Πώς το on line marketing αλλάζει τη μοίρα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων - σε 6 ακόμη περιοχές το “Grow Greek Tourism Online”

10-03-15 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Μόνο το 8% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο χώρο του ελληνικού τουρισμού έχουν επαρκή παρουσία στο διαδίκτυο. Μάλιστα. το 50% απουσιάζει πλήρως από κάθε διαδικτυακή δράση και οι υπόλοιπες, ως επί το πλείστον, έχουν απλώς μια ιστοσελίδα και αυτή μόνο στα ελληνικά. 

Τα στοιχεία αυτά έδωσε σήμερα Τρίτη ο διευθυντής εταιρικών σχέσεων της Google Ελλάδας, Διονύσης Κολoκοτσάς, κατά την παρουσίαση της επέκτασης της πρωτοβουλίας της εταιρίας “Grow Greek Tourism Online” σε έξι ακόμη περιοχές της χώρας, μετά την Κρήτη τον περασμένο Σεπτέμβριο, στην οποία "μυήθηκαν" στα μυστικά του on line marketing 650 τοπικές επιχειρήσεις. Τώρα το πρόγραμμα θα παρουσιαθεί στις ακόλουθες περιοχές:

- Στις 23 Μαρτίου στην Καλαμάτα

- Στις 27 Μαρτίου στη Μύκονο

- Στις 16 Απριλίου στην Κέρκυρα

- Στις 21 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη

- Στις 24 Απριλίου στη Ρόδο, και

- Στις 29 Απριλίου στην Αθήνα.

Επιδίωξη είναι να παρακολουθήσουν τα τρίωρα σεμινάρια εκπρόσωποι περίπου 4.000 επιχειρήσεων απο τις 6 περιοχές, με τελικό στόχο την ανάπτυξη του τουρισμού καθ'ολη τη διάρκεια του έτους. Γι αυτό και η πρωτοβουλία αυτή υποστηρίζεται από το υπουργείο Τουρισμού και τον ΣΕΤΕ. Όπως τονίστηκε, μια αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της χώρας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης.

Επισημαίνεται ότι τα σεμινάρια παρέχονται δωρεάν. Η Google προσδοκά οφέλη από την αύξηση των χρηστών και τη μελλοντική χρήση των εργαλείων που προσφέρει στο on line marketing.Όλες οι τοπικές επιχειρήσεις - άμεσα ή έμμεσα σχετιζόμενες με τον τουρισμό - μπορούν να εγγραφούν και να παρακολουθήσουν δωρεάν τις εκδηλώσεις μέσω της ιστοσελίδας: g.co/GrowGreekTourism.

Το διαδίκτυο στον τουρισμό

Το διαδίκτυο έχει διεισδύσει πλέον σημαντικά στον τομέα του τουρισμού, με το 51% των νοικοκυριών της ΕΕ να το χρησιμοποιούν για τα ταξίδια τους. Στην Ελλάδα μόνο το 10% των διεθνών τουριστικών αφίξεων προέρχεται μέσω του διαδικτύου λόγω της χαμηλής διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, ενώ οι διαδικτυακές αναζητήσεις για διακοπές στην Ελλάδα παραμένουν υψηλές κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, περίπου το 70% των τουριστικών αφίξεων λαμβάνει χώρα τους καλοκαιρινούς μήνες, ενισχύοντας τη δυνατότητα αύξησης των αφίξεων πέραν της κύριας τουριστικής περιόδου.

Με την επέκταση της πρωτοβουλίας, οι επιχειρήσεις θα ενημερωθούν για τις διεθνείς τάσεις αναζήτησης των βασικών τουριστικών αγορών της Ελλάδας αλλά και του κάθε επί μέρους προορισμού καθώς και για βέλτιστες τεχνικές που αφορούν τη διαδικτυακή τους παρουσία. Επιπλέον, θα λάβουν υποστήριξη για τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ  προκειμένου να ενισχύσουν την παρουσία τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους Χάρτες της Google, αλλά και να προωθήσουν τις προσφορές τους.

Την πρωτοβουλία της Google χαιρέτισαν στην εκδήλωση από πλευράς υπουργείου Τουρισμού η γενική διευθύντρια κυρία Άντζελα Βαρελά και από πλευράς ΣΕΤΕ ο γενικός διευθυντής κ.Αλέξανδρος Λαμνίδης.

Σε μήνυμά του, εξάλλου, ο πρόεδρος του ΣETE Ανδρέας Ανδρεάδης τονίζει:

“Ο ΣΕΤΕ χαιρετίζει την απόφαση της Google να επεκτείνει σε ακόμα έξι προορισμούς τη πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online, σχετικά με την παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων στον τουριστικό κλάδο. Κατά τη διάρκεια του 2014 παρατηρήσαμε αύξηση της χρήσης του διαδικτύου για παροχή οnline τουριστικών επιλογών και για αυτό το λόγο θεωρούμε ότι η συνέχιση της πρωτοβουλίας θα δώσει προστιθέμενη αξία, ιδιαίτερα στις μικρές επιχειρήσεις. Η ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι ζητούμενο ώστε να μπορέσει ο ελληνικός τουρισμός να υποστηρίξει τη θέση του και να επιτύχει τους στόχους της χρονιάς που έρχεται.”

Γιατί είναι σημαντικό για μία μικρομεσαία επιχείρηση να είναι online

Case Studies

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν δυο περιπτώσεις (από τις πολλές) επιτυχίας μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που άλλαξε η μοίρα τους, χάρη στο διαδικτυακό μάρκετινγκ. Είναι:

Το Hera Hotel

H κυρία Ηρώ Χατζηλία

Το Hera Hotel είναι ένα οικογενειακό boutique hotel, 38 δωματίων, στο κέντρο της Αθήνας, που ανακαινίστηκε πλήρως το 2004. Το 2013, παρατηρώντας τη σημαντική πτώση των προηγούμενων ετών στις κρατήσεις, αποτέλεσμα της κρίσης κυρίως λόγω των γεγονότων που έβαλαν στην Αθήνα στη «μαύρη λίστα» των τουριστών, η Ηρώ Χατζηλία επέλεξε να χρησιμοποιήσει το AdWords για να επανατοποθετήσει το ξενοδοχείο τους στον παγκόσμιο χάρτη.

Μέσα σε ένα χρόνο, στοχεύοντας αποκλειστικά την αγορά των ΗΠΑ, είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 52% στο δικό τους σύστημα κρατήσεων και κατά 75% στις μεγάλες πλατφόρμες κρατήσεων, τύπου Expedia. Είδε επίσης αύξηση της τάξης του 50% στα έσοδα από το εστιατόριο του ξενοδοχείου. Φέτος σκέπτεται να στοχεύσει αντίστοιχα και άλλες αγορές. Η Ηρώ δηλώνει: «Η δουλειά μου στο ξενοδοχείο είναι οι πωλήσεις. Tο Adwords και τα Google Analytics είναι τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να πετύχω τους στόχους μου». Το Adwords και τα Google Analytics φέρνουν πωλήσεις  και έχει τους αριθμούς που το αποδεικνύουν. 

Το Euμέλια

Ο κ.Φραγκίσκος Καρέλας

Τα πάντα στην Εuμέλια, αγροτουριστική μονάδα στη Λακωνία, περιστρέφονται γύρω από την αειφορία. Η ύπαρξη της Ευμέλεια βασίζεται στην εργασία εθελοντών και επισκεπτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό που θέλουν να βιώσουν τη ζωή στη φύση και την αγροτική εργασία. Ο μόνος τρόπος για να γίνει η Ευμέλεια γνωστή παγκοσμίως ήταν μέσω του διαδικτύου και, ειδικότερα, μέσω του AdWords, του YouTube και του Google+.

«Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για μια μικρή, τοπική επιχείρηση να έχει παγκόσμιο αντίκτυπο, παρά μόνο AdWords», επισημαίνει ο Φραγκίσκος Καρέλας, ιδρυτής της Ευμέλεια. Μέσω του διαδικτύου έχουν έρθει επισκέπτες από την άλλη άκρη του κόσμου, από την Ιαπωνία μέχρι και την Αυστραλία, για να μείνουν και να εργαστούν στην Ευμέλεια. Επιπλέον, καθώς αναπτύσσεται το e-shop της Ευμέλεια και προστίθενται περισσότερα προϊόντα στα «ράφια» του, το AdWords θα βοηθήσει να το μάθουν όλοι όσοι  ενδιαφέρονται για φυσικά, βιολογικά, Ελληνικά προϊόντα που σέβονται την αειφορία, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται.

Όπως είπε και ο Φραγκίσκος, θα ήταν αδύνατον για μια μικρή, τοπική επιχείρηση σαν την Ευμέλεια, να περάσει τα σύνορα της χώρας και να γίνει γνωστή σε όλον τον κόσμο, χωρίς το διαδίκτυο και το AdWords ειδικότερα. 

 

διαβάστε ακόμα

Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»