Στα περυσινά επίπεδα-ρεκόρ θα διαμορφωθούν τα κέρδη της εφετινής χρονιάς για την TUI, όπως ανακοίνωσε ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός τουρ οπερέιτορ, λόγω των αδύναμων κρατήσεων και των χαμηλότερων περιθωρίων κέρδους για το καλοκαίρι του 2019, ιδιαίτερα στη βρετανική αγορά.
Η TUI επισήμανε οτι μέχρι στιγμής έχει γίνει κράτηση για το 34% του καλοκαιρινού προγράμματος του 2019, δηλαδή σε επίπεδα αντίστοιχα της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι, χωρίς όμως τα ίδια περιθώρια κέρδους.
Έτσι, οι εκτιμήσεις του οργανισμού για το 2019 τοποθετούν τα κέρδη στα περυσινά σχεδόν επίπεδα, δηλαδή στα 1,177 εκατ. ευρώ, ενώ δεν επανέλαβε τους προηγούμενους στόχους για αύξηση τουλάχιστον 10% το 2019 και το 2020.
Ένας από τους λόγους που οδήγησαν σε αυτά τα αποτελέσματα, αναφέρει η TUI, ήταν ο συνεχιζόμενος αρνητικός αντίκτυπος του εξαιρετικά θερμού καλοκαιριού το 2018, το οποίο καθυστέρησε τις κρατήσεις και μείωσε τα περιθώραι κέρδους για τους τουρ οπερέιτορ και τους αερομεταφορείς.
Παράλληλα, τα μέχρι στιγμής στοιχεία κρατήσεων δείχνουν οτι η ζήτηση μετακινείται από τη δυτική στην ανατολική Μεσόγειο, δημιουργώντας υπερπληρότητες σε συγκεκριμένους προορισμούς όπως τα Κανάρια, επομένως αφήνοντας μικρότερα περιθώρια κέρδους.
Η αδυναμία της στερλίνας καθιστά δύσκολη τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους στις διακοπές που διατίθενται στη βρετανική αγορά, επισημαίνει ο τουρ οπερέιτορ.
Η TUI εκτιμούσε οτι οι αρνητικοί αυτοί παράγοντες θα είχαν επίδραση αποκλειστικά στο χειμερινό πρόγραμμα, ωστόσο επηρεάζονται και οι πωλήσεις για το καλοκαίρι.
Για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις, ο τουρ οπερέιτορ ανακοίνωσε οτι θα λάβει εξειδικευμένα μέτρα, που περιλαμβάνουν την εναρμόνιση των τμημάτων κάτω από μια ηγετική θέση, η οποία θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση κόστους και την αποτελεσματικότητα, στη μείωση του κόστους διανομής με πιο άμεσες πωλήσεις, σε περισσότερες πωλήσεις στο διαδίκτυο και το κινητό τηλέφωνο και στην αναπροσαρμογή των δραστηριοτήτων και των εκδρομών για την αύξηση των εσόδων και των περιθωρίων κέρδους.
Ωστόσο, ο τουρ οπερέιτορ εκτιμά οτι οι προκλήσεις αυτές ενδέχεται να τον ευνοήσουν καθώς θα οδηγήσουν στην ενοποίησης της αγοράς, υπονοώντας οτι θα αυξήσει το μερίδιό της εάν ανταγωνιστικοί τουρ οπερέιτορ ή αερομεταφορείς παύσουν τη λειτουργία τους.