Σύγχρονο κανονισμό σχέσεων ξενοδόχων-πελατών ζητεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων

08-07-19 | ΦΟΡΕΙΣ

Εκσυγχρονισμό του κανονισμού σχέσεων μεταξύ ξενοδόχων και πελατών, ζητεί με επιστολή της στο υπουργείο Τουρισμού η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων "ΚΥΚΛΟΣ", ώστε να επιλύονται διενέγεις που συμβαίνουν καθημερινά.

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι ο τρέχων κανονισμός ισχύει από το 1986 και ότι για τη κατοχύρωση τόσο των επιχειρηματιών όσο και των πελατών, σκέπτεται να προτείνει ένα κείμενο – σύμβαση κράτησης που θα διευκρινίζει επαρκώς όλες τις ασάφειες του υπάρχοντος κανονισμού.

Το αίτημα της Ομοσπονδίας γίνεται με αφορμή επιστολή που έλαβε από ξενοδόχο-μέλος της, σε περιστατικό ακύρωσης κράτησης.

Ο ξενοδόχος αναφέρει: "29/6 υπήρχε μια κράτηση διάρκειας 5 ημερών. Το τουριστικό γραφείο μας ενημερώνει τηλεφωνικά στις 28/6 σχετικά με το γεγονός του ότι ο πελάτης δεν θα έρθει και αναφέρει κάτι αόριστο σχετικά με νοσοκομείο, μας ρωτάνε τι ακυρωτικά θα χρεωθεί.

Τους ενημερώνουμε πως η κράτηση θα χρεωθεί 100%.

Το γραφείο μας ενημερώνει πως ίσως βρεθεί άλλος καλεσμένος από το γάμο για το δωμάτιο ( δεν εννοεί όλη την κράτηση αλλά μόνο το βράδυ το 3ο κατά σειρά του γάμου το οποίο όμως πάλι στην ένταση της δουλειάς από μεριάς τους, δεν διευκρινίζεται ). Αφού μας ενημερώνουν και αντιλαμβανόμαστε πως θα έρθει κάποιος για ένα βράδυ μόνο προτείνουμε στο γραφείο να διαθέσουμε τις δύο υπολειπόμενες βραδιές και σε περίπτωση που κάποιος νέος πελάτης κάνει κράτηση να αφαιρεθεί κάποιο ποσό και μας ενημερώνουν τηλεφωνικά και όχι γραπτά πως εφόσον η πολιτική ακύρωσης μας είναι αυτή της χρέωσης 100% να μείνει το δωμάτιο κενό καθώς δεν μπορούν να ασχοληθούν με αυτό κτλ κτλ .

Από το παραπάνω αλαλούμ δεν θέλουμε να μείνουμε στη κρίση σχετικά με τον  επαγγελματισμό του τουριστικού γραφείου η την αξιοπιστία του, αλλά στην αφορμή και το αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με το άρθρο που αναφέρεται η ακύρωση λόγω Ανωτέρας Βίας και στην ασάφεια του νόμου καθώς δεν αναφέρει ονομαστικά τι είναι ανωτέρα βία μπορεί ο κάθε μελλοντικός μας πελάτης να κρίνει ο ίδιος υποκειμενικά το τι σημαίνει Ανώτερα βία και να ζητάει επιστροφή χρημάτων;  Να το τραβήξει νομικά και ίσως λόγω της ασάφειας να δικαιωθεί. Ίσως κάποιος ξενοδόχος να μην μπει στη διαδικασία να φτάσει στο τέλος και να υποχωρήσει, να επιστραφεί το ποσό στον πελάτη και να πάει παρακάτω. Με τόσα προβλήματα στον κλάδο άλλο ένα λόγω γενικότητας του νόμου.

Αν εμείς ορίσουμε μια δική μας πολιτική ακύρωσης και συγκεκριμενοποιήσουμε το τι σημαίνει Ανώτερα βία και σε αυτή συμφωνεί ο κάθε πελάτης εφόσον του αποστέλλεται μέσω mail,  η νέα μεταξύ μας συμφωνία θα είναι ανώτερη του Νόμου και του άρθρου περί ανωτέρας βίας η δεν θα στέκετε αυτή σε μια μελλοντική δικαστική αντιπαράθεση".

διαβάστε ακόμα

Γιατί η ΕΕ αγοράζει ακόμα ρωσικό αέριο;
Alltours | Ταξίδια γνωριμίας με Ολυμπιακή Ριβιέρα, Χαλκιδική και Κρήτη Γερμανών πρακτόρων
Ελληνικός τουρισμός 2023 | 5 Περιφέρειες είχαν το 90,5% των εισπράξεων και το 84% των επισκέψεων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βραβεύει εξέχοντα αρχιτεκτονικά έργα σε όλη την Ευρώπη
ΕΟΤ: Προβολή της Ελλάδας στη Μεγάλη Βρετανία για τουρισμό περιπέτειας
Γερμανικός τουρισμός: +63% οι δαπάνες για διακοπές το καλοκαίρι του 2024 – Τρίτη επιλογή η Ελλάδα
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνουν οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για τη σεζόν - η εικόνα ανά αγορά και αεροδρόμιο
Ισπανικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αναμένεται το 2024
Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά
Χαλκιδική: Fam trip 20 τουριστικών πρακτόρων από 12 χώρες