Δικαστική απόφαση για τα πακέτα διακοπών στην ΕΕ: Τι γίνεται με τις αποζημιώσεις

11-07-19 | TOUR OPERATORS

Οι ταξιδιώτες που έχουν κάνει κράτηση πακέτου διακοπών δε μπορούν να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων από τον αερομεταφορέα σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης, παρά μόνο από τον τουρ οπερέιτορ.

Αυτό αποφάσισε το European Court of Justice στο Λουξεμβούργο.

Το ίδιο ισχύει και εάν ο οργανωτής ταξιδίου χρεωκοπήσει. 

Από την πλευρά τους, οι χώρες της ΕΕ οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών είναι ασφαλισμένοι για περιπτώσεις χρεωκοπίας ώστε οι πελάτες τους να μην χάνουν τα χρήματά τους.

Το Δικαστήριο εξέτασε υπόθεση στην Ολλανδία, όπου οι ενάγοντες είχαν κάνει κράτηση και είχαν καταβάλλει το ποσό πακέτου διακοπών στην Κέρκυρα στον πάροχο. Η πτήση όμως ακυρώθηκε λόγω μειωμένης ζήτησης λίγες ημέρες πριν την αναχώρηση. Ο πάροχος χρεωκόπησε λίγο αργότερα και δεν επέστρεψε χρήματα στους πελάτες του. Έτσι, οι ενάγοντες μήνυσαν την Aegaen Airlines για επιστροφή των χρημάτων. 

Το Δικαστήριο αποφάσισε ότι οι επιβάτες που ήδη δικαιούνται επιστροφής χρημάτων από τον τουρ οπερέιτορ δε μπορούν να τη ζητήσουν από τον αερομεταφορέα. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξει «αδικαιολόγητα εκτενής προστασία» για τους επιβάτες με κόστος για τους αερομεταφορείς.

Νομοθετικά, επρόκειτο για διαχωρισμό της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα οργανωμένα πακέτα τουρισμού και την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών στις αερομεταφορές. Το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων που περιλαμβάνεται και στις 2 νομοθεσίες δεν είναι αθροιστικό, έκριναν οι δικαστές. Διαφορετικά οι αερομεταφορείς θα ήταν υπεύθυνοι για μερικές από τις ευθύνες των τουρ οπερέιτορ.

Το γεγονός ότι ένας τουρ οπερέιτορ δεν είναι σε θέση να επιστρέψει χρήματα στους πελάτες λόγω χρεωκοπίας, θα πρέπει, σύμφωνα με τους δικαστές, να μη συμβαίνει. Σύμφωνα με την οδηγία, ένας οργανωτής οφείλει να αποδεικνύει ότι ακόμη και σε περίπτωση χρεωκοπίας, η αποζημίωση είναι εξασφαλισμένη. Η επιβολή της προστασίας αυτής εναπόκειται στις χώρες της ΕΕ. Εάν όχι, οι ταξιδιώτες θα μπορούν να ζητούν αποζημίωση από το κράτος.

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι