Περιφέρεια Δ.Μακεδονίας: 235.000 ευρώ για πρόγραμμα τουριστικής προβολής

22-05-17 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας αποφάσισε την υλοποίηση προγράμματος τουριστικής προβολής συνολικού προϋπολογισμού 235.000 ευρώ.

Η Περιφέρεια υπό τις σημερινές συνθήκες έντονου ανταγωνισμού θεωρεί ότι υπάρχει η ανάγκη για συντονισμένη δράση, με στόχο την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας ως ενιαίου τουριστικού προορισμού, με διακριτή εικόνα και σήμα, με τη διαφοροποίηση – εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, με αξιοποίηση των ισχυρών σημείων της, με τη βελτίωση της ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών και, τέλος, με το βέλτιστο σχεδιασμό της στρατηγικής για την προβολής του τουριστικού προϊόντος. Πρωταρχικός στόχος της Περιφέρειας οφείλει να είναι ο επανακαθορισμός του τουριστικού προϊόντος της Δυτικής Μακεδονίας στον τουριστικό χάρτη, πρώτιστα του εσωτερικού και μετέπειτα του εξωτερικού.

Ο σχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος θα στηριχθεί:

1. σε μία εκτενή ανάλυση και αξιοποίηση των υφιστάμενων μελετών τουριστικού σχεδιασμού που εκπονήθηκαν κατά τα προηγούμενα και δεν λήφθηκαν υπόψη,

2. στην υφιστάμενη κατάσταση και όλα τα νέα δεδομένα της Περιφέρειάς μας (στατιστικά στοιχεία, νέες τεχνητές λίμνες, νέες ανασκαφές, αξιοποίηση σημείων ενδιαφέροντος και αξιοθέατων, «τυπικά» τοπικά ποιοτικά προϊόντα, οινογαστρονομία, κ.λπ.),

3. στις απόψεις φορέων και επιχειρήσεων που εμπλέκονται στην παραγωγή του τουριστικού προϊόντος και

4. στις απόψεις των τοπικών κοινωνιών, θέτοντας τις βάσεις για ένα σύγχρονο περιφερειακό σχεδιασμό στον τομέα του τουρισμού, με στόχο μια αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη.

Βασικό τμήμα του επανακαθορισμού του δυτικομακεδονικού τουριστικοιύ προϊόντος αποτελεί η δημιουργία ενός λογότυπου, το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο από το σήμα και κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας μιας εταιρίας /ενός οργανισμού. Το λογότυπο οφείλει να αναδεικνύει την εταιρία / τον οργανισμό που αντιπροσωπεύει για να βοηθήσει να κερδίσει την αρμόζουσα θέση στο εθνικό και διεθνές περιβάλλον. Παράλληλα, στόχος είναι η  δημιουργία μια Τράπεζας Τουριστικών Δεδομένων για τη συλλογή, επεξεργασία, αξιολόγηση και δημοσίευση πληροφοριών και δεδομένων που θα συνδράμει στη λήψη αποφάσεων για θέματα τουριστικής στρατηγικής της Περιφέρειας.

Η Περιφέρεια με βάση τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τη φυσιογνωμία της περιοχής, σχεδιάζει την ανάπτυξη και προώθηση ενός τουριστικού προϊόντος, με ενιαία εικόνα και περιεχόμενο ως προορισμός ποιοτικών εναλλακτικών “εμπειριών” και απώτερο σκοπό την αύξηση της ελκυστικότητας και την ενίσχυση της εξωστρέφειας. Η παρουσίασή της ως ενός ενιαίου εναλλακτικού προορισμού (υδάτινο στοιχείο, αγροτουρισμός, πολιτιστικός, θρησκευτικός, βιομηχανικός, γαστρονομικός, φυσιολατρικός, κ.λπ.) πρόκειται να προωθηθεί και μέσα από την ανάδειξη και προώθηση των παραδοσιακών και τοπικών προϊόντων που διαθέτει (διασύνδεση αγροδιατροφής και τουρισμού, καλάθι προϊόντων Δυτικής Μακεδονίας, συνεργατικά δίκτυα). Έχοντας ως βάση το προφίλ της Περιφέρειας και αναλύοντας τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας και του ΣΕΤΕ για τον τουρισμό, πρόκειται να δοθεί προτεραιότητα στους παρακάτω βασικούς άξονες:

1. Δημιουργία θεματικών διαδρομών στη Δυτική Μακεδονία, με ιδιαίτερη εστίαση στο θρησκευτικό τουρισμό και στο υδάτινο στοιχείο, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν την προϋπόθεση για τη δημιουργία τουριστικών πακέτων και την προσέλκυση επισκεπτών τόσο από το εσωτερικό όσο και από την αγορά του εξωτερικού.

2. Εστίαση στο θρησκευτικό τουρισμό και ανάδειξη του υδάτινου στοιχείου, καθώς η Δυτική Μακεδονία διαθέτει:

-μια πληθώρα από σημαντικά αλλά άγνωστα στον πολύ κόσμο βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία (διάσπαρτα μνημεία και στις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες, κυρίως όμως σε αυτές της Καστοριάς και Φλώρινας),

-11 φυσικές και τεχνητές λίμνες και τον μεγαλύτερο σε μήκος ποταμό της χώρας, τον Αλιάκμονα, ο οποίος από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα αποτελεί πηγή ζωής. Οι υγροβιότοποι αποτελούν σημαντικό στοιχείο του χαρακτήρα της περιοχής, ενώ κάποιοι από αυτούς έχουν ενταχθεί στους διεθνείς καταλόγους προστασίας.

Η δημιουργία θεματικών διαδρομών στοχεύει, επιπλέον, στη διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τοπικά προϊόντα και την επιχειρηματικότητα, όπου η προβολή σημείων ενδιαφέροντος της περιοχής θα συνδυάζονται με τα ιδιαίτερα και ποιοτικά προϊόντα και τη γαστρονομία της (γούνα, κρόκος, ροδάκινα, τυροκομικά, όσπρια, πιπεριές Φλωρίνης, κρασί και τσίπουρο).

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ