TripAdvisor, η μεγάλη εξέλιξη: Πώς από site κριτικών έγινε ο γίγαντας των κρατήσεων που κανείς δεν τολμά να αγνοήσει

16-07-14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Από ιστότοπο που κάποτε φιλοξενούσε απλώς κριτικές ξενοδοχείων με στόχο να προκαλέσει την ανατροφοδότηση περιεχομένου από τους ταξιδιώτες, το TripAdvisor, στην πορεία των 14 ετών λειτουργίας του, εξελίχθηκε σε γίγαντα b2b που αποτελεί πολύτιμο εργαλείο στη διαχείριση της δημόσιας – και δη της online – εικόνας των ξενοδοχειακών μονάδων από όλο τον κόσμο και στην προώθηση των καταχωρήσεών τους στις αναζητήσεις και τις κρατήσεις των καταναλωτών.

Η εταιρία, η οποία διαχωρίστηκε από τη μητρική Expedia, Inc. το Δεκέμβριο του 2011 έναντι 25 δολαρίων ανά μετοχή, βρίσκεται στη φάση της πιο ραγδαίας εξέλιξής της. Ορόσημο γι’ αυτή τη μετάβαση ήταν η εισαγωγή της πλατφόρμας προηγμένης αναζήτησης την οποία ενσωμάτωσε το site το 2013 και αναβάθμισε τη χρησιμότητά του από ένα από εργαλείο αναζήτησης ξενοδοχείων σε έναν χώρο συναλλαγών με συγκρίσεις αγορών και κρατήσεων. Η μετοχή της εταιρίας πια μπορεί να αποκτηθεί έναντι σχεδόν 110 δολαρίων.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η PhoCusWright για λογαριασμό της TripAdvisor και δημοσιεύει το Hotelsnewnow, περισσότεροι από τους μισούς που έλαβαν μέρος δεν ήθελαν να προβούν σε κράτηση πριν διαβάσουν κριτικές άλλων ταξιδιωτών σχετικά με το κατάλυμα. Το TripAdvisor προσφέρει επίσης περισσότερες από 150 εκατ. κριτικές που αφορούν επιχειρήσεις από πολλές βιομηχανίες ενώ καταγράφει κάθε μήνα 260 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες.

«Συνεργαζόμαστε με 1.000 brand από όλο τον κόσμο που εμφανίζουν τις αξιολογήσεις, τις κριτικές και τις γνώμες της TripAdvisor στις ιστοσελίδες τους, που σημαίνει ότι κάθε μήνα 500 εκατ. άνθρωποι από όλο τον κόσμο διαβάζουν το περιεχόμενό μας σε τρίτα site», δήλωσε ο πρόεδρος του τμήματος Επιχειρήσεων του TripAdvisor, Marc Charron.

«Είναι αδιαμφισβήτητος ο αντίκτυπος του TripAdvisor στη διαχείριση της φήμης από πλευράς των μεγάλων αλλά και των μικρών brand. Οι ξενοδόχοι αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο ότι δεν τους συμφέρει να το αγνοήσουν», είπε ο αντιπρόεδρος περιεχομένου και συνεργασιών της εταιρίας διαδικτυακής εκπαίδευσης eCornell, Chad Oliveiri. Το TripAdvisor συνεργάζεται με την eCornell στη διοργάνωση τρίωρων σεμιναρίων που απευθύνονται σε ξενοδόχους και τους προτείνουν τις καλύτερες πρακτικές διαχείρισης της φήμης των μονάδων τους.

Η εξελικτική πορεία

Στην αρχή έγινε προσθήκη των τιμών δωματίων και της διαθεσιμότητάς τους ως συμπληρωματικών στοιχείων στις κριτικές και η συγκέντρωση των τιμών σε ένα εργαλείο σύγκρισης αγορών ήταν το επόμενο λογικό βήμα.

Η κίνηση της προσθήκης προηγμένης αναζήτησης metasearch, σήμαινε ότι οι ξενοδόχοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν το TripConnect για να κάνουν προσφορές σε δημοπρασίες της TripAdvisor με τον τρόπο που γίνονται στη διαδικασία των Google AdWords. Αυτό επιτρέπει στους ξενοδόχους να έχουν απευθείας σύνδεση με το TripAdvisor, από το να καταφεύγουν σε τρίτες δομές προμηθειών. Το μοντέλο προβλέπει διαμόρφωση του κόστους ανά κλικ και οι ξενοδόχοι χρεώνονται ανάλογα με το ποσό της προσφοράς που έκαναν για κάθε κλικ.

Μάλιστα, προβλέπεται ότι στο τρίτο τρίμηνο του έτους το site πρόκειται να λανσάρει μια λύση που θα βοηθήσει τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία να αποκομίσουν περισσότερες άμεσες κρατήσεις μέσω μιας διαφοροποίησης της υπηρεσίας TripConnect, σύμφωνα με τον κ. Charron.

Επίσης, με το Business Listings που λάνσαρε το 2010, οι πράκτορες μπορούν να καταβάλλουν ένα ποσό ώστε να αναδεικνύουν τις πληροφορίες επικοινωνίας των ξενοδοχείων τους και ένα λινκ στην δική τους μηχανή κρατήσεων, ενώ θα εχουν και τη δυνατότητα να κάνουν ειδικές προσφορές που να εμφανίζονται σε όλο το site. Επί του παρόντος, όπως είπε ο κ. Charron, στο site υπάρχουν 69 χιλιάδες συνδρομητές στα Business Listings από όλο τον κόσμο, 38% περισσότεροι από πέρυσι.

Επόμενο βήμα είναι η υπηρεσία στιγμιαίας κράτησης από φορητή συσκευή που επιτρέπει στους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση στο ξενοδοχείο προτίμησής τους μέσα από την εφαρμογή της TripAdvisor για κινητά ή από της έκδοση του site για κινητά παρά να παραπέμπονται στο site της εταιρίας στην οποία ανήκει το ξενοδοχείο.

 Η υπηρεσία αυτή ονομάζεται TripConnect και θα λειτουργήσει στο μοντέλο κόστους προμήθειας κατά το οποίο οι ξενοδόχοι πληρώνουν ένα ποσοστό της πληρωμής κράτησης αμέσως μόλις ολοκληρώνεται η περίοδος διαμονής των επισκεπτών.

«Εφαρμόζουμε αυτή την υπηρεσία για να διευκολύνουμε τους ανεξάρτητους ξενοδόχους που διαθέτουν ιστοσελίδες που δεν είναι διαμορφωμένες για πρόσβαση από συσκευές κινητών τηλεφώνων», είπε ο κ. Charron.

 

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια