Δήμος Χίου: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής

27-03-17 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Ο Δήμος Χίου ενέκρινε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής.

Σύμφωνα με το Δήμο:

"Παρά την ανάκαμψη του τουριστικού κλάδου σε εθνικό επίπεδο, τα νησιά του Βορείου Αιγαίου λόγω της γεωγραφικής τους θέσης επηρεάζονται έντονα από τις σημαντικές γεωπολιτικές εξελίξεις σε Τουρκία και Μέση Ανατολή και υφίστανται τις συνέπειες της έξαρσης της προσφυγικής κρίσης και της διαχείρισης των έντονων προσφυγικών ροών. Ωστόσο, με δεδομένους τους φυσικούς, πολιτισμικούς και ανθρώπινους πόρους που διαθέτουν τα νησιά της Περιφέρειας την ποικιλομορφία που παρουσιάζουν και το γεγονός ότι αποτελούν τουριστικούς προορισμούς με χαμηλή έως τώρα τουριστική ανάπτυξη και αναλλοίωτους σχετικά με άλλους ελληνικούς και ξένους προορισμούς, ο τουρισμός αποτελεί καίρια στρατηγική επιλογή για τη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη".

Ο Δήμος Χίου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, Περιφερειακή Ενότητα Χίου και με διάθεση να συνδράμει στις ενέργειες για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Χίου στο πλαίσιο των δύσκολων οικονομικών συγκυριών κατάρτισε τον προγραμματισμό ενεργειών για την τουριστική προβολή 2017.

1. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΧΙΟΥ

Στοχευμένες ηλεκτρονικές προωθητικές καμπάνιες στα κοινωνικά δίκτυα και τις μηχανές αναζήτησης (facebook, twitter, google) μέσω της ιστοσελίδας του Facebook καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

2. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Η Π.Β.Α. κάθε χρόνο συμμετέχει σε μια σειρά από διεθνείς εκθέσεις τουρισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Οι εκθέσεις αποτελούν έναν από τους κλασσικούς τρόπους τουριστικής προβολής και η παρουσία της Π.Β.Α. σε αυτές θεωρείται απαραίτητη, παρά την ανάπτυξη και άλλων πιο άμεσων και σύγχρονων τρόπων προβολής στο ευρύ κοινό, όπως για παράδειγμα η διαδικτυακή προβολή. Στόχος ωστόσο είναι με την έγκαιρη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων να υπάρχει μια συγκροτημένη εικόνα του προορισμού με διακριτή παρουσία κάθε νησιού και όσο το δυνατόν περισσότερες και πιο εποικοδομητικές επιχειρηματικές συναντήσεις (B2B). Ο Δήμος Χίου συμμετέχει σε μία σειρά εκθέσεων.

3. ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

-Προωθητικές ενέργειες για το άνοιγμα νέων τουριστικών αγορών και την επίτευξη νέων συνδέσεων (π.χ. βαλκανικές χώρες).

-Ενέργειες για την προώθηση των νησιών στην τουριστική αγορά της Τουρκίας.

-Ενέργειες για την προώθηση της κρουαζιέρας, με στόχο τη στήριξη των υπαρχουσών συνδέσεων κρουαζιέρας και την επιδίωξη νέων συνεργασιών.

-Προωθητικές ενέργειες στο εσωτερικό, με στόχο την προσέλκυση εσωτερικού τουρισμού και τη στήριξη νέων συγκοινωνιακών συνδέσεων.

4. ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ-ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ / ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ Ή ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ

Η επιδίωξη της διοργάνωσης και φιλοξενίας μεγάλης εμβέλειας πολιτιστικών και αθλητικών γεγονότων αποτελεί μια γνωστή και συνήθη πρακτική για το τουριστικό marketing των προορισμών. Η πρακτική αυτή ακολουθείται από πολλούς τουριστικούς προορισμούς, ειδικά μάλιστα σε περιπτώσεις που η τουριστική εικόνα τους έχει πληγεί από αρνητικά γεγονότα, όπως έχει συμβεί στο Βόρειο Αιγαίο με τη μεταναστευτική κρίση. Η σύνδεση του προορισμού με ένα μεγάλης σημασίας και εμβέλειας γεγονός λειτουργεί θετικά στην τουριστική του εικόνα, του προσδίδει προβολή και αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να προβάλει τα τουριστικά του θέλγητρα.

Στην περίπτωση των πολιτιστικών διοργανώσεων οι προορισμοί προβάλλουν ένα ελκυστικό πολιτιστικό προφίλ, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τους πολιτιστικούς πόρους που διαθέτουν και τη δυνατότητα να τους εντάξουν με επιτυχία στην τουριστική διαδικασία, προσελκύοντας κοινό με ειδικό πολιτιστικό ενδιαφέρον και αναπτύσσοντας στην πράξη πολιτιστικό τουρισμό. Ενδεικτικά αναφέρεται ως παράδειγμα η πραγματοποίηση της Euroclassica/ Ομηρικής Ακαδημίας και οι γιορτές μαστίχας στη Χίο.

Αντίστοιχα μπορούν να λειτουργήσουν μεγάλα αθλητικά γεγονότα πανελλήνιας ή ακόμη και διεθνούς εμβέλειας, ειδικά μάλιστα όταν αυτά συνδέονται με αθλητικές δραστηριότητες στις οποίες παραδοσιακά διακρίνονται τα νησιά της Π.Β.Α.

6. ΕΝΤΥΠΟ ΥΛΙΚΟ

-Σχεδιασμός και δημιουργία ή και ανατύπωση έντυπου και άλλου διαφημιστικού υλικού, ανάλογα με τις ανάγκες (π.χ. Χάρτης της Χίου, γενικός τουριστικός οδηγός της Χίου, χάρτινες σακούλες για τα έντυπα του τμήματος).

7. ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Καταχωρήσεις σε έντυπα γενικού ή ειδικού ενδιαφέροντος

-Ραδιοφωνική και Τηλεοπτική Διαφήμιση

8. ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΩΝ ΓΝΩΜΗΣ (PRESS TRIPS) ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗΣ (FAM TRIPS)

-Διοργάνωση φιλοξενιών διαμορφωτών γνώμης και ταξιδιών εξοικείωσης, στη λογική της ενίσχυσης των υφιστάμενων αγορών, ανοίγματος νέων και με έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού. Βάσει της πρακτικής που ακολουθήθηκε την προηγούμενη χρονιά, σε συνεργασία κυρίως με τον ΕΟΤ, αλλά και με άλλους φορείς (π.χ. Marketing Greece) θα επιδιωχθούν δημοσιογραφικές αποστολές και ταξίδια τουριστικών πρακτόρων, με στόχο τη μεταφορά της πραγματικής εικόνας που υπάρχει στα νησιά.

9. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΔΩΡΑ

-Αγορά τοπικών προϊόντων – αναμνηστικών για προσφορά σε φιλοξενίες, επαγγελματικές συναντήσεις, εκθέσεις κλπ.

10. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ DVD

-Λόγω εξαντλήσεως αποθεμάτων θα χρειαστεί να εμπλουτιστεί και να αναπαραχθεί σημαντικός αριθμός dvd, τα οποία θα διανέμονται στους επισκέπτες, σύνεδρους, κτλ.

διαβάστε ακόμα

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο