Οι Ενώσεις HATTA, PETAGA και Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, απηύθυναν προς την ΙΑΤΑ αίτημα για παράταση της προθεσμίας πληρωμών στις 16 Απριλίου 2020, επισημαίνοντας ότι:
- οι αεροπορικές εταιρείες μονομερώς δεν ακολουθούν τη συνήθη διαδικασία για τα refund,
- τα ποσά που παρακρατούνται δεν είναι ασφαλή σε περίπτωση πτώχευσης αεροπορικής εταιρείας, κάτι που δεν αποκλείεται να συμβεί δεδομένων των συνθηκών,
- εξαιτίας της παραβίασης των κανονισμών εκ μέρους των αεροπορικών εταιρειών, η ρευστότητα των τουριστικών γραφείων επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο
- η είσπραξη οφειλόμενων ποσών από εταιρικούς πελάτες διαρκώς δυσχεραίνεται καθώς έχουν και αυτοί πληγεί από την κρίση.
Η απάντηση της ΙΑΤΑ, όπως γνωστοποιούν οι ενώσεις, συνοψίζεται ως εξής:
Το PSG (Passenger Agency Conference Steering Group) της ΙΑΤΑ, το οποίο διαχειρίζεται ζητήματα που άπτονται των σχέσεων μεταξύ αερομεταφορέων και τουριστικών πρακτόρων ή άλλων μεσαζόντων, και αποφασίζει για τους κανόνες πωλήσεων του Passenger Agency Program της ΙΑΤΑ, κατανοώντας τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν τα τουριστικά γραφεία, έχει ζητήσει από την ΙΑΤΑ να αντιμετωπίζει τα τουριστικά γραφεία με ευελιξία έτσι ώστε να μειώσει το βάρος της έλλειψης ρευστότητας που πρέπει να διαχειριστούν.
Για να διασφαλιστεί το οικοσύστημα του BSP και να διατηρηθεί σωστή ισορροπία ώστε να μπορεί να υποστηρίξει όλες τις πλευρές, ο Agency Administrator θα επεξεργάζεται κάθε περίπτωση ξεχωριστά και όταν το κρίνει απαραίτητο θα δίνει παράταση σε τουριστικά γραφεία που αδυνατούν να καλύψουν είτε εξ' ολοκλήρου είτε μερικώς τις υποχρεώσεις τους εμπρόθεσμα.
Επισημαίνει δε, ότι δεν έχει υπάρξει συμφωνία για επίσημη παράταση των ημερομηνίων πληρωμής σε καμία χώρα.