Ίδρυση της Παγκόσμιας Ένωσης Τουρισμού για τον Πολιτισμό και την Κληρονομιά

01-02-19 | ΦΟΡΕΙΣ

Την ίδρυσή της ανακοίνωσε η Παγκόσμια Ένωση Τουρισμού για τον Πολιτισμό και την Κληρονομιά (WTACH), με στόχο της την προστασία της τοπικής κουλτούρας και των χώρων ιστορίας και κληρονομιάς που βρίσκονται σε κίνδυνο εξαιτίας του υπερτουρισμού.

Η νέα ένωση θα προωθήσει δεοντολογικές πρακτικές και τρόπους καλύτερης διαχείρισης σε σχέση με τον πολιτισμό και τους προορισμούς πολιτιστικής κληρονομιάς που πλέον «λυγίζουν» μπροστά στην ανεξέλεγκτη ανάπτυξη των τουριστικών ροών. 

Η WTACH θα ενθαρρύνει επίσης την εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών σε τοποθεσίες που βρίσκονται ακόμη σε φάση τουριστικής ανάπτυξης.

Η δημιουργία της ένωσης συμπίπτει χρονικά με την ανακοίνωση του ΠΟΤ για το επίπεδο των διεθνών τουριστικών αφίξεων (1,4 δισ.) το 2018, που ξεπέρασε τις προβλέψεις κατά 2 έτη. Η παγκόσμια οικονομία, με ανάπτυξη 3,7% το 2018, οδήγησε σε αύξηση 6% στις διεθνείς τουριστικές αφίξεις, σύμφωνα με τον ΠΟΤ.

Η WTACH αποτελείται από 15 σπεσιαλίστες συμβούλους από διαφορετικούς χώρους που σχετίζονται με τον πολιτιστικό τουρισμό και την κληρονομιά, οι οποίοι θα συνεργασθούν με τους προορισμούς που χρειάζονται βοήθεια άμεσα ή θα χρειασθούν στο μέλλον πριν αντιμετωπίσουν προβλήματα.

H ιδέα για τη δημιουργία της Ένωσης ανήκει στον Chris Flynn, πρώην και επί 15 χρόνια διευθυντή του τμήματος Ειρηνικού της Ένωσης Ταξιδίων Ειρηνικού Ασίας.

Η θέση της ένωσης είναι ότι ο τουρισμός χρειάζεται να επιδείξει σεβασμό στις κοινωνίες και την πολιτιστική κληρονομιά τους, και να προσαρμοσθεί σε ένα πλαίσιο που θέτει στο επίκεντρο την τοπική κοινωνία.

Προβληματικό σημείο αποτελούν τα social media και τα κινητά τηλέφωνα με την κουλτούρα της σέλφι και του Instagram, καθώς η εικόνα των προορισμών που προβάλλεται από φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κινδυνεύει να καταστραφεί εάν δεν λαμβάνονται υπόψη οι πολιτιστικές αξίες της περιοχής.

Άλλο εμπόδιο αποτελεί η αυθεντικότητα που αναζητούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες, αφού έρευνα της Airbnb έδειξε ότι πάνω από το 80% των ταξιδιωτών γενιάς millennial (και το 93% των Κινέζων millennials) αναζητούν μοναδικές εμπειρίες και επιδιώκουν να νιώθουν σαν ντόπιοι στις διακοπές.

Έτσι μετατίθεται μεγάλο βάρος τους προορισμούς και τους τουρ οπερέιτορ ώστε να εντοπίσουν και να κεφαλαιοποιήσουν μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες στους προορισμούς.

Από τη σκοπιά της προσφοράς, η ένωση πιστεύει ότι οι προορισμοί δεν θα έπρεπε πλέον να στοχεύουν σε αριθμούς αφίξεων. 

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι