Tα 10 πράγματα, που δεν πρέπει να κάνει ένας ταξιδιωτικός πράκτορας

24-02-16 | ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

Τα 10 στοιχεία που καθιστούν έναν τουριστικό πράκτορα κακό, αναδεικνύει ο ταξιδιωτικός συντάκτης, James Shillinglaw.

Στη λίστα καταγράφονται όλα όσα αποφεύγει ο επιτυχημένος τουριστικός πράκτορας, εξηγώντας ταυτόχρονα τους παράγοντες που οδηγούν ορισμένα πρακτορεία σε μικρότερους τζίρους.

Δείτε τη λίστα:

1. Δεν ακούει τους πελάτες του: Ο κακός ταξιδιωτικός πράκτορας συναντά τον πελάτη του με έτοιμη ατζέντα. Θέλει απλώς να παρουσιάσει επιλογές ταξιδίου, πιθανόν βάσει της πιο επικερδούς επιλογής, ώστε να μεγιστοποιήσει τα έσοδα και να ελαχιστοποιήσει τον χρόνο που δαπανά εξυπηρετώντας τον πελάτη. 

Ο καλός πράκτορας δαπανά χρόνο στη συνάντησή του με τον πελάτη, ρωτώντας για τις προηγούμενες διακοπές του, την οικογενειακή του κατάσταση, τους προτιμώμενους προορισμούς, τον τρόπο ζωής του, τον διαθεσιμο προϋπολογισμό κτλ. Ο καλός πράκτορας κάνει την ίδια διαδικασία ανά τακτά χρονικά διαστήματα όταν ο πελάτης του πρόκειται να κάνει ένα ταξίδι ζωής.

2. Δεν επιδίδεται σε ενεργητικό μάρκετινγκ: Ο κακός πράκτορας μπορεί να διαθέτει ιστοσελίδα για την επιχείρισή του και να κάνει μια βασική χρήση των social media, όμως δεν αναπτύσσεται ακριβές πλάνο για τη προσέγγιση νέων πελατών διασφαλίζοντας οτι οι νέοι πελάτες του δεν θα κάνουν τελικά κράτηση με άλλον πράκτορα.

Ο καλός πράκτορας έχει πλάνο. Στέλνει απευθείας email, αλληλογραφία, newsletter, τηλεφωνεί σε περιοδική βάση προκειμένου να αιφνιδιάσει πιθανούς νέους πελάτες και να προσεγγίσει εκ νέου τους υπάρχοντες πελάτες.

3. Δεν γνωρίζει τα προϊόντα: Είναι δύσκολο να γνωρίζει κανείς όλα τα προϊόντα της αγοράς, γι αυτό και οι πράκτορες εξειδικεύονται σε μερικά μόνο. 

Ο κακός πράκτορας θα προσπαθήσει να πωλήσει τα πάντα και μπορεί να καταλήξει να μην πουλήσει τίποτα. Επίσης, δεν προσπαθεί να έχει εμπειρία από τα προϊόντα που πουλάει, επομένως συναντά δυσκολίες στην αποτελεσματική διάθεσή τους στην αγορά. Επίσης, δεν εκμεταλλεύεται πλήρως τα ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται στη σύγχρονη αγορά.

4. Δεν γνωρίζει προορισμούς: Ο κακός πράκτορας μπορεί να μην έχει εμπειρία από τους προορισμούς που πουλάει, τουλάχιστον όχι στην έκταση που απαίτείται για να μεταδόσουν τις εμπειρίες τους στους πελάτες. Ο κακός πράκτορας επίσης δεν εκμεταλλεύεται τα εκπαιδευτικά προγράμματα για τους προορισμούς προκειμένου να βελτιώσει τη γνώση του για μια χώρα, περιοχή ή πόλη. Είναι αδύνατο να πωλήσει κανείς έναν προορισμό χωρίς να έχει προσωπική εμπειρία από αυτόν. 

5. Δεν πουλάει ομαδικά ταξίδια: Μια από τις πιο επικερδείς πωλήσεις που μπορεί να κάνει ένα πρακτορείο είναι τα γκρουπ ταξιδιωτών, σε αντίθεση με τα ατομικά ταξίδια. Επομένως ένας καλός πράκτορας κυνηγάει τα ομαδικά ταξίδια παράγοντας μεγαλύτερο πλούτο και έσοδα. Ο κακός πράκτορας δεν ξέρει πώς να προσεγγίσει τα γκρουπ.

6. Δεν προωθεί προτιμώμενους συνεργάτες: Κάθε τουριστικός πράκτορας συνεργάζεται με προτιμώμενους παρόχους με συμφωνημένες προμήθειες και εξατομικευμένες υπηρεσίες. Ο κακός πράκτορας αποτυγχάνει να προωθήσει προτιμώμενους συνεργάτες επιλέγοντας παρόχους που δεν σχετίζονται με το πρακτορείο του. Ο λόγος είναι γιατί ο πελάτης θέλει να έχει εμπειρία ενός συγκεκριμένου προϊόντος και το καθήκον του πράκτορα είναι να προσφέρει αυτό το προϊόν. Όμως, ο κακός πράκτορας αποτυγχάνει να ξεχωρίσει τα οφέλη της συνεργασίας με έναν προτιμώμενο πάροχο, ο οποίος μπορεί να προσφέρει ευνοϊκές τιμές, αναβαθμίσεις, ειδικές υπηρεσίες κτλ.

7. Δεν απαντά στις ταξιδιωτικές ανάγκες του πελάτη: Ένας κακός πράκτορας υπόσχεται επιλογές ταξιδίου και τιμές, όμως αποτυγχάνει να τις προσφέρει έγκαιρα στον πελάτη, ο οποίος στη συνέχεια αλλάζει πράκτορα. Ο κακός πράκτορας αποτυγχάνει επίσης να αντιμετωπίσει έναν πελάτη μετά από το ταξίδι για να διερευνήσει πώς πήγε. Επίσης δεν επικοινωνεί συχνά με τον πελάτη προκειμένου να τον βοηθήσει στις ανάγκες που παρουσιάζονται στο ταξίδι.

8. Δεν εκπαιδεύεται: Ο κακός πράκτορας δεν βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση εκπαίδευσης σχετικά με τους παρόχους, τους προορισμούς και τους τροπους με τους οποίους μπορεί να διοικήσει την επιχείρησή του καλύτερα. Συχνά διαμαρτύρεται οτι δεν υπάρχει χρόνος, επειδή υπάρχει αμείωτο ενδιαφέρον για κρατήσεις. Χωρίς την εκπαίδευση, ωστόσο, οι επιχειρήσεις μπορεί να απομονωθούν και η αναβάθμισή τους γίνεται δύσκολη.

9. Δεν αναζητά στήριξη: Ο κακός πράκτορες δεν εξαρτάται από άλλους πράκτορες ή προτιμώμενους συνεργάτες όταν χρειάζεται βοήθεια στην κράτηση διακοπών για λογαριασμό των πελατών του. Αντί να χρησιμοποιεί τις διαθέσιμες πηγές για την καλύτερη πληροφόρησή του, προσπαθεί να λειτουργήσει μόνος του, αρνούμενος τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει η ομαδική δουλειά στην κράτηση του πελάτη του. 

10. Δεν αναπτύσσει σχέσεις: Ένας από τους λόγους που οι πράκτορες είναι επιτυχημένοι σήμερα είναι τοι αναπτυσσουν στενές σχέσεις με τους πελάτες τους και τους παρόχους. Είναι μεσολαβητές, διαπραγματευτές και εντεταλμένοι για τα ταξίδια. Ο κακός πράκτορας αποτυγχάνει να αναπτύξει τέτοιες σχέσεις με ουσιαστικό τρόπο.

διαβάστε ακόμα

Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι
In –Edit, Φεστιβάλ Μουσικών Ταινιών στη Θεσσαλονίκη
Ανακαίνιση του κτηρίου της πρώην Φοιτητικής Εστίας του Παντείου - λειτούργησε αρχικά ως ξενοδοχείο
Αδελφοποίηση του δήμου Αίγινας με τον δήμο Tarpon Springs στη Φλόριντα
Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο