ΤripAdvisor: O ρόλος των γραπτών μηνυμάτων στη ψηφιακή επικοινωνία του τουρισμού

05-10-16 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

To TripAdvisor δημοσιοποίησε ένα άρθρο της Travel Blogger Ηelen Anne Travis, η οποία αναλύει  πως τα γραπτά μηνύματα με ποσοστό ανάγνωσης 98% συμβάλλουν στην ψηφιακή επικοινωνία του τουρισμού.

Το άρθρο έχει ως εξής:

Ενώ πολλές επωνυμίες του κλάδου της φιλοξενίας αναζητούν τις τελευταίες τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προβάλλοντας μέσω Twitter ή Snapchat πώς έκλεψαν τις καρδιές των πελατών τους, εύκολα παραβλέπουν ίσως την απλούστερη μορφή ψηφιακής επικοινωνίας: το γραπτό μήνυμα.

Απλό και σίγουρο. Αλλά αυτός είναι ο λόγος που το κάνει τόσο ισχυρό. Λάβετε υπόψη τα εξής:

-Τουλάχιστον 4 δις. άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να στέλνουν γραπτά μηνύματα.

-Για τις εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων δεν χρειάζεται οι χρήστες να κατεβάσουν κάποια νέα εφαρμογή για κινητές συσκευές ή να δημιουργήσουν ένα ακόμα προφίλ σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

-Σύμφωνα με την αναφορά του TripBarometer για τους Συνδεδεμένους Ταξιδιώτες από το TripAdvisor, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν τα κινητά τους για να προγραμματίσουν τις διακοπές τους, για να κάνουν κράτηση για κάποιο κατάλυμα ή για κάποια ταξιδιωτική δραστηριότητα.

Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε πώς οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε και να προσελκύσετε αυτούς τους πελάτες γνώστες των κινητών τηλεφώνων.

Πώς λειτουργεί μια εκστρατεία μέσω γραπτών μηνυμάτων

Οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό όπως η προσέγγιση μέσω email. Δημιουργείτε μία λίστα παραληπτών. Τους στέλνετε μηνύματα. Προσπαθείτε να αυξήσετε την απόδοσή σας.

Όπως ισχύει και για τα email, κάθε χώρα έχει δικούς της κανόνες και κανονισμούς σχετικά με τον τρόπο επικοινωνίας με τους συνδρομητές. Οι συνδρομητές πρέπει να επιλέξουν να λαμβάνουν μηνύματα και θα πρέπει επίσης να υπάρχει μια συγκεκριμένη διαδικασία για την κατάργηση της εγγραφής. Αυτό βοηθά τους πελάτες των οποίων οι πάροχοι χρεώνουν τα γραπτά μηνύματα να αποφεύγουν ανεπιθύμητα έξοδα.

Ωστόσο, εκεί που διαφέρουν οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων από εκείνες μέσω email είναι η ευκαιρία προσέλκυσης. Τα γραπτά μηνύματα έχουν ποσοστό ανάγνωσης 98%, ενώ ακόμα και οι πιο δυνατές εκστρατείες μέσω email πετυχαίνουν στην καλύτερη περίπτωση ένα 30%.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα των γραπτών μηνυμάτων είναι ότι τα πάντα μπορούν να γίνουν στην ίδια πλατφόρμα. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι θέλετε να καλέσετε τους πελάτες σε κάποια ειδική εκδήλωση. Στείλατε μια πρόσκληση μέσω email, αλλά προκείμενου οι χρήστες να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους μέσω RSVP θα πρέπει να εγγραφούν μέσω μιας εξωτερικής ηλεκτρονικής φόρμας.

Με την αποστολή γραπτού μηνύματος, το μόνο που χρειάζεται είναι μια απάντηση με «ναι» ή «όχι».

Πώς χρησιμοποιούν τα εστιατόρια τις εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων

Για να μάθω περισσότερα σχετικά με τις εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας, επικοινώνησα με τον Bobby Angilella, Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης Εργασιών της πλατφόρμας γραπτών μηνυμάτων μάρκετινγκ SlickText.com. Ανάμεσα στους μεγαλύτερους πελάτες της πλατφόρμας βρίσκονται εστιατόρια.

Πρόσφατα η SlickText συνεργάστηκε με την αμερικανική αλυσίδα Wing City Grill. Οι δύο επιχειρήσεις της επωνυμίας ήθελαν να αυξήσουν τις εγγραφές της λίστας για γραπτά μηνύματα και ανέπτυξαν ένα πρόγραμμα το οποίο ενθάρρυνε την επιστροφή των επισκεπτών μέσω ειδικών εκδηλώσεων και αποκλειστικών προσφορών.

Το πρώτο βήμα ήταν η διεύρυνση της υπάρχουσας βάσης συνδρομητών του Wing City Grill. Οδηγίες σχετικά με την εγγραφή, δηλ. «στείλτε JOIN στο 12345», προωθούνταν στις επιτραπέζιες πινακίδες των εστιατορίων, στις ψηφιακές επιγραφές ακόμα και στο πίσω μέρος από τις ντουζιέρες.

«Δεν υπήρχε καμία προφορική εμπλοκή από μεριάς των εργαζομένων» δήλωσε ο Angilella. «Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης θέλησε να πραγματοποιήσει την εκστρατεία χωρίς να αποσπάσει την προσοχή των εργαζομένων ή των εκπροσώπων της διεύθυνσης.»

Όσοι επέλεγαν να συμμετάσχουν στη λίστα λάμβαναν αμέσως ένα κουπόνι αξίας 1,80 ευρώ και έπαιρναν μέρος στην εβδομαδιαία κλήρωση για μία δωροκάρτα αξίας 23 ευρώ από τα Wing City Grill. Η αλυσίδα χρησιμοποίησε επίσης την πλατφόρμα της SlickText για να συγκεντρώσει διευθύνσεις email και ημερομηνίες γενεθλίων.

Ανά μερικές εβδομάδες το εστιατόριο έστελνε μια αποκλειστική προσφορά για όσους βρίσκονταν στη λίστα, ενώ οι συνδρομητές δελεάζονταν επίσης με ειδικές προσφορές για την ημέρα των γενεθλίων τους.

Μέσα σε δύο μήνες η επωνυμία διπλασίασε τους συνδρομητές της λίστας της. Οι πελάτες που χρησιμοποίησαν το απευθείας κουπόνι των 2 ευρώ είχαν συνήθως μεγαλύτερη ταμπέλα, είπε ο Angilella, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους υπεύθυνους να υποψιαστούν ότι η έκπτωση τους ενθάρρυνε να παραγγείλουν ορεκτικό ή ένα επιπλέον ποτό. Όποτε η επιχείρηση έστελνε γραπτό μήνυμα στο πλαίσιο κάποιας προωθητικής ενέργειας παρατηρούσαν μια απότομη αύξηση των παραγγελιών με τον κωδικό κουπονιού που περιλαμβανόταν στο μήνυμα.

«Αναμφισβήτητα τα γραπτά μηνύματα έχουν πολύ υψηλότερο ποσοστό αναγνωσιμότητας αλλά και εξαργύρωσης σε σχέση με τα email σε περιπτώσεις δελεαστικών προσφορών» λέει ο Angilella.

Εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων για ξενοδοχεία

Ωστόσο, οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων για ξενοδοχεία είναι μια εντελώς διαφορετική υπόθεση. Με απλά λόγια: Ο κόσμος μπορεί να βγει έξω για φαγητό κάποιες φορές τον μήνα, αλλά οι περισσότεροι ταξιδιώτες χρειάζονται δωμάτιο σε ξενοδοχείο μόνο λίγες φορές τον χρόνο. Οι πελάτες θα περιμένουν διαφορετικές υπηρεσίες γραπτών μηνυμάτων και ένα λιγότερο πιεσμένο πρόγραμμα προσέλκυσης, είπε ο Angilella.

Πρότεινε ότι τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να ενσωματώσουν μια πλατφόρμα γραπτών μηνυμάτων στο υπάρχον λογισμικό διαχείρισης πελατών, χρησιμοποιώντας το εργαλείο για την επιβεβαίωση των κρατήσεων. Έτσι το κατάλυμα θα μπορούσε να στέλνει ειδικές προσφορές ανά περίπου έξι μήνες.

Ένα πλάνο το οποίο θα ήθελε να δει να αποδίδει καρπούς είναι η χρήση της πλατφόρμας SlickText ως υποδοχέα γραπτών μηνυμάτων. Οι πελάτες θα μπορούσαν να λάβουν πληροφορίες από τη ρεσεψιόν χωρίς να χρειάζεται να συνδεθούν στο email τους ή να συμπληρώσουν κάποια ηλεκτρονική φόρμα. Ερωτήσεις σχετικά με κρατήσεις για δείπνο και ώρες τσεκ-ιν θα μπορούν να αποσταλούν από μέσα στο ταξί στη διαδρομή για το αεροδρόμιο, ή αμέσως πριν την απογείωση.

«Η αποστολή γραπτού μηνύματος είναι προτιμότερος τρόπος επικοινωνίας στην περίπτωση μιας απλής ερώτησης» είπε ο Angilella.

*Η Helen Anne Travis είναι συγγραφέας ταξιδιωτικών βιβλίων. Τα άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στη Chicago Tribune, τη Huffington Post και τους Tampa Bay Times, μεταξύ άλλων έγκριτων εντύπων.

 

διαβάστε ακόμα

Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»
Δήμος Αθηναίων: Αυξήθηκαν κατά 54% οι εντολές απομάκρυνσης παράνομων τραπεζοκαθισμάτων
Αγώνας ορεινού τρεξίματος Ανοπαία Ατραπός
Διεθνές Φεστιβάλ Αραδοσίβιων στην Ελασσόνα
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google