Οι 100 καινοτόμες εφαρμογές στον τουρισμό (Μέρος ΙI)

04-05-14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι 100 καινοτόμες τάσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία, με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών, παρουσιάστηκαν στην "ITB Innovators: Platform for the tourism trends of tomorrow", στο πλαίσιο ενός multimedia show, που έδωσε τη δυνατότητα στους επισκέπτες να ρίξουν μια ματιά και να ψηφίσουν τα καλύτερα.

Το tornosnews παρουσίασε χθες τις πρώτες 20 καινοτόμες εφαρμογές και σήμερα συνεχίζει με τις επόμενες 20 (θέσεις από 21- 40):

21. «Διαβάζοντας» τις επιθυμίες των επισκεπτών των ξενοδοχείων

To ευέλικτο σύστημα InsightSplash μπορεί να καθορίσει το βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών σε ξενοδοχεία μέσα σε πέντε δευτερόλεπτα. Οι διευθυντές των ξενοδοχείων μπορούν να απευθύνουν τις ερωτήσεις τους στους πελάτες σε συγκεκριμένα δωμάτια, αλλά και σε επισκέπτες οι οποίοι πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια. Οι ερωτήσεις εμφανίζονται σε λογική σειρά σε ένα τάμπλετ στο δωμάτιο του επισκέπτη. Η παρουσίαση κόβεται και ράβεται στα μέτρα των ανθρώπων που συνήθως δεν απαντούν σε ερωτηματολόγια. Έτσι, ξεκινά ένας συνεχόμενος διάλογος που καθιστά δυνατή την αξιολόγηση δεικτών-κλειδιά. Ένα σύστημα πρώιμων ειδοποιήσεων πληροφορεί τους διευθυντές σχετικά με τα πιθανά προβλήματα.

 

22. Εφαρμογή δημιουργεί χάρτες αφηγηματικής απεικόνισης 

Η πλατφόρμα αφηγηματικής χαρτογράφησης Hi επιτρέπει στους χρήστες της να «ανεβάζουν» φωτογραφίες και κείμενα σε δύο διαφορετικές μορφές: το «σκίτσο» περιορίζει τα κείμενα που συνοδεύουν φωτογραφίες στις 20 λέξεις. Μια εβδομάδα αργότερα, δημιουργείται ένα είδος φωτογραφικού ημερολογίου. Τα σκίτσα όλων των χρηστών προβάλλονται επάνω σε έναν παγκόσμιο χάρτη, επιτρέποντας την προβολή σημειώσεων και φωτογραφιών σε επιλεγμένες περιοχές. 

 

23. Εντοπίζοντας το κινητό κατάστημα επισκευής ποδηλάτων μέσω GPS

H Colle + McVoy έστειλε ένα κινητό κατάστημα επισκευής ποδηλάτων σε μια περιοδεία σε όλες τις πόλεις και ποδηλατικές διαδρομές της πολιτείας Μινεσότα. Η τοποθεσία του μπορούσε να εντοπιστεί ανά πάσα στιγμή μέσω ιστοσελίδας που ελέγχεται από συσκευή κινητού τηλεφώνου και οι ποδηλάτες λάμβαναν δωρεάν εργασίες επισκευής και αντικατάστασης ανταλλακτικών. Το σχέδιο ήταν μέρος καμπάνιας που προωθούσε τον ποδηλατικό τουρισμό στη Μινεσότα.

 

24. Οι περαστικοί ακούν τη μελωδία της… καρδιάς τους

To Pulse of the City είναι μια εγκατάσταση για πέντε περιοχές στη Βοστώνη που μετατρέπει τους χτύπους της καρδιάς των κατοίκων σε μουσική. Οι περίεργοι περαστικοί κρατούν τις χειρολαβές μιας συσκευής σε σχήμα καρδιάς που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια και μετρά τον παλμό τους. Τα ηχεία της πλαισιώνονται από φωτισμό LED που αναβοσβήνει στην ταχύτητα των χτύπων της καρδιάς. Οι παλμοί των περαστικών μετατρέπονται σε ήχο και συνοδεύονται από ένα μουσικό όργανο μετά το πέρας οκτώ χτύπων, αναπαράγοντας στον καθένα τη μελωδία της… καρδιάς του. Η ημερήσια καταγραφή των χτύπων αποστέλλεται με ασύρματη τεχνολογία στις αρχές της πόλης.

 

25. Ενημέρωση για τα δρομολόγια τρένων και λεωφορείων στο κινητό

H εφαρμογή Gautrain Buddy της Theuno de Bruin μεταδίδει δεδομένα λεωφορείων και τρένων σε πραγματικούς χρόνους σε κινητά smartphone. Μέσα από την εφαρμογή παράγεται και μια λίστα δεδομένων με όλες τις συνδέσεις με μέσα μεταφοράς που είναι δυνατό να γίνουν σε κάθε ταξίδι. Η εφαρμογή ενημερώνει άμεσα τον χρήστη σχετικά με καθυστερήσεις και αλλαγές των προγραμμάτων άφιξης, ενώ ένα αυτόματο σύστημα περιήγησης στο πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα αλλαγής στο επόμενο ταξίδι. Οι χρήστες μπορούν επίσης να μοιράζονται τα δρομολόγια και τα προγραμματισμένα ταξίδια τους μέσω γραπτών μηνυμάτων και twitter. Επιπλέον, η εφαρμογή υπολογίζει το τελικό κόστος του ταξιδιού.

 

26. Street Art σε οργωμένο πεδίο

O καλλιτέχνης του δρόμου, Jorge Rodriguez-Gerada, μετέτρεψε ένα οργωμένο πεδίο σε έργο τέχνης που απεικονίζει το πρόσωπο ενός κοριτσιού από τη Βόρεια Ιρλανδία. Το έργο, το οποίο έγινε στο πλαίσιο ενός φεστιβάλ τεχνών στο Μπέλφαστ, εκτείνεται σε 11 τ.μ. και χρειάστηκαν 30.000 μανταλάκια και 4.000 τόνοι χώματος για να ολοκληρωθεί. Χρησιμοποιήθηκε επίσης τεχνολογία από τους δορυφόρους ώστε να σχηματιστεί το πορτραίτο της κοπέλας στο πεδίο. Το έργο αυτό ονομάστηκε «Ευχή» και προβάλλει μέσα από τα υψηλά κτίρια που το περιβάλλουν.

 

27. Εφαρμογή στο διαδίκτυο εντοπίζει αγαπημένα σημεία σε νέες πόλεις

H διαδικτυακή εφαρμογή LikeWhere δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες που είναι φίλοι των ταξιδίων να βρίσκουν παρόμοιους προορισμούς με αυτούς που αναφέρουν πως είναι οι αγαπημένοι τους. Το LikeWhere προσφέρει 20 προορισμούς σε όλο τον κόσμο, για τους οποίους δίνονται «ψαγμένες» συμβουλές ώστε οι χρήστες να εντοπίζουν εναλλακτικά σημεία ενδιαφέροντος. Εστιατόρια και ξενοδοχεία πρόκειται να ενταχθούν προσεχώς στο πρόγραμμα, όπως και μια premium αλλά δωρεάν εκδοχή του προγράμματος με ενσωματωμένη λειτουργια κρατήσεων.

 

28. Τηλεοράσεις LG που διαχειρίζονται τις υπηρεσίες δωματίου στα ξενοδοχεία

H εταιρία ηλεκτρονικών της Νότιας Κορέας LG προσφέρει στα ξενοδοχεία μία διαδραστική λύση για την εμπειρία δωματίου, η οποία μπορεί επίσης να ενσωματώσει τη λειτουργία κινητών τηλεφώνων και τάμπλετ. Μια νέα γενιά τηλεοράσεων LG μπορεί, με αυτό τον τρόπο, να μετατραπεί σε κέντρο ελέγχου των δωματίων του ξενοδοχείου, παρέχοντας δεδομένα για τον καιρό, τις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως και πρόσβαση στο Facebook και τους χάρτες Google Maps. Μετά τη σύνδεση της τηλεόρασης με τις κινητές τους συσκευές, οι επισκέπτες μπορούν να αναπαράγουν ακόμα και βίντεο σε απευθείας μετάδοση στις τηλεοράσεις αυτές.

 

29. Ξενοδοχεία προσφέρουν πληροφορίες ταξιδίων μέσω του Pinterest

Η αλυσίδα ξενοδοχείων Four Seasons δίνει στους χρήστες του Pinterest τη δυνατότητα να επωφεληθούν από τις προτάσεις της αλυσίδας ξενοδοχείων για επιλεγμένους προορισμούς με στόχο να τους βοηθήσουν στον προγραμματισμό του ταξιδιού τους. Μέσω του Pin.Pack.Go, οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους συλλογές φωτογραφιών, να δηλώνουν ποιο ξενοδοχείο Four Seasons θα επισκεφθούν και ύστερα να ζητούν βοήθεια για τα ταξιδιωτικά τους σχέδια. Ύστερα, το συγκεκριμένο ξενοδοχείο γίνεται «Follower» του χρήστη και τον προσκαλεί να προσθέσει τη μονάδα στην προσωπική τους συλλογή φωτογραφιών Pin.Pack.Go. Ακολούθως, τα ξενοδοχεία της αλυσίδας δημοσιεύουν προτάσεις και συμβουλές για τον εκάστοτε προορισμό ώστε να βοηθήσουν τους επισκέπτες να απολαύσουν τις διακοπές τους.

 

30. Κινηματογραφική ταινία με πανοραμική εικόνα 270 μοιρών

H μεγαλύτερη αλυσίδα κινηματογράφων της Κορέας, CJ CGV, δοκιμάσει μια νέα μορφή κινηματογραφικού υλικού που ονομάζεται «Screen X» και η οποία χρησιμοποιεί τους τοίχους των κινηματογραφικών αιθουσών ως επιπρόσθετες οθόνες ώστε να προσφέρει πανοραμική εικόνα 270 μοιρών. Η τεχνολογία παρουσιάστηκε μέσα από την ταινία μικρού μήκους «The X», σκηνοθεσίας Kim Jee-Woon, κάθε σκηνή την οποίας κινηματογραφήθηκε από τρεις κάμερες σε διαφορετικές γωνίες. Η ταινία προβάλει ολόκληρο το πεδίο εικόνας που προσφέρεται στους θεατές έτσι ώστε να απορροφηθούν από την εμπειρία.

 

31. Κινηματογράφος drive-in στο αεροδρόμιο

H ολλανδική αεροπορική εταιρία KLM εγκατέστησε σινεμά drive-in στο αεροδρόμιο Schiphol στο Άμστερνταμ προκειμένου να γίνει προβολή της ταινίας Disney «Planes». Η προβολή θα πραγματοποιηθεί σε εκδήλωση, μια εβδομάδα πριν την επίσημη πρεμιέρα της ταινίας στην Ολλανδία, η οποία διοργανώνεται με τη συνεργασία της Disney. Ήδη έχουν αποσταλεί εκατό εισιτήρια σε ισάριθμους καλεσμένους οι οποίοι προηγουμένως είχαν λάβει μέρος στο διαγωνισμό «Φτιάξε το δικό σου αεροπλάνο». Ειδικά για τα παιδιά, η εκδήλωση είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς η προβολή της ταινίας είναι 3D.

 

32. Αλυσίδα ξενοδοχείων λανσάρει περιοδικό για τις τέχνες

Η αλυσίδα ξενοδοχείων Park Hyatt λάνσαρε ένα ψηφιακό περιοδικό της στο διαδίκτυο με θεματολογία τη σύγχρονη τέχνη, προκειμένου να αναδείξει τη στενή σύνδεση της εμπορικής ονομασίας της με την τέχνη. Το περιοδικό, με τη συνεργασία του πρακτορείου BOND, θα κυκλοφορήσει στις αρχές της σεζόν διεθνών εκθέσεων και θα παρέχει στους αναγνώστες του επίκαιρες πληροφορίες δημοπρασιών και άλλα σημαντικά θέματα. Στη συντακτική ομάδα του θα περιλαμβάνονται καλλιτέχνες και γνωστοί κριτικοί τέχνης. Θα γίνεται παρουσίαση διαφόρων συλλογών από διαφορετικές κατηγορίες, ενώ μια άλλη ενότητα θα αφιερωθεί εξολοκλήρου στην παρουσίαση οραματιστών της μοντέρνας τέχνης.

 

33. Προγραμματισμός ταξιδίου μέσω του Pinterest

Με το νέο της εργαλείο "Place Pins", το κοινωνικό δίκτυο κοινοποίησης φωτογραφιών, Pinterest, δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του προκειμένου να προγραμματίσουν τις διακοπές τους. Οι χρήστες μπορούν να προσθέτουν χάρτες στο Pinterest δημιουργώντας δρομολόγια, δραστηριότητες και ταξίδια είτε μόνοι τους είστε μαζί με άλλους. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της αρχής που διέπει τα post, προσθέτοντας επιπλέον περιεχόμενο στον χάρτη με τη μορφή των "pins". Στα pin αυτά μπορεί να προστίθεται επίσης περιεχόμενο από άλλα site όπως των TripAdvsivor και Airbnb .

 

34. Σύστημα επιβίβασης προλαμβάνει τις καθυστερήσεις πτήσεων

Το "θετικό σύστημα επιβίβασης" ("Positive Boarding System") που λειτουργεί στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, βοηθά τους επιβάτες να φτάσουν στο χώρο αναχωρήσεων στην ώρα τους, προλαμβάνοντας τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται από τους αργοπορημένους επιβάτες. Οι αυτοματοποιημένες πύλες στην αίθουσα αναχωρήσεων δέχονται τις κάρτες επιβίβασης των επιβατών προκειμένου να διαπιστώσουν αν αυτοί βρίσκονται στη σωστή πύλη. Αν η πύλη δεν είναι η σωστή, τότε, μέσα από μια οθόνη, η πύλη που έχει πλησιάσει ο επιβάτης τον ειδοποιεί και του δίνει οδηγίες για να φτάσει στη σωστή πύλη. Αν κάτι τέτοιο συμβεί λιγότερα από 30 λεπτά πριν την αναχώρηση του δρομολογίου, οι επιβάτες δε μπορούν να περάσουν από τις πύλες και οι αποσκευές τους απομακρύνονται από το αεροσκάφος, προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις στην αναχώρηση της πτήσης. 

 

35. Security scanner for bags

Ένα self-service σύστημα ασφαλείας που λέγεται "Qylatron" υπόσχεται να βάλει τέλος στις μακριές ουρές κατά τους ελέγχους ασφαλείας. Αυτό το αυτόνομο σύστημα ελέγχου διαθέτει πέντε διαφορετικούς σαρωτές - σκάνερ - με ακτίνες x-ray, ο θάλαμος των οποίων μπορεί να ανοίξει μόνο με έγκυρο εισιτήριο. Πολύχρωμο φως στις εισόδους των θαλάμων δείχνουν στους χρήστες αν οι αποσκευές τους μπορούν να περάσουν ή όχι. Το σύστημα αυτό, το οποίο αναπτύχθηκε στην Καλιφόρνια, θα εγκατασταθεί την επόμενη Άνοιξη σε αθλητικά στάδια και πάρκα αναψυχής.

 

36. Επίσκεψη στα Starbucks επάνω στο… τρένο

Η αλυσίδα καφέ Starbucks σε συνεργασία με τους Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους της Ελβετίας, επιχείρησαν να δώσουν τη δυνατότητα στους επιβάτες να χρησιμοποιούν βαγόνια που έχουν σχεδιαστεί κατά το πρότυπο των καφέ. Σε πρώτη φάση, δύο τρένα Ιντερσίτι που καλύπτουν αποστάσεις από τη Γενεύη ως το St. Gallen, θα διαθέτουν από ένα βαγόνι τέτοιου τύπου. Οι τιμές είναι οι ίδιες με του καφέ όμως υψηλότερες από τις κανονικές τιμές των ελβετικών τρένων. Η συνεργασία αυτή έγινε με πρωτοβουλία των Σιδηροδρόμων, οι οποίοι πραγματοποίησαν επένδυση ύψους 1,4 εκατ. φράγκων.

 

37. Παριζιάνικες νύχτες στο ξενοδοχείο Xbox One

H Microsoft έχει αναλάβει το Hotel O στο Παρίσι για ένα μήνα, προκειμένου να προωθήσει την καινούρια κονσόλα παιχνιδιών της Xbox One. Τα δωμάτια στο ξενοδοχείο Xbox One είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να προτρέπουν τους επισκέπτες να ανακαλύπτουν στοιχεια από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια της πλατφόρμας. Οι κονσόλες θα είναι επίσης διαθέσιμες στα δωμάτια των επισκεπτών. Το μπαρ του ξενοδοχείου θα προσφέρει μενού ποτών το οποίο θα βασίζεται σε ποικίλη θεματολογία μέσα από τα παιχνίδια της κονσόλας. Η Microsoft αναπτύσσει αυτό το πρότζεκτ ως απάντηση στη Sony, η οποία για να προωθήσει το ανταγωνιστικό PlayStation 4, προχώρησε στον ανασχεδιασμό ενός διαμερίσματος.

 

38. Η βιτρίνα του καταστήματος παρέχει εξατομικευμένο περιεχόμενο

H λονδρέζικη εταιρία ψηφιακής τεχνολογίας +rehabstudio ανέπτυξε μια βιτρίνα που εμφανίζεται ως οθόνη, η οποία εμφανίζει διαμορφωμένο περιεχόμενο στους καταναλωτές, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με αυτήν. Οι πωλητές απλώς προσθέτουν τους κωδικούς που έχει δημιουργήσει η +rehabstudio για τις εφαρμογές κινητών τηλεφώνων. Έτσι, η είσοδος του καταστήματος αναγνωρίζει τους καταναλωτές που διαθέτουν την εφαρμογή στα κινητά τους μέσω ενός σήματος Bluetooth. Στη συνέχεια, μέσω του συστήματος αυτού, δίνεται πρόσβαση σε πληροφορίες για τις προτιμήσεις των καταναλωτών και για την αγοραστική συμπεριφορά τους ώστε να χρησιμοποιηθούν για την προσφορά σε αυτούς κατάλληλων προϊόντων.

 

39. Πάρκα σε σχήμα μπουκαλιού που φέρνουν την ευτυχία

H Coca-Cola έχει εγκαταστήσει πάρκα στο σχήμα των μπουκαλιών του δημοφιλούς αναψυκτικού σε γκρίζα τετράγωνα πόλεων του Άμστερνταμ προκειμένου να επιβεβαιώσει το μόττο της «ευτυχίας» στους κατοίκους των πόλεων αυτών. Για να προσθέσει μια πινελιά πράσινου σε επιλεγμένα σημεία της πόλης, ένα φορτηγό της Coca-Cola ισοπέδωσε την περιοχή και έσπειρε γρασίδι. Έπειτα φυτεύτηκαν δέντρα τα οποία εμπεριείχαν μικρά δώρα για τους επισκέπτες, όπως μπάλες και χαρταετοί. Ένα μηχάνημα της εταιρίας επίσης εγκαταστάθηκε στα πάρκα αυτά ώστε να διασφαλίζει ότι οι περαστικοί μπορούν να περάσουν ώρες χαλάρωσης στον πράσινο παράδεισο πίνοντας ένα δροσερό αναψυκτικό.

 

40. H Lufthansa προσφέρει μια καινούρια ζωή στο Βερολίνο

Μια διαδικτυακή καμπάνια της Lufthansa στη Σουηδία προσφέρει στο νικητή μια εντελώς καινούρια ζωή στο Βερολίνο. Η μόνη προϋπόθεση είναι ο νικητής να είναι προετοιμασμένος να αλλάξει το όνομά του σε Klaus-Heidi. Οι σουηδοί λάτρεις του Βερολίνου καλούνται να διεκδικήσουν ένα έτος στη γερμανική πρωτεύουσα με τα έξοδά τους καλυμμένα από τη Lufthansa, όπως το ενοίκιο για ένα διαμέρισμα, ένα ποδήλατο και μαθήματα για την εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας. Η καμπάνια αυτή, η οποία σχεδιάστηκε από τη διαφημιστική εταιρία DDB Stockholm, αναγκάζει τους υποψήφιους να αλλάξουν το όνομά τους και να το αποδείξουν στέλνοντας μια νέα ταυτότητα ή διαβατήριο μέσα από την ιστοσελίδα της. 

 

Διαβάστε την πρώτη εικοσάδα καινοτομιών εδώ.

 

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια