HOTREC: Οι online πλατφόρμες κρατήσεων "ελέγχουν" τα ξενοδοχεία

10-10-17 | ΦΟΡΕΙΣ

Oι επιχειρήσεις φιλοξενίας στην Ευρώπη χάνουν τον έλεγχο των προϊόντων τους και της διανομής, καθώς μεγάλο μέρος των όρων λειτουργίας τους υπαγορεύονται από τις κυρίαρχες διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων, προειδοποιεί η Συνομοσπονδία των Εθνικών Ενώσεων Ξενοδοχείων, Εστίασης και Καφέ στην Ευρώπη, HOTREC, σε σημερινή πρωινή συνεδρίαση των Ευρωβουλευτών με θέμα τη διαφάνειας στις online πλατφόρμες.

Η HOTREC υπογράμμισε ότι οι καταναλωτές συχνά παραπλανούνται και πιέζονται υπερβολικά από διαδικτυακούς μεσάζοντες στο να προβούν άμεσα σε κράτηση κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τον προγραμματισμό ταξιδίου.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Task Force Διανομής της HOTREC, Markus Luthe, που συμμετείχε στη συνεδρίαση, «οι διαδικτυακές πλατφόρμες εκμεταλλεύονται την κυρίαρχη θέση τους απέναντι στους μεμονωμένους συνεργάτες τους στην ιδιαίτερα κατακερματισμένη βιομηχανία φιλοξενίας. Όταν μια πλατφόρμα έχει τα 2/3 των ξενοδοχειακών κρατήσεων μέσω διαδικτύου, η ξενοδοχειακή βιομηχανία επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις πρακτικές της, ιδιαίτερα εάν αυτές είναι άδικες».

Επίσης, παρά την απαγόρευση των ρητρών ισοτιμίας στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αυστρία και την Ιταλία, που αντιπροσωπεύουν το 50% σχεδόν της ευρωπαϊκής τουριστικής αγοράς σε επίπεδο διανυκτερεύσεων, επισήμανε ο κ. Luthe, ρήτρες στις περισσότερες χώρες της Ευρώπη συνεχίζουν να στερούν την ελευθερία των ξενοδόχων να καθορίζουν τις τιμές και τους όρους των προϊόντων τους. 

Από την πλευρά της, η ευρωβουλευτής Isabella De Monte, αναγνώρισε πως θα πρέπει να υπάρξει ένα πεδίο δραστηριότητας για όλους τους συμμετέχοντες στην ψηφιακή οικονομία και να διασφαλισθεί μεγαλύτερη διαφάνεια τόσο προς τις επιχειρήσεις όσο και προς τους καταναλωτές. Ο δίκαιος ανταγωνισμός θα πρέπει να είναι ο εγγυητής της διακυβέρνησης και της ανάπτυξης της ενιαίας αγοράς στην ΕΕ ώστε αυτή να αντικατοπτρίζεται στη Στρατηγική Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς, είπε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της HOTREC, Christian de Barrin, τόνισε ότι η βιομηχανία φιλοξενίας ζητεί ακριβέστερη πληροφόρηση των καταναλωτών σε σχέση με την κατάταξη και τις τιμές των καταλυμάτων στις ιστοσελίδες, αλλά και να μπει τέλος στις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Προσθέτοντας στα παραπάνω, επισήμανε ότι η διασφάλιση περισσότερης διαφάνειας, για παράδειγμα στους αλγόριθμους και στις ξεκάθαρες διαδικασίες σε περίπτωση διαφωνιών, είναι απαραίτητα για να μπορούν να λειτουργήσουν πιο προβλέψιμα οι πάροχοι υπηρεσιών και να έχει καλύτερες επιδόσεις η αγορά.

Η τρέχουσα κατάσταση στην αγορά μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί από τα κέντρα λήψης αποφάσεων καθώς υπάρχουν πολλές ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες στις πλατφόρμες προς όφελος της ενιαίας ψηφιακής αγοράς, τόνισε.

διαβάστε ακόμα

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο