Δήμος Κέρκυρας: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2016

19-01-16 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Ο Δήμος Κέρκυρας ενέκρινε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2016.

Το πρόγραμμα μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα εξής:

- Καταγραφή τουριστικών πόρων του νησιού με:

Α)Τη συγγραφή κειμένων και τη δημιουργία μιας βάσης δεδομένων που θα περιλαμβάνει το σύνολο των φυσικών και πολιτιστικών πόρων του προορισμού καθώς και τις σημαντικότερες τουριστικές δραστηριότητες και βιωματικές αυθεντικές εμπειρίες [π.χ. δραστηριότητες στην φύση, πολιτιστικές και θρησκευτικές εκδηλώσεις, δραστηριότητες γαστρονομικού ενδιαφέροντος κ.ο.κ.]

Β) Τη συλλογή ψηφιακών φωτογραφιών και βίντεο σε θεματικές ενότητες και κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων για ευρεία χρήση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, σε Γραφεία ΕΟΤ Εξωτερικού, Πρεσβείες, Τουριστικούς Οργανισμούς, Πολιτιστικά Σωματεία κ.α.

- Ιντερνετ

Το διαδίκτυο αποτελεί το ισχυρότερο μέσο επικοινωνίας. Ειδικότερα τα on line μέσα δικτύωσης και επικοινωνίας δίνουν τη δυνατότητα άμεσης και ταχείας πληροφόρησης και επηρεασμού του κοινού και καθιστούν αναγκαία την επιλογή τους ως των πλέον αποτελεσματικών, αξιόπιστων ποιοτικών και καινοτόμων μέσων επικοινωνίας. Το internet είναι το μέσο που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι δυνητικοί επισκέπτες για να οργανώσουν τα ταξίδια τους. Η αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, η ευρεία χρήση εφαρμογών διαδικτύου στην κινητή τηλεφωνία και η αυξημένη διάδραση των ατόμων στο πλαίσιο της κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν βασικές συνιστώσες για τη διαμόρφωση της τελικής επιλογής του τουριστικού προορισμού.

Ο Δήμος της Κέρκυρας δεν διαθέτει τον μηχανισμό για την πλήρη υποστήριξη μιας αμιγώς τουριστικής διαδραστικής πλατφόρμας αλλά στην κατεύθυνση αυτή προτίθεται να συνεργαστεί με τους εμπλεκόμενος στον τουρισμό φορείς για την ανάπτυξη της, με την παροχή υλικού [π.χ. αρχεία κειμένων, φωτογραφιών, τουριστικοί χάρτες κ.λπ.]. Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος Κέρκυρας θα επιδιώξει τη συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου και με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, για μια πληθώρα εφαρμογών που μπορούν να υλοποιηθούν με την χρήση τεχνολογιών αιχμής στον τομέα της τουριστικής προβολής, και τη διεκδίκηση από κοινού χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων (π.χ., νέο ΕΣΠΑ, εθνικές χρηματοδοτήσεις, Διασυνοριακά Προγράμματα κ.ά.) που θα περιλαμβάνει:

Α) Διαδικτυακή Πύλη

Συλλογή και αρχειοθέτηση τουριστικού υλικού με στόχο την δημιουργία βάσης δεδομένων

Δομή της πύλης, έτσι ώστε να είναι αυτοματοποιημένη η εισαγωγή του περιεχομένου (συνεργαζόμενων φορέων που έχουν σχέση με τον πολιτισμό/τουρισμό) και η εξαγωγή του περιεχομένου σε άλλα ψηφιακά μέσα με στόχο τη διάχυση της πληροφόρησης και την μεγιστοποίηση της προβολής

Β) Διασύνδεση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης [social media]

Η διασύνδεση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποκτά συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο στον τομέα της προβολής του τουριστικού προορισμού και σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες συμβάλλει καθοριστικά στην άμεση επικοινωνία του βαθμού ικανοποίησης, των συναισθημάτων και εμπειριών των τουριστών, τόσο κατά το διάστημα των διακοπών όσο και μετά το πέρας τους. Λόγω της διαδραστικότητας του μέσου και με την υποστήριξη ενεργειών social marketing, υπάρχει δυνατότητα προβολής των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της περιοχής μας σε διευρυμένες ομάδες κοινού με χαμηλό κόστος προβολής.

-Αξιοποίηση των Εικονικών Κόσμων

Ο Δήμος Κέρκυρας προτείνει τη συνεργασία με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και πολιτιστικούς φορείς στα πλαίσια ανάπτυξης και αξιοποίησης εικονικών κόσμων. Πρόκειται για μια τρισδιάστατη απεικόνιση που, όπως έχει γίνει διεθνώς παραδεκτό για τη συγκεκριμένη τεχνολογία, μπορεί να προσφέρει το ποιοτικό διάφορο στην τουριστική προβολή. Προτείνεται η αξιοποίηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, καθώς και της εφαρμογής που έχει αναπτυχθεί. Με βάση αυτό, μπορούν να υλοποιηθούν οι ακόλουθες ενδεικτικές δράσεις:

Ανάδειξη περιεχομένου μέσω εικονικών αναπαραστάσεων

Δημιουργία Εφαρμογών Εικονικής Περιήγησης

-Ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα

Ολοκληρωμένη διαδικτυακή υπηρεσία συλλογής, οργάνωσης, επαύξησης και επαναδιανομής της τουριστικής πληροφορίας με σχετικές εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας. Ενδεικτικά:

Α) Διαδραστική πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας [augmented reality] για την ενεργό ξενάγηση σε χώρους πολιτισμού ανοιχτού πεδίου

Β) Δημιουργία ψηφιακών διαδραστικών χαρτών των δρόμων και των κτιρίων στην πόλη της Κέρκυρας και σε άλλα επιλεγμένα αξιοθέατα του νησιού

-Ανταλλαγή δεδομένων και πληροφοριών με Περιφέρεια Ιονίων Νήσων Διερεύνηση συνεργασίας με Περιφέρεια Ιονίων Νήσων για την αξιοποίηση του έργου «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Προβολής και Ανάδειξης του Πολιτιστικού και Τουριστικού προϊόντος Κέρκυρας με χρήση Τεχνολογιών και Ανάδειξης Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών».

-Οργάνωση προγραμμάτων φιλοξενίας

Η ενέργεια αφορά στον σχεδιασμό και την οργάνωση ολοκληρωμένων προγραμμάτων φιλοξενίας. Τα ταξίδια εξοικείωσης ή Fam trips απευθύνονται σε διαμορφωτές της κοινής γνώμης [trend setters], τουριστικούς διάμεσους και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου. Είναι ένα πρόγραμμα μάρκετινγκ που υλοποιείται συνήθως σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, χρηματοδοτούμενο κυρίως από tour operators & αεροπορικές εταιρείες και αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη και πώληση του προορισμού.

Ο Δήμος της Κέρκυρας, θέτει ως προτεραιότητα τη συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς, για τον σχεδιασμό και την προώθηση των σχετικών προγραμμάτων με κύρια στόχευση τις αγορές – δεξαμενές [Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Ρωσία] οι οποίες έχουν πολλές πτήσεις εβδομαδιαίως, μεγάλη ροή και ήδη μεγάλη διείσδυση στην αγορά για άμεση υποστήριξη του δικτύου διανομής στις πωλήσεις. Στην κατεύθυνση αυτή, επίσης, ο Δήμος προτείνει την ανάπτυξη συνεργειών και την κεφαλοποίηση ενός εκτεταμένου δικτύου επαφών, με στόχο τη διοργάνωση δημοσιογραφικών αποστολών [press trips]. Είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο δημοσίων σχέσεων που απευθύνεται σε ταξιδιωτικούς συγγραφείς, φωτογράφους, τηλεοπτικά συνεργεία, bloggers και συμβάλλει τόσο στην ενίσχυση της εικόνας του προορισμού όσο και στην προώθησή του, σε εξειδικευμένο κοινό-στόχο. Η παραπάνω δράση του Σχεδίου Τουριστικής Προβολής θα υλοποιηθεί από το Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Κέρκυρας.

 

 

διαβάστε ακόμα

Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι
In –Edit, Φεστιβάλ Μουσικών Ταινιών στη Θεσσαλονίκη
Ανακαίνιση του κτηρίου της πρώην Φοιτητικής Εστίας του Παντείου - λειτούργησε αρχικά ως ξενοδοχείο
Αδελφοποίηση του δήμου Αίγινας με τον δήμο Tarpon Springs στη Φλόριντα
Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας