ΕΟΤ: Eπικαιροποίηση εγκυκλίου για σύμφωνη γνώμη σε προγράμματα τουριστικής προβολής Περιφερειών και Δήμων

24-05-16 | ΕΟΤ

Με απόφαση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού επικαιροποιήθηκε η Εγκύκλιος που αφορά στην διαδικασία παροχής σύμφωνης γνώμης σε προγράμματα τουριστικής προβολής των Περιφερειών και των Δήμων της χώρας.

Η Εγκύκλιος που θα λειτουργεί συμπληρωματικά στην αρχικώς εγκεκριμένη σχετική απόφαση έχει ως εξής:

1. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς οφείλουν να υποβάλουν στον ΕΟΤ έγκαιρα (εντός του τελευταίου τριμήνου κάθε έτους και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του πρώτου διμήνου του επόμενου έτους) για επεξεργασία το σχέδιο του προγράμματός τους για το επόμενο έτος.

Προκειμένου να αξιολογηθεί το νέο πρόγραμμα, ο κάθε φορέας υποχρεούται στο ίδιο ως άνω χρονικό διάστημα, είτε με το ίδιο έγγραφο, είτε με ξεχωριστό, να υποβάλει τον απολογισμό των δράσεων του προγράμματος του προηγούμενου έτους, από τον οποίο θα προκύπτουν τα αποτελέσματα και η αξιολόγηση της κάθε Αρχής για κάθε δράση που είχε επιλεγεί.

Το νέο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών προβολής του κάθε φορέα, είτε αυτές θα υλοποιηθούν με αυτεπιστασία είτε με ανάδοχο και θα αναλύει τους βασικούς άξονες (π.χ.συμμετοχή σε εκθέσεις, σχεδιασμός εντύπων κα), το χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένες ενέργειες, εκ των προτέρων, όπου αυτό είναι εφικτό. Το πρόγραμμα συνοδεύεται από συνολικό, αλλά και αναλυτικό προϋπολογισμό για κάθε άξονα δράσεων. Εάν δεν έχει ολοκληρωθεί η έγκριση του προϋπολογισμού από την Οικονομική Επιτροπή κάθε φορέα, αυτός υποβάλλεται ενδεικτικά.

Εξυπακούεται ότι όλες οι αναθέσεις και οι συμβάσεις οφείλουν να καταρτίζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και μέσα από διαφανείς και νόμιμες διαδικασίες.

Ο φορέας θα αποστέλλει το αίτημα του, το οποίο θα πρέπει να συνοδεύεται απαραιτήτως από την απόφαση του δημοτικού/περιφερειακού συμβουλίου καθώς και από τις τελικές μακέτες του σχετικού υλικού οποιασδήποτε μορφής (εκδόσεις εντύπων, καταχωρήσεων, ραδιοφωνικών σποτ, βίντεο, κλπ) εκ των προτέρων, όπου αυτό είναι εφικτό. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν τελικές μακέτες, πρέπει να αποστέλλεται στο μέλλον ξεχωριστό αίτημα, συνοδευόμενο από τη σχετική μακέτα, για παροχή σύμφωνης γνώμης.

Η αρμόδια υπηρεσία του ΕΟΤ εφόσον μετά από μελέτη κρίνει ότι η πρόταση συνάδει με την στρατηγική επικοινωνίας του ΕΟΤ, παρέχει τη σύμφωνη γνώμη της.

Στην περίπτωση που στο ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής που κατατίθεται, εξειδικεύονται οι επιμέρους ενέργειες/δράσεις που θα λάβουν χώρα (περιλαμβάνοντας τουλάχιστον το είδος της ενέργειας, την σκοπιμότητα και πιθανή ημερομηνία πραγματοποίησης της, ενδεικτικό κόστος, τελικές μακέτες υλικού) και εγκριθεί αυτό, δεν απαιτείται για τις επιμέρους ενέργειες άλλη έγκριση από τον ΕΟΤ.

Ειδικότερα, για τους φορείς που έχουν εντάξει δράσεις τουριστικής προβολής σε ευρωπαϊκά προγράμματα π.χ. LEADER, επισημαίνεται, ότι το αίτημα τους για παροχή σύμφωνης γνώμης πρέπει να συνοδεύεται απαραιτήτως από α) την Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για την ένταξη τους σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα, β) Το Τεχνικό Δελτίο της Πράξης που υλοποιείται, όπου θα περιγράφονται τα παραδοτέα και ο προϋπολογισμός τους.

Μετά την παροχή σύμφωνης γνώμης για την ένταξη του φορέα σε πρόγραμμα Leader, κάθε παραδοτέο πρέπει να αποστέλλεται με ξεχωριστό αίτημα, συνοδευόμενο από τη σχετική μακέτα, για παροχή σύμφωνης γνώμης.

Τέλος, αιτήματα που αφορούν σε ανάθεση σε φυσικό η νομικό πρόσωπο, της σύνταξης προγράμματος προβολής, στρατηγικής, ή δημοσίων σχέσεων του Δήμου / Περιφέρειας, θα πρέπει να συνοδεύονται από το σχετικό αναλυτικό κατά περίπτωση πλάνο της αναδόχου εταιρείας καθώς και να αναφέρουν τον προβλεπόμενο προϋπολογισμό.

Το αρχικό πρόγραμμα κάθε φορέα εγκρίνεται από τον Γενικό Γραμματέα ΕΟΤ, ενώ τις κάθε είδους τροποποιήσεις ή εγκρίσεις επιμέρους δράσεων, εγκρίνει η Διεύθυνση Έρευνας Αγοράς και Διαφήμισης του ΕΟΤ, κατόπιν σχετικής εξουσιοδότησης από τον Γενικό Γραμματέα ΕΟΤ. Για την ενδεχόμενη οιαδήποτε τροποποίηση των ενοτήτων δράσεων του αρχικά εγκριθέντος προγράμματος, σημειώνεται ότι απαιτείται σχετική τεκμηρίωση. Σε καμιά περίπτωση, τα προγράμματα δεν θα πρέπει να τροποποιούνται σε βαθμό που θα καθιστά άνευ αντικειμένου την όλη διαδικασία της έγκρισης.

Για την κατάρτιση του προγράμματος τουριστικής προβολής, οι φορείς οφείλουν να λάβουν υπόψη τους τις νέες διεθνείς τάσεις, αλλά και τα εργαλεία του σύγχρονου μάρκετινγκ προορισμών και ειδικότερα του ψηφιακού μάρκετινγκ. Η επιλογή κάθε δέσμης δράσεων, όπως η επιλογή νέων εργαλείων για την προβολή ενός προορισμού, αλλά και νέων αγορών-στόχων, οφείλει να είναι αναλυτική, εμπεριστατωμένη και επαρκώς τεκμηριωμένη, κατά τρόπο τέτοιο που να προκύπτει η αποτελεσματικότητά της σε σχέση με την κάλυψη των αναγκών του κάθε προορισμού.

Για το λόγο αυτό, συστήνουμε στους φορείς να περιλαμβάνουν στο υπό έγκριση πρόγραμμά τους, τουλάχιστον τα βασικά τουριστικά μεγέθη της προηγούμενης περιόδου για τον προορισμό τους, ανάλυση ανά χώρα προέλευσης, βασική ανάλυση της ζήτησης καθώς και της προσφοράς του προορισμού σε επίπεδο ανωδομής (αριθμός και είδος καταλυμάτων ανά κατηγορία) και ειδικής τουριστικής υποδομής, καθώς και κάθε άλλη πληροφορία που διαθέτουν και εξυπηρετεί την αιτιολόγηση της επιλογής των δράσεών τους.

Υπενθυμίζεται εκ νέου, ότι ο ΕΟΤ βρίσκεται στη διάθεση των περιφερειακών και δημοτικών Αρχών, προκειμένου, να προσφέρει, τεχνογνωσία, οδηγίες και κατευθύνσεις, ως προς τη σύνταξη του προγράμματος προβολής, την επιλογή των δράσεων και των κατάλληλων ανά δράση εργαλείων για κάθε προορισμό.

2. ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΓΚΡΙΣΕΩΝ ΑΝΑ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

2.1. ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ

Για την παροχή της σύμφωνης γνώμης του ΕΟΤ, απαιτείται η υποβολή της μακέτας του περιπτέρου συμμετοχής στην κάθε έκθεση, με πλήρη αποτύπωση των φωτογραφικών θεμάτων και λογοτύπησή τους, τόσο με το λογότυπο του συμμετέχοντα όσο και του ΕΟΤ.

Δεν απαιτείται η υποβολή μακέτας περιπτέρου όταν ο φορέας συμμετέχει στο περίπτερο του ΕΟΤ, καθ’ όλο το χρονικό διάστημα του ισχύοντος αρχιτεκτονικού σχεδιασμού των περιπτέρων του Οργανισμού.

Διευκρινίζεται ότι, το κάθε είδους προωθητικό και διαφημιστικό υλικό (π.χ. έντυπα φυλλάδια, χάρτες, DVD, κλπ) το οποίο διανέμεται κατά τη διάρκεια των εκθέσεων, θα πρέπει να έχει την προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του ΕΟΤ.

2.2.ΔΡΑΣΕΙΣ B2B, ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ

Για τη διοργάνωση δράσεων B2B, εκθέσεων φωτογραφιών και κάθε είδους συναφών δράσεων εξωστρέφειας, η παροχή σύμφωνης γνώμης απαιτείται, μόνο για την υλοποίηση της ενέργειας, καθώς και για το επικοινωνιακό υλικό της δράσης (προσκλήσεις, αφίσες, τυχόν υλικό προς διανομή κλπ).

2.3. ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ:

-Για τις ενέργειες μεταφοράς εντύπων και γενικότερα υλικού προώθησης που θα χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς της τουριστικής προβολής στο πλαίσιο εκθέσεων καιεκδηλώσεων

- Για τα δώρα και γενικά τα αντικείμενα φιλοφρονήσεων (usb sticks, κονκάρδες, στυλό, μολύβια, ημερολόγια, τσάντες, σακούλες, θήκες tablet, κλπ.), τα οποία προσφέρονται σε τουριστικούς παράγοντες και πρόσωπα, προκειμένου να ενισχύσουν τη διαδικασία προβολής του ελληνικού τουρισμού.

-Για επανεκτυπώσεις προωθητικού και διαφημιστικού υλικού και μόνο στις περιπτώσεις που το έντυπο δεν υφίσταται τροποποιήσεις, αλλαγές, προσθήκες κλπ. Στην αντίθετη περίπτωση που το έντυπο τυγχάνει επικαιροποίησης, είναι απαραίτητη η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του ΕΟΤ.

-Για την πραγματοποίηση ημερίδων και εκδηλώσεων στις οποίες δεν διανέμεται διαφημιστικό υλικό, καθώς και στις περιπτώσεις που οι εκδηλώσεις αυτές δεν διοργανώνονται από τους ίδιους τους φορείς.

- Για τις υπηρεσίες περιήγησης και ξενάγησης ομάδων επισκεπτών.

- Για τις ενέργειες φιλοξενίας, σίτισης και μεταφοράς τουριστικών παραγόντων και δημοσιογράφων που σχετίζονται με την προώθηση του τουρισμού. Σημειώνεται ότι για τον προγραμματισμό και σχεδιασμό ταξιδιών εξοικείωσης από τις διάφορες αγορές-στόχους, το διεθνές δίκτυο των Γραφείων ΕΟΤ Εξωτερικού είναι στη διάθεσή των φορέων για να διευκολύνει την υλοποίηση των δράσεων.

- τουριστικού ενδιαφέροντος, οι οποίες εξυπηρετούν έμμεσα την τουριστική προβολή και γενικότερα τις ενέργειες που δεν έχουν εξωστρεφή χαρακτήρα (όπως για παράδειγμα Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις / εκδηλώσεις Αποκριάς / τοπικές αθλητικές εκδηλώσεις κ.α.).

Απαραίτητη ωστόσο κρίνεται η γνωστοποίηση τους στον ΕΟΤ.

3. ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ.

3.1. ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΥΛΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ.

Σοβαρή μέριμνα πρέπει να δοθεί στην συγγραφή και στην απόδοση των κειμένων σε άλλες γλώσσες και ιδιαίτερα στην ποιότητα της μετάφρασης. Αυτό κρίνεται απαραίτητο, διότι παρατηρήθηκε, ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι μεταφράσεις είναι στατικές και δεν αποτελούν απόδοση του κειμένου στην ξένη γλώσσα, αλλά κατά κυριολεξία μετάφραση, που δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Επειδή ο στόχος του πάσης φύσεως προωθητικού υλικού και ειδικότερα των φυλλαδίων, των αναρτημένων κειμένων και της αφήγησης των ταινιών, είναι η ενημέρωση του κοινού και η προσέλκυσή του στον προορισμό (ή η δημιουργία ζητήματος για τον προορισμό), η μετάφραση σε ξένες γλώσσες είναι πρωταρχικής σημασίας. Τα προωθητικά κείμενα πρέπει να γράφονται σε διαφημιστική γλώσσα, μοντέρνα, εύληπτη, και ευχάριστη στον αναγνώστη. Για τη σωστή απόδοση των προωθητικών κειμένων στις άλλες γλώσσες, ώστε αυτά να μην καθίστανται ανιαρά και αποτρεπτικά για τον αναγνώστη, η κάθε Αρχή οφείλει να επιλέγει έμπειρους κειμενογράφους και εξουσιοδοτημένους μεταφραστές προκειμένου τα παραδοτέα να αποτελούν ουσιαστικό εργαλείο επικοινωνίας και προώθησης.

Ο ΕΟΤ δεν προβαίνει σε διορθώσεις κειμένων, εξετάζει όμως στο πλαίσιο της αποστολής του, αν το επίπεδο της μετάφρασης, ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς – στόχου, και μπορεί να ζητήσει διορθώσεις, εάν κατά την κρίση του η ποιότητα της μετάφρασης είναι χαμηλή.

Εκτός από την απαραίτητη πιστοποίηση της επαγγελματικής ιδιότητας των μεταφραστών και των κειμενογράφων, κάθε Αρχή οφείλει να συνεκτιμήσει δείγμα προηγούμενου έργου τους.

3.2. ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Σε συνέχεια των οδηγιών της προηγούμενης Εγκυκλίου, επισημαίνεται, ότι το οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο/φωτογραφίες) είναι ουσιώδες για την προβολή κάθε προορισμού. Τόσο στα εργαλεία της παραδοσιακής διαφήμισης, όσο και στα νέα ψηφιακά εργαλεία (διαδίκτυο, ιστοσελίδες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) το κατάλληλο τεχνικά, καλαίσθητο και ελκυστικό οπτικοακουστικό υλικό, είναι το «κλειδί» για την αποτελεσματική προώθηση του μηνύματός.

Επιπλέον, οι φορείς οφείλουν να λάβουν υπόψη τους ότι το διαδίκτυο, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο του σύγχρονου μάρκετινγκ, απαιτεί ειδική προσέγγιση, η οποία διαφοροποιείται από τις παραδοσιακές πρακτικές.

Κατά συνέπεια, είναι χρήσιμο για τον κάθε προορισμό που σχεδιάζει την παραγωγή διαφημιστικού βίντεο, να προβλέπει στα παραδοτέα του, α) διαφορετικές εκδοχές του βίντεο, (special/thematic versions) οι οποίες μπορούν να εστιάζουν σε ξεχωριστούς άξονες που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν της εποχής και β) σύντομες διάρκειες (short versions) του αρχικού βίντεο, προκειμένου αυτές να έχουν διάχυση στο διαδίκτυο και να είναι ελκυστικές στους δυνητικούς τουρίστες.

Συγκεκριμένα, ως προς το β) αξίζει να σημειωθεί ότι βίντεο χρονικής διάρκειας έως 2 λεπτά θεωρείται η μέγιστη διάρκεια προβολής στο διαδίκτυο. Ειδικότερα, σύντομες διάρκειες των 15, 20 και 30 δευτερολέπτων είναι οι μόνες κατάλληλες για προβολή στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά μπορούν να αξιοποιηθούν και ως τηλεοπτικό σποτ. Βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας έως 5 λεπτά (τουριστική ταινία, μίνι ντοκυμαντέρ) μπορούν να αξιοποιηθούν στην ιστοσελίδα του προορισμού, αλλά και στο Youtube.

Τονίζεται, ότι το βίντεο προβολής του προορισμού, οφείλει να είναι σύγχρονης τεχνοτροπίας και υψηλής ανάλυσης (μόνο high definition), να διέπεται από μία ενιαία αισθητική και να περιλαμβάνει τωρινά πλάνα του προορισμού και όχι πλάνα αρχείου, που δεν αποτυπώνουν τη σημερινή εικόνα της περιοχής. Στην περίπτωση που ο προϋπολογισμός δεν επαρκεί για μια σειρά γυρισμάτων που θα καλύπτουν όλο τον προορισμό, είναι προτιμότερο, να μειωθεί η διάρκεια του βίντεο και να μην υποβαθμισθεί η καλλιτεχνική ποιότητα.

3.3. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Για την αποτελεσματική προβολή του κάθε προορισμού μέσω διαδικτύου κυρίως αλλά και μέσω των καναλιών της παραδοσιακής διαφήμισης είναι απαραίτητη η εξασφάλιση πλούσιου και σύγχρονης τεχνοτροπίας φωτογραφικού υλικού, από επαγγελματία φωτογράφο. Η αξιοποίηση των φωτογραφιών του κοινού ή αυτών που αναρτώνται στα κοινωνικά δίκτυα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανάγκη για επαγγελματικές φωτογραφίες που θα αποδίδουν με ελκυστικό τρόπο τα σημεία ενδιαφέροντος κάθε προορισμού. Ενδεικτικές προδιαγραφές για την προμήθεια φωτογραφικού υλικού μπορούν να είναι οι ακόλουθες:

Η ανάλυση των φωτογραφιών για έντυπο θα πρέπει, αναλόγως το μέγεθος του εντύπου και τον χώρο που αυτή καταλαμβάνει (σαλόνι, ολοσέλιδη ή μέρος της σελίδας),να είναι στα 300dpi με διαστάσεις τουλάχιστον 20 έως 30 εκ. στη μεγάλη της πλευρά. Παραδείγματος χάριν μια φωτογραφία για σαλόνι για έντυπο διαστάσεων Α4 θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 40 εκ. στη μεγάλη της πλευρά (έτσι η ανάλυσή της θα πρέπει να είναι περίπου στα 5000x3000 pixels).

Αντίστοιχα για χρήση στο internet θα πρέπει να είναι στα 72dpi στις ανάλογες διαστάσεις (στο συγκεκριμένο παράδειγμα η ανάλυση κυμαίνεται περίπου στα 1200x750 pixels). Ιδανικά θα πρέπει το χρωματικό προφίλ για τις εκτυπώσεις να είναι CMYK και για internet RGB. Καλό θα ήταν επίσης να δοθεί προσοχή ώστε οι φωτογραφίες να μην έχουν υπερβολικά κορεσμένα και αλλοιωμένα-ψεύτικα χρώματα και να μην υπάρχει εμφανές μοντάζ (ένθεση για παράδειγμα κάποιου στοιχείου στην εικόνα που δεν θα μπορούσε να βρίσκεται εκεί).

Κάθε φορέας οφείλει να εξασφαλίσει ότι οι φωτογραφίες είναι σύγχρονες και όχι παλαιού αρχείου (ιδανικά, τα θέματα θα πρέπει να έχουν φωτογραφηθεί εντός της τελευταίας 5ετίας), καθώς και ότι αποτυπώνουν τη σημερινή εικόνα των προορισμών, διότι διαφορετικά δεν εξυπηρετούν τον σκοπό της τουριστικής προβολής του προορισμού.

Αντίστοιχα, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι τυχόν μεταβολές του τοπίου σε παραλίες ή άλλους προορισμούς.

Κάθε φωτογραφία πρέπει να συνοδεύεται από αναλυτικά credits, που αναφέρουν το θέμα/την περιοχή/τη δραστηριότητα, τον Δήμο/ την Περιφέρεια και το όνομα του φωτογράφου.

Ενδεικτικά: Navagio Beach, Zakynthos island, Greece. Photo by…

Ο ΕΟΤ μπορεί ανάλογα με το ζητούμενο, να παράσχει αναλυτικές προδιαγραφές για εξειδικευμένη φωτογράφηση, όσων προορισμών επιθυμούν τη σχετική υποστήριξη.

Επιπλέον, δύναται κατόπιν συνεννόησης και διαθεσιμότητας, να υλοποιήσει επαγγελματική φωτογράφηση από φωτογράφο-υπάλληλο του Οργανισμού, προκειμένου, να αποκτήσει ο ενδιαφερόμενος προορισμός, σειρά φωτογραφιών κατάλληλων για χρήση σε έντυπα και διαδίκτυο, ελεύθερων πνευματικών δικαιωμάτων για χρήση από τον προορισμό και τον ΕΟΤ.

3.4. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Βασική προϋπόθεση για την διάχυση του διαφημιστικού σας υλικού μέσω διαδικτύου, είναι η εξασφάλιση των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων για απεριόριστη χρονική διάρκεια και για προβολή σε όλον τον κόσμο. Είναι απαραίτητο ο κάθε φορέας που εκτελεί πρόγραμμα τουριστικής προβολής, να έχει διασφαλίσει για λογαριασμό του τα πνευματικά δικαιώματα φωτογραφιών, βίντεο και αμοντάριστων πλάνων, προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετεί την ζήτηση από διεθνή διαδικτυακά αλλά και τηλεοπτικά μέσα.

3.5. ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Σημαντικό ρόλο στην προβολή μέσω διαδικτύου, διαδραματίζουν τα κοινωνικά δίκτυα (social media).

Ωστόσο η αποτελεσματική προβολή απαιτεί σχεδιασμό και συνέπεια στην διαμόρφωση και διαχείριση του κατάλληλου περιεχομένου. Λογαριασμοί σε social media, των οποίων το περιεχόμενο δεν είναι κατάλληλο για γι’ αυτά, ή δεν ανανεώνεται καθημερινά, δεν προσθέτουν αξία στην αναγνωρισιμότητα του προορισμού. Επιπλέον, η αποτελεσματική χρήση των social media επιβάλλει οι λογαριασμοί να αλληλεπιδρούν με τους χρήστες και μέσω διάφορων εργαλείων να τους οδηγούν σε μια σύγχρονη, χρήσιμη και ελκυστική ιστοσελίδα, όπου μπορούν να ανατρέξουν σε περισσότερες πληροφορίες.

Κατά συνέπεια, ο κάθε προορισμός, πριν δημιουργήσει λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα, θα πρέπει να έχει φροντίσει για τη δημιουργία σύγχρονης ιστοσελίδας και κατάλληλου περιεχομένου, το οποίο μετά θα αναρτάται στα κοινωνικά δίκτυα με συνέπεια, από ομάδα υπεύθυνη για την δημιουργία και επικαιροποίηση του περιεχομένου τόσο της ιστοσελίδας, όσο και των λογαριασμών κοινωνικών δικτύων.

Για την εξωστρέφεια του προορισμού και την αξιοποίηση του κοινού των social media θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση της αγγλικής γλώσσας και να αποφεύγονται τα συχνά λάθη, τα οποία μειώνουν την αξιοπιστία του λογαριασμού.

4.ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕ ΤΟ VISITGREECE

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η αλληλεπίδραση των ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας των Περιφερειών και Δήμων της χώρας με το visitgreece. Ο ΕΟΤ λειτουργεί με ίδια μέσα και αυτοδιαχειρίζεται σελίδες του visitgreece σε όλα τα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα (facebook,twitter, instagram, Pinterest, YouTube, Google+, FlickR), ορισμένες εκ των οποίων έχουν βραβευθεί στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό για τα εξαιρετικά αποτελέσματά τους και την απήχηση που έχουν σε όσους τις ακολουθούν. Επιπλέον, λειτουργεί και παράγει με ίδια μέσα περιεχόμενο για την ιστοσελίδα visitgreece.gr.

Η τροφοδότηση της επίσημης τουριστικής ιστοσελίδας της Ελλάδας, αλλά και των σελίδων στα κοινωνικά δίκτυα, με κατάλληλο διαφημιστικό υλικό παραγωγής των τοπικών φορέων, εξασφαλίζει πολλαπλά οφέλη τόσο για τους προορισμούς όσο και για τη χώρα συνολικά. Για το λόγο αυτό, ο ΕΟΤ ενθαρρύνει τους φορείς να παραχωρούν το υλικό τους για προβολή στο visitgreece, προκειμένου να βρίσκει αυτό απήχηση σε μια μεγάλης δυναμικής δεξαμενή δυνητικών τουριστών.

5. ΧΡΗΣΗ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΕΟΤ

Για τη χρήση του λογοτύπου του ΕΟΤ η οποία είναι υποχρεωτική σε όλη την επικοινωνία των Περιφερειών, ΟΤΑ κοκ (ιδιαίτερα δε σε ιστοσελίδες, έντυπα κλπ.), θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά οι οδηγίες που αναφέρονται στο Brand Manual το οποίο είναι αναρτημένο στην εταιρική ιστοσελίδα του ΕΟΤ, http://gnto.gov.gr/el/marketing. Παρακαλούνται οι φορείς που είτε δεν έχουν ενσωματώσει, είτε δεν έχουν επικαιροποιήσει το λογότυπο του ΕΟΤ, να το πράξουν άμεσα.

6. ΕΓΚΑΙΡΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι δεν παρέχεται εκ των υστέρων σύμφωνη γνώμη του ΕΟΤ, το αίτημα του κάθε φορέα, καθώς και οι σχετικές μακέτες του εκάστοτε υλικού, θα πρέπει να υποβάλλονται πριν από την υλοποίηση της δράσης, ώστε να υπάρχει δυνατότητα τυχόν τροποποιήσεων και βελτιώσεων του προς παραγωγή προωθητικού υλικού. Όλοι οι φορείς στους οποίους παρέχεται η σύμφωνη γνώμη του ΕΟΤ για την παραγωγή οποιασδήποτε φύσης διαφημιστικού και προωθητικού υλικού, υποχρεούνται να αποστέλλουν στον ΕΟΤ από ένα αντίτυπο του εκάστοτε παραγόμενου υλικού (π.χ. έντυπο φυλλάδιο, τουριστικός οδηγός, χάρτης, DVD, video, κλπ.).

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ