Δήμος Ηρακλείου: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2017

19-01-17 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Ο Δήμος Ηρακλείου ενέκρινε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2017.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις τουριστικής προβολής σε Ελλάδα και Εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τους παρακάτω βασικούς άξονες:

ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΕ ΕΝΤΥΠΑ, & ΛΟΙΠΑ ΜΜΕ

Προγραμματίζονται προσεκτικά σχεδιασμένες έντυπες καταχωρήσεις σε περιοδικά του Εσωτερικού και του εξωτερικού αλλά και επιλεκτική προβολή σε τηλεοπτικά δίκτυα, ραδιοφωνικά μέσα και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Η εξωστρέφεια αποτελεί τη μοναδική δυνατότητα για μακροπρόθεσμη τουριστική ανάπτυξη, ιδιαίτερα εν μέσω βαθύτατης οικονομικής κρίσης. Για το σκοπό αυτό προβλέπεται η συμμετοχή του Δήμου Ηρακλείου στις μεγαλύτερες Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις για το έτος 2017. Επιπλέον η συμμετοχή του Δήμου Ηρακλείου σε θεματικές εκθέσεις θεωρούνται επιβεβλημένες για τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος καθώς και την ενδυνάμωση του τουριστικού ρεύματος ιδιαίτερα στην χαμηλή και μέση τουριστική περίοδο. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εκθέσεις τουρισμού για city break, εκθέσεις τουρισμού τρίτης ηλικίας, αθλητικού τουρισμού, οινοτουρισμού, αγροτοτουρισμού, γαστρονομικού τουρισμού, φεστιβαλικός τουρισμός κλπ.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ο Δήμος Ηρακλείου κάνει μια συστηματική προσπάθεια για την τουριστική προβολή της πόλης στοχεύοντας στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στην πόλη και επομένως στην οικονομική της ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Στο πλαίσιο του στρατηγικού προγραμματισμού θα προβληθεί η πόλη με έντυπο επικοινωνιακό υλικό, το οποίο διατίθεται προς χρήση στους επισκέπτες, παρέχοντας ουσιαστικά όλη εκείνη την πληροφορία που χρειάζονται για να περιηγηθούν σε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος. Οι πύλες του οχυρωματικού περιβόλου καθώς και οι μόνιμες εκθέσεις αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα επισκέψιμα σημεία της πόλης και η προώθηση της επισκεψιμότητάς τους συμβάλλει στην ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Επιπλέον η εκτυπωμένη φωτογραφική προβολή και διαφήμιση του Ηρακλείου, τοποθετημένη σε καίριους χώρους όπως είναι οι επιβατικοί σταθμού των λεωφορείων, οι χώροι υποδοχής των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων και οι χώροι φιλοξενίας και υποδοχής μεγάλων συνεδριακών χώρων, κρίνεται απαραίτητη.

Αξίζει  να σημειωθούν οι ενέργειες που υλοποιούνται οι οποίες μεταξύ άλλων, αφορούν στη λειτουργία του INFO POINT, στην παρουσίαση της πόλης σε εξειδικευμένες ομάδες στόχου (ξεναγούς, μαθητές, τουριστικούς πράκτορες), στην παραγωγή και διάθεση επικοινωνιακού υλικού σε συνέδρια, εκθέσεις, στις συνεργασίες με τους τοπικούς φορείς για θέματα τουριστικής-πολιτιστικής προβολής του Ηρακλείου.

Επιπλέον κρίνεται αναγκαία: 

1. η δημιουργία – εκτύπωση ενός τουριστικού χάρτη που θα περιλαμβάνει τις διαδρομές της παλιάς πόλης του Ηρακλείου όπου θα παρουσιάζεται η ενδοχώρα που θα περιλαμβάνει τις βασικές πληροφορίες για την περιήγηση στην πόλη και στα μνημεία της ώστε να είναι αποτελεσματικό στη χρήση του από τον επισκέπτη της πόλης. Γενικότερα ο Χάρτης της παλιάς πόλης θα περιλαμβάνει και θα περιγράφει τις πολιτιστικές διαδρομές της παλιάς πόλης καθώς και τα σημεία που θα αποτελέσουν χώρους σήμανσης και πληροφόρησης επισκεπτών. Οι χάρτες είναι από τα βασικότερα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο επισκέπτης για την γνωριμία μιας περιοχής, δεδομένου ότι τον βοηθάει στην ασφαλή και ουσιαστική περιήγηση του στο χώρο.

2. η δημιουργία – εκτύπωση ενός τουριστικού χάρτη του Καλλικρατικού Δήμου Ηρακλείου που θα παρουσιάζεται η ενδοχώρα θα περιλαμβάνει διαδρομές, για διαφορετικές μορφές (πχ. Οινοτουρισμός, Ε4, ποδηλασία, ορειβασία, κλπ).

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

Ακολουθώντας τις νέες τεχνολογίες, με τρόπο ελκυστικό και εντυπωσιακό, ο Δήμος Ηρακλείου προτίθεται να προχωρήσει στην ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών αφενός για να ενισχύσει την επισκεψιμότητα του και αφετέρου να μετατρέψει την επίσκεψη σε πρωτόγνωρη ψηφιακή ταξιδιωτική εμπειρία. Κατά συνέπεια η ανάπτυξη και δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας θα αποτελέσει όχι μόνο ένα εργαλείο προσφερόμενο στον επισκέπτη κατά την παραμονή του στην πόλη αλλά και ένα εξαιρετικά καινοτόμο εκθεσιακό περιβάλλον που μπορεί να ενσωματωθεί σε κάθε εκθεσιακό περίπτερο με στόχο την προβολή του τουριστικού και πολιτισμικού πλούτου της Πόλης.

Οι εφαρμογές αυτές θα υποστηρίζουν την αλληλεπίδραση από πολλούς χρήστες που επιθυμούν να εξερευνήσουν την εντυπωσιακή Κρήτη και θα πρέπει να υποστηριχθούν και να δύναται να εγκατασταθούν με χρήση κατάλληλων επαναχρησιμοποιήσιμων υλικών τα οποία θα συμβάλουν στην δημιουργία μίας εντυπωσιακής εικαστικής λύσης με στόχο την προβολή της πόλης. Στόχος είναι να δημιουργείται ένα περιβάλλον στο οποίο ο επισκέπτης αισθάνεται ότι εμβυθίζεται στην πληροφορία η οποία θα του αποκαλύπτει τον τουριστικό και πολιτισμικό πλούτο του Ηρακλείου.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα της παραπάνω πρότασης δημιουργίας εφαρμογών για την συμμετοχή του Δήμου Ηρακλείου σε εκθέσεις Τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδος είναι η μη διανομή έντυπου υλικού, δεδομένο που συμβάλλει στην εξοικονόμηση πόρων από την μη συνεχή εκτύπωση διαφημιστικού υλικού το οποίο τελικά αποτελεί και παρωχημένο τρόπο διαφήμισης και επικοινωνίας. Οι εφαρμογές τουριστικής προβολής θα λειτουργήσουν ως εκθεσιακό εργαλείο για την επίτευξη του στόχου "πόλη προορισμός" και θα συμβάλλουν τα μέγιστα στην τουριστική και κατά συνέπεια οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και πολιτισμική ανάπτυξη του Δήμου Ηρακλείου.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΥΛΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Στο πλαίσιο της τουριστικής πολιτικής του, ο Δήμος Ηρακλείου κατά το 2016, προχώρησε στην δημιουργία Ιστοσελίδας για το Τμήμα Τουρισμού, έργο το οποίο πρόκειται να παραδοθεί το 2017. Η νέα αυτή ιστοσελίδα θα αποτελέσει τον επίσημο Ιστότοπο τουριστικής προβολής και προώθησης της πόλης αλλά συγχρόνως θα λειτουργήσει ως εργαλείο αξιοποιήσιμο για τους επισκέπτες καθ όλη τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο Ηράκλειο.

Η ιστοσελίδα θα έχει δυναμικό και όχι στατικό χαρακτήρα. Θα υπάρχει η δυνατότητα συνεχόμενης τακτικής επέκτασης και εμπλουτισμού τόσο σε επίπεδο θεματικού περιεχομένου, όσο και σε επίπεδο γλωσσών επικοινωνίας.

Με βάση την τεχνική πλατφόρμα της ιστοσελίδας και προκειμένου να καθοριστούν οι τομείς ανάπτυξής της με βάση την τουριστική στρατηγική του Δήμου Ηρακλείου πρέπει κατά το 2017 να ξεκινήσει η συλλογή περιεχομένου που περιλαμβάνει συλλογή και συγγραφή κειμένων, μεταφράσεις, φωτογραφίες, βίντεο αλλά και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται κατά περίπτωση να ενταχθεί στο περιεχόμενό της.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Στα πλαίσια του παράλληλου σχεδιασμού τουριστικής – πολιτιστικής πολιτικής του Δήμου Ηρακλείου, γίνεται προσπάθεια να καθιερωθούν θεσμοί οι οποίοι αφ’ ενός θα αναδεικνύουν την πολιτιστική κληρονομιά, αφ’ ετέρου θα αποτελούν πόλο έλξης για ξένους επισκέπτες στην πόλη. Το μακρύ καλοκαίρι και ο ήπιος χειμώνας, η σημαντική ιστορία του νησιού και η παραδοσιακή φιλοξενία των κατοίκων, η πλούσια και ενδιαφέρουσα φύση του, αποτελούν εχέγγυα για την επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος.

Μέσα σ’ αυτή τη λογική, σχεδιάστηκαν και πραγματοποιήθηκαν δύο φεστιβάλ, με τη φιλοδοξία να λάβουν και τα δύο διεθνή χαρακτήρα. Η ιδέα άλλωστε δεν είναι πρωτότυπη. Γίνεται εδώ και χρόνια σε πολλές πόλεις του κόσμου.

1.- Το «Τέχνη καθ’ οδόν»

Για τέσσερις ημέρες, από τέλος Ιουνίου έως αρχές Ιουλίου, η πόλη και η περιφέρεια του Δήμου γίνεται ένα ανοιχτό καλλιτεχνικό εργαστήρι, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα είδη τέχνης. Μουσική, χορό, ζωγραφική, κόσμημα, χειροτεχνία, θέατρο, παντομίμα κ.α. Στόχος είναι να έρθουν καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο, ώστε κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ να γίνουν ανταλλαγές πρακτικής και ιδεών, να γνωρίσουν οι ξένοι τη καλλιτεχνική παραγωγή της περιοχής και οι ντόπιοι καλλιτέχνες τον τρόπο εργασίας και τις πρακτικές των ξένων. Αυτό το ανοιχτό καλλιτεχνικό εργαστήρι –εκτός από όσους θα συμμετέχουν ως καλλιτέχνες- θα αποτελέσει αφορμή να δεχθεί ο Δήμος επισκέπτες.

2.-Το «Κρήτη, μια ιστορία, πέντε συν ένας πολιτισμοί»

Η Κρήτη, το νησί με τους πέντε συν ένας πολιτισμούς, [Προϊστορικός-Μινωικός, Βυζαντινορωμαϊκός, Αραβικός, Βενετσιάνικος, Τούρκικος και σύγχρονος] αποτέλεσε πάντοτε τόπο με εξέχουσα θέση στη Μεσόγειο θάλασσα. Επηρέασε και επηρεάστηκε από τις κουλτούρες των κατακτητών του, σε σημείο ώστε να συμβούν θαύματα, όπως για παράδειγμα η περίοδος που ονομάζεται Κρητική Αναγέννηση και γέννησε τέκνα άξια, όπως τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο και τον Βιτσέντζο Κορνάρου.

Με βάση αυτό σχεδιάστηκε η μακρά ιστορία του τόπου και ο πολιτιστικός πλούτος του από την εποχή του πρώτου Ευρωπαϊκού πολιτισμού [του Μινωικού] έως και σήμερα, να αναδειχθεί με δράσεις, οι οποίες μπορούν να πλαισιώσουν ένα ποιοτικό φεστιβάλ. Έτσι κάθε χρόνο διοργανώνεται από 25 Αυγούστου έως 15 Σεπτεμβρίου το φεστιβάλ «Κρήτη, μια ιστορία, πέντε συν ένας πολιτισμοί». Στο φεστιβάλ αυτό γίνονται εκδηλώσεις όλων των ειδών της τέχνης, ώστε με θέατρο, μουσική, όπερα, χορό κ.α. να αναδειχθεί η πολιτιστική κληρονομιά και οι επιρροές που δέχθηκε ο προορισμός, αλλά και που μεταδόθηκαν στους κατακτητές μας.

ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Το Ηράκλειο είναι η βασική πύλη εισόδου στην Κρήτη, χιλιάδες είναι οι επισκέπτες που φτάνουν στο αεροδρόμιο και το λιμάνι καθημερινά για ν’ αναχωρήσουν στη συνέχεια οδικώς για άλλες περιοχές του νησιού.

Όπως πρόσφατα διατυπώθηκε σε μελέτη παρατηρείται κενό στην λειτουργική σύνδεση της παλιάς πόλης και του παράκτιου μετώπου με την Κνωσό και το λιμάνι, πύλη εισόδου της κρουαζιέρας, γεγονός που έχει ως συνέπεια λιγότερους επισκέπτες στην πόλη και επιχειρήσεις να συντηρούνται οριακά ή και να κλείνουν.  Κρίνεται λοιπόν σκόπιμο να γίνει προσπάθεια για ν’ αναστραφεί αυτό το κλίμα και να ενισχυθεί η παρουσία επισκεπτών στο Δήμο Ηρακλείου αλλά και η παραμονή τους στην πόλη. Αυτό απαιτεί να καταξιωθεί ο Δήμος Ηρακλείου ως πόλη προορισμός, ν’ αποκτήσει μια ισχυρή και διακριτή ταυτότητα προορισμού. Στόχος είναι oι επισκέπτες του Ηρακλείου να μην είναι απλά «περαστικοί» (να πραγματοποιούν ολιγόωρες επισκέψεις) αλλά να αυξήσουν το χρόνο παραμονής και κυρίως να βιώσουν περισσότερες εμπειρίες εντός των ορίων του Δήμου.

Η αύξηση της επισκεψιμότητας τουριστών στο Δήμο αλλά και η αύξηση των διανυκτερεύσεων είναι ένα από τα κύρια ζητούμενα της αναπτυξιακής μας στρατηγικής. O καθορισμός της στρατηγικής αυτής απαιτεί την εκπόνηση εμπεριστατωμένης έρευνας – μελέτης από ειδικούς καθώς και μια σειρά προτάσεων για το πως πρέπει να προσεγγιστεί το θέμα και το περιεχόμενο της έρευνας- μελέτης για την ανάπτυξη Διακριτής Ταυτότητας Προορισμού (Destination Identity) για το Δήμο Ηρακλείου.

ΛΟΙΠΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Ο Δήμος Ηρακλείου για το επόμενο έτος προγραμματίζει δράσεις που ακολουθούν τις τάσεις του Τουριστικού Marketing και την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Ειδικότερα προγραμματίζονται:

-Συνεργασίες με εταιρείες για διοργάνωση εκδηλώσεων τουριστικού ενδιαφέροντος στο εσωτερικό - εξωτερικό ( road show, εκδηλώσεις με πράκτορες, συνεργασία με tour operators αλλά και με τα κατά τόπους γραφεία του Ε.Ο.Τ.

-Συνεργασίες με εταιρίες επικοινωνίας- προβολής και διαφήμισης. Στόχος είναι να δοθεί μια νέα φρέσκια άποψη σχετικά με τις ευκαιρίες επικοινωνίας που μπορεί να έχουν οι επισκέπτες. Να αξιοποιηθεί η εξειδικευμένη γνώση και μεγάλη εμπειρία που έχουν οι εταιρίες αυτές ώστε να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα των επικοινωνιακών ενεργειών.

-Προβολή σε συνεργασία με τον Ε.Ο.Τ. Η φιλοξενία Τουριστικών Φορέων και Ειδικών Δημοσιογράφων από την Ελλάδα και το Εξωτερικό (σε συνεργασία με τα κατά τόπους γραφεία του Ε.Ο.Τ), είναι μια από τις δράσεις που θα υλοποιηθούν κατά το 2017.

-Ενθύμια - Διαφημιστικά Δώρα. Στα πλαίσια των γενικότερων δημοσίων σχέσεων είναι επιβεβλημένη η παραγωγή διαφημιστικών δώρων καθώς και ενθύμιων.

διαβάστε ακόμα

Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»
Δήμος Αθηναίων: Αυξήθηκαν κατά 54% οι εντολές απομάκρυνσης παράνομων τραπεζοκαθισμάτων
Αγώνας ορεινού τρεξίματος Ανοπαία Ατραπός
Διεθνές Φεστιβάλ Αραδοσίβιων στην Ελασσόνα
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google