Ένωση Μαρινών Ελλάδας | Να μη χαθεί η σπάνια ευκαιρία χρηματοδότησης για τις Ελληνικές Μαρίνες

13-05-24 | ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυτό τόνισε ο Πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας κ. Σταύρος Κατσικάδης, μιλώντας στην 22η Γενική Συνέλευση της Ένωσης , που πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα την Παρασκευή 10 Μαΐου 2024.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών της Συνέλευσης τονίστηκε η επιτακτική ανάγκη αναθεώρησης του ν.2160/93 για τη δημιουργία και λειτουργία τουριστικών λιμένων σε εύλογο χρονικό διάστημα ώστε να μην αποτρέπονται οι επενδύσεις σε μαρίνες στη χώρα μας. Συζητήθηκε επίσης η ανάγκη βελτίωσης των όρων χρηματοδότησης του Προγράμματος Αναβάθμισης Τουριστικών Λιμένων που βρίσκεται σε εξέλιξη υπό την εποπτεία και τον συντονισμό του Υπουργείου Τουρισμού.

O Πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας κ. Σταύρος Κατσικάδης

O Πρόεδρος της ΕΜΑΕ αναφέρθηκε επίσης στην μελέτη που θα συντάξει ερευνητική ομάδα υπό τον συντονισμό των Καθηγητών κ.κ. Θ. Πάλλη (Πανεπιστήμιο Πειραιώς) και Γ. Βαγγέλα (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) για λογαριασμό της διαΝΕΟσις κατόπιν πρωτοβουλίας και χρηματοδότησης της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, με τη σύμφωνη γνώμη και τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου Τουρισμού.

Στις εργασίες της συνέλευσης έδωσαν δυναμικό «παρών» τα μέλη της Ε.ΜΑ.Ε. από όλη τη χώρα, αποδεικνύοντας με τον πλέον ανάγλυφο τρόπο το ενδιαφέρον, τις δυνατότητες αλλά και τη γεωμετρικά αυξανόμενη δυναμική του yachting στη χώρα μας.

Τα μέλη της Ε.ΜΑ.Ε. χαιρέτισαν ο Βουλευτής Κέρκυρας, κ. Στέφανος Γκίκας, ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Ιωάννης Τρεπεκλής  και ο Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κ. Στέφανος Πενηντάρχου Πουλημένος.

Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης.

Ο κ.Κατσικάδης καλωσόρισε δύο νέα μέλη-μαρίνες στην ΕΜΑΕ, την  Miraggio Marina και τη Χίο Μαρίνα και στη συνέχει είπε:

“Αποφασίσαμε για πρώτη φορά να συνεδριάσουμε στην Κέρκυρα, το πανέμορφο ελληνικό νησί που αποτελεί σημαντικότατο τουριστικό προορισμό για μικρά και μεγάλα σκάφη αναψυχής. Η αυξανόμενη ζήτηση σε θέσεις ελλιμενισμού στην Κέρκυρα και γενικότερα στο Ιόνιο, υποδεικνύουν την ανάγκη τόσο για την δημιουργία νέων όσο και για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών. Οι νέες υποδομές θα δημιουργήσουν νέες θέσεις απασχόλησης και θα φέρουν σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομία.

Ωστόσο, ο σκληρός ανταγωνισμός από τις χώρες της Αδριατικής επιβάλλει εγρήγορση και αποτελεσματικές ενέργειες βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου καθώς και χάραξη εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης από την Ελληνική Πολιτεία σε συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς Φορείς και Ενώσεις”.

Το πόση προστιθέμενη αξία προσδίδει σε έναν τόπο η ύπαρξη μιας σύγχρονης μαρίνας, είναι αυταπόδεικτο. Στη βάση αυτού του συλλογισμού βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση του έργου του τουριστικού καταφυγίου σκαφών αναψυχής στο Καφέ Γυαλί, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη δημιουργία της μαρίνας των MegaYacht δίπλα στο λιμάνι της Κέρκυρας. Υπάρχει βεβαίως ακόμα η Λευκάδα, με τα τουριστικά καταφύγια στη Βασιλική και στο Νυδρί, αλλά και στο Μεγανήσι, υπάρχει η μαρίνα του Αργοστολίου στην Κεφαλονιά και η μαρίνα της Ζακύνθου, που πρέπει να αξιοποιηθούν.

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει ανεβάσει τον πήχη. Αυτό που πρέπει ν’ ακολουθήσει είναι ανάλογες κινήσεις από την Κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στον τομέα των δημόσιων υποδομών, ώστε να συνεχίσουν τα Ιόνια Νησιά ν’ αποτελούν εγγύηση για όλους τους επισκέπτες τους.»

«Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ένας σημαντικός κλάδος της τουριστικής οικονομίας του νησιού που υπηρετείται από μία μεγάλη μαρίνα, αυτή των Γουβιών, μία από τις μεγαλύτερες της χώρας  μας ενώ παράλληλα οι υπηρεσίες  στο θαλάσσιο τουρισμό συμπληρωματικά εξυπηρετούνται και από δύο καταφύγια τουριστικών σκαφών αυτά της Μπενίτσας και της Παλαιοκαστρίτσας, με το πρώτο,  να σημειώσουμε, έχω και άμεση προσωπική σχέση καθώς κατασκευάστηκε από το Δήμο Αχιλλείων την περίοδο του 2003 -2006 όταν ήμουν Δήμαρχος στην περιοχή.

Να σημειώσω ακόμη ότι στην πόλη της Κέρκυρας ολοκληρώνεται το καταφύγιο  τουριστικών σκαφών στη Σπηλιά, που ανήκει στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας ενώ επίκειται και η κατασκευή μαρίνας MEGA YAGHTS στην περιοχή των Καρνάγιων της Κέρκυρας.

Από τη θέση του Δημάρχου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων χαιρετίζω τις εργασίες της συνέλευσης, εύχομαι καλή επιτυχία σε αυτές και καλή διαμονή στο νησί μας.»

Στο περιθώριο της ετήσιας Τακτικής Συνέλευσης συζητήθηκαν οι προκλήσεις αλλά και οι ευκαιρίες που παρουσιάζει το yachting στη χώρα μας και τονίστηκε ειδικότερα η ανάγκη για την άμεση νομοθετική διευθέτηση των πρακτικών ζητημάτων χωροθέτησης.

Η ΕΜΑΕ

Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας αποτελείται σήμερα από 24 τουριστικούς λιμένες/μαρίνες με συνολικά 8.500 θέσεις ελλιμενισμού για πλοία αναψυχής και εκπροσωπεί το 77% περίπου των οργανωμένων θέσεων ελλιμενισμού στη χώρα μας.

Ιδρύθηκε το 2010 με σκοπό την εκπροσώπηση των τουριστικών λιμένων της ελληνικής επικράτειας, την αναβάθμιση, ανάπτυξη και προβολή τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και τη μελέτη και επεξεργασία θεμάτων που αφορούν στη δημιουργία και λειτουργία των τουριστικών λιμένων.

ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΜΑΡΙΝΩΝ

 

 

 

 

διαβάστε ακόμα

Το Hilton της Αθήνας γίνεται «The Ilisian» - Επένδυση 340 εκατ. ευρώ που θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025
Οι hackers μπορούν να “σπάσουν” το 45% των κωδικών σε μόλις ένα λεπτό (!)
Τουρισμός | Mastercard: Μετατόπιση της ζήτησης στους εκτός αιχμής μήνες στη Μεσόγειο- και στην Ελλάδα
Άνοιξαν οι Ιαματικές Πηγές της ΕΤΑΔ για το φετινό καλοκαίρι
Ελληνικός τουρισμός 2024 | + 22% τα έσοδα και +20% οι αφίξεις στο α' τετράμηνο
FTI: Αίτηση πτώχευσης από θυγατρική με αντικείμενο τα αεροπορικά εισιτήρια
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου | Signal to noise - Forced Entertainment | 26-27 Ιουνίου Πειραιώς 260 Χώρος Δ
Αμερικανικός τουρισμός | 71 εκατ. ταξίδια την εβδομάδα της Ημέρας της Ανεξαρτησίας - 5,7 εκατ. αεροπορικώς
ΥΠΑ | +13% η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια το α' πεντάμηνο
Β. Μακεδονία: Ακυρώσεις και χάος λόγω... διαβατηρίων