H ψηφιοποίηση απειλεί την τουριστική βιομηχανία, τόνισε ο πρόεδρος της ένωσης γερμανικών τουριστικών γραφείων, DRV, Norbert Fiebig μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο Best Travel στη Λισαβόνα, κατά το οποίο έκανε λόγο για μικρές start-ups που απομακρύνουν τους πελάτες από τη βιομηχανία.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στη γερμανική τουριστική αγορά, είπε ο κ. Fiebig, η οποία αναπτύσσεται με βραδείς ρυθμούς καθώς δημιουργεί 60 δισ. ευρώ ετησίως και 30 δισ. κρατήσεων στα τουριστικά γραφεία. Γι’ αυτό, εξήγησε, πρέπει να προσελκύσουμε καταναλωτές που σήμερα δεν είναι πελάτες μας.
Όπως υποστήριξε, οι in-house πωλήσεις παίζουν μεγαλύτερο ρόλο στην ασφάλεια, η οποία αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για τους καταναλωτές.
Ο κλάδος των τουριστικών γραφείων, είπε, είχε πολύ καλές επιδόσεις το οικονομικό έτος 2016/17, με ικανοποιητική ανάπτυξη και καλύτερα κέρδη από ποτέ. Το πρόβλημα των διαδικτυακών πωλήσεων όμως παραμένει, και οι πολιτικές μάρκετινγκ για απευθείας πωλήσεις αυξάνονται με ταχύτερους ρυθμούς. Η έκρηξη της Booking.com, τόνισε, είναι εκπληκτική.
Παρόλ’ αυτά, τα τουριστικά γραφεία διατηρούν συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς οποιοσδήποτε προγραμματίζει ταξίδι μέσω της Booking και με απευθείας πτήση, δεν έχει τις ίδιες εγγυήσεις που προσφέρει το τουριστικό γραφείο.
Όσον αφορά το νέο νομοσχέδιο στα ταξίδια, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή τον Ιούλιο, ο κ. Fiebig εξηγεί ότι η Ένωση έχει προσπαθήσει να αντιμετωπίσει αυτή την αλλαγή πολιτικών. Τα μεγάλα εμπόδια, είπε, έχουν καταπολεμηθεί. Η εργασία στο ταμείο θα είναι περισσότερο γραφειοκρατική όμως η τρέχουσα νομική βάση δεν θα έχει κανένα σοβαρό ελάττωμα, είπε.