πολιτιστικός τουρισμός

Από τις ωραιότερες εμπειρίες που μπορεί να βιώσει κανείς είναι να παρακολουθήσει τα δρώμενα των Φεστιβάλ και των θεματικών γιορτών που οργανώνονται στην Σύρο. Ανοιχτά θέατρα, γραφικές πλατείες και παραλίες γίνονται το μαγικό σκηνικό των εκδηλώσεων και των παραστάσεων.

7.Θρησκευτικός τουρισμός

Σπουδαία θρησκευτικά προσκυνήματα – ορθόδοξα και καθολικά- συνυπάρχουν στο νησί της Σύρου, μνημεία απαράμιλλης αρχιτεκτονικής και ιστορικής σημασίας, με εικόνες, αγιογραφίες και κειμήλια ανυπολόγιστης αξίας και βιβλιοθήκες που φυλάσσουν σπουδαία χειρόγραφα και βιβλία. Μονές εν λειτουργία, παλαιοχριστιανικές ή βυζαντινές εκκλησίες και ξωκλήσια αποτελούν πόλο έλξης για χιλιάδες επισκέπτες όλες τις εποχές του χρόνου και ιδιαίτερα το Πάσχα και την περίοδο των γιορτών του Δεκαπενταύγουστου. Μεγάλης αξίας είναι τα ορθόδοξα και τα καθολικά βυζαντινά μνημεία με προεξάρχοντα τον Άγιο Νικόλαο στα Βαπόρια της Ερμούπολης, τον Σαν Τζώρτζη στην κορυφή της Άνω Σύρας και τις μονές Καπουτσίνων και Ιησουιτών.

Σημαντικές είναι και οι εκκλησίες της Ερμούπολης, όπως η Μεταμόρφωση η Ευαγγελίστρια, η Ανάσταση.

8.Περιπατητικός τουρισμός

H πεζοπορία, ως εναλλακτική μορφή τουρισμού κερδίζει συνεχώς έδαφος έναντι των παραδοσιακών μορφών τουρισμού. Τα απομακρυσμένα χωριά της χώρας μας βλέπουν περιπατητές και τουρίστες δραστηριοτήτων να τα επισκέπτονται.

Σε σχέση με το 2014, η ζήτηση για περπάτημα (hiking ή trekking) έχει αυξηθεί κατά 30% (Πηγή: Trekking Hellas Epirus). Στην Γερμανία αποτελεί την τρίτη δημοφιλέστερη μορφή ήπιας αθλητικής ενασχόλησης με ποσοστό 41%, ενώ είναι η δημοφιλέστερη μορφή αξιοποίησης ελεύθερου χρόνου.

9.Τουρισμός city break

H Ερμούπολη ακριβώς επειδή συνδυάζει πολλές διαφορετικές εμπειρίες για τον ταξιδιώτη (θάλασσα, λιμάνι, αστικές παραλίες, πολιτιστικά δρώμενα, αρχιτεκντονικά μνημεία, μουσεία κτλ) και λόγω της σχετικά εύκολης πρόσβασης από το λιμάνι του Πειραιά θα μπορούσε να αποτελέσει μια δυναμική πρόταση ως city break προορισμός.

10. Γαμήλιος τουρισμός

Η Σύρος επειδή δεν αποτελεί ένα κλασσικό κυκλαδίτικο νησί αλλά έχει μια ξεχωριστή ταυτότητα ενδείκνυται να προβληθεί ως προορισμός για την διοργάνωση γάμων. Η τοποθεσία, η κουλτούρα, το κλίμα και οι ανταγωνιστικές τιμές μπορούν να προσφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία στο ζευγάρι και τους καλεσμένους.

11.Τουρισμός εκδηλώσεων

Το νησί της Σύρου δεν αποτελεί ένα νησί μαζικού τουρισμού αλλά συγκεντρώνει ένα κοινό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί εκλεκτικό. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι ένας προορισμός που θα μπορούσε να φιλοξενεί πολιτιστικές διοργανώσεις μικρής κλίμακας με ποιοτικό χαρακτήρα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

 

 

διαβάστε ακόμα

Ποδηλατικός Αγώνας ΔΕΗ International Tour of Hellas
Ταξίδι εξοικείωσης στην Καλαμάτα για Βρετανούς πράκτορες της ΑΒΤΑ ενόψει του συνεδρίου της στο Costa Navarino
Πράσινο φως στην πρόταση της ΤΕΜΕΣ για ίδρυση Διεθνούς Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας στην Καλαμάτα
Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη
Η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία
Σε ψηφιακή αποτύπωση το «Πολιτιστικό Καλεντάρι Πιερίας»
BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου
Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα
19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;