Η τουριστική προβολή της Ίου για το 2016- όλο το πρόγραμμα

25-11-15 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Εγκρίθηκε από το Δήμο Ίου το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του νησιού με προϋπολογισμό 92.300 ευρώ  για το έτος 2016

Σύμφωνα με στοιχεία του Δήμου η Ίος, δέχεται κάθε έτος περίπου 100.000 επισκέπτες , έλληνες και αλλοδαπούς. Με τον τουρισμό ασχολείται το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Ο αριθμός των αλλοδαπών επισκεπτών τα τελευταία έτη έχει αρχίσει και φθίνει και κατά το έτος 2011 παρατηρήθηκε μειωμένος αριθμός και στους έλληνες επισκέπτες λόγω της γενικευμένης οικονομικής κρίσης της χώρας μας. Το έτος 2012 και έως σήμερα παρατηρήθηκε αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών και ο Δήμος θεωρεί ότι σε αυτό έχει συμβάλει κατά πολύ η διαφημιστική καμπάνια μέσω του προγράμματος τουριστικής προβολής του δήμου Ιητών.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

Ο στόχος της τουριστικής προβολής είναι να αναδειχτεί το νησί ως τουριστικός προορισμός, να προβληθούν οι ομορφιές του νησιού, τα καταλύματα, τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, τα θαλάσσια σπορ, ο θρησκευτικός και πολιτιστικός τουρισμός, να διευκολυνθεί ο επισκέπτης και να αισθανθεί οικεία κατά την διάρκεια των διακοπών του, να αναδειχτούν τα μονοπάτια και να προωθηθεί ο εναλλακτικός τουρισμός, να οργανωθεί σωστά και επαγγελματικά το site (διαδίκτυο) του Δήμου Ιητών, με παράλληλη προβολή των επαγγελματιών και διαφήμισης του νησιού. Επίσης να προγραμματιστεί η λήψη στατιστικών στοιχείων που να αφορούν τους επισκέπτες προκειμένου να γίνει η οργάνωση των ενεργειών για τα επόμενα χρόνια.

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Το έτος 2014 ο δήμος Ιητών λόγω έλλειψης κλαδικών συλλόγων, όπως και τα προηγούμενα χρόνια 2011-2012-2013, έχοντας αναλάβει την τουριστική προβολή του νησιού, πήρε μέρος στην Τουριστική έκθεση ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ στη Θεσσαλονίκη, στην Τουριστική έκθεση EXPO ATHENS στην Αθήνα, στην ΒΙΤ στο Μιλάνο, στην διεθνή έκθεση του Βερολίνου, έγινε παρουσίαση του νησιού σε tour operators στην Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη μέσω ιδιωτών, συμμετείχε σε ημερίδα για την προώθηση της κρουαζιέρας στο νησί που διοργάνωσε η εταιρεία που εκτελεί την κρουαζιέρα, έστειλε έντυπο υλικό στην έκθεση στο Όσλο και στην Μόσχα, φιλοξένησε δημοσιογράφους, bloggers, γαστρονόμους δημοσιογράφους, εντάχθηκε στο πρόγραμμα leader για την δημιουργία γραφείου τουριστικής προβολής, σε συνεργασία με επιχειρηματίες του νησιού έδωσε προσφορές ως τύπο διαφήμισης, προβλήθηκε το νησί  σε έντυπα, ημερήσιο και εβδομαδιαίο τύπο, ιστότοπο, συνέχισε την συνεργασία με την εταιρεία managment, δόθηκαν συνεντεύξεις δημάρχου και προέδρου τουριστικής επιτροπής σε κανάλια ελληνικά και ξένα. Αυτή η πολύπλευρη προσπάθεια δείχνει να αποδίδει καρπούς καθότι για το έτος 2015 παρατηρείται σημαντική αύξηση των επισκέψεων στο νησί.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

- ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Παρατηρήθηκε ότι στις τουριστικές εκθέσεις υπάρχει μεγάλη ζήτηση σε αφίσες και ηλεκτρονικό υλικό όπως CD.

Προκειμένου για την κάλυψη σε έντυπο υλικό, κατά την παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις αλλά και για εσωτερική διανομή (κατόπιν αιτήσεων επισκεπτών), απαιτούνται τα εξής:

Α. Διπλής όψεως χάρτης του νησιού. Στη μία πλευρά οδικός χάρτης και στην άλλη χάρτης με διαδρομές μονοπατιών και οδηγού θρησκευτικού τουρισμού.

Β. Επανέκδοση του ήδη υπάρχοντος εντύπου σε πολλές γλώσσες. ΄Εκδοση ενός εντύπου στα αγγλικά, ιταλικά, ρώσικα, γερμανικά, νορβηγικά, γαλλικά, ισπανικά.

Γ. ΄Εκδοση φυλλαδίου με όλες τις επιχειρήσεις του νησιού. Η έκδοση αυτή μπορεί να υποστηριχτεί οικονομικά από τους επαγγελματικούς συλλόγους.

Δ. Εκτύπωση αφισών. Παρατηρήθηκε, από την παρουσία σε εκθέσεις, μεγάλη ζήτηση σε αφίσες.

Ε. Έκδοση CD με βίντεο και φωτογραφίες του νησιού και πληροφοριακό υλικό

-ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Η παρουσίαση του νησιού σε τουριστικές εκθέσεις είναι επιβεβλημένη. Στόχος  είναι οι εκθέσεις:

Λονδίνο – world travel market

Θεσσαλονίκη – ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

Αθήνα –Greek Tourism EXPO

Κωνσταντινούπολη- Emitt

Στοκχόλμη- Greekland Panorama

Μιλάνο- ΒΙΤ

Βερολίνο – ΙΤΒ

Όσλο- Παρουσίαση του νησιού σε Εμπορικό Κέντρο

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί ότι γίνονται εκδηλώσεις παρουσίασης τουριστικών προορισμών σε μεγάλα εμπορικά κέντρα κυρίως πρωτευουσών κρατών με παράλληλη παρουσίαση είτε χορευτικών συγκροτημάτων είτε παραδοσιακών προϊόντων. Τέτοιου είδους εκδηλώσεις συνηθίζονται στις Σκανδιναβικές χώρες και υπάρχει πρόθεση για συμμετοχή κυρίως στο Όσλο και σε πόλη της Δανίας, όταν θα υπάρχει  μία τέτοια πρόταση από την εταιρεία management που υποστηρίζει τον Δήμο.  

Ένας άλλος εναλλακτικός τρόπος προβολής τουριστικού προορισμού είναι η παρουσίαση τριών ή τεσσάρων νησιών ταυτόχρονα σε ελληνικές πρεσβείες στις πρωτεύουσες χωρών παρουσία εκπροσώπων του τοπικού τύπου και επαγγελματιών εισαγωγέων. Ήδη ο Δήμος συμμετείχε στην Βιέννη σε εκδήλωση τέτοιου είδους που διοργάνωσε η ελληνική πρεσβεία με πολύ καλά αποτελέσματα.

Επειδή είναι εν ενεργεία ο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ Ιου-Σικίνου-Φολεγάνδρου-Ανάφης, σε κάποιες από αυτές τις εκθέσεις, όπως στο ΜΕΤΡΟ (Σύνταγμα-Αθήνα) και στην έκθεση Τροφίμων για την παρουσίαση των παραδοσιακών προϊόντων, θα μπορούσε να γίνει παράλληλη παρουσίαση των τεσσάρων νησιών, όπως είχε γίνει στην παράλληλη προβολή στην έκθεση ΜΕΤΡΟ στο Σύνταγμα το 2011. Επίσης θα πρέπει να προωθηθεί η ιδέα της οργάνωσης μιας ελληνικής βραδιάς στο ΄Οσλο σε συνεργασία με τον ΕΟΤ Σκανδιναβίας μιας και η Νορβηγική νεολαία έχει ιδιαίτερη προτίμηση για την ΄Ιο.

-ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Η προβολή τουριστικών προορισμών μέσω του διαδικτύου και η όλο και περισσότερη χρήση του σε όλο τον κόσμο επιβάλλει την παρουσία του δήμου σε αυτόν τον τομέα. Ο δήμος Ιητών προσβλέπει συνεργασία με εταιρεία προώθησης και διαφήμισης στο διαδίκτυο με εμπειρία στο χώρο. Ο Δήμος Ιητών στην ιστοσελίδα του έχει συμπεριλάβει, όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις καθώς και την προβολή των αξιοθέατων.

-ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Α. Συντήρηση και βελτίωση της ιστοσελίδας του Δήμου

Β. Συνεργασία με εταιρεία για προώθηση e-mail με τουριστικά θέματα και προσφορές σε εξειδικευμένα σύνολα πελατών

Γ. Δημιουργία «τράπεζας-αρχείου e-mail» επισκεπτών, σε συνεργασία με τις τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού ( η χρησιμότητά του έγκειται στην συνεχή επαφή με τον πελάτη).

Δ. Διαφημιστική προώθηση τριών ή τεσσάρων μηνών σε travel websites.

Ε. Έκδοση CD με βίντεο ή φωτογραφίες

-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ MARKETING-ΠΡΟΒΟΛΗΣ

Προκειμένου το νησί αλλά και ο Δήμος να ξεφύγει από τις ερασιτεχνικές προσπάθειες προβολής οι οποίες στο παρελθόν έγιναν χωρίς να στηριχτούν σε στατιστικά στοιχεία όπως εθνικότητες επισκεπτών, διερεύνηση αγορών και ηλικιών κ.α. έχει ήδη συνεργαστεί και θα συνεργαστεί με συμβουλευτική εταιρεία που έχει εξειδίκευση στο τουριστικό marketing. Η (οποιαδήποτε) εταιρεία θα πρέπει μέσα στις υποχρεώσεις της να εντάξει και την παράδοση στατιστικών στοιχείων στο Δήμο Ιητών.

-ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Για τις καταχωρήσεις σε ελληνικά έντυπα και περιοδικά που προβάλλουν το νησί, τις ομορφιές του και τα παραδοσιακά προϊόντα (βραβευμένο διεθνώς τυρί), είναι απαραίτητη η συνεργασία με ειδικό σύμβουλο και ο οποίος θα συνεργάζεται με την εταιρεία marketing-προβολής για τα καλλίτερα αποτελέσματα. Ο εν λόγω σύμβουλος θα πρέπει να έχει την δυνατότητα να φέρει την τουριστική επιτροπή του Δήμου Ιητών σε επαφή τόσο με τα εγχώρια έντυπα, όσο και με τα τηλεοπτικά κανάλια για συμμετοχή σε τηλεοπτικές εκπομπές και παρουσίαση του νησιού και των παραδοσιακών προϊόντων.

-ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΑΙ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Η φιλοξενία και η ξενάγηση των δημοσιογράφων ειδικών τουριστικών εντύπων αλλά και εβδομαδιαίων περιοδικών είναι επιβεβλημένη καθώς μπορεί να αποτελέσει όχημα διαφήμισης με χαμηλό κόστος. Κατά το έτος 2015 φιλοξενήθηκαν Ιταλοί, Γάλλοι, Γερμανοί, Βρετανοί και Έλληνες δημοσιογράφοι bloggers και δημοσιογράφοι γαστρονομίας που ασχολούνται με το τουριστικό προϊόν και έγιναν 46 δημοσιεύσεις για το νησί σε διεθνή έντυπα τουρισμού.

-ΠΟΡΟΙ

Ο δήμος Ιητών κάθε χρόνο εντάσσει στον προϋπολογισμό του τα εξής κονδύλια:

1. Για την έκδοση φυλλαδίων 15.000 ευρώ

2. Για την συνεργασία με την εταιρεία management 15.000 ευρώ

3. Για την συμμετοχή σε εκθέσεις 20.000 ευρώ

4. Για την φιλοξενία και τις δημοσιεύσεις 15.000 ευρώ

5. Για το διαδίκτυο και την ιστοσελίδα 9.000  ευρώ

Στα ποσά αυτά θα πρέπει να συνυπολογιστούν και όλες οι προσφορές που κάνουν οι επαγγελματίες τόσο σε φιλοξενίες όσο και σε προσφορές σε προϊόντα.  Προκειμένου ο δήμος να εξασφαλίσει περισσότερα χρήματα για την προβολή του νησιού μιας και ο τουρισμός είναι η κύρια πηγή εσόδων του νησιού μας, προτείνεται στην οικονομική Επιτροπή του δήμου η επιβολή ενός τέλους τουριστικής προβολής, τέλος που έχουν ήδη αποδεχτεί στις δημόσιες διαβουλεύσεις οι κάτοικοι της Ίου.

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων