ΑΒΤΑ: Οι πιστώσεις στα ταξίδια που ακυρώνονται έχουν προστασία ATOL

30-03-20 | ΦΟΡΕΙΣ

Η ένωση βρετανών τουρ οπερέιτορ και τουριστικών γραφείων, ΑΒΤΑ, εξέδωσε οδηγίες στα μέλη της για να εξασφαλίσει ότι, όταν προσφέρουν πιστώσεις στους πελάτες αντί για εναλλακτικές διακοπές ή επιστροφές χρημάτων, τα χρήματά τους εξακολουθούν να προστατεύονται από την ATOL.

Η ένωση σε συζητήσεις της με τη βρετανική κυβέρνηση, έχει ζητήσει να χαλαρώσει τους κανονισμούς για τα οργανωμένα ταξίδια και να επιτρέψει στις ταξιδιωτικές εταιρείες να καθυστερήσουν την επιστροφή χρημάτων στους πελάτες τους για ακυρωμένες κρατήσεις - και σήμερα προειδοποιεί τους υπουργούς ότι αν δεν ενεργήσουν άμεσα, θα υπάρξουν καταστροφικές συνέπειες στον κλάδο.

Ενώ η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη απαντήσει, αναμένεται να ληφθεί σχετική απόφαση αυτή την εβδομάδα η οποία ενδέχεται να ανακοινωθεί και σήμερα.

Εν τω μεταξύ, η ABTA ενημερώνει τα μέλη της ότι όταν δεν είναι σε θέση να εκδώσουν επιστροφές μετρητών σε πελάτες εντός της προθεσμίας των 14 ημερών που απαιτείται,  σύμφωνα με τους όρους του Package Travel Regulations, μπορούν να προσφέρουν «πιστώσεις επιστροφής χρημάτων» που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ή να εξαργυρωθούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Ωστόσο, ορισμένα τουριστικά γραφεία - και πελάτες τους - πιστεύουν ότι οι πιστώσεις δεν θα προστατεύονται από την ATOL και ανησυχούν ότι ορισμένα μέλη της ABTA λένε στους πελάτες ότι οι κανονισμοί για τα οργανωμένα ταξίδια έχουν αλλάξει, επιτρέποντάς τα να αρνηθούν επιστροφές χρημάτων και να εκδίδουν πίστωση, η οποία, όπως λένε, πρέπει να χρησιμοποιηθεί για αλλαγή κράτηση εντός καθορισμένης χρονικής περιόδου.

Εκπρόσωπος της ABTA δήλωσε ότι η καθοδήγηση του ταξιδιωτικού συνδέσμου είναι ξεκάθαρη στο ότι ενώ οι πελάτες εξακολουθούν να δικαιούνται επιστροφές χρημάτων, στις περιπτώσεις που οι εταιρείες προσφέρουν πίστωση, αυτή θα προστατεύεται από την ATOL ή την ABTA.

Όπως επισημαίνει ο ίδιος, το Πιστωτικό σημείωμα επιστροφής χρημάτων θα έχει την οικονομική προστασία της αρχικής κράτησης και είναι για καθορισμένο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε στο τέλος αυτού του χρονικού διαστήματος ο πελάτης να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει άλλες διακοπές ή να πάρει πίσω τα χρήματά του" είπε.

"Η χρήση των πιστωτικών επιστολών επιστροφής χρημάτων θα βοηθήσει τους πελάτες να επιλέξουν άλλες διακοπές ή να έχουν επιστροφή μετρητών και θα βοηθήσει τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες δεν έχουν λάβει επιστροφές χρημάτων από ξενοδοχεία και αεροπορικές εταιρίες, να συνεχίσουν τη λειτουργία τους.

"Θα βοηθήσουν επίσης να αποφευχθεί το χειρότερο δυνατό σενάριο δηλαδή το κλείσιμο του παρόχου ταξιδιωτικών υπηρεσιών και την αναμονή μηνών για επιστροφή χρημάτων».

διαβάστε ακόμα

Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»