Smartphone εναντίον φωτογραφικών μηχανών

26-09-18 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι τάσεις που καταγράφονται στη φετινή έκθεση Photokina της Κολωνίας, που ανοίγει σήμερα τις πύλες της στο πλατύ κοινό, καταδεικνύουν ότι ο κλάδος προσαρμόζεται πλέον απόλυτα στις ριζικές αλλαγές που φέρνει η ψηφιακή εποχή. Διαβάστε το ρεπορτάζ της DW...

«Η Photokina δεν είναι πλέον αυτή που ήταν κάποτε», λένε οι τακτικοί επισκέπτες της μεγαλύτερης έκθεσης φωτογραφικών ειδών στον κόσμο. Δεν θα μπορούσε άλλωστε. Η ψηφιακή εποχή έφερε επανάσταση και στο χώρο της φωτογραφικής βιομηχανίας.

Παρούσες Huawei και Sennheiser

Στην Photokina της Κολωνίας παρατηρείται εδώ και χρόνια η τάση να συμμετέχουν όλο και λιγότεροι εκθέτες από το χώρο της κλασσικής φωτογραφίας. Γι΄ αυτό και οι διοργανωτές προσπαθούν να προσελκύσουν ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις και από άλλους χώρους. Έτσι συμμετέχουν φέτος για πρώτη φορά στα χρονικά της έκθεσης η κινεζική Huawei αλλά και η γερμανική Sennheiser.

Η παρουσία τους δεν είναι φυσικά τυχαία: η Huawei προχώρησε στη σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με τον γερμανό κατασκευαστή πολυτελών φωτογραφικών μηχανών Leica προκειμένου να τροφοδοτήσει τα κινητά της με ακόμη καλύτερους φακούς ενώ η Sennheiser προσφέρει πλέον ηχητικές λύσεις και για smartphone.

Όλα φαίνεται να περιστρέφονται πλέον γύρω από τα κινητά τηλέφωνα. Γι΄ αυτό και οι νεαροί χρήστες smartphone έχουν γίνει πλέον το απόλυτο target group της Photokina. Για τις κλασσικές φωτογραφικές μηχανές αντίθετα, η κατάσταση δυσκολεύει όλο και περισσότερο, με τον τζίρο να έχει μειωθεί μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια σχεδόν στο μισό. Ενώ μέχρι πριν από δέκα χρόνια οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές έσπαγαν το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο, φέτος αναμένεται να πουληθούν μόλις 2,35 εκατομμύρια ψηφιακές μηχανές, 12% λιγότερες απ΄ ότι το 2017. Ο τζίρος υποχωρεί κατακόρυφα.

Νέες δυνατότητες χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη

Τη θέση τους παίρνουν τα κινητά τηλέφωνα που εξελίσσονται όλο και περισσότερο. Η νέα τάση στις φωτογραφικές των κινητών είναι τα ενσωματωμένα τσιπ, τα οποία χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας των φωτογραφιών. Η κάμερα μπορεί πλέον και αναγνωρίζει γνωστά μοτίβα -για παράδειγμα από την αρχιτεκτονική κτιρίων- χωρίς σύνδεση μέσω GPS, να συμπληρώνει κομμάτια της εικόνας που λείπουν ή και να διορθώνει θολές φωτογραφίες.

Σημαντική αύξηση καταγράφουν όμως και οι πωλήσεις αναλογικών φωτογραφικών και κυρίως των μηχανών άμεσης εκτύπωσης. Φέτος αναμένεται να πουληθούν περίπου 570.000.

Η φετινή Photokina στην οποία συμμετέχουν 812 εκθέτες από 66 χώρες θα διαρκέσει μόλις τέσσερις αντί έξι ημερών και θα ολοκληρωθεί στις 29 Σεπτεμβρίου. Από τον ερχόμενο Μάιο όμως δεν θα πραγματοποιείται πλέον κάθε δυο χρόνια, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, αλλά ετησίως.

 

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι