Ζητήματα προώθησης του ελληνικού συνεδριακού τουρισμού στο Think FORUM των HAPCO / EFAPCO

20-03-15 | HAPCO

H ανάγκη για προβολή του ελληνικού συνεδριακού τουρισμού και η ανάδειξη της Ελλάδας στη λίστα των κορυφαίων συνεδριακών προορισμών στον κόσμο αποτέλεσε κοινό παρονομαστή για το 90% των επαγγελματιών συνεδριακού τουρισμού από την Ελλάδα και την Ευρώπη που συμμετείχαν στην εκδήλωση του Συνδέσμου Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO), HAPCO / EFAPCO Think FORUM, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 12 και 13 Μαρτίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, πάνω από το 60% των επαγγελματιών δήλωσε ότι θεωρεί μέτρια την κατάσταση του προϊόντος MICE στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ ίδιο ποσοστό χαρακτήρισε μέτριο το brand Ελλάδα ως συνεδριακό προορισμό στο εξωτερικό.

Πρόεδροι τουριστικών φορέων που συμμετείχαν στην εκδήλωση, τόνισαν τη σημασία των συνεδρίων και εκδηλώσεων στην συλλογική προσπάθεια ανάπτυξης του ελληνικού συνεδριακού τουρισμού και Πρόεδροι επιστημονικών εταιριών παρουσίασαν παραδείγματα και εμπειρίες από μεγάλες διοργανώσεις ιατρικών συνεδρίων, που έγιναν στην Ελλάδα και αποτελούν σήμερα «θέματα study case». 

Νέος φορέας για την προώθηση του ελληνικού MICE

Στην κατεύθυνση της αγαστής αυτής συνεργασίας φορέων και ιδιωτών, ανακοινώθηκε από τον ΣΕΤΕ η ίδρυση φορέα σε συνεργασία με την Marketing Greece και τον HAPCO με αντικείμενο την προώθηση του ελληνικού MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions/Events).

Τόσο το πρόγραμμα όσο και η ροή της συζήτησης επικεντρώθηκαν σε θέματα που επιρεάζουν την καθημερινή λειτουργία της συνεδριακής αγοράς και είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τον χώρο της υγείας (βλ. ιατρικά συνέδρια), με την τεχνολογία (βλ. υιοθέτηση νέων εφαρμογών στις διοργανώσεις), αλλά και γενικότερα με τη σημερινή κατάσταση της αγοράς MICE και του brand Ελλάδα ως συνεδριακός προορισμός. 

Η εκδήλωση, χάρη στην τεχνολογία και υιοθέτηση από τους διοργανωτές καινοτόμων εφαρμογών, είχε διαδραστικό χαρακτήρα, επιτρέποντας στο κοινό την αξιολόγηση κάθε μέρους αυτής, και τη συμμετοχή σε ψηφοφορία η οποία έδειξε τα εξής…

Για την Ελλάδα και τον συνεδριακό τουρισμό:

• Το 90% θεωρεί προτεραιότητα την προβολή του συνεδριακού τουρισμού και την επικράτηση της Ελλάδας στη λίστα κορυφαίων συνεδριακών προορισμών.

• Το 73,33% κρίνει απαραίτητη τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου φορέα για την επίτευξη του παραπάνω.

• Το 50% χαρακτηρίζει την υπάρχουσα συνεδριακή/ ξενοδοχειακή υποδομή της Ελλάδας μέτρια.

• Το 61,1% θεωρεί μέτρια την κατάσταση του προϊόντος MICE στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

• Το 75% πιστεύει ότι η πολιτική κατάσταση επηρεάζει πάρα πολύ τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο συνεδριακό χάρτη.

• Το 60% χαρακτηρίζει μέτριο το brand Ελλάδα ως συνεδριακό προορισμό στο εξωτερικό.

• Το 66,6% θεωρεί την ενεργή δράση και ύπαρξη των Convention Bureaus σε ένα προορισμό πάρα πολύ απαραίτητη.

Ειδικά για τα ιατρικά συνέδρια:

• Η ελληνική συνεδριακή αγορά έχει επηρεαστεί κατά 53,3% από την Εγκύκλιο ΕΟΦ και τον Κώδικα Δεοντολογίας ΣΦΕΕ.

• Η απασχόληση των γραφείων συνεδρίων για την υποβολή αιτήσεων προς τον ΕΟΦ έχει αυξηθεί αρκετά κατά 47%, πολύ κατά 23,5%, λίγο κατά 17,6% και πάρα πολύ κατά 11,7%.

• Το 82,35% θεωρεί σημαντική την εναρμόνιση ΕΟΦ-ΣΦΕΕ για την έγκριση των ιατρικών συνεδρίων.

• Ποσοστό 61,9% θεωρεί ότι λόγω ΕΟΦ-ΣΦΕΕ έχουν αποκλειστεί περιοχές της Ελλάδας που διαθέτουν συνεδριακές υποδομές από την προσέλκυση ιατρικών συνεδρίων.

Για τις νέες τεχνολογίες και τη διοργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων:

• Το 33,3% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί πάρα πολύ τις νέες τεχνολογίες για την οργάνωση εκδηλώσεων, το 33,3% δηλώνει πολύ και μέτρια το υπόλοιπο 33,3%.

• Το 44,4% κρίνει πάρα πολύ αναγκαία τη χρήση των social media τόσο για την προώθηση και εικόνα όσο και για την πραγματοποίηση των event/συνεδρίων, το 44,4% πολύ και το 11,1 μέτρια.

• Το 66,6% χαρακτηρίζει μέτρια την εξέλιξη της ελληνικής αγοράς MICE σε νέες τεχνολογίες, συγκριτικά με άλλες χώρες.

Στο πλαίσιο της διήμερης εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκαν και οι Γενικές Συνελεύσεις Μελών των δύο φορέων HAPCO και EFAPCO. Η Γενική Συνέλευση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας των Ενώσεων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (EFAPCO – European Federation of the Associations of Professional Congress Organisers) που είχε επετειακό χαρακτήρα, «επέστρεψε» στην Αθήνα μετά από 10 χρόνια (2005-2015), έπειτα από σχετική πρόταση διοργάνωσης και φιλοξενίας της από τον HAPCO, που αποτελεί ένα εκ των ιδρυτικών μέλος της και κατέχει τη θέση Γενικού Γραμματέα στο Διοικητικό Συμβούλιο της.

Ο HAPCO επισημαίνει την απουσία κυβερνητικών εκπροσώπων στην εκδήλωση, ενώ είχαν προσκληθεί, αποφεύγοντας, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος, το διάλογο με τους επαγγελματίες του κλάδου.

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια