Οργανωμένος τουρισμός | Η ECTAA ζητεί την ανανέωση της Οδηγίας για τα Ταξιδιωτικά Πακέτα

10-11-21 | FEDHATTA

Η αποτελεσματική επιβολή των δικαιωμάτων των ταξιδιωτών στα οργανωμένα πακέτα διακοπών απαιτεί καλύτερη και συνεκτική νομοθεσία, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση ευρωπαίων τουριστικών πρακτόρων και τουρ οπερέιτορ, ECTAA.

Ειδικότερα, η ECTAA καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναθεωρήσει την Οδηγία για τα Ταξιδιωτικά Πακέτα (PTD) θεσμοθετώντας την πολυαναμενόμενη και απολύτως αναγκαία προστασία κατά της αφερεγγυότητας των αεροπορικών εταιρειών και να προβλέψει για την υποχρέωση των παρόχων υπηρεσιών που κατέχουν την προπληρωμή να επιστρέφουν γρήγορα τα χρήματα στον διοργανωτή του πακέτου, ώστε εκείνος να μπορεί με τη σειρά του να επιστρέφει τα χρήματα στους πελάτες του.

Το 2021 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε οτι θα επανεξετάσει την Οδηγία για τα Ταξιδιωτικά Πακέτα (PTD) με πιθανότητα ανανέωσής της.

Η θέση της ECTAA στοχεύει στην αντιμετώπιση των δύο βασικών διδαγμάτων από την πανδημία. Πρώτον, την ευθυγράμμιση των προτύπων προστασίας άλλων νομοθεσιών για τους επιβάτες (ιδίως του κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών) με αυτά του PTD για την επίλυση αντικρουόμενων διατάξεων και δεύτερον, τη σημασία της θέσπισης νομοθεσίας σχετικά με τις σχέσεις b2b προκειμένου να επιτραπεί στο ταξιδιωτικό οικοσύστημα να συνεχίσει να λειτουργεί σε περίπτωση αναπάντεχων γεγονότων.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι διοργανωτές/έμποροι πακέτων διακοπών δεν μπορούσαν να επιστρέψουν χρήματα στους πελάτες τους λόγω της αδυναμίας τους να ανακτήσουν τα χρήματα του ταξιδιώτη από παρόχους υπηρεσιών και πιο συγκεκριμένα από αεροπορικές εταιρείες. Αυτή η κατάσταση ήταν επιζήμια για ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, ιδίως για τους ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν ταξιδιωτικό γραφείο ή τουρ οπερέιτορ. Σε αυτή την κατεύνθυση, η ECTAA υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη ενίσχυσης των δικαιωμάτων των ταξιδιωτών σε τομείς που δεν έχουν ρυθμιστεί ακόμη από την Οδηγία PTD.

Ο πρόεδρος της ECTAA, Pawel Niewiadomski, δήλωσε: «Η κρίση έδειξε ότι η προστασία των ταξιδιωτών μπορεί να βελτιωθεί μόνο εάν ολόκληρο το οικοσύστημα λειτουργεί με εναρμονισμένο τρόπο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η προστασία των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και οι σχέσεις b2b πρέπει να ανταποκρίνονται στα πρότυπα των οργανωμένων ταξιδιών».

διαβάστε ακόμα

Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»