Οι 100 καινοτόμες εφαρμογές στον τουρισμό (Μέρος V)

09-05-14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι 100 καινοτόμες τάσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία, με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών, παρουσιάστηκαν στην "ITB Innovators: Platform for the tourism trends of tomorrow", στο πλαίσιο ενός multimedia show, που έδωσε τη δυνατότητα στους επισκέπτες να ρίξουν μια ματιά και να ψηφίσουν τα καλύτερα.

Σήμερα, το tornosnews συνεχίζει και ολοκληρώνει την παρουσίαση των 100 καινοτομιών, φιλοξενώντας την τελευταία εικοσάδα (σειρά αξιολόγησης 81-100):

(Δείτε τις προηγούμενες 20 καινοτομίες εδώ)


81. Εντοπίστε τους σωστούς ανθρώπους για επαγγελματικά ραντεβού

H εφαρμογή για έξυπνα κινητά TARGiT που ανέπτυξαν οι Theresa Lim και Carlos Mosqueda, εντοπίζει όσους συμμετέχουν σε επαγγελματικά ραντεβού με τη χρήση τεχνολογίας Bluetooth και της πλατφόρμας NewAer, δείχνοντας τις θέσεις στις οποίες αυτοί βρίσκονται επάνω στο χάρτη. Το πλεονέκτημα χρήσης Bluetooth έναντι GPS είναι ότι έτσι η εφαρμογή χρησιμοποιεί πολύ λιγότερους πόρους ενέργειας. Οι χρήστες της μπορούν να εντοπίζουν ανθρώπους που διαθέτουν ικανότητες σχετικές με τον τομέα δραστηριότητάς τους και να επικοινωνούν με αυτούς μέσω του LinkedIn ή προσεγγίζοντάς τους απευθείας.

 

82. Καφετέρια ζητά λύσεις σε παιχνίδια πάζλ από τους θαμώνες της

Το Nazo Tomo Café, που έχει ανοίξει σε μια κακόφημη συνοικία του Τόκυο, τη Shibuya, επιτρέπει στους θαμώνες του να παίζουν παιχνίδια τύπου πάζλ. Οι παίκτες πληρώνουν 1.000 yen ανά ομάδα και συνεργάζονται με άλλους προκειμένου να βρουν τις λύσεις που ζητούνται μέσα από τα παιχνίδια. Το café προσφέρει μεγάλο εύρος παιχνιδιών πάζλ που ικανοποιούν όλες τις γεύσεις.

 

83. Εφαρμογή-πυξίδα για περιηγήσεις τελευταίας στιγμής

To Crowsflight είναι μια εφαρμογή, η οποία, με απλές οδηγίες, δείχνει στους χρήστες της τι βρίσκεται γύρω τους. Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αναζήτηση για περιοχές στο χάρτη, να εντοπίσουν συγκεκριμένους προορισμούς και αγαπημένα μέρη άλλων χρηστών, τα οποία μπορούν επίσης να προστεθούν στα δικά τους. Άλλωστε, η λειτουργία λεπτομερούς πλοήγησης ενεργοποιεί μια εικονική πυξίδα που χρησιμοποιεί έγχρωμες ετικέτες που δείχνουν την κατεύθυνση και την απόσταση από τον προορισμό. Όταν μια περιοχή αποθηκευτεί, οι χρήστες μπορούν να περιηγούνται σε αυτήν επανειλημμένως χωρίς να χρειάζονται σύνδεση στο Ίντερνετ.

 

84. Σκηνοθέτησαν ταινία μέσω του Twitter

Η διαδικτυακή πλατφόρμα Airbnb ανέλαβε την παραγωγή μιας ταινίας μικρού μήκους, η οποία λέγεται «Hollywood & Vines» και αποτελεί την πρώτη ταινία που σκηνοθετείται μέσω Twitter και δημιουργείται με εφαρμογή κινητού, την Vine. Η ταινία έχει ταξιδιωτική θεματολογία με στοιχεία περιπέτειας και επικεντρώνεται στο πως μπορεί κανείς να βρει το δρόμο του στον κόσμο, κάτι που αποδίδεται με το συμβολισμό ενός αεροπλάνου από χαρτί. Η Airbnb έστελνε επί τέσσερις ημέρες οδηγίες στους οπαδούς της για τα γυρίσματα, μέσω Twitter, και τους ζητούσε να φτιάξουν κι εκείνοι τη δική τους ταινία μέσω της εφαρμογής. Το αποτέλεσμα διαμορφώθηκε από 100 συνολικά χρήστες από όλο τον κόσμο οι οποίοι θέλησαν να μοιραστούν την αγάπη τους για τα ταξίδια.

 

85. Κάνοντας γυμναστική στο… σινεμά

Η βρετανική εταιρία ασφαλίσεων Direct Line ξεκίνησε συνεργασία με την Shine Communications προκειμένου να λανσάρει το πρώτο Cinigym – έναν συνδυασμό σινεμά με στούντιο γυμναστικής. Αυτό το στούντιο ψυχαγωγίας εγκαινιάστηκε στην εκδήλωση Moving Forwards και είχε τη στήριξη της ηθοποιού Denise van Outen. Οι επισκέπτες του μπορούν να γυμνάζονται σε διαδρόμους και μηχανήματα κοπηλασίας ενώ παράλληλα παρακολουθούν μια ταινία ή κάποιο βίντεο γυμναστικής. Επιπλέον, στο χώρο τους προσφέρονται ενεργειακά ποτά.

 

86. Διαδραστικά ταξίδια στο χρόνο με τη Heineken

Η εταιρία μπύρας Heineken χρησιμοποίησε μια τεχνολογία της Leap Motion ώστε να επιτρέψει στους πολίτες να αλληλεπιδρούν με αυτήν. Στο πλαίσιο των εορτασμών για την επέτειο των 140 χρόνων της, η ζυθοποιία εγκατέστησε στην Ταϊπέι έναν διαδραστικό θάλαμο για ταξίδια στο χρόνο, οι οποίοι επιτρέπουν στους χρήστες να χειρίζονται μια εγκατάσταση τριών διαστάσεων σε έναν μικρό χώρο και να ταξιδεύουν μέσα στις περασμένες δεκαετίες. Οι χρήστες κατέληγαν στο παρόν και μπορούσαν να ποστάρουν το ταξίδι που πραγματοποίησαν  στο Facebook απευθείας από την εγκατάσταση. Όλοι οι συμμετέχοντες έλαβαν σουβενίρ ένα μπουκάλι Heineken με το όνομά τους.

 

87. Δημιουργώντας ομαδικά φωτογραφικά άλμπουμ στο Facebook

Μια ενημέρωση λογισμικού του Facebook καθιστά δυνατή την ταυτόχρονη επεξεργασία φωτογραφικών άλμπουμ με φίλους, επιτρέποντάς τους να φυλάσσουν τις καλύτερες κοινές αναμνήσεις τους, όπως ταξίδια και πάρτι. Τα «κοινά αλμπουμ» επιτρέπουν τη διαχείριση έως και 50 χρηστών, καθένας από τους οποίους μπορεί να προσθέτει έως και 200 φωτογραφίες. Έτσι, είναι δυνατή η δημιουργία και δημοσίευση φωτογραφικών άλμπουμ με περισσότερες από 10.000 εικόνες. Προηγουμένως οι φωτογραφίες που επιτρεπόταν να «ανεβάσει» κανείς δεν ξεπερνούσαν το φράγμα των 1.000. Οι δημιουργοί τέτοιων άλμπουμ μπορούν να διαγράψουν ή να σχολιάσουν τις φωτογραφίες που έχουν ανεβάσει άλλοι χρήστες, ενώ όλοι μπορούν να επεξεργαστούν τις δικές τους εικόνες.

 

88. H KLM δείχνει σε πόση ώρα αποκρίνεται στους πελάτες της στο Twitter

H ολλανδική αεροπορική εταιρία KLM κάνει γνωστό το χρόνο που θα της πάρει να απαντήσει σε μια ερώτηση πελάτη στο λογαριασμό της στο Twitter. Οι χρόνοι «απόκρισης» της εταιρίας ανανεώνονται κάθε πέντε λεπτά και προβάλλονται στο επάνω δεξιά τμήμα της σελίδας. Ο χρόνος που παίρνει στην εταιρία να απαντήσει σε μια ερώτηση ή σε μια παράκληση κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 20 και 40 λεπτών. Σύμφωνα με την KLM, η κίνηση αυτή αναδεικνύει την διαφάνεια στα κοινωνικά δίκτυα ενώ λαμβάνει υπόψη και το γεγονός ότι οι πελάτες έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν περισσότερα για τα εσωτερικά επίπεδα απόδοσής της.

 

89. Διαδραστική πρόσοψη κτιρίου

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ars Electronica στο Linz της Αυστρίας, καλλιτέχνες συνέδεσαν τον φωτισμό πρόσοψης της εγκατάστασης "NOX" με μια αλυσίδα, δίνοντας στους επισκέπτες τον έλεγχο να σχεδιάσουν ολόκληρο το εξωτερικό σύστημα φωτισμού. Όλοι οι επισκέπτες μπορούσαν να τραβήξουν την αλυσίδα όσο συχνά επιθυμούσαν ώστε να προκαλέσουν ορατές αλλαγές στο σημείο. Σύμφωνα με τους καλλιτέχνες, ο σκοπός της εγκατάστασης ήταν να δημιουργήσουν διαφορετικές οπτικές γωνίες στις διαστάσεις ανάμεσα σε μεγάλα και μικρά εξαρτήματα του αστικού τοπίου.

 

90. Αναγνώριση οδηγού οχήματος από τις εγκεφαλικές λειτουργίες του

Γιαπωνέζοι μηχανικοί ανέπτυξαν ένα σύστημα οχημάτων που αναγνωρίζει τον οδηγό με βάση τα κύματα του εγκεφάλου του. Κάτι τέτοιο θα βοηθήσει να προληφθούν κρούσματα κλοπών. Αμέσως μόλις οι αισθητήρες αντιληφθούν ανωμαλίες, ακόμα και στα κύματα του εγκεφάλου των ιδιοκτητών, κάτι που μπορεί να οφείλεται σε κούραση ή δηλητηρίαση, το όχημα ακινητοποιείται. Εκτός από την περίπτωση της ληστείας, το σύστημα μπορεί να αποτρέψει και ατυχήματα καθώς έχει αντιδράσεις με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με προηγούμενες  λύσεις όπως συστήματα σάρωσης ή συσκευές ασφαλείας.

 

91. Υπηρεσίες μεταφοράς μεταφέρουν τους χρήστες του Twitter σε κατάστημα γκουρμέ

Για να γιορτάσουν τα εγκαίνια του καταστήματος γκουρμέ Trinity Kitchen, οι διοργανωτές του Trinity Leeds είχαν μια πολύ ξεχωριστή ιδέα: οποιοσδήποτε ποστάρει στο τουίτερ ο,τιδήποτε σχετικά με το κατάστημα, βάζοντας ως hashtag  το «#TrinityKitchen», θα παίρνει δώρο τη μεταφορά του σε αυτό. Έτσι, αντί να γίνεται παράδοση τροφίμων στους πελάτες, οι πελάτες μεταφέρονται στο κατάστημα. Η ιδέα πίσω από το Trinity Kitchen είναι να εκπροσωπήσει τρεις πωλητές τροφίμων στη Μεγάλη Βρετανία, από τη βάση ενός νέου καταστήματος.

 

92. Βραχιόλι που υπολογίζει τη απόδοση των αναρριχητών

H start-up ClimbAX που έχει την έδρα της στη Νέα Υόρκη, προσφέρει ένα βραχιόλι για αναρριχητές το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ώστε να διαπιστώσει πόσο καλά αντιμετωπίζει ο αναρριχητής τις επιφάνειες των βράχων, μιμούμενο τον συμβουλευτικό ρόλο ενός επαγγελματία εκπαιδευτή. Οι χρήστες σε κάθε χέρι τους φορούν το βραχιόλι αυτό, το οποίο διαθέτει αισθητήρες κίνησης σε τρεις διαστάσεις, προσανατολισμού και υψομέτρου. Μετά τη συνεδρία εκπαίδευσής τους, μπορούν να «κατεβάσουν» τα δεδομένα σε υπολογιστή και στη συνέχεια μια ειδική διαδικτυακή πλατφόρμα διαχωρίζει και αναλύει τη συνολική απόδοση με βάση τέσσερις τομείς: τη δύναμη, τον έλεγχο, τη σταθερότητα και την ταχύτητα.

  

93. Ταξιδιωτική εφαρμογή προσφέρει περισσότερες υπηρεσίες στους κατόχους της American Express

Οι πελάτες της American Express Global Business Travel έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν μια εφαρμογή που λέγεται TripCase μέσω της οποίας μπορούν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες και τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει η πιστωτική κάρτα American Express. Οι πελάτες του τμήματος διαχείρισης ταξιδίων της American Express μπορούν να συγχρονίζουν τις πληροφορίες ταξιδίων τους με την εφαρμογή και να λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με τα προγράμματα πτήσεων σε πραγματικούς χρόνους. Οι κάτοχοι της American Express Corporate, επίσης, λαμβάνουν ειδοποιήσεις για επιπλέον υπηρεσίες και ειδικές προσφορές που προκύπτουν από την κατάστασή τους, όπως δωρεάν ασύρματο ίντερνετ και πρόσβαση σε αίθουσα lounge σε αεροδρόμια.

 

94. Μεταφέροντας την εξυπηρέτηση πελατών στα social media

Η Sparkcentral προσφέρει εταιρικές λύσεις που επιτρέπουν στους οργανισμούς να ενσωματώνουν τα social media στα συστήματα εξυπηρέτησης πελατών τους. Στόχος είναι να γίνεται ευκολότερη η ανταπόκριση της εταιρίας στις ανάγκες των πελατών της, έτσι όπως εκφράζονται μέσα από κανάλια όπως το facebook και το Twitter. Οι συνομιλίες με τους πελάτες, οι οποίες γίνονται μέσα από τα social media, θα μεταφέρονται σε συστήματα επεξεργασίας αιτημάτων που βρίσκονται ήδη σε ισχύ και στη συνέχεια θα αντιμετωπίζονται από το προσωπικό - όπως θα γινόταν και έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία των πελατών ή με την καταγραφή παραπόνων. Αυτός ο τρόπος οργάνωσης δίνει τη δυνατότητα στην εταιρία να διαχειρίζεται την επικοινωνία με τους πελάτες της κατά κύριο λόγο μέσω των ψηφιακών καναλιών αυτών, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορεί να αποφεύγει τα έξοδα που συνεπάγονται οι τηλεφωνικές υπηρεσίες.

 

95. Ενημέρωση για τον περιβάλλοντα χώρο μιας περιοχής μέσω των γυαλιών της Google

H εφαρμογή κινητού τηλεφώνου Field Trip που ανέπτυξε η NianticLabs@Google και αναφέρεται στον περιβάλλοντα χώρο με αναφορά σε σχετικές πληροφορίες για αυτόν και συμβουλές, είναι στο εξής διαθέσιμη και στο Google Glass, διαθέτοντας ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τον κόσμο γύρω μας. Ένας χάρτης παρέχει ενημέρωση στους χρήστες αμέσως μόλις φτάσουν σε έναν συγκεκριμένο προορισμό, για τον οποίο η πληροφόρηση μπορεί να γίνει προφορικά και να απεικονιστούν ακόμα και εσωτερικοί χώροι των κτιρίων του. Αντίθετα με την εφαρμογή για iOS- και Android, οι χρήστες δεν χρειάζεται πια να αλληλεπιδράσουν με τα κινητά τους τηλέφωνα, αφού αρκεί να εστιάσουν την προσοχή τους στον περιβάλλοντα χώρο.

  

96. Εφαρμογή δημιουργεί κείμενο από δεδομένα περιοχών

Μια ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο McGill στο Μόντρεαλ εργάζεται στην ανάπτυξη μιας εφαρμογής Android που εντοπίζει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα σχετικά με τις περιοχές που βρίσκεται ο χρήστης της και δημιουργεί ένα ψηφιακό ημερολόγιο βάσει των περιοχών που αυτοί έχουν επισκεφθεί. Προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της εφαρμογής εντός κτιριακών εγκαταστάσεων, χρησιμοποιεί τη λειτουργία Wi-Fi των κινητών τηλεφώνων για να εντοπίζει τις περιοχές, χρησιμοποιώντας τεχνολογία που λαμβάνει από τα router. Η εφαρμογή είναι επίσης σε θέση να δημιουργήσει κείμενο αφήγησης συλλέγοντας δεδομένα της περιοχής! Το επόμενο βήμα θα είναι να ενσωματωθούν οι κλήσεις και τα τσατ στα ημερήσια ημερολόγια.

  

97. Κοινωνικό ρομπότ αντιπροσωπεύει έφηβους σε φεστιβάλ μουσικής

Για τις ανάγκες του φεστιβάλ «Καλοκαίρι της Αγάπης» για τους εφήβους στο Ισραήλ, η Coca-Cola κατασκεύασε ένα ρομπότ που αντικαθιστά όσους δε μπορούσαν να παραβρεθούν στο φεστιβάλ. Το «Κοινωνικό Ρομπότ» είναι εξοπλισμένο με μια webcam και ένα μικρόφωνο και ελέγχεται από έναν υπολογιστή. Έτσι, οι έφηβοι που ξέμειναν στο σπίτι μπορούσαν να στείλουν το ρομπότ τους στο φεστιβάλ, να επικοινωνήσουν με τους επισκέπτες και να το χρησιμοποιήσουν προκειμένου να λάβουν μέρος σε μερικές από τις δραστηριότητες του φεστιβάλ και να παρακολουθήσουν συναυλίες.

 

98. Οι κάδοι εντοπίζουν περαστικούς και στέλνουν… διαφημίσεις

H start-up Renew, στο Λονδίνο, εγκατέστησε ανιχνευτές ασύρματων δικτύων Wi-Fi σε κάδους ανακύκλωσης με διαφημιστικές αναφορές σε όλη την πόλη προκειμένου να εντοπίζει με σαφήνεια τους χρήστες κινητών smartphone με ενεργοποιημένο Wi-Fi, να τους αναγνωρίζει την επόμενη φορά και να εντοπίζει την κατεύθυνση και την ταχύτητα με την οποία κινούνται στους δρόμους της πόλης. Η υπηρεσία αυτή επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εντοπίζουν τους συχνούς πελάτες άλλων καταστημάτων και να αναγνωρίζει τις συνηθισμένες τους διαδρομές. Οι χρήστες αναγνωρίζονται μέσω της διεύθυνσης MAC, η οποία είναι μοναδική για κάθε συσκευή κινητού τηλεφώνου.

 

99. «Ίχνος» εντοπίζει τους σέρφερ

Η εταιρία ActiveReplay προσφέρει σε όσους κάνουν σκέιτμπορντ, σνόουμπορντ και σερφ μια συσκευή που ονομάζεται Trace και τους δίνει τη δυνατότητα να καταγράφουν τις δραστηριότητές τους. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να εφαρμόσουν τη μικρή, κυκλική συσκευή στα ρούχα ή τον εξοπλισμό τους. Η Trace μετρά την ταχύτητα, την κατανάλωση ενέργειας, το υψόμετρο, την απόσταση, το ύψος άλματος και την περιστροφή. Μπορεί στη συνέχεια να συνδεθεί μέσω Bluetooth σε κινητό τηλέφωνο και να μοιραστεί τα δεδομένα και τις δραστηριότητες με φίλους στα κοινωνικά δίκτυα.

 

100. Προώθηση tweet παραπόνων για απώλεια αποσκευών σε πτήση

O χρήστης του Twitter, Hasan Syed, διαμαρτυρήθηκε προωθώντας ένα tweet ύστερα από την απώλεια κλοπής αποσκευών του πατέρα του, κατά τη διάρκεια μιας πτήσης με την British Airways. Πόσταρε λοιπόν με το ψευδώνυμο "@HVSVN" το συγκεκριμένο tweet, ώστε να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζητήσεων στα news feed των χρηστών στη Νέα Υόρκη και στη Μεγάλη Βρετανία. Τα ειδησεογραφικά portal σε όλο τον κόσμο μετέδωσαν το γεγονός και μεγάλος αριθμός χρηστών του Twitter, διάσημοι και μη, το πόσταραν στο προφίλ τους. Η British Airways δεν έχει σχολιάσει ακόμα το περιστατικό.

 

διαβάστε ακόμα

Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες