Καμπάνια Natura 2000: Οι υπηρεσίες της φύσης είναι αόρατες

06-02-20 | ΦΟΡΕΙΣ

Ξεκινά σήμερα Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου η νέα καμπάνια ευαισθητοποίησης για τα οφέλη που προκύπτουν για περιβάλλον και κοινωνία από το δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000, με τίτλο «Οι υπηρεσίες της φύσης είναι αόρατες».

Η καμπάνια, η οποία απαρτίζεται από τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σποτ, υλοποιείται στο πλαίσιο του Έργου «LIFE-IP 4 NATURA», του πρώτου ολοκληρωμένου έργου LIFE (LIFE Integrated Project) για την προστασία της φύσης που έχει αναλάβει ποτέ να υλοποιήσει η χώρα μας, με πρωτοβουλία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) και σε συνεργασία με ακόμα 9 εταίρους (Πανεπιστήμιο Πατρών, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, WWF Ελλάς, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Περιφέρεια Κρήτης, Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Περιφέρεια Αττικής, Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, Πράσινο Ταμείο).

Ο κεντρικός στόχος της συγκεκριμένης καμπάνιας είναι να ωθήσει το κοινό να αναθεωρήσει τη σύνδεσή του με τη φύση και να «δει» όλα εκείνα τα αόρατα αγαθά και τις υπηρεσίες που η φύση μας προσφέρει απλόχερα και χρειάζεται να προστατευτούν.

Πόσιμο νερό, καθαρός αέρας, ασφαλής τροφή, θέσεις εργασίας, οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, ό,τι χρειαζόμαστε προέρχεται στην κυριολεξία από τη φύση. Το γνωρίζουμε, αλλά τείνουμε να το ξεχνάμε, μιας και αρκετές από τις πολύτιμες υπηρεσίες της φύσης είναι σχεδόν αόρατες. Ίσως επειδή οι ίδιοι μηχανισμοί της φύσης δεν είναι πάντα ορατοί, ίσως επειδή όλο και περισσότεροι από εμάς έχουμε χάσει τη σύνδεσή μας με τη φύση...

Όμως η φύση είναι πάντα εκεί, ανεξάρτητα από το πόσο διαφορετικά τη βλέπει ο καθένας μας.

Τα τελευταία χρόνια τα «φώτα» της δημοσιότητας έχουν δικαιολογημένα στραφεί στην κλιματική κρίση, τις συνέπειές της και τους τρόπους αντιμετώπισής της. Παράλληλα, και σε άμεση συσχέτιση μαζί της, όλα αυτά τα χρόνια εξελίσσεται και μια άλλη κρίση. Η κρίση απώλειας βιοποικιλότητας. Οι συνέπειές της δεν γίνονται αισθητές με την ίδια ένταση, γι’ αυτό και οι επιστήμονες την έχουν αποκαλέσει «σιωπηλό δολοφόνο». Είναι μια κρίση που δεν φαίνεται.

Η κλιματική κρίση και η απώλεια βιοποικιλότητας απειλούν πια κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ακόμα κι αν δεν είναι πάντα εμφανές, ο συνδυασμός τους συνιστά απειλή όχι μόνο για την ποιότητα της καθημερινής μας ζωής, αλλά και για την οικονομία, την ανάπτυξη, και κατ’ επέκταση για το μέλλον της ανθρωπότητας.

Αν λοιπόν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά δύο παράλληλες παγκόσμιες κρίσεις, όπως αυτές, θα πρέπει να δούμε τη φύση με μια άλλη ματιά, πιο σφαιρική και, να ενισχύσουμε την προστασία της.

Ένας τρόπος για να το πετύχουμε αυτό, είναι μέσω δικτύων προστατευόμενων περιοχών, όπως το ευρωπαϊκό δίκτυο Natura 2000. Πρόκειται για έναν μηχανισμό που προστατεύει σημαντικά είδη ζώων, φυτών και οικοτόπους και, παράλληλα, θωρακίζει οικολογικά πολύτιμες περιοχές που μπορούν να λειτουργήσουν ως «ασπίδα» απέναντι στην κλιματική κρίση.

Αν ειδικότερες πολιτικές, όπως π.χ. η μετάβαση σε ένα «καθαρό» ενεργειακό μοντέλο βασισμένο σε ανανεώσιμες πηγές, είναι η αιχμή του δόρατος στη μάχη κατά της κλιματικής κρίσης, τα δίκτυα προστατευόμενων περιοχών, όπως το Natura 2000, είναι η φυσική άμυνά μας για να προστατεύσουμε το περιβάλλον, και κατ’ επέκταση τον πολιτισμό μας. Είναι ένας τρόπος να κάνουμε σύμμαχό μας την ίδια τη φύση, μιας και προστατεύει ό,τι πιο ευαίσθητο και ό,τι πιο πολύτιμο στο περιβάλλον… ακόμα και δεν φαίνεται!

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι