Ομάδες έργου για την υποψηφιότητα της Καλαμάτας ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας

18-05-16 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Έχοντας πλέον περάσει στη δεύτερη και τελική φάση του διαγωνισμού για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021, το Γραφείο Υποψηφιότητας KALAMATA:21 εστιάζει τις εργασίες του στο φάκελο υποψηφιότητας και στις προτάσεις που θα αναπτυχθούν και θα συμπεριληφθούν σε αυτόν. 

Το Γραφείο Υποψηφιότητας συνεχίζει την μεθοδολογία του συμμετοχικού σχεδιασμού και, απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε όσους ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στις Ομάδες Έργου. Οι Ομάδες Έργου έχουν διαφορετικό ρόλο, σκοπό και δομή σε σχέση με τις προηγούμενες Ομάδες Εργασίας. Στόχος των Ομάδων Έργου είναι να προβούν σε συγκεκριμένες προτάσεις για την υποστήριξη του φακέλου υποψηφιότητας σε εξειδικευμένα πεδία όπως είναι η επικοινωνία και το μάρκετινγκ, η δημιουργία δράσεων για τη δραστηριοποίηση πολιτών, ο τουριστικός σχεδιασμός, η οργάνωση και χρηματοδότηση κ.ά.

Πιο συγκεκριμένα, οι ομάδες έργου δημιουργούνται για την παραγωγή περιεχομένου σε ερωτήσεις του φακέλου. Με το πέρας τους θα υπάρχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα τα οποία θα αξιοποιηθούν και θα συμπεριληφθούν στο φάκελο υποψηφιότητας.  

Σε κάθε ομάδα έργου μπορούν να συμμετέχουν έως και 10 ενεργά μέλη και έως 10 παρατηρητές. Η επιλογή των μελών θα γίνει από το Γραφείο Υποψηφιότητας KALAMATA:21 αποκλειστικά με βάση το βιογραφικό των συμμετεχόντων. Οι ημέρες και ώρες συναντήσεων των ομάδων έργου θα καθοριστούν από τα ίδια τα μέλη της ομάδας ανάλογα με τη διαθεσιμότητά τους. 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμπληρώσουν τη φόρμα εγγραφής στην ιστοσελίδα του Γραφείου Υποψηφιότητας εδώ μέχρι τις 23 Μαΐου 2016. Περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις για τον τρόπο εγγραφής στο τηλέφωνο: 2721181030. 

Αναλυτικά περιγράφονται παρακάτω οι οκτώ (8) Ομάδες Έργου:

1. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Στόχοι: Οι συμμετέχοντες σε αυτήν την ομάδα θα κληθούν να συμβάλλουν στη δημιουργία μεθοδολογίας καθορισμού των δεικτών που θα χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που θα έχει η φιλοξενία του τίτλου το 2021 καθώς και την παρακαταθήκη που θα αφήσει στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα η εμπειρία σε μεθοδολογίες αξιολόγησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων και παρακολούθησης κοινωνικο-οικονομικών δεικτών. 

2. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ/MARKETING

Στόχοι: Στην ομάδα έργου της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ, οι συμμετέχοντες θα κληθούν να αναζητήσουν και να κάνουν σαφείς προτάσεις μεθόδων επικοινωνίας τόσο για την παρούσα περίοδο της υποψηφιότητας όσο και για την προβολή της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021.   

3. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ 

Στόχοι: Πώς θα κεντρίσουμε την προσοχή των πολιτών, ώστε να συμμετέχουν στο σκοπό μας με εφευρετικό και δημιουργικό τρόπο; Σ’ αυτήν την ομάδα έργου οι συμμετέχοντες θα κληθούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν δράσεις συμμετοχής των πολιτών για την παρούσα περίοδο της υποψηφιότητας. 

4. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

Στόχοι: Η ομάδα έργου τουριστικού σχεδιασμού θα κληθεί να συντάξει πρόταση στρατηγικού πλαισίου τουρισμού αλλά και να δώσει συμβουλές και ιδέες για τη δυναμική σχέση μεταξύ του Τουριστικού Κλάδου και της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2021. 

5. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Στόχοι: Βασικός στόχος της συγκεκριμένης ομάδας έργου είναι η δημιουργία και ανάπτυξη ενός κόμβου (hub) πολιτιστικής καινοτομίας, ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει τεχνολογικές εφαρμογές του ψηφιακού τομέα και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας με καινοτόμες ιδέες. Επίσης η Ομάδα Έργου θα συζητήσει και θα προτείνει και άλλες δράσεις ανάπτυξης του τομέα των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών στην πόλη. 

6. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ 

Στόχοι: Κύριοι στόχοι της ομάδας έργου εκπαίδευσης και κατάρτισης είναι η αναζήτηση μεθόδων συμμετοχής της σχολικής κοινότητας, αλλά και των πολιτών μεγαλύτερων ηλικιών, για την ανάπτυξη κάθε είδους δεξιοτήτων. Οι συμμετέχοντες θα καταδείξουν τρόπους συμμετοχικότητας όχι μόνο σε πολιτιστικά δρώμενα αλλά και σε γενικότερα θέματα παιδείας και καλλιέργειας, όπως η δια βίου μάθηση. Επίσης η Ομάδα Έργου θα διερευνήσει τα γνωσιακά πεδία που θα είναι απαραίτητα για την υλοποίηση της φιλοξενίας του Τίτλου και θα προτείνει δράσεις και έργα ανάπτυξης τους μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του KALAMATA:21. 

7. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

Στόχοι: Βασικοί στόχοι της εν λόγω ομάδας είναι η ανάπτυξη σχεδίου σχετικά με τη διαχείριση, την οργάνωση και τη χρηματοδότηση του έργου της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας για το 2021. Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο σχέδιο διαχείρισης και χρηματοδότησης ενός έργου τέτοιου βεληνεκούς που πρέπει να αποδώσει τα μέγιστα αλλά και να αφήσει παρακαταθήκη για την πόλη.

8. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ

Στόχος: Στην ομάδα έργου σχεδιασμού προγράμματος των εθελοντών, οι συμμετέχοντες θα κληθούν να σχεδιάσουν τη στρατηγική οργάνωσης του σώματος των εθελοντών μετά την ανάληψη του έργου της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021. Επιμέρους και πιο συγκεκριμένοι στόχοι είναι οι ακόλουθοι: 

Προσέλκυση εθελοντών

Μέθοδοι και μέσα οργάνωσης του σώματος των εθελοντών

Ανάγκες εκπαίδευσης του σώματος εθελοντών

Ανταμοιβές/Αναγνώριση των εθελοντών 

Όλες οι Ομάδες Έργου θα συντονίζονται από στελέχη του Γραφείου Υποψηφιότητας. 

Το Γραφείο Υποψηφιότητας είναι το ανεξάρτητο όργανο στο οποίο ανατέθηκε η διεκδίκηση του τίτλου της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας για το 2021 εκ μέρους της πόλης της Καλαμάτας. Το Γραφείο Υποψηφιότητας είναι μια διοικητική δομή της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Καλαμάτας, «ΦΑΡΙΣ», που έχει συσταθεί μέσω προγραμματικής συμφωνίας με το Δήμο Καλαμάτας και το Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, με εκτελεστική και λειτουργική αυτονομία από το Δήμο Καλαμάτας και την Κ.Ε. «ΦΑΡΙΣ».

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι