ΣΙΤΕΣΑΠ: Προβληματισμοί από την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου

20-12-17 | ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι επιπτώσεις από την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου στη δραστηριότητα των επαγγελματικών σκαφών- γιώτινγκ συζητήθηκαν σε ημερίδα, που οργάνωσε ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ [Μονίμου] Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) σε ξενοδοχείο της Αθήνας, την οποία παρακολούθησαν πάνω από 200 επαγγελματίες του γιώτινγκ. Στην εκδήλωση μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Κουρουμπλής, βουλευτές και εκπρόσωποι φορέων οργανισμών και επαγγελματικών σωματείων.

Η Μαρίνα Αλίμου είναι η κύρια επαγγελματική βάση του κλάδου, καθώς περισσότερα από 900 σκάφη ελλιμενίζονται εκεί – σχεδόν το 90% της χωρητικότητας της μαρίνας. Από το 2000, βάσει ειδικής συμφωνίας, υπάρχει επαγγελματικό τιμολόγιο ελλιμενισμού και υπηρεσιών, το οποίο ενδέχεται να αναιρεθεί όταν ιδιωτικοποιηθεί η μαρίνα. Με τα χρόνια οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με το επαγγελματικό γιώτινγκ έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή, απασχολούν εργαζόμενους, δίνουν δουλειά σε σχεδόν 50 συναφή και υποστηρικτικά επαγγέλματα και έμμεσα και άμεσα στηρίζουν και τις εμπορικές δραστηριότητες της περιοχής. Όπως τονίστηκε, μπορεί η μαρίνα να μην παρέχει υπηρεσίες του επιπέδου που παρέχονται στις ιδιωτικές μαρίνες της Αττικής, υπάρχει όμως μία ισορροπία, που ικανοποιεί τους επαγγελματίες.

Η πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ, κα Ελένη Βρυώνη, στην ομιλία της αφού περιέγραψε την δραστηριότητα και το μέγεθος του κλάδου, επιγραμματικά ζήτησε από την πολιτεία να έχει ο κλάδος ένα «επαγγελματικό σπίτι» στην Μαρίνα Αλίμου, που είναι και η μεγαλύτερη της Ελλάδος, και να μην εκδιωχθούν πρακτικά από εκεί, κάτι που είναι  μάλλον βέβαιο όταν η Μαρίνα ιδιωτικοποιηθεί.

Η πρόεδρος δήλωσε ότι η θέση του ΣΙΤΕΣΑΠ είναι ότι δεν συμφωνεί με την ιδιωτικοποίηση εφόσον δεν προστατεύονται τα συμφέροντα του κλάδου (επαγγελματικός χαρακτήρας και επαγγελματικό τιμολόγιο) και ειδικότερα ότι ο ΣΙΤΕΣΑΠ δεν συμφωνεί με τους όρους της νέας δομής της διαχείρισης, ούτε με την προτεινόμενη ενδιάμεση ποσόστωση επαγγελματικών σκαφών, που δεν θα καλύπτει ούτε τα μισά σκάφη, ενώ αναφέρθηκε και στα θέματα των δυσλειτουργιών που δημιουργούνται από την πρόσφατη ψήφιση του Νόμου 4504 / 2017 του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε με θετικά σχόλια στην διατήρηση του επαγγελματικού χαρακτήρα, και είπε ότι ειδικά για τον Νόμο, την Τετάρτη 20.12.2017 έχει ανακοινωθεί ειδική Ημερίδα του υπουργείου, στην οποία είναι διατεθειμένος να διαβουλευθεί για επί μέρους θέματα, ώστε να ληφθούν υπόψη στις εκδόσεις των προβλεπόμενων από τον Νόμο Υπουργικών αποφάσεων.

Στην ίδια γενική γραμμή ήταν και η τοποθέτηση του παρευρισκόμενου κυβερνητικού Βουλευτή Κυκλάδων κ. Νικόλαου Συρμαλένιου, που ανέφερε ότι  στην τοποθέτησή του, ανέφερε ότι «εμείς είμαστε ανοικτοί και θα κάνουμε διάλογο» και επιπλέον συμπλήρωσε ότι κατανοεί τους προβληματισμούς του κλάδου.

Ο Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, Βουλευτής Λασιθίου, τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει κέντρο του παγκόσμιου γιώτινγκ, ενώ επισήμανε ότι η δραστηριότητα πολλαπλώς ενισχύει τα έσοδα του κράτους και πρέπει να στηριχθεί, ενώ στηρίζει τα αιτήματα του ΣΙΤΕΣΑΠ σε σχέση με την διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου, που πρέπει να αντιμετωπισθεί με διαφορετικό τρόπο. Ο Βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Βρούτσης, πρώην Υπουργός Εργασίας, αναφέρθηκε και στο θέμα της σημερινής χαμηλής οικονομικής ανταγωνιστικότητας του κλάδου και την ανάγκη υποστήριξης της επιχειρηματικότητας, ενώ οι γειτονικές και ανταγωνίστριες χώρες έχουν πολύ πιο φιλικό φορολογικό καθεστώς. 

Θετικός και υποστηρικτικός ήταν και εκπροσωπώντας την Ένωση Κεντρώων στην τοποθέτηση του ο Βουλευτής Β’ Αθηνών κ. Δημήτρης Καβαδέλλας, ενώ αργότερα προσήλθε και τίμησε με την παρουσία του την εκδήλωση και ο Αρχηγός της Ένωσης Κεντρώων κ. Βασίλης Λεβέντης, ο οποίος προσωπικώς διαβεβαίωσε ότι το κόμμα του αναμένει τις προτάσεις και θα στηρίξει τα δίκαια αιτήματα του κλάδου. 

Ειδική αναφορά στο ιστορικό του προηγούμενου νόμου και στις εμπειρίες του από την θητεία του, ως πρώην Υπουργός Ναυτιλίας, έκανε ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Βουλευτής Β’ Αθηνών Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος ιδιαίτερα επισήμανε την αντίληψή του για την γενικότερη συνεισφορά του κλάδου στην οικονομία, στον τουρισμό και στην κοινωνία, και τάχθηκε υπέρ των όποιων μέτρων στήριξης και διατήρησης του καθεστώτος λειτουργίας της Μαρίνας.

Ο κ. Γιώργος Βερνίκος, πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής και Γενικός Γραμματέας του ΣΕΤΕ – Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, και ο ίδιος παλαιός επιχειρηματίας του κλάδου, ήταν ιδιαίτερα έντονος στην παρέμβασή του επισημαίνοντας ότι δεν μπορεί να δυσχεραίνει η Κυβέρνηση την λειτουργία του κλάδου, ενώ επεσήμανε μερικά θετικά αλλά και πολλά αρνητικά του πρόσφατα ψηφισθέντος Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με την επαναφορά γραφειοκρατικών διαδικασιών, φορολογικές και άλλες επιβαρύνσεις στην λειτουργική δομή.

Χαιρετισμό και θετική υποστήριξη παρείχε ο κ. Χαράλαμπος Καρίμαλης, Πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, που δήλωσε ότι είναι και ο ίδιος ιστιοπλόος, ενώ παρεμβάσεις έκαναν ο κ. Αντώνης Στελλιάτος, Πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ – Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού, με πολυετή παρουσία στα τεκταινόμενα, ό οποίος συνεχάρη τον Υπουργό Ναυτιλίας για την εφαρμογή, στον Νόμο 4506 / 2017 που πρόσφατα ψηφίστηκε, διατάξεων πάταξης των παράνομων ναυλώσεων, αλλά αναφέρθηκε και στις δυσκολίες που προκύπτουν από τον νέο νόμο. 

Επίσης παρεμβάσεις έκαναν ο Δήμαρχος Αλίμου κ. Ανδρέας Κανδύλης, ο κ. Δημοσθένης Μπακόπουλος, Διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, ο κ. Σταύρος Κατσικάδης, Πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η τοποθέτηση του κ. Γεράσιμου Δαμουλάκη, που ως Δήμαρχος Μήλου και Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού εκπροσώπησε την ΚΕΔΕ – Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, ο οποίος σαφώς τάχθηκε υπέρ της στήριξης του κλάδου σε όλα τα επίπεδα, δηλώνοντας ότι και από την δραστηριότητα του γιώτινγκ που αναπτύσσεται στην Μήλο, έχει προσωπική αντίληψη της λειτουργίας του κλάδου, και τόνισε την αναγκαιότητα της διατήρησης αυτού του μοναδικού τουριστικού προϊόντος στα νησιά μας, που προϋποθέτει μια σειρά αλλαγών στον νόμο 4504 / 2017 που μόλις ψηφίστηκε.

Χαιρετισμούς απέστειλαν επίσης οι Βουλευτές, ο κ. Νίκος Ξυδάκης, Βουλευτής Β’ Αθηνών και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Νίκος Ηγουμενίδης, Βουλευτής Ηρακλείου και Συντονιστής ΕΠΕΚΕ Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και ο κ. Μάνος Κόνσολας Βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Τουρισμού της  Νέας Δημοκρατίας και ο κ. Γ. Δ. Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Παρεμβάσεις και τοποθετήσεις έκαναν στην συζήτηση που επακολούθησε, επίσης πολλοί επαγγελματίες που ήσαν στο ακροατήριο που αφενός αναφέρθηκαν στην ανάγκη προστασίας του επαγγελματικού σκάφους, στην βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας και δημιουργία φιλικού και ανταγωνιστικού πλαισίου και στην απόσυρση διαφόρων μέτρων από αυτά που ψηφίστηκαν στον Νόμο, ενώ ήταν σαφής η τοποθέτηση αρκετών που ελλιμενίζουν σκάφη στην Μαρίνα Αλίμου και σαφώς τοποθετήθηκαν κατά της ιδιωτικοποίησης της. 

Επισημαίνεται ότι ούτε η ΕΤΑΔ ούτε το ΤΑΙΠΕΔ, καθ΄ ύλην αρμόδιοι φορείς, έστειλαν εκπρόσωπο ενώ είχαν προσκληθεί να συμμετάσχουν και να τοποθετηθούν.

 

 

διαβάστε ακόμα

In –Edit, Φεστιβάλ Μουσικών Ταινιών στη Θεσσαλονίκη
Ανακαίνιση του κτηρίου της πρώην Φοιτητικής Εστίας του Παντείου - λειτούργησε αρχικά ως ξενοδοχείο
Αδελφοποίηση του δήμου Αίγινας με τον δήμο Tarpon Springs στη Φλόριντα
Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή