Δήμος Θεσσαλονίκης: Πρόγραμμα για τον τουρισμό ύψους 232.000 ευρώ

02-02-17 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενέκρινε τον ετήσιο προγραμματισμό δράσεων συνολικού ποσού 232.000 ευρώ του τμήματος Τουρισμού.

Αναλυτικά ο προγραμματισμός έχει ως εξής:

1. ΥΠΟΔΟΜΕΣ:

1.α) Δημόσιες Υποδομές:

- Αεροδρόμιο: Έχει ήδη ξεκινήσει και μέσα στο 2017 θα ενδυναμωθεί και θεσμοθετηθεί η συνεργασία με το νέο ανάδοχο (Fraport) του αεροδρομίου 'Μακεδονία' για την προβολή των δράσεών, την από κοινού συμμετοχή στη 'Διπλωματία Πόλεων' και στη χάραξη μιας κοινής στρατηγικής προώθησης του προορισμού Θεσσαλονίκη. Επίσης, θα ακολουθηθεί μια συντεταγμένα κοινή, επιθετική πολιτική φιλίας απέναντι σε αεροπορικές εταιρίες με στόχο να αποκτήσουν σύνδεση στο αεροδρόμιο 'Μακεδονία'.

-Λιμάνι: Θα υπάρξει στενότερη συνεργασία τόσο με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης όσο και με το νέο σχήμα που πιθανόν προκύψει για προβολή των δράσεών μας, συμμετοχή στη 'Διπλωματία Πόλεων', ενδυνάμωση της κρουαζιέρας με πρόσθετες παρεχόμενες υπηρεσίες (τουριστικά πακέτα στην πόλη) και την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης.

-Μετρό: συνεργασία για τη σταδιακή ανάδειξη της νέας τουριστικής ζώνης ειδικού ενδιαφέροντος ('Αρχαιολογική Πλάζα') στην περιοχή της στάσης του μετρό Βενιζέλου αλλά και άλλων σημείων ενδιαφέροντος.

-Hellenic Seaways : Επέκταση της περσινής συνεργασίας που αφορά στη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, έτσι ώστε να συμπεριληφθούν και τουριστικά 'πακέτα' αλλοδαπών.

1.β) Ιδιωτικές Υποδομές:

-Πολιτικές συνεργασίας με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς για την προσέλκυση επενδύσεων και ιδιωτικών κεφαλαίων με στόχο τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στη Θεσσαλονίκη:

- στον ξενοδοχειακό τομέα (νέοι εταίροι και βελτιώσεις του υφιστάμενου δυναμικού)

- στον τομέα φιλοξενίας φοιτητών

- στον τομέα της παροχής υπηρεσιών, κυρίως για επισκέπτες υψηλού εισοδήματος (concierge, VIP services κλπ)

2. ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

-Ανάδειξη και ενθάρρυνση δημιουργίας νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για επενδυτές σε συνεργασία με τον τραπεζικο-οικονομικό τομέα

-Μόχλευση της νέας επιχειρηματικότητας και προβολή των δυνατοτήτων της πόλης στο εσωτερικό και εξωτερικό

-Χάραξη πολιτικών στον τομέα της 'Γαλάζιας Ανάπτυξης' (Blue Growth)

Ως "Γαλάζια Ανάπτυξη", νοείται η στρατηγική για τη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης του θαλάσσιου και ναυτιλιακού τομέα. Η στρατηγική αυτή αναγνωρίζει ότι η θάλασσα είναι μοχλός της ευρωπαϊκής οικονομίας, με μεγάλο δυναμικό για καινοτομία και ανάπτυξη. Αποτελεί τη συμβολή της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής στην επίτευξη των στόχων της στρατηγικής "Ευρώπη 2020" για έξυπνη, διατηρήσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.

Η "Γαλάζια" Οικονομία αντιπροσωπεύει 5,4 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και ακαθάριστη προστιθέμενη αξία σχεδόν 500 δισ. ετησίως. Υπάρχει, όμως, δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης σε ορισμένους τομείς που επισημαίνονται στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής.

Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη η στρατηγική αυτή θα αφορά, σε συνεργασία με άλλα τμήματα της διοίκησης του δήμου, με γειτονικούς δήμους αλλά και τρίτους φορείς τη δυναμική στροφή της πόλης προς το θαλάσσιο μέτωπό της και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων αναψυχής και καινοτόμου τουριστικής επιχειρηματικότητας γύρω και μέσα στο Θερμαϊκό κόλπο. Μια ανάπτυξη σύμφωνη με τους σύγχρονους κανόνες περιβαλλοντικής προστασίας και αειφορίας.

3. Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΥ (SHARING ECONOMY) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ:

Αειφόρα τουριστική πολιτική για την πόλη της Θεσσαλονίκης σημαίνει:

α. Αύξηση των ποσοτικών και ποιοτικών μεγεθών της εισερχόμενης τουριστικής ωφέλειας και

β. Μεγέθυνση του κοινωνικού μερίσματος του τουρισμού.

Ο τουρισμός πρέπει να βασίζεται στην εδραίωση σταθερών πολιτικών και σχέσεων αειφορίας, στη διαφοροποίηση των ευκαιριών και στο άνοιγμα νέων προοπτικών που θα διασφαλίζουν μια διαρκή ανάπτυξη και θετική απήχηση και συμβολή στην τοπική οικονομία και κοινωνία.

Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες δημοσίου και ιδιωτικού τομέα φιλοδοξία της διοίκησης είναι να αποτελέσει η Θεσσαλονίκη την πρώτη στην Ελλάδα τουριστικά αναγνωρισμένη Πόλη της Οικονομίας του Διαμοιρασμού' προς όφελος των δημοτών.

4. Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ:

Σύμπραξη, χάραξη ενιαίας στρατηγικής και κοινές δράσεις με την 'Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας' και άλλους σχετιζόμενους φορείς και χώρους, όπως τα Επιμελητήρια, το ΑΠΘ και το ΟΚ Thess!, για την ενίσχυση της πρωτοβουλίας της ΑΖΚ: 'Θεσσαλονίκη, ένας Προορισμός Φιλικός προς την Καινοτομία' ('Thessaloniki: Innovation Friendly Destination')

5. ΟΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ:

Η καλλιέργεια νέων μορφών τουρισμού ειδικού ενδιαφέροντος δεν σταματά ποτέ. Θα ενθαρρύνουμε κάθε μορφή εναλλακτικού τουρισμού και θα δυναμώσουμε δράσεις που αναδεικνύουν αυτά τα ειδικά ενδιαφέροντα δημιουργώντας πολλές, κολακευτικές υπο-ταυτότητες για τη Θεσσαλονίκη.

Τέτοιες εκδηλώσεις και φεστιβάλ ενδεικτικά είναι:

- ''Κωδωνοφόροι” (Bellroads)

- Open House Thessaloniki, Nοέμβριος 2017

- Urban Pic Nic,

- Street Art Festival (SAF)

- TARATSA FILM FESTIVAL

- 2o Sience Festival

- 3o Φεστιβάλ Μυστηρίου Θεσσαλονίκης (Mysticon)

- Γαστρονομικός Τουρισμός-6o Thessaloniki Food Festival:

Δράσεις καθ όλη τη διάρκεια του έτους για προώθηση της τοπικής γαστρονομίας σε Ελλάδα και το εξωτερικό και της Θεσσαλονίκης ως 'Γαστρονομικού Προορισμού”, με κορύφωση των εκδηλώσεων τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Νοεμβρίου και την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου. Ειδικότερα για το 2017, θα υπάρξει σταθερή συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου με αφιερώματα στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, μια ανοιξιάτικη Αγορά Προϊόντων στο χώρο του δημαρχείου, ειδικό αφιέρωμα στον οινικό τουρισμό, ανάδειξη του λεγόμενου 'street food' της πόλης, αφιερώματα στην Αγιορείτικη κουζίνα κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα και άλλες ανάλογες δράσεις.

- Δημιουργία του ''Thessaloniki Βasket'', ένα καλάθι με αντιπροσωπευτικά, τοπικά προϊόντα της πόλης, που διακρίνονται για την ποιότητα τους και τη συσκευασία τους, που θα προβάλλεται και στο εξωτερικό μέσω της διοργάνωσης θεματικών δείπνων ή παρουσιάσεων σε συνεργασία με σεφ της Θεσσαλονίκης.

- Έκδοση νέου 'Γαστρονομικού Οδηγού της Πόλης' γύρω από τη σύγχρονη τοπική κουζίνα.

- Στήριξη της υποβολής φακέλου - υποψηφιότητας για συμμετοχή της Θεσσαλονίκης στο δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της ΟΥΝΕΣΚΟ (UNESCO – Creative Cities Network) με έμφαση στη γαστρονομία (42 πόλεις) σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και την ομάδα προετοιμασίας της υποβολής.

- 6o Pride, Ημέρα Υπερηφάνειας Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο 2017: Συντονισμός διοργάνωσης του φεστιβάλ με στόχο την προσέλκυση του ονομαζόμενου 'L.G.B.T. - Τουρισμού'.

- Ιστορικός – Επετειακός, Τουρισμός Μνήμης ή Νοσταλγίας: (memorial and nostalgic tourism):

Περαιτέρω ανάδειξη των Ιστορικών και Στρατιωτικών Νεκροταφείων της Θεσσαλονίκης, δράσεις για την επέτειο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και την επέτειο από τη Μεγάλη Πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης. Πρώτη παρουσίαση σε ειδικό κοινό στο εξωτερικό σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς της πόλης της σημασίας του 'Μακεδονικού Μετώπου'

- Έτος Ελλάδας-Κίνας 2017 –Τιμώμενη χώρα στην 82η ΔΕΘ: σειρά εκδηλώσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς .

- Θρησκευτικός- Προσκυνηματικός Τουρισμός:

Στενότερη συνεργασία με την Αγιορείτικη Εστία στις παρουσιάσεις της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό, τον εορτασμό της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα.

Συνεχής προσπάθεια ανάδειξης και αξιοποίησης όλων των θρησκευτικών μνημείων και χώρων της Θεσσαλονίκης (Βυζαντινοί ναοί -Μνημεία UNESCO)

- Σχολικός και Εκπαιδευτικός Τουρισμός:

Έκδοση εντύπου με διαδρομές ειδικού ενδιαφέροντος για τους μαθητές που αποδεδειγμένα τα τελευταία χρόνια επισκέπτονται μαζικά και σταθερά την πόλη.

Διοργάνωση σχετικής ημερίδας σε συνεργασία με φορείς τουρισμούς και εκπαίδευσης.

- Τουρισμός Τρίτης Ηλικίας:

Σε συνεργασία με εξειδικευμένα γραφεία τουρισμού που προωθούν το συγκεκριμένο είδος τουρισμού.

- Τουρισμός Υγείας:

Προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της πόλης στον τομέα της παροχής υπηρεσιών υγείας που είναι: το υψηλό, αναγνωρισμένο διεθνώς επιστημονικό επίπεδο των Ελλήνων γιατρών, η γεωγραφική θέση της πόλης, κοντά σε προσφιλείς τουριστικούς προορισμούς (Χαλκιδική, Πιερία) για συνδυασμό ιατρικής περίθαλψης και διακοπών, σε συνεργασία με το Συμβούλιο Τουρισμού Υγείας και με την σύμφωνη πάντα άποψη του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και άλλων φορέων υγείας. Ειδικά από φέτος θα υπάρξει και μια στενότερη συνεργασία με τον ΕΟΠΥΥ.

- Προώθηση του Τουρισμού Ευεξίας (Wellness Tourism) αλλά και των επιστημονικών φορέων που αφορούν:

Αποκατάσταση

Πλαστική χειρουργική

Χρόνιες παθήσεις

Οφθαλμολογικά

Εξωσωματική γονιμοποίηση

Καρδιοχειρουργική

Νευροχειρουργική

Κέντρα φροντίδας ηλικιωμένων

6. ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ:

- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΔΗΜΟΥΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ:

Θα συνεχισθεί η καλλιέργεια της συνεργασίας με άλλους Δήμους, όμορους, της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού, όπως της Καλαμαριάς, της Νάουσας, της Φλώρινας, Λευκωσίας αλλά και περιοχές, όπως αυτή της Χαλκιδικής ή της Ημαθίας (ημερίδες - παρουσιάσεις και διοργάνωση επαγγελματικών Β2Β, συναντήσεων), για τουριστική ενδυνάμωση των περιοχών τους αλλά και της Θεσσαλονίκης στη μητροπολιτική της διάσταση.

- Διασύνδεση, αξιοποίηση και προβολή σημείων-συμβόλων της ευρύτερης περιοχής π.χ. Όλυμπος, Πέλλα, Βέροια κλπ. με στόχο την ανάδειξη των σημείων ενδιαφέροντος της κάθε πόλης.

- ΕΝΕΡΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Στήριξη του έργου του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης αλλά και του Γραφείου Συνεδριακού Τουρισμού (TCB) με συγκεκριμένες συνέργειες όπως προκύπτουν από το Μνημόνιο Συνεργασίας του 2016 και με μακροπρόθεσμο στόχο το τελευταίο να αποτελέσει το πιο σημαντικό, ιδιωτικό βραχίονα τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης.

- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ & ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ

-Υπουργείο Τουρισμού

-ΕΟΤ

-Μάρκετινγκ GREECE-ΣΕΤΕ

-Ίδρυμα Νιάρχος

-Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

-Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης

-Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας Θράκης

-Ένωση Οινοπαραγωγών Βορείου Ελλάδος

( Οίνοι Βορείου Ελλάδος -''Βορ Οινά'')

-Εταιρείες Προώθησης Τουριστικού Προορισμού

-Σ.ΕΠ.Ι.Κ, (Σωματείο Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου)

-Λέσχη Αρχιμαγείρων Β. Ελλάδος,

-Σωματείο Αρτοποιών Θεσσαλονίκης ”Προφήτης Ηλίας”

-Λέσχη Ζαχαροπλαστών Ελλάδος.

-Συντεχνία Καταστηματαρχών-Ζαχαροπλαστών Β. Ελλάδας

-Σύνδεσμος Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης

-ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

-Σωματείο ιδιοκτητών ταξί Θεσσαλονίκης "Ο ΕΡΜΗΣ"

-Συνεταιρισμός Ραδιοταξί Θεσσαλονίκης ”TAXIWAY”

-Thessaloniki sightseeing :Λεωφορείο περιήγησης και ξενάγησης

-Γραμμή Πολιτισμού ΟΑΣΘ

-Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης

-Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Ν. Θεσσαλονίκης

-Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Ν. Χαλκιδικής

-ΟΛΘ

-HELEXPO-ΔΕΘ

-Α.Π.Θ. - Πανεπιστήμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

-Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

-Ιδιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Θεσσαλονίκης

-Ένωση Ξεναγών

-ΚΤΕΛ Μακεδονία,Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής

- Αγιορειτική Εστία

7. Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ :

- Εφαρμογή της λειτουργίας δυο τουριστικών περιπτέρων στην Πλατεία Αριστοτέλους και πλησίον του Βασιλικού Θεάτρου, από τις 9πμ έως τις 9μμ με σταθερό ανθρώπινο δυναμικό αλλά και έξυπνο λογισμικό και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης

-Εκδόσεις χαρτών και γαστρονομικών οδηγών και εντύπων προβολής της Θεσσαλονίκης.

-Τοποθέτηση περισσοτέρων 'Δεικτών Μνήμης' προς ενημέρωση των επισκεπτών αλλά και την καλλιέργεια, τοπικής τουριστικής συνείδησης και περηφάνιας.

-Ξεναγήσεις σε τουριστικούς πράκτορες (Fam Trips), δημοσιογράφους (Press Trips) αποστολές από το εξωτερικό και άλλες πόλεις της Ελλάδας, συνέδρους κλπ, σε διαδρομές εντός πόλης, σε αρχαιολογικούς χώρους γύρω από τη Θεσσαλονίκη (Πέλλα, Βεργίνα, Δέλτα Αξιού, Χαλκιδική, Οινικούς Προορισμούς, Αγροτικούς Συνεταιρισμούς κλπ)

8. ΠΡΟΒΟΛΗ (MARKETING) ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ:

- ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΠΟΛΕΩΝ:

Θα αναπτυχθεί στρατηγικά και σε κύκλους που όλο και θα διευρύνονται,η “Διπλωματία των Πόλεων”, σε συνεργασία με επαγγελματίες και διαχειριστές προορισμών. Υπάρχει ήδη μια στρατηγική δυναμικής εξωστρέφειας και καθορίστηκαν οι πρώτες αγορές στόχοι έχοντας ως κριτήριο το πολυπολιτισμικό προφίλ της Θεσσαλονίκης (Τουρκία, Ρωσία και Ισραήλ), αλλά και την γεωγραφική θέση (Βαλκάνια) της πόλης.

Θα συνεχιστούν οι επισκέψεις στις δυτικές και «ώριμες» αγορές της Ευρώπης (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία) δίνοντας ταυτόχρονα έμφαση στις αδελφοποιημένες πόλεις με τη Θεσσαλονίκη (Λεμεσός, Κολωνία, Αγία Πετρούπολη).

Φέτος θα αναπτυχθούν αγορές όπως το Άμστερνταμ που συνδέεται όλο το χρόνο με απευθείας πτήσεις με την πόλη.

Δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά είναι αυτή της Πολωνίας που βρίσκεται ήδη στην πέμπτη θέση ως αγορά άντλησης επισκεπτών προς την Ελλάδα. Παρότι για τους Πολωνούς η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση για τις καλοκαιρινές διακοπές τους, η Θεσσαλονίκη παραμένει σχετικά άγνωστος προορισμός.

Μετά τη συμμετοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης στην τουριστική έκθεση Grecka Panorama το Δεκέμβριο του 2016, κτίστηκαν οι γέφυρες για την παρουσίαση της πόλης σε τουριστικούς πράκτορες, εκπαιδευτικά ιδρύματα και φορείς της Βαρσοβίας.

Το Τελ Αβίβ, αδελφοποιημένη πόλη με τη Θεσσαλονίκη, παραμένει παραδοσιακά μία δυνατή αγορά για τη Θεσσαλονίκη και για αυτό φέτος θα είναι ο πρώτος προορισμός της Διπλωματίας Πόλεων.

Στο β’ εξάμηνο του 2017 θα ακολουθήσει η προσπάθεια να ανοίξει η αγορά της Ισπανίας με την επίσκεψη στη Μαδρίτη και την αναθέρμανση της αυστριακής αγοράς (επίσκεψη στη Βιέννη).

Τα νούμερα της πρώτης τριετίας ήταν εντυπωσιακά με αυξήσεις που ξεπερνούσαν τους εθνικούς μέσους όρους σε ειδικές εθνικές κατηγορίες. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ανοίγει το δρόμο, δημιουργεί τον επικοινωνιακό θόρυβο για την προβολή της πόλης, όμως, οι επαγγελματίες είναι ο καταλύτης που μέσω των B2B συναντήσεων θα φέρουν τον κόσμο στην πόλη. Χωρίς τη μεγάλη συμμετοχή των επαγγελματιών, χωρίς το δικό τους οικονομικό ρίσκο δίπλα σε αυτόν του Δήμου, δεν μπορεί να υπάρξει Διπλωματία Πόλεων. Είναι σημαντικά ευχάριστα ότι όπως προκύπτει από τους απολογισμούς των εξορμήσεων της Διπλωματίας Πόλεων, η συμμετοχή των επαγγελματιών της πόλης είναι μεγάλη και κυμαίνεται από 102, η μεγαλύτερη έως 22, η μικρότερη, άτομα.

Η συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης με την Ακαδημαϊκή Κοινότητα της πόλης και συγκεκριμένα τα τέσσερα δημόσια πανεπιστήμια της πόλης αλλά και πολλά ιδιωτικά κολέγια, συνεχίζεται με απόλυτη επιτυχία . Το “Study in Thessaloniki” ('Σπούδασε στη Θεσσαλονίκη”) για πρώτη φορά θα ξεφύγει από το πλαίσιο της Διπλωματίας Πόλεων και θα εμφανιστεί μόνο του στην Κωνσταντινούπολη για την παρουσίαση των δυνατοτήτων που προσφέρει η Θεσσαλονίκη σε επίπεδο προπτυχιακών, μεταπτυχιακών σπουδών αλλά και summer courses (καλοκαιρινά προγράμματα σπουδών). Η Θεσσαλονίκη αποτελεί ένα κόμβο σπουδών, είναι αμιγώς φοιτητούπολη και μια «ασφαλής» επιλογή για σπουδαστές. Η μέχρι τώρα απουσία τρομοκρατικών χτυπημάτων, το υψηλό επίπεδο σπουδών, τα χαμηλά δίδακτρα αλλά και η φθηνή ζωή της πόλης συμβάλλουν στο να επιλεγεί η Θεσσαλονίκη ως ιδανική πόλη για να σπουδάσει κάποιος.

Το 2017 θα επιδιωχθεί η υπογραφή πρωτόκολλου συνεργασίας για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης δράσης με εταίρους το δήμο Θεσσαλονίκης, δημόσια ιδρύματα και ιδιωτικούς φορείς το οποίο θα στοχεύει σε μια μακροχρόνια στρατηγική με ολοκληρωμένα σχέδια προβολής, προώθησης και ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης

ως διεθνούς προορισμού εκπαίδευσης και κατάρτισης, στην από κοινού δημιουργία και προώθηση της ψηφιακής πλατφόρμας της δράσης, στην ενδεχόμενη διεκδίκηση και υλοποίηση προγραμμάτων τοπικής ή εθνικής εμβέλειας για τη δράση αυτή, στην ένταξη σε κάθε είδους Εθνικά και Ευρωπαϊκά Προγράμματα χρηματοδότησης, στην οργάνωση αποστολών στο εξωτερικό και την υποδοχή αντιστοίχων, με στόχο την εδραίωση διεθνών επαφών, την προβολή σε εθνικό επίπεδο και την εξασφάλιση

επαφών και συνεργασιών μεταξύ τοπικών και ξένων εκπαιδευτικών φορέων.

Η Διπλωματία των Πόλεων στο εσωτερικό της χώρας ξεκίνησε δυναμικά με την Καλαμάτα, τα Ιωάννινα, τη Βέροια, τη Νάουσα, την Καστοριά.

Νέοι πιθανοί εταίροι είναι η Φλώρινα, η Καβάλα, η Χίος και η Ρόδος αλλά και άλλες πόλεις οι οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να πραγματοποιηθούν επισκέψεις και να προβληθεί η πόλη.

- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ και ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΚΤΥΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ :

Το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης έχοντας σαν στρατηγικό στόχο την προώθηση, δικτύωση και γενικότερα την εξωστρέφεια της Θεσσαλονίκης εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πόλεων, European Cities Marketing με αντικείμενο την βελτίωση της τεχνογνωσίας σε θέματα προώθησης των Ευρωπαϊκών πόλεων. Ο οργανισμός European Cities Marketing έχει ως στόχο την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της αποδοτικότητας των μεγαλύτερων πόλεων της Ευρώπης, παρέχοντας μια πλατφόρμα για τους επαγγελματίες που ασχολούνται με τον τουρισμό και το marketing πόλεων με την ανταλλαγή γνώσεων και καλών πρακτικών.

Συμμετοχή του Τμήματος σε συνέδρια και ημερίδες που διοργανώνει ο Διεθνής Οργανισμός σε πόλεις του εξωτερικού.

- ΜΕΡΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ” : Παρουσία της Θεσσαλονίκης σε συγκεκριμένες ή και ειδικές μαζικές εκδηλώσεις όπως στην κεντρική πλατεία Βελιγραδίου ή Μέρες Ελλήνων στο Παρίσι που προάγουν την αναγνωρισιμότητα της πόλης ως προορισμό, δίνουν τη δυνατότητα για ανάπτυξη νέων συνεργασιών σε πολιτιστικό, οικονομικό, ιατρικό, εκπαιδευτικό επίπεδο με εκπροσώπους δήμων αλλά και συναφών φορέων από πόλεις του εξωτερικού και της Ελλάδας, με αντίστοιχους εκπροσώπους από τη Θεσσαλονίκη.

- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

 Σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τον Οργανισμό Τουρισμού Χαλκιδικής, την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο και τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής & Marketing Θεσσαλονίκης ο Δήμος θα συμμετέχει και σε μία σειρά εκθέσεων τουρισμού σε Ελλάδα και εξωτερικό.

 

διαβάστε ακόμα

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο