Google: Φίλος ή εχθρός;

22-09-16 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Δύο νέες υπηρεσίες που λάνσαρε η Google στο σκέλος των ταξιδίων, έχουν προβληματίσει τον τουριστικό κλάδο της Γερμανίας, καθώς δημιουργούν ερωτηματικά για το αν βαίνουν σε όφελος – ή όχι – των επιχειρήσεων. 

Το ζήτημα ήταν ένα από τα καυτά που απασχόλησαν τους συνέδρους του πρόσφατου fvw Kongress. Οι ανησυχίες της αγοράς επικεντρώνονται στις εφαρμογές Google Destinations (σχεδιασμένη για τη βελτίωση του προγραμματισμού ταξιδίου από κινητές συσκευές με καλύτερα γραφικά για τον προορισμό και πληροφορίες) και Book on Google (απλοποιεί τη διαδικασία κράτησης στα κινητά συμπληρώνοντας αυτόματα εν μέρει μια κράτηση με τις πληροφορίες χρήστη όπως το όνομα, τη διεύθυνση και τον αριθμό πιστωτικής κάρτας που είναι καταχωρημένα στη μνήμη του κινητού).

Σύμφωνα με την Google και οι 2 αυτές υπηρεσίες έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη, και, ως εκ τούτου, να αυξάνουν το ποσοστό μετατροπής του σε πελάτη. 

Ο επικεφαλής Ταξιδίων στην Google Γερμανίας, Christian Bärwind, πιστεύει ότι οι υπηρεσίες δεν αποτελούν απειλή αλλά αναπόφευκτη εξέλιξη. Τα στοιχεία του οργανισμού δείχνουν ότι οι καταναλωτές κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο εκ των προτέρων για το 90% των ταξιδίων που πραγματοποιούν και κάθε δεύτερη έρευνα πραγματοποιείται από κινητό τηλέφωνο. 

Στην ίδια γραμμή και η Lufthansa, η οποία θεωρεί τις υπηρεσίες της Google ευκαιρία και όχι απειλή. Η εταιρία χρησιμοποιεί τη λειτουργία Book on Google σε μερικές αγορές τους τελευταίους μήνες και οι πελάτες που εντοπίζουν πτήση μέσω του Google Flights μπορούν να αποφασίσουν αν θα κάνουν κράτηση εκεί ή μέσω της σελίδας της Lufthansa. Ο αερομεταφορέας μάλιστα δήλωσε ικανοποιημένος από τα πρώτα αποτελέσματα, καθώς επωφελείται από ευκαιρίες που προσφέρει η Google σε αγορές όπου η παρουσία του δεν είναι τόσο ισχυρή. Ωστόσο, ο αερομεταφορέας θα διατηρήσει μια ισορροπία στη χρήση book on Google ως επιπλέον καναλιού, στην πλατφόρμα του και στις κρατήσεις μέσω συνεργατών. 

Αντίθετα, ο πρόεδρος της Ένωσης Πωλήσεων και Μάρκετινγκ στην Ξενοδοχειακή Βιομηχανία, Haakon Herbst, άσκησε κριτική στη «Συνεργασία» μεταξύ παικτών της βιομηχανίας, λέγοντας ότι αν κάποιος αναζητήσει στην google το ξενοδοχείο του και εντοπίσει πρώτα διαφημίσεις από άλλα ξενοδοχεία, τότε κάποια πράγματα πρέπει να λυθούν. Η ερώτηση-κλειδί είναι αν η Google παρουσιάζει όλους τους παρόχους ή όχι.

Αλλά και ο πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Ταξιδιωτικών Πωλήσεων στο Διαδίκτυο (VIR), Michael Buller, επισήμανε την ανάγκη για δίκαιο ανταγωνισμό και πρόσβαση στους πελάτες. Αν κάποιος που κάνει αναζήτηση στην Google εντοπίσει μόνο τους παρόχους που συνεργάζονται με την Google, τότε αυτό δεν είναι σωστό, είπε.

Το πλεονέκτημα της Google σε σχέση με τα online τουριστικά πρακτορεία, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι ο διαδικτυακός γίγαντας δεν γνωρίζει απλώς την ταξιδιωτική συμπεριφορά ενός χρήστη, αλλά και πολλές άλλες επιπλέον πληροφορίες. «Οδεύουμε προς μια εποχή όπου η αναζήτηση θα αντικατασταθεί από προτάσεις. Αυτό θα ήταν εξαιρετικό, όμως ενδέχεται να αποτελέσει απειλή αν επικρατήσει μονοπωλιακό καθεστώς», προειδοποίησε.

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι