Hands Free Hotelier, η… Hands Free λύση για την ψηφιακή απόδοση των ξενοδοχείων

16-11-17 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ο τρόπος που ο κόσμος επιλέγει, συγκρίνει και τελικά κλείνει τις διακοπές του έχει πλέον αλλάξει. Το κινητό, το tablet, το computer έχουν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταξιδιωτική βιομηχανία αλλάζοντας και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται τόσο για το marketing όσο και για τις πωλήσεις των ξενοδοχείων. 

Σε αυτό το πολύπλοκο ψηφιακό περιβάλλον, η συνέργεια των εταιρειών AXIA Hospitality και Nelios και η λύση Hands Free Hotelier που προτείνουν, στην κυριολεξία «λύνει τα χέρια» των ξενοδόχων και μάλιστα με απολύτως μετρήσιμα αποτελέσματα: στο 8μηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2017, τα 260 ξενοδοχεία που συνεργάζονται μαζί τους είδαν τις online κρατήσεις τους να αυξάνονται κατά 107,45% έναντι του αντίστοιχου 8μήνου του 2016τα έσοδα από τις απευθείας κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 75,28% και η αύξηση της επισκεψιμότητας των websites των ξενοδοχείων κατά 25,74%.

Ο Γιάννης Κυρίτσης της AXIA Hospitality και ο Δημήτρης Σερίφης της Nelios, σε συνέντευξή τους στο Tornos News, παρουσιάζουν τα οφέλη της online εποχής αλλά και τις προκλήσεις που φέρνει, καθώς και τη λύση που προτείνουν για τους ξενοδόχους. 

-- Τι αλλαγές έχει φέρει για τους τουριστικούς επιχειρηματίες η στροφή στο online και τι προκλήσεις έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν;

Δ.Σ. Η αύξηση των online κρατήσεων είναι πολύ μεγάλη. Μελέτες αναφέρουν ότι το 85% της τελικής απόφασης του καταναλωτή ως προς την κράτηση του ξενοδοχείου διαμορφώνεται online, ανεξάρτητα από το που θα την κάνει τελικά. Και μάλιστα οι αναζητήσεις από φορητές συσκευές (smartphones, tablets) ξεπερνούν τις αναζητήσεις από ηλεκτρονικούς υπολογιστές.  Πλέον υπάρχουν καινούργια εργαλεία που διαμορφώνουν την απόφαση του ταξιδιώτη, έχουν εξελιχθεί οι metasearch μηχανές, έχουν προστεθεί τα social media... Όλα αυτά δημιουργούν ένα πολύ πιο σύνθετο και δυναμικό περιβάλλον μέσα από το οποίο ο ξενοδόχος καλείται να διαχειριστεί το πώς θα πουλήσει τα δωμάτιά του. Αυτή την πολυπλοκότητα πάμε να καλύψουμε εμείς και να δώσουμε στον ξενοδόχο τη λύση που χρειάζεται έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια στρατηγική που θα αυξήσει την κερδοφορία του. 

--Ποια είναι για τους ξενοδόχους η διαφορά των online πωλήσεων από τις offline;

Γ.Κ.Κατ’ αρχήν οι ξενοδόχοι εισπράττουν τα χρήματα από τις πωλήσεις τους απευθείας από τον πελάτη και δεν περιμένουν μεγάλα χρονικά διαστήματα να πληρωθούν από τον πράκτορα. Για τον λόγο αυτό στρέφονται προς τις onlineπωλήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και οι μεγάλοι πράκτορες έχουν στραφεί στο online, τόσο στις B2B κρατήσεις όσο και στις B2C (π.χ. Hotelbeds, expedia, booking, κλπ). 

Όμως η στροφή αυτή απαιτεί εμπειρία στο yield management. Για παράδειγμα, δεν είναι μόνο οι τιμές που παίζουν ρόλο, είναι και το περιεχόμενο (φωτογραφίες, κείμενα, κ.ά. ) που κάνει τη διαφορά. 

--Πρόσφατα λανσάρατε στην αγορά ένα ολοκληρωμένο πακέτο για την onlineαπόδοση των ξενοδοχείων, που προέκυψε από τη σύμπραξη των δύο εταιρειών, το HandsFreeHotelier. Τι ακριβώς είναι αυτό;

Δ.Σ.Η ιδέα είναι ότι, κάτω από ένα συμβόλαιο, ο ξενοδόχος παίρνει μια ολοκληρωμένη λύση (που περιλαμβάνει 24 διαφορετικές υπηρεσίες!) ανάλογα με τις ανάγκες του, που έχει να κάνει είτε με τη διαχείριση των πωλήσεών του είτε με τη διαχείριση των κρατήσεών του είτε με το online marketing. Ο ξενοδόχος μας αναλύει πως δουλεύει μέχρι σήμερα κι εμείς του βγάζουμε ένα πλάνο τριετίας με στοχοθέτηση ανά έτος για το που μπορεί να φτάσει η κερδοφορία του. Κάνουμε στην ουσία ένα business plan, εκτιμούμε που μπορεί να φτάσει αυτό το ξενοδοχείο σε επίπεδο πωλήσεων, τι πρέπει να κάνουμε για να πετύχουμε αυτό το πλάνο, πόσο πρέπει να πληρώσει για αυτό. Και τα στελέχη των δύο εταιρειών μας καλούνται να το υλοποιήσουν. 

Γ.Κ. Αν δεν υπάρχει sales, δεν υπάρχει marketing. Και αν δεν υπάρχει marketing, δεν υπάρχει sales. Για παράδειγμα, σχεδιάζοντας τις προσφορές που θα βγάλω σε ένα ξενοδοχείο, χρειάζομαι τη στήριξη του digital marketing για να μου πει ποιες είναι οι πιο δυνατές αγορές στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο. Κατόπιν θα βγάλω εγώ μια συγκεκριμένη προσφορά, βλέποντας αν οι τιμές σε εκείνη την αγορά είναι οι σωστές στους online αλλά και στους offline πράκτορες, για να προχωρήσει μετά στην ανάλογη διαφήμιση το digital marketing. Αν δεν υπάρχει αυτή η σύνδεση μεταξύ του marketingκαι του sales, δεν πετυχαίνουμε το στόχο. 

Γ.Κ. Καλώς ή κακώς τα ξενοδοχεία, ακόμα και μεγάλοι όμιλοι, δεν έχουν αναπτύξει ακόμα τη σύνδεση μεταξύ digital marketing και sales. Το κάθε τμήμα δουλεύει μόνο του και ο μόνος που χάνει είναι ο ξενοδόχος. 

--Εσείς αναλαμβάνετε όλη τη λειτουργία των δύο τμημάτων, marketing και sales;

Γ.Κ. Ναι, τα αναλαμβάνουμε εμείς ολοκληρωμένα. Δηλαδή, από τα emails, τηλεφωνικές κρατήσεις, σύναψη και διαπραγμάτευση online συμβολαίων έως yield management, revenue management, διεθνείς εκθέσεις, digital marketing (website, social media, SEO, adwords, newsletter, email campaigns, κ.λπ.).

Δ.Σ. Αυτή τη στιγμή έχουμε 17 κοινά projects. Και τα αποτελέσματα είναι απολύτως μετρήσιμα: έχουμε 96% ανανέωση των συμβολαίων μας. Είμαστε καθαρά performance agenciesκαι οι δύο, δηλαδή κρινόμαστε από τα αποτελέσματα. Λέμε, έχουμε ξοδέψει τόσα λεφτά, έχουν γίνει αυτές οι ενέργειες, έχουν αποδώσει τόσα.  

Τα οφέλη για τον ξενοδόχο

--Ποια είναι τα οφέλη του για τον ξενοδόχο;

Δ.Σ. Με όλη αυτή η πολυπλοκότητα που υπάρχει στην online διάθεση δωματίων και στο online marketing, στην ουσία το Hands Free του εξασφαλίζει ότι θα γίνει η βέλτιστη δυνατή διαχείριση σε αυτό το οικοσύστημα με στόχο να πετύχουμε καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα. 

Γ.Κ. Εγώ θα το πω και πιο ωμά: εάν ένα ξενοδοχείο είχε τζίρο 100.000 ευρώ, με το Hands Free Hotelier θα ανέβει τουλάχιστον 50% ο τζίρος του. Συνήθως ο ξενοδόχος θεωρεί ότι έχει ένα ταβάνι. Δεν ξέρει ότι αν δουλέψει μαζί μας, μπορεί να ξεπεράσει αυτό το ταβάνι. Δεν είναι θέμαoperation, δεν κάνουμε management, είναι μόνο θέμα στρατηγικής.

--Πώς βλέπετε την επόμενη χρονιά;

Δ.Σ. + Γ.Κ. Οι προκρατήσεις στα site μας είναι αυξημένες κατά 30% σε σχέση με πέρσι. Μετά την WTM βλέπουμε αύξηση από την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας και επιμήκυνση της σεζόν ακόμα και σε προορισμούς που μέχρι τώρα κινούνταν το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου,  όπως η Πάτμος, η Μήλος, αλλά και η Ίος, (την οποία πλέον επισκέπτονται πολλοί πελάτες από τη Σαντορίνη, λόγω της μεταξύ τους σύνδεσης, με αποτέλεσμα η μέση τιμή να έχει αυξηθεί κατά 120%).

Επίσης βλέπουμε κρατήσεις από νέες αγορές όπως το Ιράν, τις Αραβικές χώρες, το Ισραήλ, τη Νότια Αφρική, λόγω της διείσδυσης και του content των πελατών μας Online. Επίσης βλέπουμε πολλές κρατήσεις από Ελλάδα, το οποίο δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι αυξάνεται ο εσωτερικός τουρισμός αλλά σημαίνει ότι ο Έλληνας έχει εξοικειωθεί με τη χρήση του Internet. 

 ** H Αxia Hospitality και η Nelios συμμετέχουν με το Hands Free Hotelier στην έκθεση 100% Hotel Show που πραγματοποιείται 17-20 Νοεμβρίου στο ΜEC Παιανίας (Stand B45-C46, Digital Square).

 ** Η Nelios συμμετέχει στην έκθεση Xenia, 25-27 Νοεμβρίου, Metropolitan Expo (Hall 2, Stand B14).

 

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ