Η ετήσια έρευνα Consumer Pulse Survey της Accenture για το 2025 αποκαλύπτει πως το 57% των ταξιδιωτών επιθυμούν έναν AI πράκτορα που να διαχειρίζεται αυτόνομα τον προγραμματισμό και την κράτηση του ταξιδιού τους. Πλέον, η ιδέα ενός ψηφιακού βοηθού, που γνωρίζει τις ανάγκες του χρήστη και δρα αυτόνομα, περνά από την καινοτομία στην καθημερινή χρήση.
Αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές πλατφόρμες κράτησης
Οι ταξιδιώτες στρέφονται μαζικά προς τα εργαλεία γενετικής AI (gen AI), παρακάμπτοντας τις online ταξιδιωτικές πλατφόρμες και τα κοινωνικά δίκτυα. Μεταξύ των ενεργών χρηστών gen AI, το 93% δηλώνει πως χρησιμοποιεί ή προτίθεται να χρησιμοποιήσει τέτοια εργαλεία για αγορές σχετικές με ταξίδια.
Προσωποποίηση και συναισθηματική σύνδεση
Ταξιδιωτικά brands που προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες απολαμβάνουν υψηλότερη εμπλοκή και προθυμία του καταναλωτή να πληρώσει premium. Συγκεκριμένα, οι πελάτες είναι 1,7 φορές πιο πιθανό να επενδύσουν σε brand που τους «καταλαβαίνει». Το 79% των ερωτηθέντων επιθυμεί συνεργασία με εταιρείες που θυμούνται τις προτιμήσεις τους.
Ψηφιακοί Concierge που αποτρέπουν το άγχος της επιλογής
Η Accenture επισημαίνει πως η AI προσφέρει ουσιαστική ανακούφιση από τον καταιγισμό επιλογών, αντιφατικών κριτικών και προσφορών. Οι AI agents λειτουργούν ως «συναισθηματικά ευφυείς σύμβουλοι» που όχι μόνο γνωρίζουν τις ανάγκες, αλλά ενεργούν βάσει ιστορικού, προτιμήσεων και πραγματικού χρόνου.
Οι προσδοκίες
Η έρευνα καταγράφει τρεις βασικές προσδοκίες των ταξιδιωτών από τα εργαλεία AI:
Το Μήνυμα προς τα ταξιδιωτικά brands: Ήρθε η ώρα για δράση
Για τις εταιρείες του τουρισμού, η μετάβαση στην εποχή της AI δεν είναι απλά τάση – είναι απαίτηση. Η ενσωμάτωση έξυπνων, συναισθηματικά ευαίσθητων βοηθών AI αναμένεται να διαμορφώσει νέους τρόπους σύνδεσης με τον πελάτη και να αναβαθμίσει τη συνολική εμπειρία.
Το 86% των ταξιδιωτών δηλώνει ότι θέλει να διαμορφώνει ο ίδιος την εμπειρία του – με τη βοήθεια όμως εργαλείων που μειώνουν το άγχος και τον φόρτο πληροφοριών.
Η Έρευνα
Η Accenture πραγματοποίησε την έρευνα τον Ιανουάριο του 2025 με τη συμμετοχή 18.214 καταναλωτών από 14 χώρες, περιλαμβάνοντας ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Κίνα, Βραζιλία και Ινδία. Το τμήμα της μελέτης που αφορά τον τουρισμό αποκαλύπτει μια ριζική αλλαγή στις προσδοκίες του σύγχρονου ταξιδιώτη – και την ανάγκη για τα brands να επανασχεδιάσουν τη στρατηγική τους.
Το μέλλον είναι ήδη εδώ
Όπως τονίζει η Emily Weiss, επικεφαλής του τομέα Ταξιδίων της Accenture: «Η AI μπορεί να ξανακάνει το ταξίδι απολαυστικό. Από την επιλογή ξενοδοχείου ως την ανακάλυψη εμπειριών που συνδέονται με τον προορισμό, το AI λειτουργεί όχι απλώς ως εργαλείο, αλλά ως έμπιστος συνεργάτης».
Οι ψηφιακοί βοηθοί AI στον τουρισμό περνούν από την επιστημονική φαντασία στην πραγματικότητα – και πλέον, όσοι δεν προσαρμοστούν, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω.