Η μείωση του πλαστικού θα βρεθεί στο επίκεντρο της εφετινής ετήσιας καμπάνιας Make Holidays Greener που λανσάρει η ένωση βρετανών τουρ οπερέιτορ, ΑΒΤΑ σε συνεργασία με την Travelife for Hotels & Accommodations.
Η καμπάνια αναδεικνύει περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα καθώς και την πρόοδο που σημειώνεται σε αυτά, αλλά και προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τουρίστες, δίνοντάς τους της δυνατότητες να συμμετέχουν σε σχετικές δράσεις.
Η εφετινή καμπάνια θα ξεκινήσει την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου και θα «τρέξει» μέχρι και τα τέλη Αυγούστου.
Η καμπάνια προσφέρει ένα εύρος λύσεων αειφορίας στα ταξίδια για τους τουρίστες, οι οποίες καλύπτουν όλες τις πλευρές των διακοπών, από την τοπική γαστρονομία μέχρι την άρνηση χρήσης πλαστικού.
Μέσω αυτής οι τουριστικές επιχειρήσεις, οι τουριστικές επιτροπές και τα ξενοδοχεία μπορούν να λάβουν δράση στη μείωση του πλαστικού καθώς και σε ένα εύρος άλλων ζητημάτων, αναλαμβάνοντας τη δέσμευση να προστατεύουν το περιβάλλον.
Για παράδειγμα μπορούν να βρίσκουν εναλλακτικά υλικά, ενθαρύνοντας τους τουρίστες να χρησιμοποιούν επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες ή περιορίζοντας τη χρήση του πλαστικού στα ποτά κτλ.
Τα μέλη της ABTA θεωρούν το πλαστικό ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής αειφορίας, με ενέργειες στη διαχείριση απορριμμάτων και ανακύκλωσης στον προορισμό.
Στο πλαίσιο της καμπάνιας, «τρέχει» και το πρόγραμμα πιστοποίησης αειφορίας ξενοδοχείων και καταλυμάτων της Travelife. Ήδη, 1.400 ξενοδοχεία διαθέτουν αυτή τη στιγμή πιστοποίηση. Παράδειγμα αποτελεί το ξενοδοχείο Dessole Malia Beach στην Ελλάδα, το οποίο έχει περιορίσει το ποσοστό πλαστικού που χρησιμοποιεί κατά 95% και έχει εισάγει ψύκτες νερού, περιορίζοντας τη χρήση πλαστικών μπουκαλιών νερού κατά 75%.