Time: Έλληνες, ιδιωτικοποιήστε τα αρχαία σας για να τα σώσετε!

20-01-14 | ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 2014

Νέο γύρο συζητήσεων για την ιδιωτικοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων της Ελλάδας πυροδοτεί δημοσίευμα του περιοδικού Time, το οποίο προτείνει αυτά να δοθούν σε ιδιωτικές εταιρίες προκειμένου να τα «σώσουν» από την κρίση.

Το δημοσίευμα επικαλείται την πρόταση που απηύθυνε ο αμερικανός αρχαιολόγος, Στιβ Μίλερ, στην ελληνική κυβέρνηση, στην οποία εκφράζει την πεποίθησή του πως πρέπει να επιτραπεί σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλάβουν την ανάπτυξη, την προώθηση και την φύλαξη μερικών υποβαθμισμένων αρχαιολογικών χώρων, με αντάλλαγμα ένα μερίδιο του κέρδους που θα προκύψει από την τουριστική κίνηση.

Το δημοσίευμα του Time βρίσκει την πρόταση Μίλερ ρεαλιστική, φέρνοντας το παράδειγμα της Ιταλίας, η οποία ανέθεσε σε εταιρία μόδας να σπονσοράρει το Κολοσσαίο. Στην επιχειρηματολογία του υποστηρίζει πως η πρόταση αυτή σκοντάφτει στην ελληνική πραγματικότητα εξαιτίας του εθνικιστικού συναισθήματος που επικρατεί στη χώρα και, σε τελική ανάλυση, καταλήγει πως «μέσα στην οικονομική κρίση, η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στους τεράστιους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Ελλάδας δεν συνιστά πολιτικό ταμπού, όπως ίσχυε κάποτε».

Ο Μίλερ δηλώνει επίσης «εκνευρισμένος» από την έλλειψη ξενοδοχείων και εστιατορίων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών, κατηγορώντας το υπουργείο Πολιτισμού πως «είναι πολύ καλοί στη δημιουργία εκθέσεων, αλλά είναι χάλια επιχειρηματίες».

Τέλος, το Time φιλοξενεί πιο χαμηλά δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού, κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου, ως εξής: «Ο υπουργός Πολιτισμού απορρίπτει αυτή τη στιγμή κάθε πρόταση μεταβίβασης της διαχείρισης των χώρων. "Ο πολιτιστικός πλούτος, η κληρονομιά αυτής της χώρας, θα παραμείνουν υπό τον κρατικό έλεγχο διότι ανήκει στον ελληνικό λαό", λέει ο Παναγιωτόπουλος . Αλλά δεν αποκλείει μεγαλύτερη συμμετοχή των ιδιωτών σε άλλους τομείς και προσθέτει πως το κοινοβούλιο ψήφισε πρόσφατα ένα μέτρο που επιτρέπει σε εταιρείες τουρισμού να νοικιάζουν αρχαιολογικούς χώρους για μια εκδήλωση ή για συγκεκριμένες ώρες επίσκεψης. Οι επιχειρήσεις μπορούν τώρα να γυρίζουν τις διαφημίσεις τους με φόντο μνημεία στην Ελλάδα».

 

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ